Page 11 of 12
No vàlid
Posted: Sunday 22/06/2008 0:20
by Guigui
jordigt2008 wrote:títol de transport no vàlid? perquè?
Per la senzilla raó de que el títol que presentes perquè te'n facin una Devolució Exprés no és aquell amb el qual has validat el viatge on s'ha produït el retard.
Re: Devolució express
Posted: Sunday 22/06/2008 0:36
by jordigt2008
però és una mica difícil que em puguin sancionar, si senzillament, m'etivoco de ticket, i a més d'ensenyar el bonotren, els hi ensenyo aquest.
Re: Devolució express
Posted: Sunday 22/06/2008 0:43
by victorcasta
jordigt2008 wrote:però és una mica difícil que em puguin sancionar, si senzillament, m'etivoco de ticket, i a més d'ensenyar el bonotren, els hi ensenyo aquest.
Equivocar-se de bitllet no és motiu d'exempció de sancions.
Teoria i pràctica dels bitllets amb dret a devolució
Posted: Sunday 22/06/2008 0:45
by Guigui
L'equivocació o la ignorància no eximeix de la culpa. És un principi de dret.
I sempre estem parlant de que et poden sancionar a nivell de control de bitllets, no pas a taquilla, on simplement et dirien que aquell bitllet no té dret a devolució. A més, falta que et trobis amb algú que es prengui la molèstia de verificar si el bitllet que presentes ha sigut validat per al trajecte que reclames.
Re: Devolució express
Posted: Sunday 22/06/2008 1:12
by jordigt2008
Home, quan controlen el bitllet, ja ensenyo el de la renfe
Tot i que podria validar, perfectament, també el bitllet, d'una zona, pq la majoria de vegades que faig el trajecte de Manresa-Sabadell Centre no hi ha revisor, i a Sabadell Centre hi ha sortida lliure, però per precaució valido sempre el de 4 zones. Tot i que hi ha molta gent, que són més agosarats i validen el d'una zona a Manresa, i pel que ser, quasi bé mai, o mai, enxampen a ningú, perquè més o menys ja saps, en quins trens hi ha revisor i en quins no. I també veus, com gent de Vacarisses, o Viladecavalls Sant Vicenç..., viatgen sense pagar, perquè a les seves poblacions no hi ha "estació" i poden pujar el tren sense validar el bitllet, i clar, com que tampoc hi ha revisor no paguen, i altres doncs hem de pagar sempre, perquè sinó no podríem anar a l'andana del tren.
Lo de les taquilles, si comproven si el bitllet validat és el del trajecte, és impossible que ho facin, per les cues que es formen, quan el tren va tard.
Re: Devolució express
Posted: Monday 23/06/2008 9:12
by josep_serre
Ho poden fer dependrà de les ganes que tingui de treballar el factor en qüestió, en qualsevol cas el seu amor propi li indicarà que no voldrà que li prenguin el pèl, i lògicament si algú té la barra de presentar un bitllet no vàlid per una reclamació jo trobo normal que se li multi, i si no vol pagar la multa se li retiri el bitllet, tan un interventor com a taquilles, a taquilles també es pot fer la multa (bitllet amb recàrrec).
Per cert no crec que sigui massa bonic estar per aquí presumint de l'ús de la picaresca que tan pròpia del caràcter espanyol, ni massa adient en un lloc públic, més quan qui es permet el luxe de fer-ho, sigui algú que després vagi criticant els seveis prestats, el dia que t'equivoquis de veritat ens pensarem que ha estat premeditat.
A Passeig de Gràcia per exemple la persona que es presenta demanant un justificant de retard sense bitllet o sense bitllet vàlid no l'obté.
jordigt2008 wrote:Home, quan controlen el bitllet, ja ensenyo el de la renfe
Tot i que podria validar, perfectament, també el bitllet, d'una zona, pq la majoria de vegades que faig el trajecte de Manresa-Sabadell Centre no hi ha revisor, i a Sabadell Centre hi ha sortida lliure, però per precaució valido sempre el de 4 zones. Tot i que hi ha molta gent, que són més agosarats i validen el d'una zona a Manresa, i pel que ser, quasi bé mai, o mai, enxampen a ningú, perquè més o menys ja saps, en quins trens hi ha revisor i en quins no. I també veus, com gent de Vacarisses, o Viladecavalls Sant Vicenç..., viatgen sense pagar, perquè a les seves poblacions no hi ha "estació" i poden pujar el tren sense validar el bitllet, i clar, com que tampoc hi ha revisor no paguen, i altres doncs hem de pagar sempre, perquè sinó no podríem anar a l'andana del tren.
Lo de les taquilles, si comproven si el bitllet validat és el del trajecte, és impossible que ho facin, per les cues que es formen, quan el tren va tard.
Re: Devolució express
Posted: Monday 23/06/2008 9:59
by Danzig
sempre que demano la devolució em demanen el bitllet, se'l miren i fan una marca amb bolígraf a la validació per evitar enganys
Re: Devolució express
Posted: Monday 23/06/2008 11:35
by jordigt2008
Criticar, tampoc no he criticat tant.
La Renfe, la linea C4 Nord, els tres anys que fa que l'utilitzo pràcticament diàriament, no he tingut pràcticament mai problemes, excepte aquests últims mesos, desde que ha entrat l'AVE, que nosé pq els retards de 5-10-15 minuts, cada vegada són més habituals.
Però bueno, el que de veritat em fa ràbia és el poc control que hi ha en certes estacions. (com he dit, Vacarises, Viladecavalls...) que la gent viatja per la cara.
I per l'ho de la devolució express, ja us dic, que tampoc ho he fet tants cops, pq retards de més de 15 minuts he patit molt pocs, per tant, pocs bitllets de devolució express he fet servir.
Jo trobo més malament, la gent que viatja sense pagar, que no pas la gent que paga, arriba tard, i utulitzi alguna picaresca, a l'hora de demanar el bitllet express, que a més, encara que tu vagis amb el teu bonotren de 4 zones, si ensenyes aquest també et donen un de 6 zones, que igualment el faràs servir per anar a Barcelona, tampoc és tanta picaresca en aquest cas.
Re: Devolució express
Posted: Tuesday 16/09/2008 17:37
by oscar440
Hola, encara existeix això de la Devolució Express si el tren de rodalies arriba amb un retard de més de quince minuts?
Salutacions.
Re: Devolució express
Posted: Tuesday 16/09/2008 18:12
by UT596001
oscar440 wrote:Hola, encara existeix això de la Devolució Express si el tren de rodalies arriba amb un retard de més de quince minuts?
Salutacions.
Sí.
Re: Devolució express
Posted: Thursday 18/09/2008 18:35
by jlmoreno
Pues hoy en Badalona con lo que ha pasado no me han querido dar nada.
Re: Devolució express
Posted: Thursday 18/09/2008 19:01
by metring
jlmoreno wrote:Pues hoy en Badalona con lo que ha pasado no me han querido dar nada.
Y habían pasado los 15 minutos de rigor?
Re: Devolució express
Posted: Thursday 18/09/2008 22:05
by pukyxd
A mi avui m'han tornat el bitllet sense problemes. A l'estació de RENFE de Manresa. He arribat amb un tren que portava un retràs de 35 minuts.
Re: Devolució express
Posted: Friday 19/09/2008 20:43
by jlmoreno
metring wrote:jlmoreno wrote:Pues hoy en Badalona con lo que ha pasado no me han querido dar nada.
Y habían pasado los 15 minutos de rigor?
Dijeron que el tren iba a su hora aunque no saliera de Hospitalet. Les importaba tres pimientos que hubiera llegado a Badalona más de una hora más tarde de lo que hubiera llegado sin la incidencia, aquél tren no llevaba retraso. Si lo llevaban los viajeros se la sudaba.
Re: Devolució express
Posted: Friday 19/09/2008 20:53
by MZA_1600
Jo vaig passar ahir per badalona i sí repartien Devolucions exprés
Sobre Devolució express i taquilles tancades
Posted: Wednesday 19/11/2008 19:30
by metring
Respecte al tema de quan la taquilla no està oberta, per a que et donin la D.E., tal i com ha esmentat un usuari al fil d'incidències de la Renfe, algú s'hi ha trobat, i ha demanat per internet que li enviïn?
En cas afirmatiu, us han enviat un D.E. a casa
Re: Devolució express
Posted: Wednesday 19/11/2008 19:55
by oriolp13
<Per internet a què és refereix amb número de viatge¿?
Re: Sobre Devolució express i taquilles tancades
Posted: Wednesday 19/11/2008 20:14
by Kailka
metring wrote:Respecte al tema de quan la taquilla no està oberta, per a que et donin la D.E., tal i com ha esmentat un usuari al fil d'incidències de la Renfe, algú s'hi ha trobat, i ha demanat per internet que li enviïn?
En cas afirmatiu, us han enviat un D.E. a casa
Segons dona a entendre la web de Renfe (
http://www.renfe.es/rodalies/devolucio.html), sembla ser que t'envien al teu domicili un val que s'ha de bescanviar a qualsevol taquilla o oficina d'atenció al client per un títol de DevolucióXpress.
La veritat es que sempre que l'he sol.licitat ha estat a la mateixa estació de destí o al centre d'atenció al client de Sants o Pl. Catalunya
.
Re: Devolució express
Posted: Friday 28/11/2008 19:05
by jordigt2008
Jo l'altre dia ho vaig haver de realitzar a través d'internet, per què a Manresa no havia ningú. Aviam si aconsegueixo resposta, ja us ho diré
Re: Sobre Devolució express i taquilles tancades
Posted: Sunday 30/11/2008 1:08
by UT596001
metring wrote:Respecte al tema de quan la taquilla no està oberta, per a que et donin la D.E., tal i com ha esmentat un usuari al fil d'incidències de la Renfe, algú s'hi ha trobat, i ha demanat per internet que li enviïn?
En cas afirmatiu, us han enviat un D.E. a casa
Normalment si es demana al dia següent si és en un tren que arriba quan ja és tancada, o bé a Barcelona quan arribes a una estació sense personal, no solen donar pegues i es facilita. O almenys no me n'he trobat.