Page 11 of 16

Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona

Posted: Wednesday 21/10/2009 15:19
by canalcole
Els canvis seràn els següents:

- Desdoblament de via de la R3 fins a Vic i millora de la infraestructura entre Ripoll, Puigcerdà i la Tor de Querol.
- Construcció de nova via entre Sant Joan Despí i Platja de Castelldefels amb la construcció de noves estacions a Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels.
- Construcció de les prolongacions necessàries per la línia orbital amb noves estacions a Sant Pere de Ribes, Canyelles, la Roca del Vallès o Argentona, entre altres.
- La R7 possiblement deixarà de passar per Montcada a passar per Mollet, on enllaçarà amb la R2.
- Possible creació de l'estació-intercanviador de Plaça de les Glòries Catalanes, amb la desaparició de l'actual El Clot-Aragó per proximitat.
- Trasllat de l'actual estació de Sant Andreu Comtal uns 500 m al nord per evitar l'excessiva proximitat amb la futura estació de La Sagrera-Meridiana i Sagrera-TAV.
- Desaparició de l'actual estació de Sant Andreu Arenal per la proximitat amb la futura estació de La Sagrera-TAV i Sagrera-Meridiana
- Soterrament de la línia a Sant Feliu de Llobregat.
- Nova estació entre Sagrera-TAV i Sant Adrià de Besòs possiblement anomenada Barcelona-Via Trajana.
- Nova estació entre Castelldefels i Gavà.
- Possible soterrament de la línia a Sitges i Vilanova i la Geltrú.
- Desviament de l'actual línia de la costa entre Barcelona i Mataró cap a l'interior passant pel centre de les poblacions per on actualment circula, transformant l'actual línia en tramvia.

Image

Viquipèdia incompleta

Posted: Wednesday 21/10/2009 15:54
by UT440_132M
canalcole wrote:Els canvis seràn els següents:

- Desdoblament de via de la R3 fins a Vic i millora de la infraestructura entre Ripoll, Puigcerdà i la Tor de Querol.
La Viquipèdia està incompleta. S'ha d'afegir això Desdoblament i integració tarifària fins a Torelló, construcció d'una estació al sud de la capital del Ges, anomenada Torelló Sud, per la gent de la Garrota, nova estació al Circuit de Catalunya, i perllongament de la línia fins a Castelldefels

Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona

Posted: Wednesday 21/10/2009 16:03
by metring
Així ja és segura la desaparició de Sant Andreu Arenal? Doncs vinga a fer fotos, que aviat serà fantasma! :'(

Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona

Posted: Wednesday 21/10/2009 20:04
by pukyxd
metring wrote:Així ja és segura la desaparició de Sant Andreu Arenal? Doncs vinga a fer fotos, que aviat serà fantasma! :'(
Jo sincerament espero que sí, perquè si fan Sagrera ja no té massa utilitat i els que venim de Manresa al final acabarem bojos de parar a tantes estacions.

R5 i R7

Posted: Wednesday 21/10/2009 23:41
by Guigui
Dubto molt que la R5 (L-A) sigui reanomenada. No oblidem que l'actual R7 ja havia de ser la C5 en nomenclatura de RenfE, i l'ATM va fer-la canviar, així que m'estranyaria molt que no ho tornés a fer, i més considerant que aquesta qüestió passarà a mans de la Generalitat d'aquí a poc més de dos mesos.

A més, tenia entès que estaven previstes dues línies per la Papiol-Mollet: una semblant a l'actual R7, i l'altra que faria un trajecte de l'estil Martorell-Granollers.

Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona

Posted: Thursday 22/10/2009 8:48
by Santfeliuenc
Hola,

Y el recorrido final de la ampliación de la C3 de L'H a castelldefels, por dónde pasará?

Saludos,
Sergio

Cornellà, Viladecans, Gavà i Castelldefels

Posted: Thursday 22/10/2009 11:28
by Guigui
Deien que en una línia força recta a partir de Cornellà, passant per Viladecans, Gavà i Castelldefels. Però com sempre, alguns reietons de taifes volen aprofitar-se'n per a desfigurar el traçat i poder-se penjar medalles electorals.

Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona

Posted: Thursday 22/10/2009 13:13
by Santfeliuenc
Hola,

Por eso lo decía, el de Sant Feliu es uno de esos reyezuelos, que en lugar de pedir la L3 entrando transversalmente, se pone a pedir la C3.

Saludos,
Sergio

De 4.000 milions, només 306

Posted: Wednesday 04/05/2011 10:26
by Guigui
http://www.elpunt.cat/noticia/article/2 ... _mnu_id=75

Foment bloqueja les principals obres de Rodalies a Catalunya

Recoder exigeix al Ministeri de Foment que compleixi amb les inversions compromeses en infraestructures ferroviàries
Les restriccions pressupostàries no fan preveure una resolució ràpida dels projectes pendents


04/05/11 02:00 - barcelona - Raül Garcia i Aranzueque

“L'Estat ha de posar les piles a Adif”, va exigir el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, en la compareixença de la setmana passada al Parlament. Recoder denunciava, així, els incompliments de l'empresa estatal d'infraestructures ferroviàries, que manté paralitzades o endarrerides un bon nombre d'obres ferroviàries clau del servei de trens de Rodalies de Catalunya. “Adif fa la meitat de la meitat del que hauria de fer a Catalunya”, va reiterar ahir el conseller.

La Generalitat denuncia que l'Estat només ha invertit 306 del 4.000 milions d'euros compromesos fins al 2015, tot i que Foment en compta 1.400 perquè hi inclou l'obra licitada encara sense adjudicar. Però, més enllà de les xifres que es maneguin, un ullada ràpida a l'estat d'algunes de les principals obres ferroviàries de Catalunya revela una deixadesa inquietant de l'Estat.

Un dels casos més flagrants és el de l'accés en tren a la T1 de l'aeroport del Prat, amb capacitat per a 30 milions de passatgers anuals, que ha tingut el projecte d'accés a la terminal aturat durant tres anys i que, amb sort, estarà enllestit el 2015.

“Dels aeroports grans d'Europa, som el pitjor comunicat”, denuncia Ricard Riol, president de Promoció del Transport Públic (PTP), que veu “molt greu” la paràlisi ferroviària que està patint Catalunya, “no només ara que hi ha crisi, sinó també quan hi havia vaques grasses”. “S'està licitant molta obra ferroviària a Espanya i molt poca a Catalunya.”

Greuge “ruïnós”

Jaume Font Garolera, expert en transport, mobilitat i territori de la Universitat de Barcelona, recorda: “La marginació ferroviària catalana comença quan es decideix construir l'AVE Madrid-Sevilla en comptes d'apostar per opcions millors des del punt de vista econòmic i comercial, com ara reconvertir el ferrocarril espanyol a l'ample europeu, opció que ja defensava Francesc Cambó vuitanta anys enrere.” “Els resultats d'aquesta política –afegeix– no poden ser més nefastos. D'entrada, Espanya haurà de pagar i mantenir durant molt de temps dues xarxes ferroviàries segregades: d'una banda, els 10.000 km d'una desmesurada xarxa d'AVE, apta només per a passatgers, que està previst que arribi a totes les capitals de província espanyoles (una ruïna si tenim present el cost de construcció i la demanda esperada) i, de l'altra, un tren convencional d'ample ibèric que el més probable és que vagi morint a poc a poc.”

Font reclama una aposta decidida pel corredor mediterrani, la xarxa de Rodalies de Barcelona, les línies orbitals de l'àrea metropolitana i la millora de les connexions internacionals, inclosa la línia de Puigcerdà. Per Riol, l'Estat ha de desbloquejar també amb urgència el desdoblament de la via del tram Arenys-Maçanet i el coll d'ampolla dels trens de Rodalies i de mercaderies a Martorell i ha de descongestionar els túnels de Rodalies d'accés a Barcelona pel sud quadruplicant la capacitat de la via.

A la llista de greuges hi ha també la duplicació de la via entre Montcada i Vic –una reivindicació històrica pendent encara de la declaració d'impacte ambiental– i el túnel de Montcada, una obra que, amb un cost relativament baix, permetria estalviar quinze minuts en els trajectes a Manresa, Terrassa i Sabadell i incrementar les freqüències de pas.

Però les arques buides de l'Estat i les retallades que es preveuen al Departament de Territori i Sostenibilitat no fan esperar una resolució ràpida de les obres pendents, que, de moment, continuen en via morta.

Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona

Posted: Wednesday 04/05/2011 13:15
by trensmat
Per mi l’estació de la vergonya que hi ha Barcelona es l’estació del clot-arago, esta plena de rates, fa una pudor ha pixums que no pots respirar i per acabar porten quasi dos anys amb el traspàs de rodalies a la generalitat perquè no poden reformar aquest niu rates . :emprenyat :nono

Res a veure

Posted: Wednesday 04/05/2011 13:31
by Guigui
Perquè el traspàs només inclou la potestat sobre les circulacions de trens (i encara subjecte a allò que digui Adif), res més.

Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona

Posted: Wednesday 04/05/2011 14:05
by Mako448
trensmat wrote:Per mi l’estació de la vergonya que hi ha Barcelona es l’estació del clot-arago, esta plena de rates, fa una pudor ha pixums que no pots respirar i per acabar porten quasi dos anys amb el traspàs de rodalies a la generalitat perquè no poden reformar aquest niu rates . :emprenyat :nono
Qué jo sàpiga,sobre el Clot-Aragó hi va sortir una nota de premsa fa poc sobre la reforma de l'estació.

Una altra estació que és troba en el mateix estat vergonyòs que Clot Aragó,i que a diferència d'aquesta no hi cap intenció de reformar-la és Sant Andreu Arenal,cosa que podría indicar directament el tancament d'aquesa estació per la proximitat amb la Sagrera-Meridiana.

Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona

Posted: Wednesday 04/05/2011 14:05
by solde13
Es que no hi ha calers pels 4000M€ que va prometre el Ministeri de Foment.... (3.828 milions d'euros val l'AVE a Extremadura, per exemple).

Cada tema al seu fil

Posted: Wednesday 04/05/2011 19:09
by Guigui
Per cert, el lloc per a debatre la remodelació d'estacions de rodalia és aquest.

Re: Un any de Rodalies de Catalunya, què heu notat?

Posted: Friday 06/05/2011 13:41
by metring
http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... ter&f=Avui+

La Generalitat exigeix a Foment mesures urgents per millorar Rodalies

Recoder anuncia que reclamaran un pla de xoc per “evitar” els problemes que hi ha hagut les últimes setmanes

El conseller assegura que hi ha diners per poder millorar la xarxa ferroviària
06/05/11 13:09 - barcelona - Europa press

La Generalitat presentarà la setmana que ve al ministeri de Foment una proposta amb mesures urgents per millorar la xarxa de Rodalies, que inclou millores en comunicació, senyalització i electrificació i seguretat de les vies.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha dit aquest divendres que aquest pla d'actuació urgent pretén “evitar les situacions que s'han produït als últims dies”.

Recoder ha pronunciat la conferència Infraestructures estratègiques i recuperació econòmica, organitzada pel Fòrum Europa Tribuna Catalunya, durant la qual ha dit que els diners per fer aquestes millores està i que “nosaltres els direm on s'han de fer”.

El conseller ha indicat que aquesta millora de la xarxa ha d'anar acompanyada d'una acceleració de la resta de les obres i ha dit que el desdoblament de Vic fa més de deu anys que està encallat i ha esmentat el túnel de Montcada o l'accés ferroviari a la T-1.

Recoder ha dit que hi ha una llarga llista de coses pendents i que la Generalitat té dret a queixar-se perquè l'administració catalana “fa el que li toca”.

El conseller ha explicat que té a punt un canvi d'horari d'algunes línies i una configuració de la xarxa per a l'estiu que ve, cosa que suposarà una millora important en alguns punts.

Per Recoder, Rodalies és una “infraestructura estratègica”, ja que la utilitzen cada dia 400.000 persones.

El conseller de Territori ha insistit que dels 4.000 milions d'euros previstos en el Pla de Rodalies fins a 2015 l'Estat només ha invertit 306 milions.

Ha afirmat que l'Estat “no ha complert ni complirà el pla de Rodalies”, ja que de la inversió prevista, només el 4,1% s'ha executat, un 7,1% està en obres i el 6,1% està en procés de licitació o execució sense començar l'obra, i ha dit que, tal com estan les coses, el pla no s'acabaria d'executar fins al 2030.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Friday 20/05/2011 9:01
by trensmat
Licitadas más de la mitad de las inversiones previstas en el Plan de Cercanías de Barcelona

En los tres primeros años de los ocho de vigencia del Plan, que concluye en 2015, se han invertido más de 273 millones de euros
El Ministerio de Fomento ha licitado, en los tres primeros años de los ocho de vigencia del Plan de Infraestructuras Ferroviarias de Cercanías de Barcelona 2008-2015, más de la mitad de las inversiones previstas para la mejora de la infraestructura ferroviaria. Las inversiones licitadas en los tres primeros años de vigencia del plan alcanzan 273,7 millones de euros. Además, se han desarrollado otras actuaciones no incluidas en el plan para modernizar la infraestructura ferroviaria y las estaciones, así como para la creación y duplicación de líneas, y la construcción de nuevos intercambiadores


El Plan de Infraestructuras Ferroviarias de Cercanías de Barcelona, que comenzó en 2008 y cuya vigencia se extiende hasta 2015, cuenta con 510,01 millones de euros destinados a la mejora de las infraestructuras existentes y que tienen como objetivo aumentar la calidad del servicio.

Las inversiones licitadas en los tres primeros años de vigencia del plan alcanzan 273,7 millones de euros, lo que supone que ya está en marcha el 54 por ciento de la inversión prevista cuando aún quedan cinco años de vigencia del acuerdo.

Otras actuaciones

Además, el Ministerio de Fomento ha impulsado otras obras no incluidas en el Plan y que también están destinadas a mejorar las infraestructuras ferroviarias de la red en Cataluña por un importe de 32,29 millones de euros. De estos proyectos ya se han licitado 25,4 millones de euros.

Algunas de estas actuaciones que mejoran la red de Cercanías de Barcelona son:

- La puesta en marcha del tercer carril desde el puerto de Barcelona hasta Mollet y sus infraestructuras complementarias, que facilita, en el Nudo de Mollet, la operatividad de la nueva línea R8 que ha anunciado Rodalies y, en el ramal Castellbisbal-Can Tunis, mejora el servicio de la R2 y R4 al evitar el paso de trenes de mercancías por dichas líneas.

- La construcción de dos túneles para alta velocidad y Cercanías en Montmeló.

- El soterramiento de la línea convencional Barcelona-Portbou a su paso por Montcada i Reixac.

Modernización de estaciones

El Ministerio de Fomento también lleva a cabo un programa de modernización de estaciones de Rodalies de Barcelona, que supondrá una inversión de 350 millones.

Desde 2009, año en el que empezó este plan de modernización de estaciones, Fomento ha actuado ya en 82 de las 107 estaciones de la red de Cercanías de Barcelona, es decir, en casi un 80 por ciento de la red actual.

Nuevas líneas, duplicaciones y nuevos intercambiadores

Paralelamente, Fomento está ejecutando distintos proyectos para la creación y duplicación de líneas, así como para crear nuevos intercambiadores, con una inversión prevista de 3.150 millones de euros, que no afectan al funcionamiento de la red actual de Rodalies.

Entre otros proyectos incluidos en el mismo se encuentran la duplicación de Montcada-Vic, el túnel de Montcada, los intercambiadores de Martorell, Sagrera-Meridiana, y El Prat de Llobregat, que están en distinto grado de ejecución.

www.vialibre.org

Igual que els trilers de la Rambla

Posted: Friday 20/05/2011 9:11
by Guigui
De 4000 milions a 500. Una altra mostra de la paraula de ZP (i no és, ni de bon tros, l'únic tan "honrat"). I, a sobre, la majoria se'n va per a soterrar. Vaja, que els usuaris agrairan molt trigar el mateix, però anant sota terra.

Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona

Posted: Friday 20/05/2011 10:23
by victorcasta
És una trampa de joc de paraules. 4000 milions era el global, aquí parla de la quantitat destinada per a millora de les infraestructures existents. A part, cal sumar les noves línies i duplicacions de via, on hi té cabuda la línia Castelldefels - Esplugues, les duplicacions de Vic i Arenys, el Túnel de Montcada i el de L'Hospitalet, i el nou accés al Prat.

Si li dónes un cop d'ull a aquest vídeo promocional ja parlava de 510 milions d'euros.

Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona

Posted: Friday 20/05/2011 14:59
by xevi
Veient l’escurçament de la R7 i tenint en compte que cada matí els trens de la R1 s’aturen uns minuts abans d’arribar a l’Arc de Triomf, queda clar que aviat s’haurà de plantejar seriosament la unió del túnel de Meridiana i l’Estació de França i més tenint en compte els temps de retallades que vivim, és una altra manera de tenir un 3r túnel de rodalies.

Gat per llebre

Posted: Friday 20/05/2011 15:01
by Guigui
xevi wrote:és una altra manera de tenir un 3r túnel de rodalies.
Si no és passant, que creui Barcelona de punta a punta, res no equival a dir un 3r túnel de rodalia. Ves que no vingui qualsevol politiquet i ens vulgui vendre la moto amb això.