L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!
Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!
http://www.adn.es/local/lleida/20090928 ... -fins.html
L’AVE accelerarà fins a 350 km/hora abans de final d’any
Els AVE de la línia Madrid-Lleida-Barcelona podrien volar a 350 quilòmetres per hora abans de finals d'any. Aquest és el termini en què el ministeri de Foment preveu aplicar el nou sistema de senyalització de la via, denominat ERTMS 2, que permetria als trens d'alta velocitat rodar a aquestavelocitat (actualment ho fa a un màxim de 300 quilòmetres per hora) en els trams l'orografia de la qual ho permeti. Si Renfe decideix aplicar el nou sistema a tots els trajactes, suposarà retallar el temps del viatge des de Lleida fins a Madrid en uns 15 minuts mentre que fins a Barcelonal'estalvi de temps seria d'uns minuts.
Cal recordar que el tren d'Alta Velocitat va arribar a Lleida a l'octubre del 2003 però no va ser fins al maig del 2007 quan va començar a circular a una velocitat de 300 quilòmetres per hora.El Govern va assegurar llavors que mai podria arribar fins als 350 km/h.
Però segons informa elEcono mista, tècnicament,l'operado raja podria disminuir entre 5 i 10 minuts els actuals horaris establerts aplicant mesures relacionades amb la millora de la conducció dels trens aprofitant, per exemple, la inèrcia del traçat. Malgrat tot, per arribar als 350 quilòmetres per hora és Adif, el gestor públic de les infrastructures, qui ha d'autoritzar en última instància la implantació del nous sistema. L'augment de velocitat s'ha de fer després d'un detallat estudi del traçat, ja que una excessiva despesa d'energia per aconseguir els 350 quilòmetres per hora dispararia el cost del trajecte i podria deixar de ser rendible per a Renfe. El nou ERTMS 2 també facilita que hi hagi una menor distància entre tren i tren, amb localització dels combois.
L’AVE accelerarà fins a 350 km/hora abans de final d’any
Els AVE de la línia Madrid-Lleida-Barcelona podrien volar a 350 quilòmetres per hora abans de finals d'any. Aquest és el termini en què el ministeri de Foment preveu aplicar el nou sistema de senyalització de la via, denominat ERTMS 2, que permetria als trens d'alta velocitat rodar a aquestavelocitat (actualment ho fa a un màxim de 300 quilòmetres per hora) en els trams l'orografia de la qual ho permeti. Si Renfe decideix aplicar el nou sistema a tots els trajactes, suposarà retallar el temps del viatge des de Lleida fins a Madrid en uns 15 minuts mentre que fins a Barcelonal'estalvi de temps seria d'uns minuts.
Cal recordar que el tren d'Alta Velocitat va arribar a Lleida a l'octubre del 2003 però no va ser fins al maig del 2007 quan va començar a circular a una velocitat de 300 quilòmetres per hora.El Govern va assegurar llavors que mai podria arribar fins als 350 km/h.
Però segons informa elEcono mista, tècnicament,l'operado raja podria disminuir entre 5 i 10 minuts els actuals horaris establerts aplicant mesures relacionades amb la millora de la conducció dels trens aprofitant, per exemple, la inèrcia del traçat. Malgrat tot, per arribar als 350 quilòmetres per hora és Adif, el gestor públic de les infrastructures, qui ha d'autoritzar en última instància la implantació del nous sistema. L'augment de velocitat s'ha de fer després d'un detallat estudi del traçat, ja que una excessiva despesa d'energia per aconseguir els 350 quilòmetres per hora dispararia el cost del trajecte i podria deixar de ser rendible per a Renfe. El nou ERTMS 2 també facilita que hi hagi una menor distància entre tren i tren, amb localització dels combois.
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!
Doncs en aquests moments estic encara flipant. Viatjo en Preferent i en mode de proves hi ha servei de wifi gratis. Així que us escric des del portàtil sense cap problema.
Ens han repartit un llibret d'instruccions i un qüestionari. Òbviament per a usuaris de Windows.
Acabo de fer un test d'ADSLZone.net.
PING: 230ms
Velocitat de baixada: 3373 kbps
Velocitat de pujada: 92 kbps
Ens han repartit un llibret d'instruccions i un qüestionari. Òbviament per a usuaris de Windows.
Acabo de fer un test d'ADSLZone.net.
PING: 230ms
Velocitat de baixada: 3373 kbps
Velocitat de pujada: 92 kbps
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!
No entenc gaire del tema, però aquesta velocitat de baixada és més que acceptable per a un servei gratuït de wifi.megapauer wrote:PING: 230ms
Velocitat de baixada: 3373 kbps
Velocitat de pujada: 92 kbps
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!
No, no és més que accptable, benen a ser uns 3,29 Megabits per segon, o 0,41 Megabytes per segon. És com qualsevol servei domèstic d'ADSL d'avui en dia. La velocitat de pujada sí que és lamentable...
Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada
Estació Tancada
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!
Tu no has fet servir mai algun ADSL via mòbil, veritat?Oriol wrote:No, no és més que accptable, benen a ser uns 3,29 Megabits per segon, o 0,41 Megabytes per segon. És com qualsevol servei domèstic d'ADSL d'avui en dia. La velocitat de pujada sí que és lamentable...
Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!
És una velocitat de baixada prou bona
Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!
Sent estudiant d'enginyeria informàtica, tu creus? ;-)megapauer wrote:Tu no has fet servir mai algun ADSL via mòbil, veritat?Oriol wrote:No, no és més que accptable, benen a ser uns 3,29 Megabits per segon, o 0,41 Megabytes per segon. És com qualsevol servei domèstic d'ADSL d'avui en dia. La velocitat de pujada sí que és lamentable...
Sí que n'he fet servir, però qui t'ha dit que sigui mitjançant protocol mòbil (GPRS, per exemple) i no utilitzin la pròpia infraestructura de comunicacions de la línia per passar la connexió a Internet per qualsevol dels ports i al tren es munti un punt d'accés, un node, a l'estàndar de 2,4 GHz? La veritat és que no ho se, però no hi trobo cap altra explicació.
Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada
Estació Tancada
- Tony M. Nyphot
- N6
- Posts: 221
- Joined: Friday 18/09/2009 21:21
Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!
En aquest sentit seria interessant conèixer la IP externa per esbrinar si aquesta pertany a un operador de telecomunicacions o si la sortida és via la xarxa pròpia de Renfe.
Considerant un tren en moviment és una velocitat de connexió més que acceptable, de pujada possiblement estigui rebaixada artificialment per evitar abusos de xarxes P2P si bé això també impedirà teleconferències, segurament ni n'aguanti dues simultànies.
Per altra banda domèsticament per fil de coure es comercialitzen i s'assoleixen velocitats de 6 Mb/s si la infraestructura està en un estat decent, si ens anem a la fibra òptica òbviament es juga a una altra divisió.
Considerant un tren en moviment és una velocitat de connexió més que acceptable, de pujada possiblement estigui rebaixada artificialment per evitar abusos de xarxes P2P si bé això també impedirà teleconferències, segurament ni n'aguanti dues simultànies.
Per altra banda domèsticament per fil de coure es comercialitzen i s'assoleixen velocitats de 6 Mb/s si la infraestructura està en un estat decent, si ens anem a la fibra òptica òbviament es juga a una altra divisió.
And now for something completely different...
Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!
Hola,
M'estas parlant de varies coses, anem per parts.
El fet que la velocitat de pujada no sigui "velocitat" no té relació amb l'abús de les xàrxes P2P. Normalment aquestes utilitzen ports diferents als de navegació, que imagino que són els que hauràn deixat oberts. Tot i això, en cas de voler abusar de les xàrxes P2P consideraria moltissim més tenir una velocitat de baixada acceptable que una de pujada.
La tecnologia del coure i de la fibra òptica és com parlar de xoriço i velocitat, la única rel·lació que tenen entre elles és que ambdues s'utilitzen per transferir dàdes. El coure mitjançant pulsos elèctrics modulats a una freqüència acord a un mostreig, i la fibra òptica mitjançant pulsos de llum. La fibra òptica la venen com quelcom millor i no és benve cert. La fibra òptica te la ventatja de ser molt més econòmica que el cable de coure, de fet està feta de silici, l'element més abundant de la Terra i que les senyals de llum tenen molt poca "resistència" (per comparar-ho amb les senyals elèctriques) a distàncies llargues, però per poder-se entendre amb els diferents dispositius es necessita reconvertir els pulsos de llum en pulsos elèctrics. A grosso modo s'explica així. Personalment, fibra òptica sí, per a distàncies llargues. Per una LAN no.
Salutacions,
M'estas parlant de varies coses, anem per parts.
El fet que la velocitat de pujada no sigui "velocitat" no té relació amb l'abús de les xàrxes P2P. Normalment aquestes utilitzen ports diferents als de navegació, que imagino que són els que hauràn deixat oberts. Tot i això, en cas de voler abusar de les xàrxes P2P consideraria moltissim més tenir una velocitat de baixada acceptable que una de pujada.
La tecnologia del coure i de la fibra òptica és com parlar de xoriço i velocitat, la única rel·lació que tenen entre elles és que ambdues s'utilitzen per transferir dàdes. El coure mitjançant pulsos elèctrics modulats a una freqüència acord a un mostreig, i la fibra òptica mitjançant pulsos de llum. La fibra òptica la venen com quelcom millor i no és benve cert. La fibra òptica te la ventatja de ser molt més econòmica que el cable de coure, de fet està feta de silici, l'element més abundant de la Terra i que les senyals de llum tenen molt poca "resistència" (per comparar-ho amb les senyals elèctriques) a distàncies llargues, però per poder-se entendre amb els diferents dispositius es necessita reconvertir els pulsos de llum en pulsos elèctrics. A grosso modo s'explica així. Personalment, fibra òptica sí, per a distàncies llargues. Per una LAN no.
Salutacions,
Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada
Estació Tancada
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!
Doncs explica'ls això als d'Intel, que ja volen eliminar els encara nonats ports USB 3.0 (4,8 Gb/segon) i substituir-los per fibra òptica capaç de transmetre 10 Gb/segon. I això, fins i tot per connectar el ratolí i el teclat: http://planetared.com/2009/09/intel-qui ... ra-optica/Oriol wrote:Personalment, fibra òptica sí, per a distàncies llargues. Per una LAN no.
En quant a l'AVE, em sembla una mica trist que encara avui dia no hi hagi servei de Wifi a tot el tren, i que encara s'estigui parlant d'oferir-lo únicament a preferent (cosa que ben pocs es poden permetre) i a sobre de forma limitada.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Molt modern... o potser no passa de nou?
Sobre aquest tema, se m'acut una coseta:wefer wrote:En quant a l'AVE, em sembla una mica trist que encara avui dia no hi hagi servei de Wifi a tot el tren, i que encara s'estigui parlant d'oferir-lo únicament a preferent (cosa que ben pocs es poden permetre) i a sobre de forma limitada.
Flotamamodennaduropa
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!
http://www.lamalla.cat/infolocal/barcel ... ?id=303365
Quatre milions d’euros per la reforma dels pisos de L’Hospitalet afectats per l’AVE
El barri de Les Planes s’afegeix als beneficiats
MARI CARME GALLEGO | L'Hospitalet
La ministra d'Habitatge, Beatriz Corredor, i l'alcaldessa de L'Hospitalet, Núria Marín, han signat aquest matí de dimecres un conveni per a la millora dels barris de la ciutat afectats per les obres de l'AVE. En total s'invertiran 4 milions d'euros, dels que un milió ja s'ha invertit.
A la llista de barris beneficiats per aquest conveni s'ha afegit el de Les Planes. D'aquesta manera els barris de Gornal, Sant Josep, santa Eulàlia, Bellvitge i La Torrassa són els beneficiats d'aquesta inversió extraordinària que vindrà a millorar els edificis dels barris afectats per l'obra. L'alcaldessa, Núria Marín, ha assegurat que "el de Les Planes és un barri amb importants necessitats de rehabilitació i així ho hem fet veure al ministeri".
Aquest pressupost forma par de l' Àrea Especial de Rehabilitació Integral (AERI), segons el qual el ministeri invertirà 23.2 milions d'euros a 21 barris de la província de Barcelona. A aquest pressupost s'ha d'afegir els 20 milions que aportarà la Generalitat de manera que seran 43 els milions que s'invertiran als barris.
Una de les novetats més importants és que els diners que no s'inverteixin en la rehabilitació d'edificis es podran destinar a la millora de la via pública a aquests barris, tenint en compte les demandes dels veïns.
L'alcaldessa de L'Hospitalet ha explicat que "la prioritat són els elements comuns dels habitatges i les reformes interiors. Però no volem que aquests recursos es perdin. Si no hi ha prou demanda, els diners que restin es destinaran a millorar qüestions de la via pública com ara l'accessibilitat". "La mesura beneficia a moltes petites i mitjanes empreses en un moment de crisi com el actual, això és important", ha destacat Marín.
La ministra d'Habitatge ha dit que "l'acord al que hem arribat les administracions estatal, autonòmica i local és una mostra de que les tres treballem juntes com és la nostra obligació perquè els ciutadans puguin millorar casa seva, que és la infraestructura més estructural de les famílies.
Quatre milions d’euros per la reforma dels pisos de L’Hospitalet afectats per l’AVE
El barri de Les Planes s’afegeix als beneficiats
MARI CARME GALLEGO | L'Hospitalet
La ministra d'Habitatge, Beatriz Corredor, i l'alcaldessa de L'Hospitalet, Núria Marín, han signat aquest matí de dimecres un conveni per a la millora dels barris de la ciutat afectats per les obres de l'AVE. En total s'invertiran 4 milions d'euros, dels que un milió ja s'ha invertit.
A la llista de barris beneficiats per aquest conveni s'ha afegit el de Les Planes. D'aquesta manera els barris de Gornal, Sant Josep, santa Eulàlia, Bellvitge i La Torrassa són els beneficiats d'aquesta inversió extraordinària que vindrà a millorar els edificis dels barris afectats per l'obra. L'alcaldessa, Núria Marín, ha assegurat que "el de Les Planes és un barri amb importants necessitats de rehabilitació i així ho hem fet veure al ministeri".
Aquest pressupost forma par de l' Àrea Especial de Rehabilitació Integral (AERI), segons el qual el ministeri invertirà 23.2 milions d'euros a 21 barris de la província de Barcelona. A aquest pressupost s'ha d'afegir els 20 milions que aportarà la Generalitat de manera que seran 43 els milions que s'invertiran als barris.
Una de les novetats més importants és que els diners que no s'inverteixin en la rehabilitació d'edificis es podran destinar a la millora de la via pública a aquests barris, tenint en compte les demandes dels veïns.
L'alcaldessa de L'Hospitalet ha explicat que "la prioritat són els elements comuns dels habitatges i les reformes interiors. Però no volem que aquests recursos es perdin. Si no hi ha prou demanda, els diners que restin es destinaran a millorar qüestions de la via pública com ara l'accessibilitat". "La mesura beneficia a moltes petites i mitjanes empreses en un moment de crisi com el actual, això és important", ha destacat Marín.
La ministra d'Habitatge ha dit que "l'acord al que hem arribat les administracions estatal, autonòmica i local és una mostra de que les tres treballem juntes com és la nostra obligació perquè els ciutadans puguin millorar casa seva, que és la infraestructura més estructural de les famílies.
Peaso avançament
L'encariran, ara que arriba abans?
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... apido.html
El AVE Barcelona-Madrid, ocho minutos más rápido
La disminución del tiempo de viaje responde a los "paulatinos ajustes" que se van realizando en los recorridos de los trenes
18/01/2010 | Actualizada a las 12:58h | Ciudadanos
Madrid. (Europa Press).- El AVE Madrid-Barcelona reducirá sus tiempos de viaje en entre cinco y ocho minutos a partir del próximo 1 de febrero y en aquellos trayectos que realizan paradas, informó hoy el ministerio de Fomento.
La disminución del tiempo de viaje responde a los "paulatinos ajustes" que se van realizando en los recorridos de los trenes tras dos años de su puesta en servicio comercial. El tiempo de las conexiones directas seguirá siendo de dos horas y 38 minutos. Además, el AVE Madrid-Barcelona contará con dos nuevos servicios en días laborales que se sumarán al total de 27 circulaciones por sentido que Renfe ofrece actualmente. Se trata de un tren que partirá de Madrid-Atocha a las 8:15 h y, tras parar en Zaragoza, llegará a Barcelona a las 11:07 h, y de un AVE que saldrá de Barcelona a las 6:40 h y llega a Madrid a las 9:32 h.
En cuanto al AVE Madrid-Málaga a partir del día 31 reducirá sus tiempos de viaje en entre cinco y diez minutos, con lo que el trayecto se recortará hasta las dos horas y 25 minutos. Además, también comenzarán a aplicarse recortes en la duración de los trayectos del Altaria Madrid-Granada y del Alvia Madrid-Cádiz. En el primer caso, el primer tren de la mañana Granada-Madrid, con salida a las 9:45 h, la reducción será de 19 minutos, mientras que en el resto de trenes de este servicio acortarán sus tiempos en entre tres y doce minutos.
En cuanto al Alvia Madrid-Cádiz, la relación puesta en servicio el pasado mes de diciembre recortará en trece minutos su tiempo de viaje y además retrasará su salida de Atocha desde las 12:15 h hasta las 12.25 h.
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... apido.html
El AVE Barcelona-Madrid, ocho minutos más rápido
La disminución del tiempo de viaje responde a los "paulatinos ajustes" que se van realizando en los recorridos de los trenes
18/01/2010 | Actualizada a las 12:58h | Ciudadanos
Madrid. (Europa Press).- El AVE Madrid-Barcelona reducirá sus tiempos de viaje en entre cinco y ocho minutos a partir del próximo 1 de febrero y en aquellos trayectos que realizan paradas, informó hoy el ministerio de Fomento.
La disminución del tiempo de viaje responde a los "paulatinos ajustes" que se van realizando en los recorridos de los trenes tras dos años de su puesta en servicio comercial. El tiempo de las conexiones directas seguirá siendo de dos horas y 38 minutos. Además, el AVE Madrid-Barcelona contará con dos nuevos servicios en días laborales que se sumarán al total de 27 circulaciones por sentido que Renfe ofrece actualmente. Se trata de un tren que partirá de Madrid-Atocha a las 8:15 h y, tras parar en Zaragoza, llegará a Barcelona a las 11:07 h, y de un AVE que saldrá de Barcelona a las 6:40 h y llega a Madrid a las 9:32 h.
En cuanto al AVE Madrid-Málaga a partir del día 31 reducirá sus tiempos de viaje en entre cinco y diez minutos, con lo que el trayecto se recortará hasta las dos horas y 25 minutos. Además, también comenzarán a aplicarse recortes en la duración de los trayectos del Altaria Madrid-Granada y del Alvia Madrid-Cádiz. En el primer caso, el primer tren de la mañana Granada-Madrid, con salida a las 9:45 h, la reducción será de 19 minutos, mientras que en el resto de trenes de este servicio acortarán sus tiempos en entre tres y doce minutos.
En cuanto al Alvia Madrid-Cádiz, la relación puesta en servicio el pasado mes de diciembre recortará en trece minutos su tiempo de viaje y además retrasará su salida de Atocha desde las 12:15 h hasta las 12.25 h.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Percentatge
Si es fes aplicant el mateix percentatge d'augment que el retall en minuts, seria del 6,25%. Ara, no anem donant idees...metring wrote:L'encariran, ara que arriba abans?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Percentatge
Podrien fer com a Rodalies: Quant més lent, més car.Guigui wrote:Si es fes aplicant el mateix percentatge d'augment que el retall en minuts, seria del 6,25%. Ara, no anem donant idees...metring wrote:L'encariran, ara que arriba abans?
Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!
http://www.abc.es/agencias/noticia.asp?noticia=253436
El AVE Barcelona-Madrid incorpora una nueva frecuencia por sentido
Los nuevos servicios saldrán de Barcelona a las 06.40 horas y desde Madrid a las 08.15 horas y circularán los lunes, martes, miércoles y jueves, según ha informado hoy la compañía ferroviaria.
Además, los trenes de la línea Barcelona-Madrid que realizan paradas en su recorrido reducirán el tiempo de viaje entre cinco y ocho minutos.
Con la nueva programación, las personas que viajen en día laborable dispondrán de hasta 28 trenes por sentido en la relación Barcelona-Madrid y de 20 trenes en la relación que comunica la capital catalana con Zaragoza. EFE
El AVE Barcelona-Madrid incorpora una nueva frecuencia por sentido
Los nuevos servicios saldrán de Barcelona a las 06.40 horas y desde Madrid a las 08.15 horas y circularán los lunes, martes, miércoles y jueves, según ha informado hoy la compañía ferroviaria.
Además, los trenes de la línea Barcelona-Madrid que realizan paradas en su recorrido reducirán el tiempo de viaje entre cinco y ocho minutos.
Con la nueva programación, las personas que viajen en día laborable dispondrán de hasta 28 trenes por sentido en la relación Barcelona-Madrid y de 20 trenes en la relación que comunica la capital catalana con Zaragoza. EFE
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Balanç dels primers 3 anys
http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... tgers.html
L'AVE Barcelona-Madrid celebra el tercer aniversari amb 17 milions de viatgers
Té una quota de mercat del 45,7% i un nivell d'ocupació del 78,5%
El perfil de l'usuari és el d'una persona amb estudis universitaris que es desplaça per motius de treball
19/02/11 12:41 - barcelona - Efe
L'AVE Barcelona-Saragossa-Madrid celebra demà el seu tercer aniversari havent transportat en aquest període un total de 16.923.323 clients, amb una quota de mercat del 45,7% i un nivell d'ocupació del 78,5%, segons dades facilitades avui pel Ministeri de Foment.
El trajecte Barcelona-Madrid ha estat el més demandat en aquests tres anys, amb un servei que es va iniciar amb 17 circulacions diàries per sentit que han augmentat fins a les 28 connexions actuals.
En aquest trienni, s'han ofert un total de 21.737.591 places, amb una mitjana de 21.500 diàries i s'han posat en funcionament 57.334 circulacions, amb un índex de puntualitat del 98%.
Foment indica que els 621 quilòmetres de longitud de la línia d'alta velocitat Madrid-Saragossa-Barcelona ha representat una inversió de prop de 9.000 milions d'euros.
El 20 de febrer de 2008 es va estrenar la connexió entre Madrid i Barcelona que va permetre unir les dues ciutats per tren en un temps de dues hores i 38 minuts.
En l'últim any, entre el 20 de febrer de 2010 i avui, dia 19, més de 5,3 milions de viatgers han utilitzat els serveis d'AVE en el corredor Barcelona-Saragossa-Madrid.
El perfil del client d'aquest corredor és el d'una persona amb estudis universitaris (72%), que es desplaça per motius de treball (56,4%) o d'oci o familiars (41,9%), i que viatgen amb una freqüència mitjana de 38 viatges l'any i una fidelitat al tren del 81%, indiquen les dades de Foment.
La transferència de viatgers d'altres mitjans de transport, com carreteres i avió, al tren AVE en aquesta línia ha suposat els últims tres anys de servei un estalvi d'emissions de 614.297 tones de CO2.
L'AVE Barcelona-Madrid celebra el tercer aniversari amb 17 milions de viatgers
Té una quota de mercat del 45,7% i un nivell d'ocupació del 78,5%
El perfil de l'usuari és el d'una persona amb estudis universitaris que es desplaça per motius de treball
19/02/11 12:41 - barcelona - Efe
L'AVE Barcelona-Saragossa-Madrid celebra demà el seu tercer aniversari havent transportat en aquest període un total de 16.923.323 clients, amb una quota de mercat del 45,7% i un nivell d'ocupació del 78,5%, segons dades facilitades avui pel Ministeri de Foment.
El trajecte Barcelona-Madrid ha estat el més demandat en aquests tres anys, amb un servei que es va iniciar amb 17 circulacions diàries per sentit que han augmentat fins a les 28 connexions actuals.
En aquest trienni, s'han ofert un total de 21.737.591 places, amb una mitjana de 21.500 diàries i s'han posat en funcionament 57.334 circulacions, amb un índex de puntualitat del 98%.
Foment indica que els 621 quilòmetres de longitud de la línia d'alta velocitat Madrid-Saragossa-Barcelona ha representat una inversió de prop de 9.000 milions d'euros.
El 20 de febrer de 2008 es va estrenar la connexió entre Madrid i Barcelona que va permetre unir les dues ciutats per tren en un temps de dues hores i 38 minuts.
En l'últim any, entre el 20 de febrer de 2010 i avui, dia 19, més de 5,3 milions de viatgers han utilitzat els serveis d'AVE en el corredor Barcelona-Saragossa-Madrid.
El perfil del client d'aquest corredor és el d'una persona amb estudis universitaris (72%), que es desplaça per motius de treball (56,4%) o d'oci o familiars (41,9%), i que viatgen amb una freqüència mitjana de 38 viatges l'any i una fidelitat al tren del 81%, indiquen les dades de Foment.
La transferència de viatgers d'altres mitjans de transport, com carreteres i avió, al tren AVE en aquesta línia ha suposat els últims tres anys de servei un estalvi d'emissions de 614.297 tones de CO2.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Dos nous AVE directes Barcelona-Madrid
http://www.lamalla.cat/societat/article?id=456695
Entren en servei dos nous AVE directes Barcelona-Madrid amb horari de matí
Aquests combois, un per cada sentit, arriben a la destinació abans de les 09.00h
LAMALLA.CAT
Des d’aquest dimarts, Renfe ofereix dues noves freqüències directes, una per cada sentit, en el corredor AVE Barcelona-Madrid que permeten arribar a la destinació abans de les 09.00h. D'acord amb un comunicat de la companyia ferroviària i el Ministeri de Foment, s’ha reorganitzat l’oferta del corredor Barcelona-Madrid en tenir en compte que la demanda es concentra a l’hora punta del matí. D’aquesta manera, s’incorporen a l’oferta un tren amb sortida de Barcelona a les 06.15h i arribada a Madrid a les 08.57h, i un altre servei directe amb sortida de la ciutat madrilenya a les 06.10h i arribada a la capital catalana a les 08.55h.
Així doncs, el servei en hora punta queda reforçat amb dos combois directes que completen una oferta total de cinc trens per sentit amb arribada a Barcelona i Madrid entre les 09.00 i les 10.00h.
28 freqüències per sentit en dia laborable
L’oferta global del corredor es manté com fins ara, és a dir, 28 freqüències per sentit en dia laborable, amb 10 trens directes entre Barcelona i Madrid. Les dues noves freqüències substitueixen el tren directe amb sortida de Barcelona a les 09.30h i en sentit contrari el comboi de les 20.40h amb parada a totes les estacions.
Per mantenir el servei actual de nou trens AVE en sentit Lleida i Camp de Tarragona, l'AVE Madrid-Barcelona de les 20.30h, que fins ara realitzava una única parada a Saragossa, s’atura a partir d’aquest dimarts també en aquestes estacions. Finalment, el servei Madrid-Barcelona de les 21.00h, directe fins a aquest dilluns, sumarà una parada a Saragossa.
Entren en servei dos nous AVE directes Barcelona-Madrid amb horari de matí
Aquests combois, un per cada sentit, arriben a la destinació abans de les 09.00h
LAMALLA.CAT
Des d’aquest dimarts, Renfe ofereix dues noves freqüències directes, una per cada sentit, en el corredor AVE Barcelona-Madrid que permeten arribar a la destinació abans de les 09.00h. D'acord amb un comunicat de la companyia ferroviària i el Ministeri de Foment, s’ha reorganitzat l’oferta del corredor Barcelona-Madrid en tenir en compte que la demanda es concentra a l’hora punta del matí. D’aquesta manera, s’incorporen a l’oferta un tren amb sortida de Barcelona a les 06.15h i arribada a Madrid a les 08.57h, i un altre servei directe amb sortida de la ciutat madrilenya a les 06.10h i arribada a la capital catalana a les 08.55h.
Així doncs, el servei en hora punta queda reforçat amb dos combois directes que completen una oferta total de cinc trens per sentit amb arribada a Barcelona i Madrid entre les 09.00 i les 10.00h.
28 freqüències per sentit en dia laborable
L’oferta global del corredor es manté com fins ara, és a dir, 28 freqüències per sentit en dia laborable, amb 10 trens directes entre Barcelona i Madrid. Les dues noves freqüències substitueixen el tren directe amb sortida de Barcelona a les 09.30h i en sentit contrari el comboi de les 20.40h amb parada a totes les estacions.
Per mantenir el servei actual de nou trens AVE en sentit Lleida i Camp de Tarragona, l'AVE Madrid-Barcelona de les 20.30h, que fins ara realitzava una única parada a Saragossa, s’atura a partir d’aquest dimarts també en aquestes estacions. Finalment, el servei Madrid-Barcelona de les 21.00h, directe fins a aquest dilluns, sumarà una parada a Saragossa.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
En menys de 2h30 (propaganda inclosa)
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... ja-1149481
Les infraestructures de transport ferroviari
L'AVE de Barcelona a Madrid baixarà de dues hores i mitja
El nou sistema de senyals estarà a punt al desembre, un cop superada la fase de proves
El tren passarà de 300 km/h en diversos trams i el preu del bitllet no s'encarirà
Dimecres, 14 de setembre del 2011
CRISTINA BUESA
BARCELONA
L'AVE trigarà menys de dues hores i mitja a cobrir el trajecte entre Barcelona i Madrid abans que s'acabi el 2011. Després d'anys de proves de tota mena, els tècnics ja han anunciat que està a punt el sistema de senyalització que permetrà aconseguir aquesta fita. A més, aquest descens del temps de viatge no suposarà un increment en el preu del bitllet.
Des que es va inaugurar el corredor, el febrer del 2008, el trajecte sense parades intermèdies entre les dues capitals dura dues hores i 38 minuts. La barrera simbòlica de les dues hores i mitja se supera per poc. No obstant, segons ha pogut confirmar EL PERIÓDICO, els responsables de la infraestructura ferroviària (Adif) han comunicat al Ministeri de Foment que estan en condicions de rebaixar el viatge entre les estacions de Sants i Atocha un mínim de vuit minuts. Però, ¿com ho faran?
PREOCUPATS PER LA FACTURA / Per lògica, la resposta és augmentant la velocitat. No obstant, una de les preocupacions dels explotadors de la línia era que el fet de superar el límit de 300 quilòmetres per hora era sinònim d'incrementar la factura elèctrica de manera considerable. I, en conseqüència, la tarifa del trajecte, cosa de la qual fugen tenint en compte l'actual conjuntura econòmica i la competència amb l'avió.
Però els enginyers han fet els seus càlculs i han advertit que només sobrepassaran aquesta velocitat en alguns moments molt esporàdics. Únicament els imprescindibles perquè la despesa energètica no es dispari. De fet, s'han portat a terme proves durant mesos amb trens sense passatge per fer les comprovacions necessàries. La nova era de l'alta velocitat a Espanya començarà a finals d'aquest mateix any.
NIVELL 2 DE L'ERTMS / Hi ha cinc lletres que expliquen com: ERTMS. Són les sigles de European Rail Traffic Management System, que és el sistema de senyalització que s'utilitza en la línia Barcelona-Madrid. Durant els tres anys i mig que fa que funciona el servei, els trens s'han guiat a través de l'ERTMS de nivell 1. El que començarà a funcionar aquest 2011 serà l'ERTMS de nivell 2, que té com a principal avantatge permetre que els trens rebin la informació del que està passant en el seu trajecte en temps real, segons comenta un coneixedor del dispositiu, que únicament està implantat en alguns petits trams de línies d'alta velocitat franceses i italianes.
Avui en dia, l'AVE ha de passar pel que es coneix com a balisa per rebre la informació del que es trobarà uns quilòmetres més enllà. Necessita espai. Per això, només hi pot haver un nombre determinat de serveis per hora. Quan s'implanti el nivell 2, es podran posar més trens Siemens i, a més, no hi haurà d'haver tanta distància entre ells.
MANTENIR EL CONFORT / Al viatjar ara en un AVE gairebé no es nota quan se superen els 300 km/h. Aquesta era una altra de les exigències de l'operador Renfe. Que el viatger es trobi tan còmode quan va a 200 com quan va a velocitat punta. També per aquest motiu, per posar un exemple, el mateix tren tanca les escotilles quan entra en un túnel, perquè així els clients no tinguin la sensació que se'ls tapen les orelles.
Més oportunitats per viatjar, manteniment del confort, menys temps de viatge... tot això podria repercutir en la butxaca del ciutadà. Però no serà així. Els responsables ferroviaris no es plantegen sota cap concepte incrementar el cost del trajecte. Almenys de moment. Tampoc pensen llançar els AVE a 350 quilòmetres per hora com es va plantejar anys enrere, quan les estretors no marcaven les decisions en el terreny de les infraestructures.
MIRALL PUBLICITARI / I malgrat que el disseny de la xarxa d'alta velocitat segueix generant enceses discussions, Espanya exporta tecnologia i coneixements en aquest àmbit. Tan bon punt les dues capitals estiguin connectades en menys de dues hores i mitja gràcies al nou sistema de senyalització, seguirà la romeria de països que viatgen a Madrid per conèixer els avanços ja que serà el tram europeu més llarg en què s'implanta l'ERTMS de nivell 2, concretament en un recorregut que supera els 600 quilòmetres. Tot això sempre que la cita electoral no modifiqui una decisió madurada durant anys, és clar.
Les infraestructures de transport ferroviari
L'AVE de Barcelona a Madrid baixarà de dues hores i mitja
El nou sistema de senyals estarà a punt al desembre, un cop superada la fase de proves
El tren passarà de 300 km/h en diversos trams i el preu del bitllet no s'encarirà
Dimecres, 14 de setembre del 2011
CRISTINA BUESA
BARCELONA
L'AVE trigarà menys de dues hores i mitja a cobrir el trajecte entre Barcelona i Madrid abans que s'acabi el 2011. Després d'anys de proves de tota mena, els tècnics ja han anunciat que està a punt el sistema de senyalització que permetrà aconseguir aquesta fita. A més, aquest descens del temps de viatge no suposarà un increment en el preu del bitllet.
Des que es va inaugurar el corredor, el febrer del 2008, el trajecte sense parades intermèdies entre les dues capitals dura dues hores i 38 minuts. La barrera simbòlica de les dues hores i mitja se supera per poc. No obstant, segons ha pogut confirmar EL PERIÓDICO, els responsables de la infraestructura ferroviària (Adif) han comunicat al Ministeri de Foment que estan en condicions de rebaixar el viatge entre les estacions de Sants i Atocha un mínim de vuit minuts. Però, ¿com ho faran?
PREOCUPATS PER LA FACTURA / Per lògica, la resposta és augmentant la velocitat. No obstant, una de les preocupacions dels explotadors de la línia era que el fet de superar el límit de 300 quilòmetres per hora era sinònim d'incrementar la factura elèctrica de manera considerable. I, en conseqüència, la tarifa del trajecte, cosa de la qual fugen tenint en compte l'actual conjuntura econòmica i la competència amb l'avió.
Però els enginyers han fet els seus càlculs i han advertit que només sobrepassaran aquesta velocitat en alguns moments molt esporàdics. Únicament els imprescindibles perquè la despesa energètica no es dispari. De fet, s'han portat a terme proves durant mesos amb trens sense passatge per fer les comprovacions necessàries. La nova era de l'alta velocitat a Espanya començarà a finals d'aquest mateix any.
NIVELL 2 DE L'ERTMS / Hi ha cinc lletres que expliquen com: ERTMS. Són les sigles de European Rail Traffic Management System, que és el sistema de senyalització que s'utilitza en la línia Barcelona-Madrid. Durant els tres anys i mig que fa que funciona el servei, els trens s'han guiat a través de l'ERTMS de nivell 1. El que començarà a funcionar aquest 2011 serà l'ERTMS de nivell 2, que té com a principal avantatge permetre que els trens rebin la informació del que està passant en el seu trajecte en temps real, segons comenta un coneixedor del dispositiu, que únicament està implantat en alguns petits trams de línies d'alta velocitat franceses i italianes.
Avui en dia, l'AVE ha de passar pel que es coneix com a balisa per rebre la informació del que es trobarà uns quilòmetres més enllà. Necessita espai. Per això, només hi pot haver un nombre determinat de serveis per hora. Quan s'implanti el nivell 2, es podran posar més trens Siemens i, a més, no hi haurà d'haver tanta distància entre ells.
MANTENIR EL CONFORT / Al viatjar ara en un AVE gairebé no es nota quan se superen els 300 km/h. Aquesta era una altra de les exigències de l'operador Renfe. Que el viatger es trobi tan còmode quan va a 200 com quan va a velocitat punta. També per aquest motiu, per posar un exemple, el mateix tren tanca les escotilles quan entra en un túnel, perquè així els clients no tinguin la sensació que se'ls tapen les orelles.
Més oportunitats per viatjar, manteniment del confort, menys temps de viatge... tot això podria repercutir en la butxaca del ciutadà. Però no serà així. Els responsables ferroviaris no es plantegen sota cap concepte incrementar el cost del trajecte. Almenys de moment. Tampoc pensen llançar els AVE a 350 quilòmetres per hora com es va plantejar anys enrere, quan les estretors no marcaven les decisions en el terreny de les infraestructures.
MIRALL PUBLICITARI / I malgrat que el disseny de la xarxa d'alta velocitat segueix generant enceses discussions, Espanya exporta tecnologia i coneixements en aquest àmbit. Tan bon punt les dues capitals estiguin connectades en menys de dues hores i mitja gràcies al nou sistema de senyalització, seguirà la romeria de països que viatgen a Madrid per conèixer els avanços ja que serà el tram europeu més llarg en què s'implanta l'ERTMS de nivell 2, concretament en un recorregut que supera els 600 quilòmetres. Tot això sempre que la cita electoral no modifiqui una decisió madurada durant anys, és clar.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!
La part de la notícia relacionada amb el tema:
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... re-1182051
L'AVE Barcelona-Madrid trigarà menys de dues hores i mitja a partir del 24 d'octubre
Foment anuncia que ja ha acabat les proves del nou sistema de senyalització
Divendres, 14 de octubre del 2011 - 18:14h.
CRISTINA BUESA / Barcelona
EL PERIÓDICO va publicar el 14 de setembre que l'AVE trigaria menys de dues hores i mitja a cobrir el trajecte entre Barcelona i Madrid abans d'acabar el 2011. Després d'anys de proves de tota mena, els tècnics ja han anunciat que està acabat el sistema de senyalització que permetrà aconseguir aquesta fita. A més, aquesta disminució del temps de viatge no suposarà un increment en el preu del bitllet.
Hi ha cinc lletres que expliquen com: ERTMS. Són les sigles de European Rail Traffic Management System, que és el sistema de senyalització que s'utilitza en la línia Barcelona-Madrid. Durant els tres anys i mig que fa que funciona el servei, els trens s'han guiat a través de l'ERTMS de nivell 1.
El que començarà a funcionar aquest 2011 serà l'ERTMS de nivell 2, que té com a principal avantatge que permet que els trens rebin la informació del que està passat al seu camí en temps real, segons comenta un coneixedor del dispositiu, que només està implantat en alguns petits trams de línies d'alta velocitat franceses i italianes.
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... re-1182051
L'AVE Barcelona-Madrid trigarà menys de dues hores i mitja a partir del 24 d'octubre
Foment anuncia que ja ha acabat les proves del nou sistema de senyalització
Divendres, 14 de octubre del 2011 - 18:14h.
CRISTINA BUESA / Barcelona
EL PERIÓDICO va publicar el 14 de setembre que l'AVE trigaria menys de dues hores i mitja a cobrir el trajecte entre Barcelona i Madrid abans d'acabar el 2011. Després d'anys de proves de tota mena, els tècnics ja han anunciat que està acabat el sistema de senyalització que permetrà aconseguir aquesta fita. A més, aquesta disminució del temps de viatge no suposarà un increment en el preu del bitllet.
Hi ha cinc lletres que expliquen com: ERTMS. Són les sigles de European Rail Traffic Management System, que és el sistema de senyalització que s'utilitza en la línia Barcelona-Madrid. Durant els tres anys i mig que fa que funciona el servei, els trens s'han guiat a través de l'ERTMS de nivell 1.
El que començarà a funcionar aquest 2011 serà l'ERTMS de nivell 2, que té com a principal avantatge que permet que els trens rebin la informació del que està passat al seu camí en temps real, segons comenta un coneixedor del dispositiu, que només està implantat en alguns petits trams de línies d'alta velocitat franceses i italianes.