Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!
Posted: Monday 28/09/2009 15:41
http://www.adn.es/local/lleida/20090928 ... -fins.html
L’AVE accelerarà fins a 350 km/hora abans de final d’any
Els AVE de la línia Madrid-Lleida-Barcelona podrien volar a 350 quilòmetres per hora abans de finals d'any. Aquest és el termini en què el ministeri de Foment preveu aplicar el nou sistema de senyalització de la via, denominat ERTMS 2, que permetria als trens d'alta velocitat rodar a aquestavelocitat (actualment ho fa a un màxim de 300 quilòmetres per hora) en els trams l'orografia de la qual ho permeti. Si Renfe decideix aplicar el nou sistema a tots els trajactes, suposarà retallar el temps del viatge des de Lleida fins a Madrid en uns 15 minuts mentre que fins a Barcelonal'estalvi de temps seria d'uns minuts.
Cal recordar que el tren d'Alta Velocitat va arribar a Lleida a l'octubre del 2003 però no va ser fins al maig del 2007 quan va començar a circular a una velocitat de 300 quilòmetres per hora.El Govern va assegurar llavors que mai podria arribar fins als 350 km/h.
Però segons informa elEcono mista, tècnicament,l'operado raja podria disminuir entre 5 i 10 minuts els actuals horaris establerts aplicant mesures relacionades amb la millora de la conducció dels trens aprofitant, per exemple, la inèrcia del traçat. Malgrat tot, per arribar als 350 quilòmetres per hora és Adif, el gestor públic de les infrastructures, qui ha d'autoritzar en última instància la implantació del nous sistema. L'augment de velocitat s'ha de fer després d'un detallat estudi del traçat, ja que una excessiva despesa d'energia per aconseguir els 350 quilòmetres per hora dispararia el cost del trajecte i podria deixar de ser rendible per a Renfe. El nou ERTMS 2 també facilita que hi hagi una menor distància entre tren i tren, amb localització dels combois.
L’AVE accelerarà fins a 350 km/hora abans de final d’any
Els AVE de la línia Madrid-Lleida-Barcelona podrien volar a 350 quilòmetres per hora abans de finals d'any. Aquest és el termini en què el ministeri de Foment preveu aplicar el nou sistema de senyalització de la via, denominat ERTMS 2, que permetria als trens d'alta velocitat rodar a aquestavelocitat (actualment ho fa a un màxim de 300 quilòmetres per hora) en els trams l'orografia de la qual ho permeti. Si Renfe decideix aplicar el nou sistema a tots els trajactes, suposarà retallar el temps del viatge des de Lleida fins a Madrid en uns 15 minuts mentre que fins a Barcelonal'estalvi de temps seria d'uns minuts.
Cal recordar que el tren d'Alta Velocitat va arribar a Lleida a l'octubre del 2003 però no va ser fins al maig del 2007 quan va començar a circular a una velocitat de 300 quilòmetres per hora.El Govern va assegurar llavors que mai podria arribar fins als 350 km/h.
Però segons informa elEcono mista, tècnicament,l'operado raja podria disminuir entre 5 i 10 minuts els actuals horaris establerts aplicant mesures relacionades amb la millora de la conducció dels trens aprofitant, per exemple, la inèrcia del traçat. Malgrat tot, per arribar als 350 quilòmetres per hora és Adif, el gestor públic de les infrastructures, qui ha d'autoritzar en última instància la implantació del nous sistema. L'augment de velocitat s'ha de fer després d'un detallat estudi del traçat, ja que una excessiva despesa d'energia per aconseguir els 350 quilòmetres per hora dispararia el cost del trajecte i podria deixar de ser rendible per a Renfe. El nou ERTMS 2 també facilita que hi hagi una menor distància entre tren i tren, amb localització dels combois.