Page 11 of 104

Posted: Sunday 17/06/2007 18:41
by victorcasta
No tot s'acaba en l'ample de via...

Posted: Sunday 17/06/2007 18:57
by Jordi Freixas
Ja, però és que potser ara sí? :roll:

Posted: Sunday 17/06/2007 19:04
by victorcasta
No. Els Alvia són trens bitensió preparats per a 3 kV de la xarxa normal de Renfe i per a 25kV 50 Hz de la xarxa d'alta velocitat. La xarxa normal francesa està a 1,5 kV. Per tant, un Alvia no podria anar més enllà del tros de via espanyol que hi ha a Cerbère.

Caldria modificar-los-hi els equips elèctrics i fer-ne uns trens tritensió perquè poguessin circular per la xarxa francesa.

Posted: Sunday 17/06/2007 19:14
by Jordi Freixas
Però a veure... diu la noticia que a partir del 2009 posaran trens Alvia per connectar amb França. Les modificacions que hagin de fer ara, no les podien fer ja en el seu moment?

Posted: Sunday 17/06/2007 19:24
by victorcasta
Que el 2009 posin Alvia fins a Perpinyà és quelcom que bastants aquí ens ho hem pres amb bastantes reticències, precisament pel mateix motiu que t'he citat, per les diferents electrificacions. I als Alvia no els hi afegiran cap modificació als seus equips elèctrics, d'això, oblida-te'n.

Si al 2009, no estigués acabat el túnel de Girona ni l'entrada a Barcelona, només podrien creuar la frontera fins a Figueres, trens TGV bitensió, els quals estan preparats per als 1,5 kV de les línies convencionals franceses i els 25 kV de les LAV.

Posted: Sunday 17/06/2007 19:41
by Jordi Freixas
Ja, però en qualsevol cas, ara s'està plantejant una opció que s'haurien hagut de plantejar des de ja fa uns quants anys, per de cara a millorar substancialment les connexions entre Espanya i França. Els Alvia ja hauria d'haver fet temps que haurien d'estar funcionant com una perllongació dels Catalunya Exprés fins a Perpinyà.

Posted: Sunday 17/06/2007 19:42
by Jordi Freixas
Ja, però en qualsevol cas, ara s'està plantejant una opció que s'haurien hagut de plantejar des de ja fa uns quants anys, per de cara a millorar substancialment les connexions entre Espanya i França. Els Alvia ja hauria d'haver fet temps que haurien d'estar funcionant com una perllongació dels Catalunya Exprés fins a Perpinyà.

Posted: Sunday 17/06/2007 19:58
by awe
Em fa fàstic sentir un a alt càrrec de Fomento com en Víctor Morlán dir que es posarà un canviador d'ample a Figueres per tal de tenir Àlvies fins a Perpinyà. I una caqueta: és impossible. Són ganes de confondre al personal.

A veure, l'estació de Perpinyà està electrificada a 1500Vcc, i els Àlvies només funcionen a 25kVac o a 3000Vcc, però no a 1500Vcc. A sobre, primer s'haurien d'homologar els Àlvies a França.

Per tant, d'Àlvies fins a Perpinyà, rien de rien. Com a molt fins a Figueres, i allà transbordament a un TGV francès. I tot i així no crec que ho veiem mai, més aviat suposo que en el millor dels casos possibles veurem 448R CEX a Figueres i enllaç oficial amb TGV.

NOTA: el meu atac s'adreça cap en Víctor Morlán que ha promès una cosa que ell sap perfectament que és impossible de fer, i no s'adreça en absolut cap en Jordi Freixas. Jordi, bon rotllo.

Posted: Sunday 17/06/2007 20:53
by Jordi Freixas
Tranquil. En cap moment he pensat que l'atac anés contra mi.

En qualsevol cas, potser una mesura que podria servir per connectar a curt plaç Barcelona amb França, podria ser agafant el traçat actual de Barcelona a Portbou, i adaptar ja sigui tot el recorregut, o parcialment (fins a Figueres) les vies a doble ample. Evidentment els TGV's no anirien a 300, però com a mínim, anirien.

Posted: Sunday 17/06/2007 20:57
by entfe001
Tenim Talgo III per estona :roll:

Posted: Sunday 17/06/2007 21:08
by Jordi Freixas
Però és que jo estic parlant de millorar les conexions amb França, encara que no necessàriament sigui amb el mateix nombre de freqüències que hi hauria si la línia estigués construida.

Posted: Sunday 17/06/2007 21:10
by entfe001
Per cert, dues notícies del Diari de Girona d'aquest divendres:
Diari de Girona wrote:La Cambra calcula que la indemnització a TP Ferro pel retard serà de 60 milions anuals

EFE/DDEG, GIRONA.

La Cambra de Comerç de Barcelona va dir ahir que si el tren d´alta velocitat -TAV- no arriba a Barcelona el 2009 les autoritats espanyoles poden haver de pagar una indemnització a TPFerro, l'empresa concessionària del tram internacional Figueres-Perpinyà, que podria arribar als 60 milions d'euros anuals. La Cambra va fer una crida als partits polítics catalans perquè demanin urgentment una justificació rigorosa dels retards i encariments de la línia d'alta velocitat.

El ministeri de Foment va anunciar la setmana passada un retard en l'arribada del TAV a la frontera francesa de tres anys fins a 2012, davant 2009 que era l'última previsió amb la qual es treballava. Segons la Cambra, el cost de la indemnització depèn del pla economicofinancer de la concessió i podria arribar als 60 milions d'euros anuals, amb la qual cosa el projecte s'encariria més del 20%.

El tram internacional Figueres-Perpinyà, de 44,4 quilòmetres de longitud amb un túnel de 8,3 quilòmetres, va ser objecte d'un contracte de concessió amb l'empresa privada TPFerro que s'encarrega de redactar el projecte, construir, explotar i mantenir la infraestructura durant 50 anys i que estableix que les obres duraran cinc anys per la qual cosa el tram ha d'estar en servei el 17 de febrer de 2009.

Únic amb peatge

El cost de la inversió és de 952 milions d'euros sense impostos i serà recuperat mitjançant el cobrament d'un peatge, cosa que per a la Cambra de Comerç «no deixa de ser curiós» que dels 10.000 quilòmetres de xarxa ferroviària d'altes prestacions amb que comptarà Espanya en els pròxims 15 anys «aquest sigui l'únic amb peatge» i va considerar «estrany» que hagi calgut recórrer a aquest contracte de concessió.

La Cambra de Barcelona va insistir que la línia del TAV és una infraestructura «fonamental» per a Catalunya i que els retards que pateix comprometen «seriosament» la competitivitat, pel que va reclamar una «planificació rigorosa» dels projectes perquè entri en servei com més aviat millor i es compleixin les condicions estipulades, com la d'assolir velocitats superiors a 330 quilòmetres per hora.

A més, va demanar que el compliment dels terminis i condicions de serveis estipulats es faci amb les màximes garanties de qualitat i amb els nivells de seguretat requerits durant la construcció de la línia i la prestació del servei. Per a la Cambra és necessari licitar i adjudicar el túnel entre Sants i Sagrera i executar-ho com més aviat millor i el ministeri de Foment ha de justificar el nou termini d'entrada de servei del TAV fins a la frontera francesa.

Per a la Cambra, la solució proposada pel ministeri de Foment de portar els trens fins al tram internacional a través de la línia convencional d'ample ibèric «no té moltes possibilitats d'èxit» perquè s'hauria de construir un canviador d'ample de via i una variant ferroviària a Figueres. La Cambra va demanar al ministeri de Foment que «justifiqui» aquest nou retard i va recordar que la primera data oficial d'arribada del TAV a Barcelona i a la frontera francesa era l'any 2004.

L´alcalde de Perpinyà hi veu dubtes

ACN/DDEG, PERPINYÀ.

L'alcalde de Perpinyà, Jean Paul Alduy, es va mostrar «alleugerit» desprès de sentir les declaracions del secretari d'estat d'infraestructures, Victor Morlán, i el reconeixement explícit de la «dificultat tècnica» que representa la construcció dels túnels sota Girona i Barcelona. Tot i això, Alduy creu que el TAV Perpinyà-Barcelona pot funcionar el 2009 si s'acceleren les obres des de Figueres fins a l'estació de la Sagrera i si es troba una solució transitòria per la travessa de Girona a l'espera de la posada en servei del nou túnel.

«Fins ara els espanyols negaven la dificultat i cada vegada que preguntàvem, deien que no era el nostre problema i que serien a l'hora. Per tant és bo, és sa que per primer cop els espanyols acceptin de reconèixer que aquests dos túnels posen un problema i que a partir d'ara pugessin tenir un veritable diàleg per definir solucions pal·liatives» va dir Alduy. Per l'alcalde és obvi que les autoritats espanyoles coneixien el problema i creu que si no van dir res va ser pel context electoral.

Per Alduy, una de les solucions pal·liatives a estudiar es l'instal·lació d'un tercer rail sobre el viaducte que travessa Girona. «Vull preguntar per què no s'ha fet un estudi per posar un tercer rail. Necessito entendre perquè, quan tothom sap que un túnel es fa en dos o tres anys, perqué la solució del tercer rail no s'ha estudiat per travessa Girona fent servir el viaducte» va insistir.

Segons l'alcalde un altre problema que no s'ha tractat és el de la maquinària i la seva alimentació elèctrica ja que, segons ell, els TAV que circulen a França funcionen amb 1.500 volt sobre les línies convencionals o bé amb 25.000 volt sobre les línies d'alta velocitat. A més no reconeixen el sistema de seguretat espanyol AFSA.

L´alcalde de Perpinyà, Jean Paul Alduy va dir que els governs francès i espanyol s'han de posar d'acord per solucionar tots aquests problemes abans del febrer 2009 si no volen haver de pagar «indemnitzacions exorbitants» a TP Ferro.

Posted: Sunday 17/06/2007 21:12
by entfe001
Jordi Freixas wrote:Però és que jo estic parlant de millorar les conexions amb França, encara que no necessàriament sigui amb el mateix nombre de freqüències que hi hauria si la línia estigués construida.
Una gran millora ja seria que entressin a Portbou més de quatre trens de la SNCF al dia :roll:

Posted: Sunday 17/06/2007 22:03
by Jordi Freixas
I que entre tren de RENFE i tren de la SNCF i viceversa, hi hagués un quart d'hora de diferència.

Posted: Sunday 17/06/2007 22:41
by awe
I que, a més a més, hi hagués enllaç oficial.

Posted: Sunday 17/06/2007 22:51
by entfe001
I que els controls de la Policia Nacional no et facin perdre el tren.

Posted: Monday 18/06/2007 1:00
by aarongilp
I que els lavabos de la estació de Cerbère fossin decents...(ja de pas...)

Ei...

Posted: Monday 18/06/2007 1:03
by Guigui
L'Espanya ferroviària no és, precisament, el destinatari més indicat de la carta als Reis...

Posted: Monday 18/06/2007 1:05
by aarongilp
No, però no els costaria res adeçentar els lavabos. Allà fa por entrar-hi, i se suposa que estan en servei.... :roll: (sobre el que han comentat els companys no opino)

Immobilisme ferroviari

Posted: Monday 18/06/2007 1:16
by Guigui
No ho deia tant pels lavabos de Cervera com pel servei i la infraestructura en general. Que més de 150 anys després haguem de patir les conseqüències de la implantació dels "seis pies castellanos" i ningú no s'hagi dignat a buscar-hi una solució, és senzillament demencial. Si s'hagués començat per aquí, a hores d'ara no hauríem de estar fent elucubracions sobre on posar quins canviadors d'ample ni quina tensió utilitzar, etc.

Per què punyetes és possible, des de fa anys, anar de Viena a París sense canviar un sol cop de màquina i, en canvi, aquí ja és vist com una gran cosa que tinguem un tren directe al dia a París i Montpeller i tres per setmana a Zuric i Milà i, a sobre, anant a pas de tortuga abans d'arribar a la frontera (i no ho dic, precisament, pel canvi d'ample)?

Ah, i l'altra cosa és allò del pagament a TP Ferro. L'inútil que va firmar aquell contracte, comprometent-nos a tots els contribuents, hauria de gratar-se els corresponents milions de la seva pròpia butxaca i fins l'últim cèntim. Perquè ja té nassos fer-nos apoquinar a tots per la incompetència d'alguns que només hi suquen.