Page 11 of 19

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Saturday 17/10/2009 11:11
by metring
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/10 ... _75007.php

Un sensor d’esquerdes a les obres del TGV al Clot no funcionava

Els veïns asseguren que un mesurador de moviments no va funcionar entre els mesos d’agost i setembre. Adif afirma que no s’ha produït cap moviment, segons els controls de la UPC
Q.T.
Barcelona

L’aparició de les primeres esquerdes provocades per les obres del TGV ha redoblat el nerviosisme que pateixen els veïns situats a l’entorn del pou del carrer Trinxant. Ahir el president de la comunitat de propietaris de l’immoble situat al número 640-642 del carrer Mallorca va denunciar que un dels aparells que mesuren els moviments dels edificis que hi ha instal·lat a la seva finca no va funcionar entre els mesos d’agost i setembre.
Julián de Nájera va explicar ahir que els tècnics que fan el control de les obres van revisar periòdicament l’aparell durant l’estiu perquè no funcionava. “Van venir unes quantes vegades, però no sabien per què fallava i havien de tornar al cap d’uns dies”. Segons aquest veí, l’aparell no va ser completament reparat fins a l’última setmana de setembre. Nájera denuncia el “descontrol que hi ha a les obres” i la manca d’explicacions dels tècnics.

“Apareixen esquerdes i no ens expliquen per què es produeixen”, explica el veí, que també se sent molest perquè les obres s’estan allargant més del que s’havia previst. “A més a més, treballen fins a les deu de la nit i el soroll és cada vegada més insuportable”, remata ell.

Per la seva banda, Adif va reclamar ahir tranquil·litat als veïns perquè les mesures de control del moviment dels edificis són redundants. Un portaveu de la companyia que depèn del ministeri de Foment va explicar que “a banda dels mesuradors que funcionen amb miralls –com és el cas del que es va avariar–, els tècnics disposen de mesuradors manuals, que no han detectat cap moviment. De fet, no és Adif qui controla directament els moviments provocats per les mateixes obres. Són tècnics de la UPC els que, en última instància, avaluen les captacions dels aparells mesuradors. La mateixa portaveu va assegurar que segons els informes dels tècnics no s’ha detectat cap moviment a la zona.

El ànims, però, estan a flor de pell i les obres tot just estan al començament. La tuneladora, que ja hauria d’estar a punt per excavar, encara no ha pogut començar perquè no s’han acabat els treballs previs a peu de carrer.

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Saturday 17/10/2009 11:12
by metring
Ahir mateix, després de no sé quantes setmanes, ahir van posar sensors als edificis de Plaça de la Sagrada Família, al cantó a on es fan les obres. Per què han tardat tant????

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Tuesday 20/10/2009 14:20
by metring
http://www.lavanguardia.es/participacio ... rcino.html


http://www.lavanguardia.es/participacio ... -part.html

Què diu el regidor? (1a i 2a part)

Dani Clavera | Barcelona | 13/10/2009 | Actualizada a las 02:38h | Participación

Jordi Miró passeja amb el regidor del districte de Sant Martí i de Mobilitat, Francesc Narváez, per preguntar-li com veu l'Ajuntament l'evolució de les obres de l'AVE. El regidor li explica quin és el calendari de la tuneladora Barcino i de l'obertura al trànsit del carrer Mallorca.

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Tuesday 20/10/2009 14:52
by aim
Avui han començat a desmuntar la gran grua que s'encarregava de baixar les peces de la tuneladora.

Adif nega que les esquerdes siguin a causa de les obres

Posted: Thursday 22/10/2009 12:19
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/10 ... _75590.php

Adif nega que les esquerdes d'un edifici del Clot hagin estat causades per les obres de l'AVE

El gestor ferroviari "no descarta emprendre accions legals per evitar que episodis similars basats en afirmacions sense contrastar tècnicament puguin repetir-se"

EUROPA PRESS
Barcelona
Ult. Act. 22/10/2009 09:17


Quatre informes encarregats per l'Administració d'Infraestructures Ferroviaries (Adif) asseguren que les obres del túnel de l'AVE a Barcelona no ha causat les esquerdes que han aparegut en una finca del carrer Mallorca, al barri del Clot.

En un comunicat, Adif ha explicat que els dos informes han estat realitzats per catedràtics de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i enginyers de caminls, un tercer l'han elaborat tècnics de l'empresa especialitzada en estructures i el quart l'han redactat les empreses que estan fent les obres.

L'immoble ja va ser objecte d'un informe al desembre de 2008, i entre el 14 i el 20 d'octubre ha tornat a ser inspeccionat pels tècnics especialitzats. Tots han determinat que les esquerdes aparegudes no es poden vincular a les obres i que es deuen fonamentalment a la poca consistència dels forjats i les estructures horitzontals de l'edifici.

De fet, i segons els informes, algunes de les fissures van aparèixer abans que comencessin les obres més propenses a causar-les, però no són greus. Els informes sostenen que no hi ha risc de col·lapse ni afectació estructural de l'edifici.

Adif recorda que prop d'aquest edifici hi ha 26 dispositius de control des del novembre de 2008, que han funcionat perfectament excepte el del número 640 del carrer Mallorca durant el 16 de setembre.

Per això, el gestor ferroviari ha lamentat que "particulars, grups i empreses generen situacions que poden provocar alarma entre la ciutadania" per la qual cosa "no descarta emprendre accions legals per evitar que episodis similars basats en afirmacions sense contrastar tècnicament puguin reproduir-se en el futur".

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Thursday 22/10/2009 19:34
by Tony M. Nyphot
Decisió valenta la d'Adif si la pren, seria un important toc d'atenció a les plataformes basades en la cultura del no perquè siguin conscients que les seves actuacions poden no quedar impunes si es basen en la mera difamació, com sol passar.

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Friday 13/11/2009 8:38
by metring
Aquí teniu unes fotillos acabades de fer a Mallorca-Sagrada Família de les obres de l'AVE:

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Friday 13/11/2009 10:29
by wefer
Comentar que el pal blanc que hi ha a la última fotografia, a baix a l'esquerra, és el receptor dels sensors que hi ha instal·lats a les façanes.

També dir que on hi ha la terra a la primera foto, a sota hi han les primeres columnes que van fer (retallades pel cap fins a uns 2 metres per sota de la superfície) i que no sé ben bé per què les estan tapant així, ja que segons tenia entès s'havien de tapar amb una llosa de ciment. Potser és provisional per reobrir el carrer al trànsit o bé desviar el c/ Sardenya per construir les columnes que falten.

A la última foto es veu un dels tubs metàl·lics (amb un obrer a cada costat) de 1,5 metres de diàmetre i uns 10-15 metres d'alçada que són els que es van enfonsant per crear les parets de la columna. El forat, l'ha fet prèviament el taladro que es veu just a la dreta. Quan tots els trams estan enfonsats, s'omple de ciment. No ho confongueu amb les columnes que hi ha al darrera que són les de la futura façana de la Glòria (principal) de la Sagrada Família, la qual cosa demostra que estan molt a prop les unes de les altres (i aixà que encara no han arribat just al davant)

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Friday 13/11/2009 23:16
by metring
http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN

Reobren parcialment el trànsit a Espronceda-Clot

publicat el 13/11/2009 a les 20:57 h. Redacció bcn.cat
A partir de dissabte 14 de novembre reobren dos carrils de circulació per a vehicles i un carril del carrer Clot, entre el pont de Bac de Roda i Espronceda. També es recupera el trànsit de vianants en aquesta zona.

El trànsit en el tram Espronceda-Clot, que estava afectat per les obres del túnel Sants-La Sagrera, s'obre parcialment.

A partir de dissabte 14 de novembre reobren dos carrils de circulació per a vehicles del carrer Espronceda i un carril del carrer Clot, entre el pont de Bac de Roda i Espronceda, cosa que permetrà una millor connexió amb el barri de La Sagrera.

A més, també es recupera el trànsit per a vianants.

Adif continua l'excavació en el tram fins al punt de la tuneladora Barcino, situat als carrers Mallorca i Biscaia.

Per a més informació els ciutadans poden dirigir-se als punts d'informació i atenció al ciutadà d'Adif, situats al carrer Sicília, 268, Baixada de la Sagrera, 2, i al vestíbul de l'estació Sants.

Així mateix, als telèfons 93 351 08 21 i 93 457 55 15, i a la web d'Adif, es pot obtenir informació sobre les obres i les seves afectacions.

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Tuesday 24/11/2009 21:50
by metring
http://www.btvnoticies.cat/2009/11/24/l ... -de-nadal/

Les obres de l’AVE a la Sagrada Família s’aturen per acollir la Fira de Nadal


Actualitzat el 24.11.2009 a les 14:49
Àngels Planagumà

Després de les queixes dels comerciants, l'Ajuntament i l'Adif han arribat a un acord per aturar les obres de l'AVE al carrer de Mallorca on ben a prop s'hi celebra cada any la Fira de Nadal de la Sagrada Família. Aquest dimarts ha començat el muntatge de les parades.

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Wednesday 25/11/2009 8:27
by metring
Foto d'ahir:

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Wednesday 25/11/2009 16:33
by uriol108
Les pilones del mur pantalla estan molt a tocar del mur de la Sagrada Familia... que passarà si la tuneladora toca les pilones ?

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Wednesday 25/11/2009 18:14
by metring
A http://www.lavanguardia.es/premium/publ ... RE=3&TEXT= apareix un video de la finalització del montatge de la tuneladora que farà el túnel de Sants a Sagrera.

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Thursday 26/11/2009 8:31
by metring
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022

La perforación del túnel del AVE prevista este otoño pasará al 2010


1. • El topo mecánico pasa el primer examen a 220 metros del pozo de Biscaia donde iniciará su ruta
2. • Adif ultima entre la Torre del Fang y Bac de Roda el montaje de la tuneladora que irá hasta Sants

RAMON COMORERA
BARCELONA

Los trabajos para abrir paso al AVE bajo el centro de Barcelona, y de rebote liberar nuevas vías para Cercanías en los dos túneles ya existentes, no se detienen y avanzan en varios frentes: Sant Andreu, Sagrera, Clot y Eixample. Pero el tiempo vuela y lo que la última primavera el gestor de infraestructuras Adif creía que podría empezar este otoño ahora se ve, aunque nadie lo diga, que se trasladará ineludiblemente a los primeros meses del nuevo año. Se trata del inicio de la comprometida perforación con la tuneladora Barcino de la galería de la alta velocidad del Clot a Sants, pasando por Mallorca, Diagonal y Provença. Adif mostró ayer la gran máquina con la cabeza motriz y parte del tren de servicios ya montados en el lecho del túnel, a 15 metros de profundidad entre la Torre del Fang y el puente de Bac de Roda.
Los operarios que deberán conducir directamente el gigantesco topo, alemanes como la propia empresa Herrenknecht constructora del ingenio, han iniciado ya las verificaciones técnicas de sus sistemas de funcionamiento. Pero este es solo el primer examen de un complejo proceso de pruebas antes de que la tuneladora empiece a devorar tierra, roca y agua a partir del pozo de ataque abierto en el cruce Mallorca-Biscaia.
El montaje de la máquina empezó en agosto tras la llegada de las piezas en barco. Y estos días se está culminando, una vez se han ensamblado todos los componentes y se han depositado en la base habilitada en el tramo inicial de túnel construido en el Clot a cielo abierto entre pantallas. Desde su ubicación actual, la tuneladora tendrá que ser arrastrada 220 metros hasta llegar al pozo de Biscaia, lugar donde iniciará efectivamente la perforación.

EXTRACCIÓN DE TIERRA / Las paredes y el techo de la galería están ya acabados hasta este punto. Falta, en cambio, como se pudo ver ayer, extraer toda la tierra de la base del túnel en un tramo de unas cuantas decenas de metros. Cuando acabe esta operación se podrá crear el suelo definitiva de hormigón de la galería sobre el que se deslizará la máquina hasta el frente de ataque. Entre estas obras y la verificación técnica de la propia tuneladora transcurrirá un tiempo que Adif no determina pero que, en cualquier caso, situará el inicio de la perforación a principios del 2010.
Los responsables de Adif insisten en que tienen margen de tiempo para acabar la obra en el 2012, última fecha dada por el Ministerio de Fomento para que pasen los trenes hacia Francia. Siempre con el permiso del difícil y aún más atrasado túnel del centro de Girona.
Sin embargo, el desajuste respecto a los plazos estimados en mayo al presentar la tuneladora en Alemania son ya notables. Entonces se preveía que la máquina echaría a andar en octubre y llegaría a la Sagrada Família a partir de febrero, cuando se habría acabado ya la pantalla de protección del templo. La realidad a finales de noviembre es que la primera aún no ha empezado a trabajar y que del segundo solo se ha hecho un corto tramo de prueba de los 240 metros que tendrá en total.

4,8 kilómetros con 5 paradas :?

EL PERIÓDICO

10,4 METROS DE DIÁMETRO
A la tuneladora que se está acabando de montar en la Sagrera, y a sus propios responsables, les espera un trabajo difícil y arriesgado en los próximos tres años. En este tiempo el topo mecánico deberá perforar un total de 4,8 kilómetros de subsuelo del Eixample siguiendo las calles de Mallorca, Diagonal y Provença. El túnel enlazará las estaciones de la Sagrera y Sants con una galería de 10,4 metros de diámetro abierta hasta a 40 metros de profundidad en el punto más bajo.

CINCO GRANDES POZOS
En el recorrido por el corazón de Barcelona la máquina hará cinco paradas programadas para reparar y mantener sus instalaciones. Será en los grandes pozos de los cruces de Trinxant, Padilla, Roger de Flor, rambla de Catalunya y Borrell. Los dos primeros están ya en obras con un fuerte impacto sobre los vecinos y el tráfico a causa de la maquinaria pesada que se utiliza. El de Trinxant tiene las paredes acabadas y está todo abierto. En el de Padilla se están ejecutando las pantallas. En ambos casos hay una gran ocupación de la superficie.

SAGRADA FAMÍLIA
El informe independiente divulgado el viernes da vía libre a la pantalla de pilotes de 240 metros de largo y 41 de profundidad que Adif construye junto a la fachada de la Glòria de la Sagrada Família así como también al propio túnel. Los 13 expertos que lo firman aseguran que no hay «riesgo alguno» para el templo. La tutela de la Audiencia Nacional sobre la obra por el pleito de la Sagrada Família ha obligado, no obstante, a parar los trabajos de la pantalla para recalcular la distancia de los pilotes respecto a los cimientos de Mallorca.

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Thursday 26/11/2009 11:10
by victorcasta
L'altre dia vaig llegir que els operaris de la tuneladora volen tenir la seguretat que tots els pous estiguin fets quan la tuneladora hi passi i no l'hagin d'aturar perquè la construcció del pou s'ha retrasat.

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Friday 27/11/2009 16:53
by trensmat
Adif ultima el montaje de la tuneladora Barcino que excavará el túnel Sants-La Sagrera




Se ha iniciado la fase de verificaciones técnicas de todos los sistemas de esta maquinaria, que mide cien metros de longitud y pesa 2.300 toneladas
Adif ultima ya en La Sagrera el montaje de la tuneladora Barcino, que perforará el túnel de conexión Sants-La Sagrera de la línea de alta velocidad Madrid-Barcelona-frontera francesa. Una vez culminadas la mayor parte de las operaciones de ensamblaje, se han iniciado las primeras verificaciones técnicas . Una vez validado su correcto funcionamiento, se trasladará la tuneladora hasta el punto de inicio de la perforación, en la confluencia de las calles Mallorca y Biscaia.





(27/11/2009) El proceso, de gran complejidad, se ha llevado a cabo en varias fases y se ha distribuido en dos sectores. Por una parte, en el pozo de instalaciones se han realizado las operaciones de montaje del back-up de la tuneladora, formado por cinco remolques.

Por otra, en el pozo del escudo se ha ejecutado el ensamblaje de las piezas de mayores dimensiones, entre las que destacan la rueda de corte, el escudo, con un peso superior a 550 toneladas, y el escudo de cola. También se ha montado en este emplazamiento la pieza de mayor tamaño, el accionamiento de la rueda de corte, que se sitúa en el interior de la tuneladora y tiene un peso de 192 toneladas, y unas dimensiones de siete metros de longitud, 6,8 de anchura y 3,5 de altura.

Una vez completada la mayor parte del proceso de montaje y acoplamiento de las dos partes, las primeras verificaciones técnicas están consistiendo en la comprobación de las conexiones del escudo con el resto de carros, así como del funcionamiento de todos los sistemas y sensores de la tuneladora.

Actualmente se están verificando los sistemas de extracción de material (bandas, acumuladores, foso de tierras, etc.) e instalaciones exteriores, los equipos de refrigeración y electricidad, y el acopio de los anillos de dovelas.

Posteriormente, y una vez validado el correcto funcionamiento de la tuneladora, se trasladará hasta el punto de inicio de la perforación, situado en el pozo de ataque, en la confluencia de las calles Mallorca y Biscaia, donde se realizarán las últimas verificaciones técnicas de forma previa al inicio de los trabajos. De forma paralela, Adif está avanzando en la excavación del tramo entre pantallas del túnel situado entre La Sagrera y el citado pozo de ataque.

La tuneladora Barcino

Bautizada con el nombre latino de Barcelona, ha sido diseñada y fabricada específicamente en la factoría que la empresa Herrenknecht tiene en Schwanau (Alemania) para la perforación mecanizada del túnel de conexión Sants-La Sagrera.

Es del tipo EPB (Escudo de Presión de Tierras) y dispone, entre otros elementos, de una cabeza giratoria equipada con elementos de corte, una serie de aberturas por donde se extraen las tierras excavadas para su evacuación y unos cilindros hidráulicos que, apoyados en la estructura ya construida, empujan la cabeza giratoria contra el terreno, avanzando la perforación. Según va avanzando, la misma máquina va colocando las dovelas que, encajadas entre sí, forman la estructura circular de hormigón del túnel.

Principales características técnicas

• Longitud total: 100 m (escudo+back-up).
• Longitud del escudo: 12 m.
• Peso total: 2.300 Tn
• Diámetro: 11,5 m.
• Diámetro interior túnel: 10,4 m
• Presión máxima de trabajo: 4,5 Bar
• Número de motores: 15+3.
• Potencial total: 8.000 Kw
• Velocidad máxima de giro: 3 Rpm.
• Velocidad máximo de avance: mm/min. 80
• Empuje nominal: 135.000 kN.
• Espesor de los anillos: 380 mm.

Tramo Sants-La Sagrera

Tiene una longitud de 5,6 kilómetros, de los que 4,8 se construirán con tuneladora y el resto mediante el sistema de falso túnel entre pantallas. Las obras suponen una inversión de 179.333.417 euros.

Entre los elementos singulares del proyecto se encuentra la construcción del pozo principal de instalaciones, situado al final del trazado, y dos pozos adicionales para introducción y extracción de la tuneladora, así como diez pozos para salidas de emergencia del túnel, de los que cinco serán, además, empleados como pozos de ventilación.

http://www.vialibre.org

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Thursday 10/12/2009 20:11
by aim
Aquesta nit crec que muntaran una festa (o sopar de Nadal) els de les obres de la tuneladora. Han col·locat tot de taules al túnel sota la Torre del Fang, just davant el capçal de la tuneladora. També han posat tots els logos a la part superior així com les banderes catalana i espanyola.

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Monday 14/12/2009 11:10
by EUKibo
aim wrote:També han posat tots els logos a la part superior així com les banderes catalana i espanyola.
Vamos totes les banderes menys la de la que paga, no se si vaig errat però Europa paga entorn el 80% de la linia no?

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Thursday 07/01/2010 8:59
by metring
Avui, puntuals com un rellotge, han reemprès les obres de l'AVE a l'alçada de la Sagrada Família, cap a les 8.

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Thursday 07/01/2010 14:33
by victorcasta
EUKibo wrote:
aim wrote:També han posat tots els logos a la part superior així com les banderes catalana i espanyola.
Vamos totes les banderes menys la de la que paga, no se si vaig errat però Europa paga entorn el 80% de la linia no?
El 80% de la línia, sí, però de la línia Madrid-Barcelona-Frontera, però crec que el tram Barcelona-Figueres no té fons europeus.