Page 11 of 14

Re: Avant Barcelona-Lleida

Posted: Sunday 30/01/2011 0:28
by Sagrerenc
470 wrote:Desconozco las políticas en otros paises europeos y las obligaciones de servicio público.
Precisament aquest és el problema dels gestors espanyols, tant polítics d'un i altre color com alts càrrecs de Renfe i Adif. Es pensen que Espanya és el centre del món i com que la resta de països europeus són subdesenvolupats no val la pena fixar-se en com funciona el ferrocarril allà.

No em crec que Brussel·les tingui normatives diferents per a Espanya i per a la resta d'Europa. La unitat de AVE-Larga Distancia pot oferir el preu que vulgui, com si vol posar bitllets gratis, mentre no demani diners a les administracions públiques (subvencions) per compensar els beneficis negatius.

Subvencions

Posted: Sunday 30/01/2011 1:43
by Guigui
470 wrote:Repito, Renfe solo puede subvencionar servicios de cercanias y regionales, no puede subvencionar servicios larga distancia ni Ave.
Renfe pot subvencionar el que vulgui; és la política comercial d'una empresa privada, si més no privada sobre el paper. Són les administracions públiques que estan subjectes a restriccions.

Re: Avant Barcelona-Lleida

Posted: Sunday 06/02/2011 12:25
by Sky
"El tren obre oportunitats"

• Desenes de lleidatans aprofiten la conveniència dels trens Avant per anar i tornar cada dia de Lleida a Barcelona per treballar

"Abans feia 80.000 quilòmetres a l'any amb cotxe. L'Avant ha augmentat no ja la meua qualitat de vida, sinó la meua esperança de vida", resumeix Miquel Àngel López, que des del 2002 treballa a Barcelona però viu a Lleida i usa els trens Avant des del primer dia de la seua posada en marxa a l'abril del 2008. L'estrena d'aquest AVE barat, que tarda una hora i 12 minuts a cobrir el trajecte, ha permès que desenes de professionals optin per anar a treballar a Barcelona mantenint la seua residència a Lleida. "Els que anem al tren de les 07.05 cada dia som 53 i 49 més de Tarragona, encara que alguns ho alternen amb el cotxe determinats dies. El tren de les 8 diuen que encara va més ple i també hi ha gent que ve de Barcelona a Lleida", explica Ana Rodríguez, una altra de les usuàries diàries de l'Avant. "Treballava a l'Arnau i fa un any em van oferir un projecte molt interessant a Bellvitge. Sense l'Avant ni m'hauria plantejat acceptar-lo", afegeix. I això que tarda tant de Lleida a Sants com de Sants a Bellvitge, on arriba després d'agafar un rodalies i metro. "A Barcelona hi ha molta gent que viu al Maresme o el Vallès i tarda el mateix que nosaltres des de Lleida", assenyala.

Desplaçaments de més d'una hora per arribar a la feina són comuns a les àrees metropolitanes de les grans ciutats, però els lleidatans hi estan poc acostumats, cosa que els Avant van canviant. "El tren t'obre oportunitats. Ha aproximat les ciutats", assegura Marc Lana. Ell va començar a usar els Avant cada dia després de comprovar que li sortia més a compte que mantindre un pis compartit a Barcelona i tornar només els caps de setmana. A més de veure més la família, és clar.

L'abonament de 40 viatges (anada i tornada de dilluns a divendres cada setmana) costa uns 430 euros al mes i s'ha d'usar en 30 dies. El preu és, doncs, un factor important. "És massa car, podria ser més assequible, un veritable transport públic", defensa Miquel Àngel López.

Encara que molts aprofiten els trajectes per treballar, la coincidència diària als vagons ha fet que els passatgers més assidus acabin per fer-se amics. De fet, organitzen sopars i altres trobades festives, com una pròxima calçotada en què també participaran viatgers de Tarragona. "Un company diu que som la seua tercera família després de la pròpia i la de la feina", fa broma Lana. "Hi ha molt bon rotllo", corrobora Koen Janssens, un belga establert a Lleida que també usa l'Avant cada dia per treballar a Barcelona. A més, destaca la puntualitat del tren, molt europea.

http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... rtunitats/

Servei públic?

Posted: Sunday 06/02/2011 14:08
by Guigui
Sky wrote:"És massa car, podria ser més assequible, un veritable transport públic", defensa Miquel Àngel López.
Entenc que hi hagi factors que obliguin determinades persones a viure en un lloc i anar a treballar molt lluny, però un servei públic de transport, entès com una necessitat diària, no pot tractar d'això. Evidentment, hi intervenen polítiques molt diverses, com socials, d'habitatge, laborals, etc., però cal ocupar-se'n d'una vegada per totes per acabar amb el col·lapse circulatori que assola les grans ciutats i que s'està començant a traslladar a regions més àmplies.

Avant Barcelona-Lleida

Posted: Saturday 05/03/2011 22:19
by L15 SEU VELLA
Els Avant procedents de Barcelona-Sants ya no dormen a l'estació de Lleida-Pirineus el seu lloc de descans es l'estació Zaragoza-Delicias

No els hi fan anar, però hi van?

Posted: Saturday 05/03/2011 22:33
by Guigui
És a dir, van de buit de Lleida a Saragossa? I per a fer què?

Re: Avant Barcelona-Lleida

Posted: Sunday 06/03/2011 12:43
by erbuki
L15 SEU VELLA wrote:Els Avant procedents de Barcelona-Sants ya no dormen a l'estació de Lleida-Pirineus el seu lloc de descans es l'estació Zaragoza-Delicias
Ja m'extranyava ami... Perquè jo dimarts passat vaig tornar de Bcn Sants a Lleida amb l'Avant de les 20:10 i al arribar a l'estació hi va estar 10 minuts i després, sorprenentment va empendre rumb direcció Zaragoza (quan normalment, un cop han baixat tots els passatgers, entra el personal de neteja per fer la seva tasca).

Re: Avant Barcelona-Lleida

Posted: Sunday 06/03/2011 23:09
by Glac58
erbuki wrote:
L15 SEU VELLA wrote:Els Avant procedents de Barcelona-Sants ya no dormen a l'estació de Lleida-Pirineus el seu lloc de descans es l'estació Zaragoza-Delicias
Ja m'extranyava ami... Perquè jo dimarts passat vaig tornar de Bcn Sants a Lleida amb l'Avant de les 20:10 i al arribar a l'estació hi va estar 10 minuts i després, sorprenentment va empendre rumb direcció Zaragoza (quan normalment, un cop han baixat tots els passatgers, entra el personal de neteja per fer la seva tasca).
Pero ho sabeu del cert que dorm a saragossa? o potser el deixen apartat a les afores de Lleida, com es es cas de bcn que els Aves dormen amb un apartador a les afores, perque no te gaire sentit que un material de buit marxi a Saragossa

Lloc de descans

Posted: Sunday 06/03/2011 23:21
by Guigui
Que jo sàpiga, no hi ha taller ni dipòsit a l'oest de Lleida. A Barcelona, van a Sant Andreu Comtal.

Re: Lloc de descans

Posted: Sunday 06/03/2011 23:30
by Glac58
Guigui wrote:Que jo sàpiga, no hi ha taller ni dipòsit a l'oest de Lleida. A Barcelona, van a Sant Andreu Comtal.
Em referia que potser tenen alguna via apartada a les afores de Lleida on dorm, com per exemple quan surts de sants direcció Lleida quan entres al segon tunel hi ha una mena de vies apartades on guarden Aves, te les parets com verdes i amb arcs.

PAET del Prat

Posted: Sunday 06/03/2011 23:41
by Guigui
Et deus referir al PAET del Prat. En principi, crec que no està pensat per això, però tot és possible.

Re: Avant Barcelona-Lleida

Posted: Sunday 06/03/2011 23:43
by Glac58
Guigui wrote:Et deus referir al PAET del Prat. En principi, crec que no està pensat per això, però tot és possible.
Si, exactament, quan paso per alla amb l'avant es veu dones fregant els trens.

Re: Avant Barcelona-Lleida

Posted: Monday 07/03/2011 0:22
by UT596001
Guigui wrote:Que jo sàpiga, no hi ha taller ni dipòsit a l'oest de Lleida. A Barcelona, van a Sant Andreu Comtal.
El dia que estigui en servei el túnel en ample internacional que travessarà Barcelona sí, però ara van a Can Tunis-Alta Velocitat, a part dels trens que com han dit deixen apartats al Prat de Llobregat.

Lapsus

Posted: Monday 07/03/2011 0:23
by Guigui
Cert. M'he confós amb els Euromeds, i m'he oblidat del "petit" detall que no hi ha ample internacional entre Sants i Mollet.

Re: Avant Barcelona-Lleida

Posted: Wednesday 30/11/2011 14:06
by Sky
Els Avant a Barcelona, amb més places i tardaran 4 minuts menys

• A partir del dia 11 de desembre gràcies a la renovació dels trens, que canvien de model

Renfe renovarà els trens que ofereixen el servei Avant entre Lleida, Camp de Tarragona i Barcelona amb la introducció del model S-121, que substituirà l'S-104, que és el que funcionava fins ara. Aquest canvi començarà a aplicar-se el dia 11 de desembre i suposarà un ajust dels horaris, ja que escurçarà el temps de viatge entre dos i quatre minuts. D'aquesta manera, el trajecte entre Lleida i Barcelona es farà en una hora i 8 minuts, només cinc minuts més del que tarda l'AVE, que és molt més car.

La principal millora que suposa el canvi de tren es troba en la capacitat dels combois. Els S-104 (que funcionen des de l'any 2004) tenen una capacitat de 236 places, mentre que els més nous S-121 (es van estrenar al desembre del 2008) poden portar un màxim de 280 passatgers. Aquest augment de capacitat de 44 places (un 18% més) facilitarà trobar bitllet en determinades freqüències que ara van molt saturades, sobretot els trens Lleida-Barcelona de primera hora els dies feiners i els que circulen en cap de setmana, quan hi ha més viatges d'estudiants i per motius d'oci.

Aquests nous trens circulen a una velocitat màxima de 250 quilòmetres per hora i tenen capacitat per alternar l'ample ibèric amb l'internacional. També aportaran millores en el confort dels viatgers, l'interiorisme dels trens i la seua eficiència energètica.

Renfe té previst presentar en públic aquest canvi divendres que ve. Les persones interessades a veure un tren S-121 per dins tindran ocasió de fer-ho llavors, concretament entre les 15.00 i les 21.30 hores a la mateixa estació.

Lleida continua reivindicant la millora de les freqüències a Barcelona i la implantació d'un enllaç amb Saragossa.

http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... uts-menys/

Re: Avant Barcelona-Lleida

Posted: Wednesday 30/11/2011 17:52
by jEiiK0b
Ara que miro els horaris a la web de Renfe, veig que a partir de l'11 de desembre no surten els Regionals Barcelona-Lleida per via Tarragona i Valls...

Rodalies de Catalunya

Posted: Wednesday 30/11/2011 18:12
by Guigui
A Rodalies de Catalunya, els plànols diu que són vàlids des del 28/08/11. Normalment, tenen una validesa de mig any.

Deu ser cosa del traspàs. La rodalia de Barcelona tampoc ja no existeix al web de Renfe.

Re: Rodalies de Catalunya

Posted: Wednesday 30/11/2011 21:16
by josep_serre
http://www.renfe.com/viajeros/cercanias ... index.html
Guigui wrote:A Rodalies de Catalunya, els plànols diu que són vàlids des del 28/08/11. Normalment, tenen una validesa de mig any.

Deu ser cosa del traspàs. La rodalia de Barcelona tampoc ja no existeix al web de Renfe.

Memòria...

Posted: Wednesday 30/11/2011 21:30
by Guigui
Doncs alguna cosa havia llegit per aquí al respecte. Dec haver-ho recordat malament.

Re: Avant Barcelona-Lleida

Posted: Friday 02/12/2011 19:41
by mikado
http://www.europapress.es/catalunya/not ... 45256.html


Renfe renueva los Avant Lleida-Barcelona y envía los usados a Toledo y Ciudad Real

Renfe ha presentado este viernes en Lleida la nueva serie de trenes Avant, la serie 121, con más plazas y comodidades que la anterior, la 104 que seguirá funcionando en otras zonas, como Toledo y Ciudad Real, ciudades a las que enviará los convoyes usados.

El jefe comercial de la gerencia en Catalunya, Javier García Marco, ha explicado que Madrid-Toledo y Madrid-Ciudad Real se hace con la serie 104.

"Pasarán a aquella zona para tener más posibilidades de circulación y muchos pasarán también un lifting", ha señalado, precisando que la nueva serie también empezará a utilizarse en otras zonas como Galicia.

"Son trenes que ya llevan una temporada circulando y aprovecharemos para repararlos y restaurarlos un poco", ha agregado García Marco en la presentación de los nuevos trenes que comenzarán a funcionar el próximo día 11.

Los cinco nuevos Avant con los que Renfe hará todos los servicios Lleida-Camp de Tarragona-Barcelona tienen 280 plazas, un 19% más que los que funcionan ahora con lo que la compañía tendrá 3.650 plazas diarias.

Además de más plazas, la nueva serie incorpora enchufes en todos los asientos, mejora el espacio de la plaza para discapacitados y mantiene los habituales estándars de confort de los Avant.

Según Renfe, la mayoría de los usuarios de esta línea tiene entre 16 y 40 años, y en los días laborables la mayoría de clientes son profesionales y administrativos que se desplazan a Barcelona por motivos laborales.