Page 11 of 14

Re: Connexió ferroviària amb Andorra

Posted: Saturday 31/07/2010 1:01
by josep_serre
I ni una cosa ni l'altra doncs aquesta infrastructura no té ni ha tingut mai aquesta denominació.
oriolp13 wrote:
nilruiz wrote:Estaría bé la connexió amb Lleida, pero també m'agradaria la connexió amb Puigcerdà i tota la C3
Primer de tot, ara es diu R3
Després, jo crec que són necessàries les dos connexions, no entenc perquè s'ha de limitar tan sols a una de les dues. Ara per ara, tot i això crec que resulta més viable la connexió amb Puigcerdà que no amb Lleida, ja que per aquesta segona s'hauria de fer tot el túnel del cantó

Re: Connexió ferroviària amb Andorra

Posted: Saturday 31/07/2010 9:08
by oriolp13
:oops:
Aleshores quina és?

Re: Connexió ferroviària amb Andorra

Posted: Saturday 31/07/2010 9:19
by josep_serre
Línia Barcelona Puigcerdà, bé en veritat podríem entrar en diferents matisos ja que si la línia comença en un lloc o en un altre i l'adif té una numeració per totes les línies però no crec que sigui important en tant que és massa poc difosa, en tot cas simplement línia de Puigcerdà.
oriolp13 wrote::oops:
Aleshores quina és?

Re: Puigcerdà-La Seu

Posted: Sunday 08/08/2010 13:06
by Vilarrubla
Jacob.CH wrote:Per cert, vosaltres penseu que el tram entre Puigcerdà i la Seu seria d'ample espanyol o mètric??
I pq no UIC? Ho dius pel desnivell o per un possible tren cremallera? El desnivell entre Puigcerdà i la Seu no és molt tenint en compte els km que hi ha i que l'estació de Puigcerdà està a la part baixa del terme.

Entre la Seu i Andorra, crec que tampoc hi ha un desnivell important, tot i que no se si al límit per haver de plantejar alternatives.

I sobre el que comentava de connectar amb L'Hospitalet-près-l'Andorre, jo també ho havia pensat, i per cert en català és L'Ospitalet (quin mal als ulls que em fa XDD)
Guigui wrote:Si es fa, es farà amb el mateix ample que hi hagi al Transpirinenc. Si és a mitjà termini, serà ibèric; si abans s'inicia la conversió a ample UIC, serà en aquest.

Però per passos: primer, que es faci.
Jo crec que potser en UIC o en doble ample, perquè pel que és parla al Pla Territorial Parcial de l'Alt Pirineu i Aran, de fer-se es faria en tren-tram. Entenc que els tren-tram que vol fer la Gene, els deu voler fer en ample estàndard, no? I també entenc que el que es faria és una estació enllaç i no un enllaç directe entre les dues línies, però al PTP de l'APA tampoc és que aprofunditzi en el tema i per tant són valoracions que jo faig.

A part de que diu clarament que no és viable si no és amb la col·laboració d'Andorra XD

Re: Connexió ferroviària amb Andorra

Posted: Sunday 08/08/2010 13:38
by Jacob.CH
Jo no puc afirmar res, tot i que no he donat la opció d'ample UIC perquè tot just havia llegit que es volgués fer la conversió.

Si tota aquesta xarxa fos en ample espanyol (o UIC) podrien haver trens directes de LLeida a Puigcerdà i a Andorra, però llavors no sé si tindria gaire sentit que el tren arribés a través d'un túnel a L'Ospitalet ( :ok ).
Anant més enllà, així potser si que tindria sentit un Madrid-Andorra la Vella o Cerdanya :D :D

Re: Connexió ferroviària amb Andorra

Posted: Sunday 08/08/2010 13:46
by Jacob.CH
Penso que aplicar el tren-tram per aquest traçat només tindria sentit a la part d'Andorra cap amunt, degut als diversos pobles que hi ha i al turisme.

Re: Connexió ferroviària amb Andorra

Posted: Sunday 08/08/2010 14:00
by Vilarrubla
Jo un "tren-tram" només el faria de la Seu d'Urgell a Escaldes/Encamp. La connexió entre Puigcerdà i la Seu crec que ha de ser tipus rodalies o MD o LD

El tren-tram permetria treure tant cotxes i autobusos del carrer, millorant (crec jo) la qualitat de vida del país, tant a andorrans com urgellencs. Molts col·legis s'estalviarien els autobusos escolars, al menys els instituts i descol·lapsarien força ja que aquests són bona part de la causa del col·lapse de primera hora del matí i la tarde. Es podrien treure moltes línies d'autobús, i crear-ne d'altres per a altres zones.

En algun fil vaig penjar aquesta imatge La línia lila discontinua, juntament amb l'Eix Valira d'Orient seria un bon nou accès al Pirineu (i també costós suposo), però és una solució que permetria connectar tant amb Lleida i amb Barcelona a velocitats competitives ja que conectaria amb l'ETF.

Tant si es fa per la Pobla com per Puigcerdà, el temps no pot ser competitiu, però evidentment se que això no es farà XD

Image

Re: Connexió ferroviària amb Andorra

Posted: Sunday 08/08/2010 14:24
by Jacob.CH
M'imagino que això es complirà quan les gallines portin corbata :D :D :D

Bé, el plano m'agrada, tot i que de moment, almenys hi haurà un eix orbital i un transversal. Crec que el govern, de moment no va gaire més enllà.

Re: Connexió ferroviària amb Andorra

Posted: Sunday 15/08/2010 12:45
by nilruiz
Jo crec que un tren o tren-tram o alguna cosa així es necesita, sobretot a l'hivern es formen unes cues a la tarda per sortir del país que... tela!

Re: Connexió ferroviària amb Andorra

Posted: Sunday 15/08/2010 14:03
by Vilarrubla
Les cues són d'entrada i sortida durant el curs escolar (els autobusos escolars ho col·lapsen tot i no paren a les parades paren al mig del carrer!!!), pel turisme especialment a l'hivern i al mes d'agost (tot i que els últims no tant). Però en gral, només pels treballadors i escolars ja hi ha col·lapse.

Re: Connexió ferroviària amb Andorra

Posted: Monday 02/05/2011 14:12
by uriol108
Notícia que apareix a El Punt a l'edició d'avui (polítics fent volar coloms ?) ai calla... que s'acosten eleccions municipals... ara no hi queia... :)
Els partits mantenen el somni d'un tren a la Seu d'Urgell
Una resolució unànime al Parlament revifa la idea de prolongar la línia de Lleida a la Pobla fins a la Seu d'Urgell, però sense pressupost ni calendari
L'obra costaria 256 milions, segons un estudi
02/05/11 02:00 - lleida - David Marínemail protegit

Image
Un tren de la línia de Lleida a la Pobla de Segur fa parada en una estació. Foto: ANDREU PUIG.


Tots els grups amb representació al Parlament van aprovar dimecres una moció del grup d'ERC on s'insta el govern de la Generalitat a iniciar els tràmits per prolongar la línia ferroviària de Lleida a la Pobla de Segur fins a la Seu d'Urgell. Aquesta prolongació seria el pas previ a una futura connexió entre la Seu i Andorra, però ja no seria competència de la Generalitat, perquè demanaria un acord entre estats, Andorra i l'Estat espanyol. Andorra demana la connexió ferroviària des de fa temps i, des de les terres de Lleida, partits i institucions aposten perquè aquesta connexió tingui com a base la línia de tren de Lleida i la Pobla de Segur.

La moció aprova al Parlament, però, no implica pressupost ni calendari –dos assumptes clau–, i més si tenim en compte la delicada situació de les finances públiques. La Diputació de Lleida va presentar fa uns mesos un estudi que calculava la possible prolongació del tren de Lleida a la Pobla fins a la Seu a través del Pallars Jussà, i la xifrava en 256 milions d'euros. Dintre d'aquest càlcul hi entraven els túnels, rampes i plataformes de la línia, però no pas les estacions ni tampoc una possible posada al dia de la línia existent. De fet, la Generalitat té pendent prendre una decisió sobre l'ampliació a doble via d'alguns trams entre Lleida i Balaguer, per tal de convertir aquesta antiga via en un servei amb freqüències de rodalies entre aquestes dues ciutats.

Segons els seus promotors, la prolongació de la línia de la Pobla fins a la Seu i Andorra permetria connectar el Pirineu i Andorra amb l'estació del TAV de Lleida i amb l'aeroport d'Alguaire.
LA XIFRA
55
quilòmetres
de via caldria prolongar entre la Pobla de Segur i la Seu si es fa en el tram més recte.
Entre les rodalies i el tren turístic
L'actual línia ferroviària entre Lleida i la Pobla de Segur, traspassada a la Generalitat després de dècades de desús per part de Renfe, es debat ara entre la possible reconversió en tren-tramvia en el seu tram més poblat, entre Lleida i Balaguer, i el seu ús turístic. Fa dos anys FGC va va posar en marxa la marca turística Tren dels Llacs, que agafa el nom dels embassaments que travessa la línia seguint el curs del Noguera Pallaresa.
Darrera actualització ( Dilluns, 2 de maig del 2011 02:00 )
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... 04606.html

Política contra el transport públic

Posted: Monday 02/05/2011 15:17
by Guigui
La història de sempre. I, a sobre, s'entesten en el traçat més il·lògic de tots els possibles. A hores d'ara, parlar de política i parlar de transport públic són dos termes antagònics.

Re: Connexió ferroviària amb Andorra

Posted: Sunday 10/06/2012 17:17
by Ermengol Patalín
He estat investigant sobre el metro aeri andorrà. Jo pensava que només eren fums polítics i que no s'havia fet cap pas per crear-lo, ja fos un estudi, reserva de sól, etc.

Per una banda he topat amb aquest projecte d'un grup d'arquitectes: http://tallerarquitectonia.com/noticia001.htm

I per una altra he topat amb el POUPE 2006 —Pla d'Ordenació i Urbanisme de la Parròquia d'Encamp— on a l'apartat del Pla de mobilitat es diu el següent: La xarxa de transports públics especials aporta alternatives segregades del transport públic amb funcions molt determinades com el metro aeri a la vora del Riu Valira d’Orient en complement (fins a un 30%) dels viatges generats internament.

A la parròquia d'Encamp hi hauria les següents parades: FEDA, La Ribera, La Bartra, Valira Nova, Prada de Moles, Encamp Vell, Prat del Bau i Funicamp. Circularia per la dreta de la Valira d'Orient i després del Prat del Blau creuaria el riu anant per la riba esquerra d'un torrent o riu que tributa en aquest anterior fins al Funicamp.

No he pogut llegir la resta de plans de mobilitat dels comuns, però la reserva de sól al comú d'Encamp se suposa que està feta per la vigència del POUPE 2006.

Re: Connexió ferroviària amb Andorra

Posted: Sunday 10/06/2012 17:34
by Lluita1714
La situació econòmica a Andorra no és bona. De fet, van fer fer un projecte sencer de museu a Frank O. Gehry, i després el van anul·lar i es van negar a pagar una part del projecte, aquest va denunciar al govern andorrà. No crec que tinguin la situació més idònia per fer grans infraestructures, i menys ara que s'està destapant el secret bancari i hi ha una fugida enorme de capital.

Dubto que al final facin res.

Re: Connexió ferroviària amb Andorra

Posted: Sunday 10/06/2012 18:32
by Ermengol Patalín
Lluita1714 wrote:La situació econòmica a Andorra no és bona. De fet, van fer fer un projecte sencer de museu a Frank O. Gehry, i després el van anul·lar i es van negar a pagar una part del projecte, aquest va denunciar al govern andorrà. No crec que tinguin la situació més idònia per fer grans infraestructures, i menys ara que s'està destapant el secret bancari i hi ha una fugida enorme de capital.

Dubto que al final facin res.
Bé a curt termini és impossible, però a llarg termini qui sap. Simplement era una curositat.

Re: Connexió ferroviària amb Andorra

Posted: Monday 17/02/2014 21:23
by Ecomobisostrans
piulet9 wrote:
Ecomobisostrans wrote:
UT440_132M wrote:El desdoblament de la C-17 més amunt de Torelló i de la C-16 més amunt de Berga és una bajanada. Són diners llançats inútilment. :cop
Perque el desdoblament de la C16 a partir de Berga no faci falta tindria que haver una molt bona línia ferroviària que vagi tant a la Cerdanya com a Andorra, econòmica, i amb totes les comoditats perque hi vagin els esquiadors, inclosos busos fins a peu de pista si es que no hi va el propi tren, sino els divendres i diumenges seguirà havent unes cues de 5 km.
Aquí hi podria entrar en joc verdaderament el projecte que va sortir fa uns anys de perllongar la línea de la Pobla fins a La Seu i Puigcerdà, i fer-ne una línea regional on hi podríen circulessin trens provinents de Barcelona per ambdós extrems. Uns trens "mitja distància" Barcelona - Tolosa amb parada a Hôpitalet-prés-l'Andorre també serien lo seu, ampliant les freqüències actuals d'autobús entre aquesta i La Vella.

Més que una línea Manresa - Berga - Puigcerdà, trobaria més interessant i profitosa una línea St Sadurní d'Anoia - Igualada - Calaf - Solsona - Coll de Nargó, amb regionals Barcelona - La Seu i Barcelona -Tremp. Així mateix, línies transversals com ara Manresa - Girona o Torello - Berga - st Llorenç - Solsona podrien complementar els eixos verticals ferroviaris i d'autobusos.

Per ara però sembla que només alguns privilegiats es podran permetre anar de barna a Andorra sense haver de fer hores de carretera: http://forum.ad/2013/11/14/air-andorra- ... -del-prat/
Es una altra opció aquesta de Sant Sadurní, per anar bé tindrien que ser-hi les 2, o almenys tren fins a Berga i autobusos a Bellver/Puigcerdà per connectar amb el tren de dalt.

Ara bé, aquesta que dius de circunvalació per Ripoll, Puigcerdà, La Seu i La Pobla seria bastant engorrosa per anar a Andorra, almenys tindrien que fer un nou túnel de bastants km a la collada de Toses, i per fer això crec que val mes la pena que facin pel tunel del Cadí.

Re: Connexió ferroviària amb Andorra

Posted: Monday 17/02/2014 21:51
by alf_
Se podría ampliar el Carrilet, recuperando el trayecto Manresa-Berga-Guardiola y seguir hasta Andorra. El ancho métrico permite llegar hasta 120km/h si el trazado y los trenes lo permiten, a la vez que por tramos se puede hacer un recorrido más sinuoso para ahorrar túneles. Lo importante es tener buena capacidad, comodidad y una red comprensiva de transporte público, a precios asequibles, no tanto la velocidad.

Re: Connexió ferroviària amb Andorra

Posted: Monday 17/02/2014 23:31
by gatvell
El tren no va passar mai per Berga degut a l'alçada que es troba, va reseguint el riu Llobregat sota la cota actual d'aigües de l'embassament de la Baells.

Re: Connexió ferroviària amb Andorra

Posted: Monday 17/02/2014 23:38
by alf_
gatvell wrote:El tren no va passar mai per Berga degut a l'alçada que es troba, va reseguint el riu Llobregat sota la cota actual d'aigües de l'embassament de la Baells.
Algo que se podría corregir gracias a la desaparición de la tracción a vapor :D

En su mejor momento el tren llegaba hasta Guardiola (que quiere decir poco al haberse desmantelado el trazado, lo sé), de ahí podría seguir hasta La Seu D'Urgell y Andorra por un lado, y a Puigcerdà por el otro, para que de paso se pueda hacer Puigcerdà-La Seu-Andorra (y si nos ponemos megalómanos hacemos una vía en ancho métrico Puigcerdà-La Tour (creando probablemente el único sitio del mundo donde un paso trasfronterizo está en tres anchos a la vez) y únimos este macrocarrilet con el tren amarillo, y hacemos servicios Barcelona-Tren Amarillo con unidades que puedan ir también con corriente por tercer rail :) :x )))3 )

Gàlib UIC

Posted: Monday 17/02/2014 23:55
by Guigui
La L-A té gàlib UIC malgrat tenir ample mètric, de manera que qualsevol extensió de la xarxa hauria de tenir en compte aquesta circumstància. No seria qüestió d'exportar el galimaties barceloní a la resta de Catalunya.