Tornant al tema adaptació:
http://es.noticias.yahoo.com/5/20101208 ... a5357.html
L'adaptació total del metro per als discapacitats s'endarrereix dos anys
Ayer, 13.27
Europa Press
BARCELONA, 8 (EUROPA PRESS) Les barreres arquitectòniques dels intercanviadors del metro de Barcelona --estacions on conflueixen dues o més línies-- endarreriran l'adaptació completa del suburbà per als discapacitats i els ancians fins al 2014, tot i que al principi es preveia totalment accessible per al 2012.
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) s'havia marcat els dos anys següents per tenir una xarxa totalment accessible, respecte de l'actual 82%, en aplicació del pla director d'accessibilitat universal.
En declaracions a Europa Press, el president de la Confederació Espanyola de Persones amb Discapacitat Física i Orgànica (Cocemfe) a Catalunya, José Maria Ballesteros, veu com "un despropòsit" que les estacions estiguin adaptades però, no els passadissos que les connecten, ja que això impedeix una persona amb mobilitat reduïda moure-s'hi com els altres usuaris.
Fonts de TMB han assegurat a Europa Press que tots els intercanviadors estan adaptats, excepte Espanya (L1 i 3), Plaça de Sants (L1 i 5), Urquinaona (L1 i 4), Clot (L1 i 2), Verdaguer (L4 i 5), Maragall (L4 i 5) i parcialment Passeig de Gràcia (L2, 3 i 4).
Les connexions amb altres transports, com Renfe, també són una assignatura pendent, tot i que comença a canviar.
Les obres per adaptar la connexió entre el Metro i l'estació de Renfe del Passeig de Gràcia començaran el 15 de gener, amb la instal·lació d'ascensors fins al carrer i la supressió d'esglaons als passadissos, per la qual cosa en un any "se suprimiran absolutament les barreres arquitectòniques", ha avançat el regidor de l'Eixample, Ramon Nicolau.
Aquestes tasques han tardat a començar per evitar treballar a moltes estacions alhora. A més,
l'adaptació d'Urquinaona estarà aparcada "per no col·lapsar trànsit" fins que no finalitzin les obres al Passeig de Gràcia, ja que ara està tallat el carrer Provença per les obres de l'AVE.
BUS AMB PROBLEMES
Els autobusos urbans tenen adaptada tota la seva flota --uns 1.080 vehicles--, d'acord amb la llei d'accessibilitat del Parlament de Catalunya, tot i que hi ha contratemps amb les rampes d'accés als vehicles i les bandes rugoses de cautxú incorporades a algunes de les parades de bus perquè els cecs trobin el seu camí.
El cap de serveis socials de l'ONCE a Catalunya, Salvador Castaller, i el president de Promoció del Transport Públic (PTP), Ricard Riol, veuen "ineficaç" els camins de cautxú, ja que "en lloc de solucionar el problema, n'ha creat nous", perquè no es fixen bé a terra i poden ajudar a ensopegar.
Com a alternativa, Castaller proposa marcar unes línies rugoses al paviment, com es posen a les interseccions de carrers de l'Eixample. Sobre les rampes d'accés, Ballesteros ha acusat els conductors de no comprovar el seu correcte funcionament com fan amb d'altres elements com les portes, cosa que provoca que amb freqüència no funcionin bé.
Aquest dijous, Barcelona optava al guardó de ciutat accessible, que premia la ciutat europea més adaptada per a persones amb mobilitat reduïda, però finalment la Comissió Europea va premiar Àvila. Les altres ciutats finalistes han estat Colònia (Alemanya) i Turku (Finlàndia).