Page 11 of 32

Més accessible que molts, però incomplint la llei

Posted: Saturday 04/12/2010 13:00
by Guigui
Cal dir que el metro de Barcelona és del millors que hi ha de les grans ciutats de tot el món pel que fa a accessibilitat. L'única cosa criticable és que per això s'hagin dotat d'una llei que ningú no compleix (com moltes altres), ja que se suposa que tota la xarxa havia d'estar adaptada des del 2006.

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Saturday 04/12/2010 13:53
by 122-042-132
I el de Berlin, Chicago, Boston, .....uf!!!!!!, cal comentar qué son xarxes molt grans, però adaptació, poquíssima; he estat en estacions, on el temps s'ha aturat fa cent anys, i no ho dic com un desmèrit, és així. Salut!

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Thursday 09/12/2010 10:58
by metring
Tornant al tema adaptació:

http://es.noticias.yahoo.com/5/20101208 ... a5357.html

L'adaptació total del metro per als discapacitats s'endarrereix dos anys


Ayer, 13.27
Europa Press

BARCELONA, 8 (EUROPA PRESS) Les barreres arquitectòniques dels intercanviadors del metro de Barcelona --estacions on conflueixen dues o més línies-- endarreriran l'adaptació completa del suburbà per als discapacitats i els ancians fins al 2014, tot i que al principi es preveia totalment accessible per al 2012.

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) s'havia marcat els dos anys següents per tenir una xarxa totalment accessible, respecte de l'actual 82%, en aplicació del pla director d'accessibilitat universal.

En declaracions a Europa Press, el president de la Confederació Espanyola de Persones amb Discapacitat Física i Orgànica (Cocemfe) a Catalunya, José Maria Ballesteros, veu com "un despropòsit" que les estacions estiguin adaptades però, no els passadissos que les connecten, ja que això impedeix una persona amb mobilitat reduïda moure-s'hi com els altres usuaris.

Fonts de TMB han assegurat a Europa Press que tots els intercanviadors estan adaptats, excepte Espanya (L1 i 3), Plaça de Sants (L1 i 5), Urquinaona (L1 i 4), Clot (L1 i 2), Verdaguer (L4 i 5), Maragall (L4 i 5) i parcialment Passeig de Gràcia (L2, 3 i 4).

Les connexions amb altres transports, com Renfe, també són una assignatura pendent, tot i que comença a canviar.

Les obres per adaptar la connexió entre el Metro i l'estació de Renfe del Passeig de Gràcia començaran el 15 de gener, amb la instal·lació d'ascensors fins al carrer i la supressió d'esglaons als passadissos, per la qual cosa en un any "se suprimiran absolutament les barreres arquitectòniques", ha avançat el regidor de l'Eixample, Ramon Nicolau.

Aquestes tasques han tardat a començar per evitar treballar a moltes estacions alhora. A més, l'adaptació d'Urquinaona estarà aparcada "per no col·lapsar trànsit" fins que no finalitzin les obres al Passeig de Gràcia, ja que ara està tallat el carrer Provença per les obres de l'AVE.

BUS AMB PROBLEMES

Els autobusos urbans tenen adaptada tota la seva flota --uns 1.080 vehicles--, d'acord amb la llei d'accessibilitat del Parlament de Catalunya, tot i que hi ha contratemps amb les rampes d'accés als vehicles i les bandes rugoses de cautxú incorporades a algunes de les parades de bus perquè els cecs trobin el seu camí.

El cap de serveis socials de l'ONCE a Catalunya, Salvador Castaller, i el president de Promoció del Transport Públic (PTP), Ricard Riol, veuen "ineficaç" els camins de cautxú, ja que "en lloc de solucionar el problema, n'ha creat nous", perquè no es fixen bé a terra i poden ajudar a ensopegar.

Com a alternativa, Castaller proposa marcar unes línies rugoses al paviment, com es posen a les interseccions de carrers de l'Eixample. Sobre les rampes d'accés, Ballesteros ha acusat els conductors de no comprovar el seu correcte funcionament com fan amb d'altres elements com les portes, cosa que provoca que amb freqüència no funcionin bé.

Aquest dijous, Barcelona optava al guardó de ciutat accessible, que premia la ciutat europea més adaptada per a persones amb mobilitat reduïda, però finalment la Comissió Europea va premiar Àvila. Les altres ciutats finalistes han estat Colònia (Alemanya) i Turku (Finlàndia).

Catalunya, no adaptada

Posted: Thursday 09/12/2010 11:02
by Guigui
Fonts de TMB han assegurat a Europa Press que tots els intercanviadors estan adaptats, excepte Espanya (L1 i 3), Plaça de Sants (L1 i 5), Urquinaona (L1 i 4), Clot (L1 i 2), Verdaguer (L4 i 5), Maragall (L4 i 5) i parcialment Passeig de Gràcia (L2, 3 i 4).
Catalunya tampoc no ho està, i em comença a preocupar que se n'oblidin sistemàticament.

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Friday 21/01/2011 11:35
by 122-042-132
Contracte de serveis per a la direcció de les obres del projecte modificat núm. 2 del projecte refós dels projectes de nous vestíbuls a les estacions de Bogatell, Llacuna i Selva de Mar de la L4 del FMB. Clau: TM-04341.R-M2
http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... ID=1061407

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Wednesday 02/02/2011 16:26
by metring
Algú ha passat darrerament per Virrei Amat? És que acabo d'escoltar a RAC1 al Mago Félix, que diu que des d'ahir, estan arrencant rajoles per posar-ne noves, quan s'ha de fer la gran reforma que fa mesos van dir? :nose

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Wednesday 02/02/2011 16:44
by iFercat
metring wrote:Algú ha passat darrerament per Virrei Amat? És que acabo d'escoltar a RAC1 al Mago Félix, que diu que des d'ahir, estan arrencant rajoles per posar-ne noves, quan s'ha de fer la gran reforma que fa mesos van dir? :nose
Esta tancada una sortida però nomes durant 3 dies, o aixo posava als cartells que van penjar a la propia estació fa 1 setmana. Suposo que deuen estar arreglant aquesta sortida, però no crec que sigui la gran reforma encara per que si nomes posava que tancarien aquella sortida durant 3 dies :? I no havia cap cartell mes.

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Wednesday 02/02/2011 19:12
by Miquel
iFercat wrote:
metring wrote:Algú ha passat darrerament per Virrei Amat? És que acabo d'escoltar a RAC1 al Mago Félix, que diu que des d'ahir, estan arrencant rajoles per posar-ne noves, quan s'ha de fer la gran reforma que fa mesos van dir? :nose
Esta tancada una sortida però nomes durant 3 dies, o aixo posava als cartells que van penjar a la propia estació fa 1 setmana. Suposo que deuen estar arreglant aquesta sortida, però no crec que sigui la gran reforma encara per que si nomes posava que tancarien aquella sortida durant 3 dies :? I no havia cap cartell mes.
Si, jo passo cada dia per allà, i als cartells posa que el 4 de febrer s'acaben les obres a la sortida (crec que la de la Plaça Virrei Amat), però no crec que sigui rés de la reforma, ja que fins fa uns dies, feien el mateix a Vilapicina amb diverses sortides, en aquest cas, deixant operatiu unicament l'ascensor.

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Wednesday 02/02/2011 22:57
by jsantos233
La reforma aquesta completa de virrei amat no es només del costat pi i molist?

Respecte a lo del accés de la pl. virrei amat, es cert. L'accés de felip II(que está uns metres més enllá i porta a les mateixes validadores que les de la pl. virrei amat) segueix obert.

Reobren accés Badajoz a Glòries

Posted: Thursday 17/02/2011 18:27
by metring
http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN

Reobert l'accés del carrer de Badajoz a l'estació de metro de Glòries


publicat el 17/02/2011 a les 17:38 h. Redacció bcn.cat

L'accés del carrer de Badajoz a l'estació de metro de l'L1 es reobrirà aquest divendres després d'uns mesos de modernització del vestíbul, en què s'ha incorporat dues escales mecàniques.

Aquest divendres es reobre als usuaris la sortida del carrer de Badajoz de l'estació de metro de l'L1 a Glòries després de les actuacions de millora i modernització, en què s'ha incorporat dues escales mecàniques.

Les obres d'adequació de la sortida de l'estació a la nova urbanització de la plaça van començar al juny del 2010 per construir una estructura en forma de caixa de prop de 30 metres que salvés un desnivell de vuit metres d'alçada.

La sortida de Badajoz facilita l'entrada i la sortida de les persones procedents de la zona est de la plaça, on es troben alguns nuclis molt transitats com és el cas de la Torre Agbar, el Centre Comercial Glòries, la Universitat Pompeu Fabra i l'edifici Imagina, entre altres.

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Friday 18/02/2011 19:24
by Miquel
A la remodelada estació de Bordeta, li han alçat l'andana amb alguna placa (Tipus Pg de Gràcia ADIF) a la zona del primer cotxe direcció Fondo.

Seria la primera estació sense servei adaptada a persones amb mobilitat reduïda. :x

Ciutadella L4

Posted: Wednesday 23/02/2011 12:55
by Kane_84
Esta mañana he pasado por Ciutadella L4 y he visto que han pintado las paredes de color azul cielo. Desde el tren no quedaba nada mal, pero se nota que han sido un par de brochazos y ya esta.

Re: Ciutadella L4

Posted: Saturday 26/02/2011 1:08
by pau5321
Kane_84 wrote:Esta mañana he pasado por Ciutadella L4 y he visto que han pintado las paredes de color azul cielo. Desde el tren no quedaba nada mal, pero se nota que han sido un par de brochazos y ya esta.
Acabo de estar en ciutadella y sí, se nota que han sido 4 brochazos :)

Sortida Badajoz a Glòries

Posted: Saturday 26/02/2011 10:22
by Guigui
Acabo de provar la nova sortida de Badajoz i què voleu que us digui. Per mantenir la muntanya russa per a salvar les vies de Renfomentadif i els col·lectors, ja s'haurien pogut estalviar les escales mecàniques a la sortida.

Re: Sortida Badajoz a Glòries

Posted: Monday 28/02/2011 4:09
by bitxofo
^^
I els 8 o 10 esglaons abans d'arribar a les escales mecàniques, la qual cosa fa que aquesta sortida no sigui vàlida per PMR...
:avall

Muntanya russa

Posted: Monday 28/02/2011 9:00
by Guigui
Si és el que deia: la muntanya russa. Tram amunt, tram avall, tram amunt, escales mecàniques.

A més, unes escales mecàniques no fan un accés apte per a PMR.

Re: Muntanya russa

Posted: Thursday 03/03/2011 21:16
by Javi M
Teniu tota la raó, alló sembla una muntanya russa. Jo l'única vegada que he fet servir aquest accès a Glòries anava en bici, ja us podeu imaginar...

I nosaltres encara saben que alló és per salvar Adif i col·lectors (bueno, col·lectors jo no ho sabia), però els viatgers "normals" que fan servir aquell accès per primer cop queden amb una cara de "però quina broma és aquesta?" que fa riure :)

Penitents, empantanegat

Posted: Tuesday 08/03/2011 17:19
by Guigui
Guigui wrote:Entre ahir al vespre i avui al migdia han col·locat tanques i material d'obres en diferents punts de les dues andanes de Penitents. L'única explicació que hi trobo és que finalment s'han decidit a atacar a fons el problema de les filtracions que hi ha des de la seva inauguració.
Ja fa setmanes que han retirat les tanques, però el sostre conserva l'aspecte de provisionalitat ja que no han tornat a cobrir-lo amb panells, sinó que hi ha tot de peces de plàstic ondulat (tipus uralita) a la vista.

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Wednesday 09/03/2011 0:37
by 437.001
Algú sap com van les obres del nou accés de Selva de Mar?

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Wednesday 09/03/2011 0:45
by Kane_84
437.001 wrote:Algú sap com van les obres del nou accés de Selva de Mar?
Han avançat una mica per la part de l'andana, ja está feta la galeria i estructura de l'ascensor. Per la part de dalt ho ignoro com va.

Encara espero el dia que Artigues | Sant Adrià tingui un nou vestibul com deu mana. El mateix per Verdaguer L4.