Seguiment de les 440, 447 i 470
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
La Generalitat vol que Renfe retiri 18 trens de trenta anys que circulen en línies de Lleida
• El conseller de Territori considera que ja han esgotat el període de vida útil i reclama que els substitueixin "a curt termini"
El departament de Territori i Sostenibilitat ha reclamat a Renfe Operadora la retirada "a curt termini" de 18 trens que circulen a Catalunya i que poden veure's amb freqüència a les línies Lleida-Tarragona-Barcelona i Lleida-Manresa-Barcelona. Es tracta dels combois de la sèrie 470, que van entrar en servei a partir de l'any 1977. La Generalitat, titular de les dos línies lleidatanes des que el Govern central les hi va traspassar a començaments d'aquest any, considera que aquest material rodador ha superat la vida útil i que està molt per sobre de la mitjana de 20 anys d'antiguitat dels trens que operen actualment a les línies regionals catalanes. Per aquest motiu, vol que la companyia els substitueixi per altres de més moderns.
"La Generalitat ha sol·licitat a Renfe la substitució a curt termini de la totalitat de la sèrie 470. Es tracta de trens que es troben fora de vida útil", va afermar el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, en resposta a una pregunta parlamentària del PP. Així mateix, fonts de la conselleria van indicar que, dels 56 trens que cobreixen els trajectes de les línies regionals a Catalunya, cap està adscrit a una línia en concret, sinó que circulen per tota la xarxa ferroviària. Aquest diari ha pogut constatar en els últims dies que els trens de la sèrie 470 circulen amb regularitat per les línies lleidatanes. A l'estació de Lleida han arribat a coincidir-hi aquella setmana dos dels combois que el Govern vol retirar per la seua antiguitat.
Renovació de la flota de Renfe
Per la seua part, Renfe va corroborar haver rebut la petició de l'Executiu català, si bé no va poder precisar el termini per a la substitució dels trens que acumulen fins a 34 anys d'antiguitat. No obstant, la companyia va assenyalar que porta a terme un procés de "renovació general" de la seua flota al conjunt d'Espanya. Els combois de la sèrie 470 encara en circulació són les últimes unitats d'un model que, en molts casos, han estat venuts a països d'Amèrica del Sud, "han estatt modernitzats" amb modificacions respecte al disseny original o, simplement, han estat retirats del servei o desballestats com a font de recanvis en els últims anys (vegeu el desglossament inferior).
http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... de-lleida/
• El conseller de Territori considera que ja han esgotat el període de vida útil i reclama que els substitueixin "a curt termini"
El departament de Territori i Sostenibilitat ha reclamat a Renfe Operadora la retirada "a curt termini" de 18 trens que circulen a Catalunya i que poden veure's amb freqüència a les línies Lleida-Tarragona-Barcelona i Lleida-Manresa-Barcelona. Es tracta dels combois de la sèrie 470, que van entrar en servei a partir de l'any 1977. La Generalitat, titular de les dos línies lleidatanes des que el Govern central les hi va traspassar a començaments d'aquest any, considera que aquest material rodador ha superat la vida útil i que està molt per sobre de la mitjana de 20 anys d'antiguitat dels trens que operen actualment a les línies regionals catalanes. Per aquest motiu, vol que la companyia els substitueixi per altres de més moderns.
"La Generalitat ha sol·licitat a Renfe la substitució a curt termini de la totalitat de la sèrie 470. Es tracta de trens que es troben fora de vida útil", va afermar el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, en resposta a una pregunta parlamentària del PP. Així mateix, fonts de la conselleria van indicar que, dels 56 trens que cobreixen els trajectes de les línies regionals a Catalunya, cap està adscrit a una línia en concret, sinó que circulen per tota la xarxa ferroviària. Aquest diari ha pogut constatar en els últims dies que els trens de la sèrie 470 circulen amb regularitat per les línies lleidatanes. A l'estació de Lleida han arribat a coincidir-hi aquella setmana dos dels combois que el Govern vol retirar per la seua antiguitat.
Renovació de la flota de Renfe
Per la seua part, Renfe va corroborar haver rebut la petició de l'Executiu català, si bé no va poder precisar el termini per a la substitució dels trens que acumulen fins a 34 anys d'antiguitat. No obstant, la companyia va assenyalar que porta a terme un procés de "renovació general" de la seua flota al conjunt d'Espanya. Els combois de la sèrie 470 encara en circulació són les últimes unitats d'un model que, en molts casos, han estat venuts a països d'Amèrica del Sud, "han estatt modernitzats" amb modificacions respecte al disseny original o, simplement, han estat retirats del servei o desballestats com a font de recanvis en els últims anys (vegeu el desglossament inferior).
http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... de-lleida/
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Si les reformesin podrien continuar donant guerra les 470 i les 440R que hi ha parades...
Adéu 470
Adéu 470
Salutacions des de Figueres.
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Em penso que hi ha gent que desconeix el concepte de "vida útil"... Desgraciadament aquestes unitats encara podrien donar guerra durant molts anys, i la jugada seria molt més econòmica que no pas reformar les 447 per regionals o seguir comprant noves 449.Sky wrote:"Es tracta de trens que es troben fora de vida útil", va afermar el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
També caldria retirar els polítics fora de vida útil, que són tots aquells que porten més de 8 anys cobrant un sou públic.Sky wrote:"Es tracta de trens que es troben fora de vida útil", va afermar el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder
No s'han de retirar trens, en tot cas caldria posar-ne de nous i augmentar la flota per tal de millorar les freqüències.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Senyors del cotxe oficial, això no és un vehicle de rènting!
Un cop més, han demostrat no tenir-ne ni punyetera idea. Definitivament, cal que la política ferroviària deixi d'existir i passi a ser una qüestió exclusiva dels tècnics, perquè haver de sentir-ne a dir de tan grosses és un autèntic insult a la intel·ligència.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Crida de suport a les 470
Què tal explicar-li a en Recoder per Twitter, que no hi ha cap problema amb les 470, que encara donen molt de joc, i que el que cal és mantenir les infraestructures? Perquè sembla que no vegi on està el problema...
Us animo als qui tingueu Twitter a que feu el mateix, si us plau!!!
De moment, des del FTC, ho hem fet:
Us animo als qui tingueu Twitter a que feu el mateix, si us plau!!!
De moment, des del FTC, ho hem fet:
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Prou demagògia!
Segons com sigui la resposta (i ara veurem si el conseller té el seu compte de Twitter per a fer campanya permanent o també per a atendre les preocupacions dels ciutadans), potser no caldria descartar insistir-hi i demanar que, especialment al seu partit, deixin de fer demagògia amb el ferrocarril i es centrin en allò que realment cal.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Suport a les 470
Aquí, al Fòrum? Crec que ja n'hi ha prou amb aquest. I és que més que un suport a una sèrie concreta, del que es tracta és de fomentar més respecte per les coses antigues, especialment si estan plenament operatives. Antiguitat no vol dir ser carn de drapaire.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Seguiment de les 440, 447 i 470
Jo acabo d'enviar un twit al conseller dien que ja va ser un error treure les 440 de dos cotxes de la línia de Puigcerdà, que no faci el mateix amb les 470.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Seguiment de les 440, 447 i 470
Moltíssimes gràcies!!UT440_132M wrote:Jo acabo d'enviar un twit al conseller dien que ja va ser un error treure les 440 de dos cotxes de la línia de Puigcerdà, que no faci el mateix amb les 470.
Per cert, encara hi han 440's morint-se de fàstic a Móra la Nova?
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Unitats Reformades
De les poques que no es van desballestar, estan apartades.RetroBcn wrote:Les unitats reformades que van ser retirades deu fer ja gairabé dos anys, que s'ha fet d'elles? on están? en quin estat? per què no tornen a la circulació? per què van ser retirades? Un salut per a tots!
No em sembla malament, canviar les 470 per 447 reformades: la menor velocitat punta es compensa amb major acceleració, més fiabilitat, menys avaries. De fet, quan han fet serveis regionals compleixen els horaris de la mateixa manera que una 470 o una 448. Mentre tinguin material per assegurar a rodalia els trens que s'emporten a regionals...
Re: Seguiment de les 440, 447 i 470
En tota Espanya, només el nostre govern autonòmic ha aixecat la veu contra les 470, ¿oi? (Per cert, entre setembre i octubre, m'he mogut per les comunitats de Cantàbria, Astúries i Castella-Lleó, i les 470 -totes en molt bon estat de manteniment- hi fan amb molt dignament tots els considerats serveis regionals.)
Re: Seguiment de les 440, 447 i 470
M'ha agradat el teu punt de vista. Posem un resum al Twitter i li enviem! I també a @territoricat.Pe Jorba wrote:En tota Espanya, només el nostre govern autonòmic ha aixecat la veu contra les 470, ¿oi? (Per cert, entre setembre i octubre, m'he mogut per les comunitats de Cantàbria, Astúries i Castella-Lleó, i les 470 -totes en molt bon estat de manteniment- hi fan amb molt dignament tots els considerats serveis regionals.)
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment de les 440, 447 i 470
Jo crec que sí, a tot arreu es queixen dels trens, el que passa és que tampoc tenen les competències per fer-ho.Pe Jorba wrote:En tota Espanya, només el nostre govern autonòmic ha aixecat la veu contra les 470, ¿oi?
Re: Seguiment de les 440, 447 i 470
Per queixar-se no calen competències. De fet, aquí en tenen, i tampoc és que facin molta cosa.victorcasta wrote:Jo crec que sí, a tot arreu es queixen dels trens, el que passa és que tampoc tenen les competències per fer-ho.Pe Jorba wrote:En tota Espanya, només el nostre govern autonòmic ha aixecat la veu contra les 470, ¿oi?
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment de les 440, 447 i 470
Enlloc més es negocia el contracte programa directament amb la comunitat autònoma, cosa que permet exigir cert material mòbil. Aquí, fins ara no hi havia contracte programa amb regionals, i fins ara, tampoc hi havia clàusules de penalització.
El que sí hi ha a altres comunitats autònomes són convenis on, a l'hora de crear nous serveis, totes demanen trens sèrie 449, 598 i 599, tots ben equipadets amb les seves enganxines de la comunitat autònoma de torn per fer veure que és un servei creat gràcies a un conveni amb el govern autonòmic.
El que sí hi ha a altres comunitats autònomes són convenis on, a l'hora de crear nous serveis, totes demanen trens sèrie 449, 598 i 599, tots ben equipadets amb les seves enganxines de la comunitat autònoma de torn per fer veure que és un servei creat gràcies a un conveni amb el govern autonòmic.
Perquè no demanen el què s'ha de demanar?
Però no es pot fer res amb les infraestructures, que és el gran problema?? Perquè aleshores, tot queda en paper mullat, no hi ha suficient demanant nous trens si les vies i les catenàries, estan que cauen.victorcasta wrote:Enlloc més es negocia el contracte programa directament amb la comunitat autònoma, cosa que permet exigir cert material mòbil. Aquí, fins ara no hi havia contracte programa amb regionals, i fins ara, tampoc hi havia clàusules de penalització.
El que sí hi ha a altres comunitats autònomes són convenis on, a l'hora de crear nous serveis, totes demanen trens sèrie 449, 598 i 599, tots ben equipadets amb les seves enganxines de la comunitat autònoma de torn per fer veure que és un servei creat gràcies a un conveni amb el govern autonòmic.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Seguiment de les 440, 447 i 470
El problema és que una bona part de la societat és automàticament desfavorable als vehicles que tinguin "formes antigues", així que quan veuen un tren o un autobús clarament diferents dels "moderns" o "nous", ja el qualifiquen no pas de "vell", que objectivament ho és per antiguitat, sinó d' "atrotinat", "que es cau a trossos", "antediluvià"...
Llavors, els venen amb aquests missatges de "30 anys = massa vell", i se les fan seves automàticament.
Llavors, els venen amb aquests missatges de "30 anys = massa vell", i se les fan seves automàticament.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
També és tasca dels polítics
Doncs de la mateixa manera que intenten conscienciar la gent que corren temps d'estalvis massius, també haurien de canviar la mentalitat de nou ric que els propis polítics han ajudat a instal·lar entre gran part de la població. Però en canvi, es dediquen a fer demagògia barata amb el tema.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.