Page 11 of 58

Posted: Tuesday 13/02/2007 10:51
by wefer
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
-----------------------------------------
La caiguda d'un arbre damunt una catenària provoca retards als FGC

E.A.. Barcelona.

Retards de fins a trenta minuts van afectar ahir al vespre els usuaris de la línia dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) que fa el trajecte entre Barcelona i les ciutats de Sabadell o Terrassa, al Vallès Occidental. La caiguda d'un arbre damunt una catenària a l'estació de la Floresta va deixar fora de servei una de les dues vies en el tram comprès entre aquesta estació i la de Valldoreix, la qual cosa va provocar que la circulació dels trens s'alentís molt. Els retards van ser, a més a més, més llargs de l'habitual a causa del risc d'electrocució que comportava la retirada de l'arbre del damunt de la catenària. Segons fonts dels Ferrocarrils de la Generalitat, els retards es calculaven entre els 15 i els 30 minuts. L'arbre va ser retirat a 2/4 d'11 de la nit i el servei es va restablir deu minuts després.

Posted: Wednesday 21/02/2007 10:02
by metring
Avui he llegit a La Vanguardia que ahir, entre les 13:25 i les 16:45 (ho vaig dient de memòria), es va haver de tallar el passadís de transbordament entre Diagonal i FGC Provença, perquè es va trencar un col·lector i el va inundar d'aigua pestilent. Sembla ser que es va trencar durant les obres d'ampliació del vestúbul de FGC. Si algú ho va viure i/o olorar :x que ho expliqui.

Posted: Wednesday 21/02/2007 10:13
by treneros
Jo vaig coincidir amb la cascada d'aigua que anava caient per les escales del canto Balmes, i tot i ser bastant quantitat d'aigua la olor no era excessivament desagradable

Posted: Wednesday 21/02/2007 18:36
by victorcasta
metring wrote:Avui he llegit a La Vanguardia que ahir, entre les 13:25 i les 16:45 (ho vaig dient de memòria), es va haver de tallar el passadís de transbordament entre Diagonal i FGC Provença, perquè es va trencar un col·lector i el va inundar d'aigua pestilent. Sembla ser que es va trencar durant les obres d'ampliació del vestúbul de FGC. Si algú ho va viure i/o olorar :x que ho expliqui.
Dissabte a la nit ja ho estava, tot i que el nivell d'aigua no era força, era el suficient com per esquitxar-s'hi. Ara bé, la pudor de claveguera era insuportable.

Posted: Tuesday 27/02/2007 11:18
by entfe001
Centre d'informació TransMet wrote:Dia: 27/02/2007 - Hora: 10:43

En aquests moments hem d'advertir als usuaris de Ferrocarrils de la Generalitat que, per causes tècniques, els trens entre Pl. Espanya i Martorell circulen amb demores d'uns 15 minuts. La resta de línies de Ferrocarrils de la Generalitat, així com les de Metro i Autobusos, Tramvia i les línies de Renfe Rodalies funcionen amb normalitat a l'àrea metropolitana de Barcelona, segons ens informen els diferents operadors.
No només no hi ha cap esment d'aquesta incidència a la pàgina web de FGC, sinó que a la versió HTML de la mateixa es diu que està previst reprendre el servei per carretera o cremallera a Montserrat el 29 de gener, mentre que la versió Flash parla del 3 de març :|

Posted: Tuesday 13/03/2007 20:17
by Mako448
Aquesta tarda una mica de festival a la LL-A per qué un tren s'ha averiat a Plaça Espanya.
Jo arribo a les 19.00 a l'andana d'Hospitalet Av.Carrilet per tornar a casa amb l'S8 que passa a les 19.03 direcció Martorell,passen els minuts i no passa i a les 19.09 apareix un L8(el de les 19.11,2 minuts avançats,i amb 211.04 :D ),peró l'S8 de les 19.03 ni rastre.De sobte apareix una noia empleada de FGC dient que el proper R6(19.14)vindria amb retard perqué pararia a totes les estacions,li pregunto per qué és i tot aixó,i diu que vindrà amb retard.Abans de vindre el tren s'informa per megafonia manual que el proper tren vía 1 R6 i Atenció pararia a totes les estacions!A les 19.20 apareix l'S8MartR6Igual ,en doble i plena a vessar(amb 6 minuts de retard),anant cap a Igualada aturant-se a totes les estacions.Ha arribat a Sant Andreu a les 20.52,hora prevista:20.33,19 minuts de retard(amb encreuament a Pallejà i tot),i decideixo quedfarme 1 minut mès tard,i 1 minuts mès tard apareix un S4 en simple i bastant buida.
Ara bé les meves conclusions;
-Sí 2 minuts mès tard hi ha un S4,i el S8MartR6Igual anava plena i 2 minuts mès tard hi havia un S4,per qué no ha infomrat FGC que dintre de 2 minuts passaria un S4,i fer que l'R6 faci el servei de sempre.Així aniria mès buida i mès ràpida.Aixó ha perjudicat molt els usuaris de l'R6.
-Per qúé L8 que passa a les 19.11,vist que el servei no anava bé,decidís anar fins a Martorell.Potser per qué era una 211?O per qué el servei de tornada d'aquest tren s'hauria de suspendre.No sé que és aixó de suprimir un S8,jo de FGC haguès suprimit l'L8 i el tren prvist per fer un L8 que haguès fet un S8 i punt,és suprimiria un L8?,segurament,peró la difèrencia entre que és suprimeixi un L8 i un S8 és bastant,suprimir un sol L8 no afecta tant,peró un S8,sí.A mès envien un tren de Martorell a Molí Nou de buit i a partir d'aquí prestant servei L8.
A mès sí s'haguès fet aixó,hauria anat amb 211 a Sant Andreu :D

incidència a la Ll-A, R5 sobrepassa senyal vermell a Abrera

Posted: Friday 23/03/2007 22:04
by metrobaix
Comunicat de premsa

Incidència a la línia Llobregat-Anoia


Un tren sobrepassa un senyal de sortida i activa els
mecanismes de seguretat, que han funcionat correctament.


Barcelona, 23 de març de 2007
Un tren de la línia Llobregat-Anoia procedent de Manresa i amb direcció a
Martorell ha sobrepassat aquest matí un semàfor en vermell a la sortida de
l’estació d’Abrera. L’incident ha activat tots els sistemes de seguretat, que han
bloquejat el tren i han evitat que la incidència tingués més conseqüències.
En el mateix moment un altre tren de la línia Llobregat-Anoia procedent de
Martorell i amb direcció a Olesa es trobava a uns 600 metres de l’estació
d’Abrera. Els sistemes de seguretat del Centre de Comandament també han
bloquejat aquest tren, que ha quedat aturat a 500 metres del comboi
descendent.
L’incident ha tingut lloc a les 8,45 hores d’aquest matí i ha provocat retards
d’entre 15 i 30 minuts a la resta de trens de la línia. S’ha rellevat la maquinista
del tren descendent, mentre que la trentena de passatgers del comboi
ascendent ha esta desallotjada a l’estació de Martorell des d’on han pogut
reprendre el seu viatge sense més entrebancs.
En aquests moments tècnics d’FGC es troben comprovant tota la cadena de
funcionament de les instal·lacions i procediments per tal d’identificar la causa
de l’incident.


Premsa FGC http://www.fgc.cat Tel. 93 366 31 81/93 366 34 76

Posted: Friday 23/03/2007 22:08
by metrobaix
el que no entenc com és que el tren no ha descarrillat al canvi d'agulles, ja que deurien estar en la posició per tal de permetre al tren que tenia preferencia, el que venia de Martorell cap Olesa. Algu pot explicar en que consisteix el sistema de seguretat ??

Posted: Friday 23/03/2007 22:13
by Guigui
No ha descarrilat perquè, venint d'una de les desviacions de l'agulla en direcció del tram comú*, deu haver canviat l'agulla "manualment". I pel que fa al sistema de seguretat, quan se salta un semàfor en vermell, s'activa un mecanisme que frena el tren automàticament fins aturar-lo. En quant a detalls, passo la pilota als entesos en la matèria, que jo prou faig entenent la lògica general.

* Ho sento, no domino el vocabulari corresponent, però espero que m'entengueu igualment.

Posted: Friday 23/03/2007 22:26
by orique
Com comenta en Guigui, un tren que agafi de taló una agulla mal colocada no descarrilarà, sino que trencarà el fusible dels espadins i passarà sense més conseqüències (una mica més de soroll i prou). D'això se'n diu talonar una agulla, i en algunes línies les agulles estan dissenyades per a que es pugui fer això sense trencar res (la línia d'Igualada funcionava així fa uns anys, ara no sé si ho van canviar...)

Ara bé, l'agulla queda inutilitzada fins que no es canvia el fusible. El tren que li venia de cara agafaria l'agulla de punta.

Aquí en davida va penjar una foto d'un canvi talonable a Portugal.

Aquí es veu el "fusible". És el tram del mig de la barra que mou els espadins.

Editada la segona foto per veure's millor que la que havia posat en primera instància.

Posted: Saturday 24/03/2007 4:16
by Proastiakos
Home, segons la meva opinió personal i les meves observacions, un disc es troba sempre abans de qualsevol agulla a una distància prudent; suposem que aquest tren arrencava d'Abrera, el disc s'ha de trobar una mica més enllà del final d'andana i abans del canvi (no se la distribució de l'enclavament, així doncs, faig una situació basada en el que conèc). Suposant aixó, el tren potser ni ha talonat l'agulla, ja que no deu haver agafat velocitat suficient com per avançar gaire. Al sobrepassar el disc vermell i haver detectat la balissa de la via que no tenia autorització de proseguir la marxa ha frenat d'emergencia ( la màxima pressió del frè s'ha activat parant el tren), ja que tinc entès que aquesta línia consta de FAP (Frenado Automático Puntual), el que no acabo d'entendre és el perqué el tren que baixava en sentit contrari ha frenat, perqué segons aixó, o no sería el sistema FAP el que està implantat, sino un altre, o és que el CTC ha realitzat un tall de tensió al cantó on es situava l'altre tren.
Una altra incògnita és perquè la maquinista s'ha hagut de rellevar, potser no es refiaven més d'ella?
I per finaltzar, com que el comboi ascendent (diguis, de Martorell cap a Manresa) ha tornat a baixar fins a Martorell per desallotjar passatge i aquests proseguir el viatge amb una altra unitat? Dic jo que fent-hi un bloqueig telefònic podía haver continuat tot, amb la sanció pertinent a la maquinista, fent una maniobra d'estacionament correcte al tren que ha sobrepassat la senyal i lliurant el cantó al tren que arribava a Abrera des de Martorell. Potser aquesta maniobra de desallotjament del passatge via enrrera envers Martorell delata que si que s'ha produït alguna incidència a la via.

Sento la parrafada del mil, però no ho veia massa clar :P

Salutacions!

Posted: Saturday 24/03/2007 7:07
by orique
Proastiakos wrote:Home, segons la meva opinió personal i les meves observacions, un disc es troba sempre abans de qualsevol agulla a una distància prudent;
A Can Ros ja va passar que el senyal no estava prou lluny...
Proastiakos wrote:el que no acabo d'entendre és el perqué el tren que baixava en sentit contrari ha frenat, perqué segons aixó, o no sería el sistema FAP el que està implantat, sino un altre, o és que el CTC ha realitzat un tall de tensió al cantó on es situava l'altre tren.
Molt probablement sigui això que dius; el CTC haurà tallat tensió.
Proastiakos wrote:Una altra incògnita és perquè la maquinista s'ha hagut de rellevar, potser no es refiaven més d'ella?
Potser han vist que era necessari per algun motiu. Un senyal en vermell no es passa cada dia...

Posted: Saturday 24/03/2007 13:05
by Proastiakos
orique wrote:
Potser han vist que era necessari per algun motiu. Un senyal en vermell no es passa cada dia...
Oh i tant que no es una cosa que pasa cada día, saltar-se un senyal en vermell és una cosa molt seria i sancionable. Tot i que bastants maquinistes s'han saltat algun en la seva vida, considero que els FGC tenen uns maquinistes molt professionals.

Posted: Saturday 24/03/2007 14:10
by josep_serre
A Renfe almenys és la norma el relleu immediat del maquinista després de salta-rse una senyal en vermell a part de que el maquinista o la maquinista en qüestió ha de passar un reconeixment psicològic després dels fets.
orique wrote: Potser han vist que era necessari per algun motiu. Un senyal en vermell no es passa cada dia...

Posted: Saturday 24/03/2007 15:01
by Proastiakos
Acabo de llegir a "El periódico" que la maquinista en qüestió, desprès de la frenada d'emergència va reposar el sistema de FAP i va proseguir la marxa cap Martorell, tornant-se a activar el FAP a la següent balissa que va trobar. Cita també que des del CTC van tallar la tensió al cantó on es trobava el tren que havia sortit de Martorell cap a Abrera per detenir-lo i evitar una colissió.

Crec que és molt greu el que ha comès aquesta maquinista i que les seves explicacions no seràn suficients per justificar el que va fer, sent totalment irresponsable del que portava a les seves mans, un tren, que no és una bicicleta....

Salutacions

Posted: Saturday 24/03/2007 15:29
by josep_serre
M'estic començant a preocupar per aquestes coses que estan passant darrerament a FGC, tot i que faltaria saber què va passar realment doncs el diari que ha donat aquesta informació es més aviat sensacionalista, però pel que es desprén que malgrat l'actuació del sistema de seguretat el personal responsable n'ha fet cas omís i ha seguit la seva marxa tan panxa, això és gravíssim. especialment tractant-se d'un lloc estratègic com pot ser un senyal de sortida, doncs en cas de quedar-se allà fins i tot sense actuació del CTC el sistema de seguretat ha d'anul·lar l'itinerari d'entrada establert així com tancar la senyal precedent o fer-li indicar anunci de parada segons el cas.

Si la intervenció des del CTC ha permès aturar el tren ascendent a uns 500 metres de l'estació, la qual cosa vol dir que no hi ha hagut una tregèdia per una simple qüestió de segons.

En fi sembla que ha funcionat el sistema de seguretat tècnic i en canvi no ha funcionat el sistema de seguretat humà.

En l'accident produït el mes de desembre passat ja va donar-se un cas semblant tot i tractar-se d'una altra cosa de l'anul·lació d'un sistema de seguretat sense autorització quan és una norma elemental no fer-ho.

Molt criticar els retards de Renfe però a mi aquestes coses no em fan tenir molta confiança en FGC ara mateix doncs estan fallant coses molt bàsiques.

Posted: Saturday 24/03/2007 16:10
by Guigui
josep_serre wrote:Molt criticar els retards de Renfe però a mi aquestes coses no em fan tenir molta confiança en FGC ara mateix doncs estan fallant coses molt bàsiques.
Si hem de donar crèdit a la informació que ha sortit fins ara, el sistema de control d'FGC funciona prou bé. En moltes altres línies s'hauria produït una tragèdia. Se m'acut Chinchilla, i no pas per tractar-se de Renfomentadif sinó per ser l'únic cas concret força recent que se m'acut d'un accident causat per la combinació entre error humà i sistema de seguretat insuficient.

Posted: Saturday 24/03/2007 16:57
by orique
Per a la propera, s'instal·la una via morta (com a Martorell Vila en els últims temps de la via única) i segur que no torna a arrencar :D

Posted: Saturday 24/03/2007 18:53
by josep_serre
Si a tu et sembla funcionar prou bé que a un treballador li entri en funcionament un sistema de seguretat i que faci com que tan se li'n fot...
Guigui wrote:
josep_serre wrote:Molt criticar els retards de Renfe però a mi aquestes coses no em fan tenir molta confiança en FGC ara mateix doncs estan fallant coses molt bàsiques.
Si hem de donar crèdit a la informació que ha sortit fins ara, el sistema de control d'FGC funciona prou bé. En moltes altres línies s'hauria produït una tragèdia. Se m'acut Chinchilla, i no pas per tractar-se de Renfomentadif sinó per ser l'únic cas concret força recent que se m'acut d'un accident causat per la combinació entre error humà i sistema de seguretat insuficient.

Posted: Saturday 24/03/2007 19:04
by Guigui
josep_serre wrote:Si a tu et sembla funcionar prou bé que a un treballador li entri en funcionament un sistema de seguretat i que faci com que tan se li'n fot...
Em referia al sistema automàtic de seguretat. Si la informació donada fins ara és correcta, ha sigut la maquinista que ha ficat la pota i, a més, dos cops seguits. Si no hagués sigut pel sistema de seguretat, aquell tren hauria tirat endavant i hauria topat amb el que venia en l'altra direcció. I això s'ha pogut evitar.