Page 11 of 25
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Sunday 07/06/2009 23:39
by Jordi Freixas
Antonio wrote:Jordi Freixas wrote:En cas d'una emergència, el que un tren no ha de fer MAI DE LA VIDA, és baixar tranquil·lament; ha de baixarr pitant per poguer arribar com més aviat millor a una ambulància; pot significar la diferència entre la vida i la mort. A efectes legals es podria considerar fins i tot una negligència.
Vols dir que no seria mes perillós baixar a certa velocitat que no pas baixar a poc a poc?
No m'has entès. En Marc ha explicat que les locomotores elèctriques no poden fer baixades perquè degut a ser tant lentes, la seva circulació AFECTARIA A LA RESTA DE SERVEIS EN EL MATEIX SENTIT DE LA MARXA. La qual cosa dóna a entendre que no cal fer anar a cap tren amb excés de velocitat perquè aquest sigui més ràpid que el
suposat* tren d'emergència.
Antonio wrote:Suposant que si es tracta d'un infart o una ambolia es baixa en helicòpter, què entens per emergència? També pot ser una emergència un incendi a l'hotel o una fortíssima tempesta de neu no?
Entenc com a emergència tot això que has dit, i el que hi pugui haver que no s'hagi dit.
Antonio wrote:I si les locomotores aquestes no compleixen la normativa per baixar de Núria a Queralbs amb viatgers, com és que està permès evacuar gent? I aquí va la meva pregunta: Mentre la E.1 està a dalt fent "guàrdia" en cas d'emergència, hi ha algun maquinista sormint a dalt a Núria? Segons em va explicar un maquinista l'estiu de fa dos anys, els pocs maquinistes que estan autoritzats a portar aquestes locomotores dormen a casa amb les seves respectives dones.
De fet (*), amb tot això no tinc molt clar ni tan sols que aquest tren estigui d'emergència; jo he arribat a passar nits a Núria, en les quals a l'estació no hi havia cap tren. De fet, tinc entès (que algú em corregeixi si m'equivoco) que en cas d'algun maquinista de guardia, aquest es troba efectivament dormint a casa seva. Pel que s'emva explicar en el seu moment, és massa costós tenir a un maquinista de guardia a Núria amb un tren per si passa res.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Monday 08/06/2009 19:36
by Antonio
Es que no ho acabo d'entendre, la E.1 a dalt a Núria passant l'estiu, un maquinista de guàrdia dormint a casa, en cas d'emergència què fan, pujar el maquinista en helicòpter per baixar amb la màquina? o puja amb un tren normal de viatgers per baixar amb la màquina? es que no em lliga
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Monday 08/06/2009 19:42
by Jordi Freixas
Jo tampoc ho entenc.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Monday 08/06/2009 19:43
by Lluita1714
Antonio wrote:Es que no ho acabo d'entendre, la E.1 a dalt a Núria passant l'estiu, un maquinista de guàrdia dormint a casa, en cas d'emergència què fan, pujar el maquinista en helicòpter per baixar amb la màquina? o puja amb un tren normal de viatgers per baixar amb la màquina? es que no em lliga
Home, en cas d'emergència se suposa que ha de pujar amb una llevaneus, en el benentès que les emergències a Núria només poden ser allaus i grans precipitacions de neu, si hi ha foc s'evacua un edifici, no tota la vall (amb la poca massa boscosa de la vall, dubto que sigui un gran incendi forestal), i si hi ha cap altre desastre natural, segurament inutilitzarà la via. Clar que, no entenc, si s'ha de pujar amb la llevaneus, per què està la E1 a la vall, podent baixar amb la mateixa llevaneus amb els SportWagen?
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Monday 08/06/2009 20:06
by liniadelRipollés
D'aquí uns anys quan reobrim el traçat exterior ara desmantellat, farem pujar vapor a Núria.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Monday 08/06/2009 20:15
by liniadelRipollés
La E4 està anclada a cotxeres, espero que aprofitant que no té logos d'FGC li posin el nou amb el requadradet, quedarà molt fashion i els aficionats tindrem un motiu més per llogar-la.
BB9200 wrote:FGC deu tenir altres temes desgraciadament en què pensar. I és que si s'acoplés la E1, la E3 (circula? pot circular?) o la E4 al cotxe saló sí que seria un tren d'època. Per altra banda, això que diuen que de tant en tant les treuen ''de passeig'' deu ser per la E4, perquè la E1 està anclada allà.
Jo tampoc entenc la normativa... però per llògica té de tenir alguna explicació llògica.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Monday 08/06/2009 20:46
by Jordi Freixas
Lluita1714 wrote:Home, en cas d'emergència se suposa que ha de pujar amb una llevaneus, en el benentès que les emergències a Núria només poden ser allaus i grans precipitacions de neu, si hi ha foc s'evacua un edifici, no tota la vall (amb la poca massa boscosa de la vall, dubto que sigui un gran incendi forestal), i si hi ha cap altre desastre natural, segurament inutilitzarà la via. Clar que, no entenc, si s'ha de pujar amb la llevaneus, per què està la E1 a la vall, podent baixar amb la mateixa llevaneus amb els SportWagen?
També pot ser que sigui necessari evacuar a algú per emergència mèdica.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Monday 08/06/2009 21:21
by Lluita1714
Jordi Freixas wrote:
També pot ser que sigui necessari evacuar a algú per emergència mèdica.
Esperem que els protocols indiquin que amb helicòpter... que veient el que va passar a Montserrat...
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Tuesday 09/06/2009 1:37
by Jordi Freixas
A mi em sembla que per protocol no s'hauria de desestimar cap de les dues opcions: helicopter i tren.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Tuesday 09/06/2009 2:14
by Lluita1714
Depen de la rapidesa i el funcionament de cadascun.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Tuesday 09/06/2009 2:51
by Jordi Freixas
Depèn de la rapidesa, del funcionament, de les condicions metereològiues, ...
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Tuesday 09/06/2009 10:08
by Trenscat
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Tuesday 09/06/2009 12:15
by liniadelRipollés
Ei, no m'ofenguis
.... que la cosa va molt en
sèrio !!!!
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Tuesday 09/06/2009 12:17
by liniadelRipollés
Amb els Beh, no amb els GTW. El dia que facin GTW i cotxe saló m'apunto.
xevi wrote:Per "desgràcia" el cotxe saló circula amb els automorts stadler.
Una pregunta, sabeu si hi hauria la possibilitat de sol.licitar una circul.lació amb la E1 o la E4 + vagó convencional o saló? Hauria de ser Ribes - Queralbs, però algo és algo, com ho veieu?
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Tuesday 09/06/2009 12:18
by liniadelRipollés
Ja farem
algo....
xevi wrote:Per "desgràcia" el cotxe saló circula amb els automorts stadler.
Una pregunta, sabeu si hi hauria la possibilitat de sol.licitar una circul.lació amb la E1 o la E4 + vagó convencional o saló? Hauria de ser Ribes - Queralbs, però algo és algo, com ho veieu?
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Tuesday 09/06/2009 15:02
by Jordi Freixas
El que s'ha de fer és sol·licitar una circulació amb la E1 o la E4 fins a Núria i deixar-se de punyetes!!!!!
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Tuesday 09/06/2009 18:35
by liniadelRipollés
Tranquil que ja tenim pedigrí en això:
http://www.trenscat.com/nuria/circespecials_ct.html (els quatre viatges que hi trobaràs són cosa del Fòrum del Transport Català; les composicions utilitzades i altres temes són exclusivament manies meves i l'explotació la fa FGC, per cert, de forma exemplar, amb una amabilitat i exquisidesa sense límits)
Ara bé, organitzar el viatge no és fàcil per FGC i, en conseqüència, evitem en tot cas prepotències, exigències i malshumors. Les coses s'han de demanar sempre des d'una posició humil, respectuosa, mirant l'altra banda, assumint els retocs que implanti FGC.
Personalment tinc moltes ganes de passar amb E4 i senyal de pas per Queralbs !
I en qualsevol cas, no és fàcil per FGC posar en circulació el
trasto
Jordi Freixas wrote:El que s'ha de fer és sol·licitar una circulació amb la E1 o la E4 fins a Núria i deixar-se de punyetes!!!!!
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Tuesday 09/06/2009 19:09
by Jordi Freixas
i, en conseqüència, evitem en tot cas prepotències, exigències i malshumors
Aquest comentari no l'he entès.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Tuesday 09/06/2009 20:56
by liniadelRipollés
No va per tu.
Jordi Freixas wrote:i, en conseqüència, evitem en tot cas prepotències, exigències i malshumors
Aquest comentari no l'he entès.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Tuesday 09/06/2009 23:41
by Jordi Freixas
És un descans saber-ho, però segueixo sense entendre-ho.
Pel que fa a les E1-E4, haurien de passar les mateixes revisions que els automotors i fer viatges per a tota la línia.