El president d'FGC, Enric Ticó, visita el nou personal de la línia Lleida-La Pobla
El president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Enric Ticó, visitarà demà dimecres 3 de juny el nou personal que s'ha incorporat recentment a la línia Lleida-La Pobla.
Durant la visita també es presentarà la campanya de comunicació #LoTrenDeTots.
L’acte tindrà lloc, a les 12.30 hores, a l’estació de Balaguer.
03-06-2015 12.30 | Estació de Balaguer d'FGC | Balaguer (Noguera) | Lleida
El president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Enric Ticó, visitaràel nou personal que s’ha incorporat recentment a la línia Lleida-La Pobla
Notícies línia de La Pobla de Segur
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... a-pobla.do
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Ja els han presentat:
Nota de premsa de la GeneralitatGeneralitat de Catalunya wrote:Ferrocarrils incorpora personal propi a la línia Lleida-La Pobla
FGC ha incorporat personal propi per desenvolupar tasques de regulació de la circulació i atenció al client
Amb la campanya #LoTrenDeTots s’implica els clients en el disseny de la decoració dels nous trens
Ferrocarrils té previst una inversió de 1.200.000 euros en millores a la línia aquest 2015
El president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Enric Ticó, ha visitat aquest migdia el personal de Ferrocarrils que s’ha incorporat recentment a la línia Lleida-La Pobla.
De moment, les quatre noves persones que s’han incorporat estan desenvolupant tasques de regulació de la circulació i atenció al client. Tot i això, amb l’arribada de les dues noves unitats de tren que s’estan construint, aquest personal també assumirà la conducció dels trens. Es preveu que la primera de les noves unitats de tren que s’estan construint arribi el mes de desembre d’aquest any i la segona a principis de l’any 2016. El dos nous trens està previst que iniciïn el seu servei comercial la primavera de 2016.
La línia Lleida-La Pobla inclou el servei de tren entre Lleida i La Pobla de Segur i el servei turístic del Tren dels Llacs. Fins ara, Adif s’ocupava de la regulació del trànsit, l’atenció al client i la venda de bitllets a l’estació de Balaguer. Des del passat mes de gener FGC va assumir les tasques de manteniment de les infraestructures. Mentre no arriben les noves unitats de tren, Renfe Operadora s’encarrega de l’operació de la línia amb trens i personal de la seva xarxa.
Les noves unitats de tren de la línia Lleida-La Pobla
En els dos nous trens, que s’estan construint a Suïssa, s’invertiran 9,4 milions d’euros. Els nous combois tindran una longitud aproximada de 50 metres i una capacitat màxima de 201 viatgers per tren, 104 del quals asseguts. El disseny interior serà obert i transparent, amb uns compartiments de viatgers clars i agradables gràcies a les grans dimensions de les finestres.
Els compartiments de viatgers disposaran de plataformes d’accés àmplies i de pis baix, adaptats a persones amb mobilitat reduïda. Comptarà amb espais multifunció per poder situar-hi cotxets de nadons, bicicletes i cadires de rodes.
Quant al confort, disposarà de sistemes de climatització i d’informació al viatger amb equips de megafonia i intèrfons. Per garantir en confort de marxa els cotxes portaran suspensió pneumàtica. Tindran motor dièsel Euro III B.
Campanya participativa #LoTrenDeTots
Amb l’eslogan #LoTrenDeTots, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya també ha presentat una campanya de comunicació que busca la participació i implicació dels clients amb l’objectiu que, mitjançant l’enviament de fotografies tipus selfie, es generi un banc d’imatges amb les quals, posteriorment, es dissenyarà un mosaic per decorar exteriorment els trens.
El mosaic recrearà un paisatge representatiu de les comarques lleidatanes amb la voluntat de reforçar el vincle entre el tren, el territori i les persones que hi viuen i utilitzen el ferrocarril com a sistema de transport.
La campanya de recollida d’imatges durarà varis mesos. Tothom que col·labori en l’enviament d’imatges entrarà en el sorteig de diferents obsequis.
Inversions d’FGC a la línia
Entre 2006 i 2014, FGC ha invertit a la línia Lleida-La Pobla prop de 40 milions d’euros.
D’ençà que FGC es va fer càrrec de la gestió de la línia, les inversió més important han estat la renovació de la via entre Balaguer i la Pobla de Segur, amb un import de 19,3 milions d’euros, l’adquisició dels nous trens, amb una inversió abans esmentada de 9,4 milions d’euros, i actuacions en túnels, talussos i ponts, entre d’altres.
L’any 2015, Ferrocarrils té previst invertir 1.200.000 euros a la línia Lleida-La Pobla. Aquest import es destinarà a treballs de protecció i arranjament de talussos, ponts, via a l’interior de túnels i a obres d’andanes.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Que grande la gorra con el logotipo de FGC, deberían de generalizarlas como parte del uniforme de los trabajadores, tendría mucha clase
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Pues antes de ver las imágenes me pensaba que el bordado de la gorra tendría el logo de los F.G.C. antiguo (sin el cuadrado ni el símbolo desplazado 501 kms a la derecha ) de color dorado...Don Ramón wrote:Que grande la gorra con el logotipo de FGC, deberían de generalizarlas como parte del uniforme de los trabajadores, tendría mucha clase
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Avui surt en un mitjà local que FGC estudiarà l'adquisició d'un tercer tren si la demanda creix a la línia.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
El problema seguira sent el mateix, un peix que es mossega la cua: si no adapten els horaris a les necessitats reals, la demanada no augmentarà, i, per tant, no hi haurà 3r tren. L'horari fins la Pobla és demencial: no serveix ni per aquella gent que ha de baixar a Lleida des del nord i tornar a la tarda ni per a algú de Lleida que vulgui pujar cap al nord, doncs el tren surt al matí (quan probablement la majoria de la demanda sigui a la tarda -i penso sobretot en estudiants que el divendres tornen a casa-), si, a més hi ha la línia d'Alsina Graells que fa pràcticament el mateix recorregut.Sky wrote:Avui surt en un mitjà local que FGC estudiarà l'adquisició d'un tercer tren si la demanda creix a la línia.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Estaría muy bien, se podría poner un servicio de cercanías en condiciones hasta Balaguer.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Pero la idea será que cuando FGC tenga sus propios trenes también aumentará un poco la frecuencia. Algo ya se podrá hacer con dos unidades, será cosa de ver como evoluciona. Aunque en el fondo tienes razón, tampoco hubiera estado de más una apuesta un poco más agresiva pidiendo desde un principio esa tercera unidad.oriolp13 wrote:El problema seguira sent el mateix, un peix que es mossega la cua: si no adapten els horaris a les necessitats reals, la demanada no augmentarà, i, per tant, no hi haurà 3r tren. L'horari fins la Pobla és demencial: no serveix ni per aquella gent que ha de baixar a Lleida des del nord i tornar a la tarda ni per a algú de Lleida que vulgui pujar cap al nord, doncs el tren surt al matí (quan probablement la majoria de la demanda sigui a la tarda -i penso sobretot en estudiants que el divendres tornen a casa-), si, a més hi ha la línia d'Alsina Graells que fa pràcticament el mateix recorregut.Sky wrote:Avui surt en un mitjà local que FGC estudiarà l'adquisició d'un tercer tren si la demanda creix a la línia.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
També s'ha comentat que FGC necessitarà fins a 20 treballadors propis per a operar íntegrament la línia.
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Crec que es bàsic recuperar dues circulacions fins a la pobla una al matí (9h-11h) i una altra a la tarda (17h-19h). Aquestes dues circulacions són les que la gent del territori realment aprofitarà, per poder baixar al matí i tornar a la tarda, i si fos per mi en posaria una altra que arribés a Lleida a les 8:30 del mati i que marxés a les 19h de Lleida a la tarda, però això ja és flipar-nos.
També he llegit al Segre que quan la via passi a a FGC, aquest juliol, FGC revisrà i augmentarà les velocitats de la línia fins als límits d'aquesta, guanyant velocitat i reduïnt el temps de trajecte. Això es deu a que quan FGC va canviar la via, les senyals eren les que ja hi havien fins llavors i no les van tocar, i ara amb la via nova la velocitat es podrà augmentar en alguns trams.
Els trens m'agraden molt, i els trobo adients per la línia de la Pobla, l'únic que em preocupa és la tapisseria. Ha de ser còmoda i agradable, no com els civies i d'altres trens nous.
Off-topic: heu vist l'estat de l'estació de la Pobla? Fa anys que hi passo i cada vegada que la veig li ha caigut una part més, i la segueix tenint adif, i mira que l'ajuntamnet s'ha ofert a arreglar-la i fer-hi activitats socials unes quantes vegades. No anem bé així. No sabeu la de coses que s'han perdut d'aquesta línia. Per dir-vos la que a mi em fa més pena, una roda d'aquestes giratòries que hi havia un cop passada l'estació a la Pobla que servia per girar la Garrafeta i encarar-la cap a Lleida, doncs hi era fins fa un 8 anys. I algunes altres grues de càrrega i per omplir aigua als tresn, i edificis, per allí cellers, alguns de molt grans, bé tot un desperdici el que ha fet Adif amb aquesta línia, menys mal d'FGC que la va renovar i ara sembla que la vol millorar a poc a poc.
També he llegit al Segre que quan la via passi a a FGC, aquest juliol, FGC revisrà i augmentarà les velocitats de la línia fins als límits d'aquesta, guanyant velocitat i reduïnt el temps de trajecte. Això es deu a que quan FGC va canviar la via, les senyals eren les que ja hi havien fins llavors i no les van tocar, i ara amb la via nova la velocitat es podrà augmentar en alguns trams.
Els trens m'agraden molt, i els trobo adients per la línia de la Pobla, l'únic que em preocupa és la tapisseria. Ha de ser còmoda i agradable, no com els civies i d'altres trens nous.
Off-topic: heu vist l'estat de l'estació de la Pobla? Fa anys que hi passo i cada vegada que la veig li ha caigut una part més, i la segueix tenint adif, i mira que l'ajuntamnet s'ha ofert a arreglar-la i fer-hi activitats socials unes quantes vegades. No anem bé així. No sabeu la de coses que s'han perdut d'aquesta línia. Per dir-vos la que a mi em fa més pena, una roda d'aquestes giratòries que hi havia un cop passada l'estació a la Pobla que servia per girar la Garrafeta i encarar-la cap a Lleida, doncs hi era fins fa un 8 anys. I algunes altres grues de càrrega i per omplir aigua als tresn, i edificis, per allí cellers, alguns de molt grans, bé tot un desperdici el que ha fet Adif amb aquesta línia, menys mal d'FGC que la va renovar i ara sembla que la vol millorar a poc a poc.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
FGC incorpora personal propio para la línea de Lleida a Pobla de Segur
Los cuatro nuevo agentes relevan al personal de Adif que aun trabajaban como factores en la línea.
La incoporación de estos cuatro factores es un paso más, el penúltimo, para lograr la plena integración de esta línea de ancho ibérico en la estructura de FGC. Hasta ahora, sólo la cartelería y la gestión general estaban en manos de FGC, ya que la circulación ferroviaria y la operación de los trenes seguían en empresas del ámbito del Ministerio de Fomento: Adif y Renfe Operadora. El último paso se dará con la incorporación de nuevos trenes comprados en Suiza, que serán propiedad de FGC y operados por personal propio. Se trabaja en paralelo en planes para vincular más la línea al territoiro y sus vecinos.
Los incorporados están desarrollando tareas de regulación de la circulación y atención al cliente y con la llegada de las dos nuevas unidades de tren que se están construyendo, este personal también asumirá la conducción de los trenes. Se prevé que la primera de las unidades de tren que se están construyendo llegue en el mes de diciembre de este mismo año y la segunda a principios del año 2016. Los dos nuevos trenes iniciarán su servicio comercial a lo largo de la primavera de 2016.
La línea Lleida-La Pobla incluye el servicio de tren entre Lleida y La Pobla de Segur y el servicio turístico del Tren dels Llacs. Hasta ahora, Adif se ocupaba de la regulación del tránsito, la atención al cliente y la venta de billetes en la estación de Balaguer. Desde el pasado mes de enero FGC asumió las tareas de mantenimiento de las infraestructuras. Mientras no lleguen las nuevas unidades, Renfe Operadora también se encarga de la operación de la línea con trenes y personal de su red.
Las nuevas unidades de tren de la línea Lleida-La Pobla.
Los dos nuevos trenes que se están construyendo en Suiza en los que se ha invertido 9,4 millones de euros, tendrán una longitud de cincuenta metros y una capacidad máxima para 201 viajeros, 104 de ellos sentados. El diseño interior será abierto y transparente, con grandes ventanas.
Los compartimentos de viajeros dispondrán de plataformas de acceso amplias y de piso bajo, adaptadas a personas con movilidad reducida. Además, contarán con espacios multifunción para cochecitos de bebés, bicicletas y sillas de ruedas.
En cuanto al confort, dispondrá de sistemas de climatización y de información al viajero con equipos de megafonía e interfonos. Para garantizar el confort de marcha, los coches traerán suspensión neumática. Tendrán motor diésel Euro III B.
Campaña participativa #LoTrenDeTots
Con el eslogan #LoTrenDeTots, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya también ha presentado una campaña de comunicación que busca la participación e implicación de los clientes con el envío de fotografías tipos selfie, que generarán un banco de imágenes con las que, posteriormente, se diseñará un mosaico para decorar exteriormente los trenes.
El mosaico recreará un paisaje representativo de las comarcas leridanas con la voluntad de reforzar el vínculo entre el tren, el territorio y las personas que viven y utilizan el ferrocarril como sistema de transporte.
La campaña de recogida de imágenes durará varios meses. Todo el mundo que colabore en el envío de imágenes entrará en el sorteo de diferentes obsequios.
Inversiones de FGC a la línea
Entre 2006 y 2014, FGC ha invertido en la línea Lleida-La Pobla cerca de cuarenta millones de euros.
Desde que FGC se hizo cargo de la gestión de la línea, las inversión más importante han sido la renovación de la vía entre Balaguer y La Pobla de Segur, con un importe de 19,3 millones de euros, la adquisición de los nuevos trenes, con una inversión antes mencionada de 9,4 millones de euros, y actuaciones en túneles, taludes y puentes, entre otros.
En 2015, Ferrocarriles tiene previsto invertir 1.200.000 euros en la línea Lleida-La Pobla. Este importe se destinará a trabajos de protección y arreglo de taludes, puentes, vía en el interior de túneles y a las obras en andenes.
http://www.vialibre-ffe.com
Los cuatro nuevo agentes relevan al personal de Adif que aun trabajaban como factores en la línea.
La incoporación de estos cuatro factores es un paso más, el penúltimo, para lograr la plena integración de esta línea de ancho ibérico en la estructura de FGC. Hasta ahora, sólo la cartelería y la gestión general estaban en manos de FGC, ya que la circulación ferroviaria y la operación de los trenes seguían en empresas del ámbito del Ministerio de Fomento: Adif y Renfe Operadora. El último paso se dará con la incorporación de nuevos trenes comprados en Suiza, que serán propiedad de FGC y operados por personal propio. Se trabaja en paralelo en planes para vincular más la línea al territoiro y sus vecinos.
Los incorporados están desarrollando tareas de regulación de la circulación y atención al cliente y con la llegada de las dos nuevas unidades de tren que se están construyendo, este personal también asumirá la conducción de los trenes. Se prevé que la primera de las unidades de tren que se están construyendo llegue en el mes de diciembre de este mismo año y la segunda a principios del año 2016. Los dos nuevos trenes iniciarán su servicio comercial a lo largo de la primavera de 2016.
La línea Lleida-La Pobla incluye el servicio de tren entre Lleida y La Pobla de Segur y el servicio turístico del Tren dels Llacs. Hasta ahora, Adif se ocupaba de la regulación del tránsito, la atención al cliente y la venta de billetes en la estación de Balaguer. Desde el pasado mes de enero FGC asumió las tareas de mantenimiento de las infraestructuras. Mientras no lleguen las nuevas unidades, Renfe Operadora también se encarga de la operación de la línea con trenes y personal de su red.
Las nuevas unidades de tren de la línea Lleida-La Pobla.
Los dos nuevos trenes que se están construyendo en Suiza en los que se ha invertido 9,4 millones de euros, tendrán una longitud de cincuenta metros y una capacidad máxima para 201 viajeros, 104 de ellos sentados. El diseño interior será abierto y transparente, con grandes ventanas.
Los compartimentos de viajeros dispondrán de plataformas de acceso amplias y de piso bajo, adaptadas a personas con movilidad reducida. Además, contarán con espacios multifunción para cochecitos de bebés, bicicletas y sillas de ruedas.
En cuanto al confort, dispondrá de sistemas de climatización y de información al viajero con equipos de megafonía e interfonos. Para garantizar el confort de marcha, los coches traerán suspensión neumática. Tendrán motor diésel Euro III B.
Campaña participativa #LoTrenDeTots
Con el eslogan #LoTrenDeTots, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya también ha presentado una campaña de comunicación que busca la participación e implicación de los clientes con el envío de fotografías tipos selfie, que generarán un banco de imágenes con las que, posteriormente, se diseñará un mosaico para decorar exteriormente los trenes.
El mosaico recreará un paisaje representativo de las comarcas leridanas con la voluntad de reforzar el vínculo entre el tren, el territorio y las personas que viven y utilizan el ferrocarril como sistema de transporte.
La campaña de recogida de imágenes durará varios meses. Todo el mundo que colabore en el envío de imágenes entrará en el sorteo de diferentes obsequios.
Inversiones de FGC a la línea
Entre 2006 y 2014, FGC ha invertido en la línea Lleida-La Pobla cerca de cuarenta millones de euros.
Desde que FGC se hizo cargo de la gestión de la línea, las inversión más importante han sido la renovación de la vía entre Balaguer y La Pobla de Segur, con un importe de 19,3 millones de euros, la adquisición de los nuevos trenes, con una inversión antes mencionada de 9,4 millones de euros, y actuaciones en túneles, taludes y puentes, entre otros.
En 2015, Ferrocarriles tiene previsto invertir 1.200.000 euros en la línea Lleida-La Pobla. Este importe se destinará a trabajos de protección y arreglo de taludes, puentes, vía en el interior de túneles y a las obras en andenes.
http://www.vialibre-ffe.com
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Curiós aquest nou uniforme... s'estendrà a les línies metropolitanes de Barcelona?
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
No ho se crec que no ja que a Barcelona tenen el se propi uniforme.Renfe451 wrote:Curiós aquest nou uniforme... s'estendrà a les línies metropolitanes de Barcelona?
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Excusa per tancar-la per excés de personal.Sky wrote:També s'ha comentat que FGC necessitarà fins a 20 treballadors propis per a operar íntegrament la línia.
Quan vegi els nous trens Stadler, potser em cregui una altra cosa... o no.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Seran STADLER FLIRT, finalment, no?
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Segons la imatge virtual sí, té tota la pinta de ser un Stadler Flirt. Jo tinc un dubte, respecte a l'arribada dels nous trens: la numeració. Tenint en compte que aquests trens passaran per un petit tram dins de la xarxa d'Adif (del qual se suposa que primer s'hauran d'homologar-los), els numeraran com a 5xx (reservat per als trens dièsel) o tindran una numeració pròpia i diferent?Renfe445 wrote:Seran STADLER FLIRT, finalment, no?
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Suposo que hauran de portar numeració UIC a l'entrar a la xarxa d'Adif, així que seran 5xx, una altra cosa és que tingui a més numeració pròpia d'FGC (311?), una cosa semblant als dos TMD d'FGC que fan els serveis SEAT-Port.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Els dos TMD d'FGC tenen la numeració com a 353, però si t'hi fixes bé en els extrems dels laterals, conserven la numeració UIC quan estaven a Renfe, és a dir la 310.Granolleri wrote:Suposo que hauran de portar numeració UIC a l'entrar a la xarxa d'Adif, així que seran 5xx, una altra cosa és que tingui a més numeració pròpia d'FGC (311?), una cosa semblant als dos TMD d'FGC que fan els serveis SEAT-Port.
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Matricula UiC han de tenir ja que circularan en part per l'RFIG, almenys a Lleida-Pirineus (i els tallers de Pla?). Matricula d'FGC també, potser Axx? Tipus cremallera?
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Tinc els meus dubtes, si FGC volia construïr uns tallers per acollir aquests nous trens (crec que era a Tremp o a Balaguer), més val que comencin ja les obres perque un dels nous trens hauria d'arribar a finals d'any i encara no s'ha dit res sobre el tema tallers... Que s'aclareixin si continuaran mantenint-los a Pla de Vilanoveta o en cas contrari construïr-ne un de nou.raulitinbcn wrote:Matricula UiC han de tenir ja que circularan en part per l'RFIG, almenys a Lleida-Pirineus (i els tallers de Pla?). Matricula d'FGC també, potser Axx? Tipus cremallera?