Page 101 of 170
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Tuesday 17/01/2017 9:40
by metring
Moltíssimes gràcies per la teva crònica, perquè costa trobar aquesta informació.
Sobre la reunió de veïns per parlar del 20, ahir van ser-hi unes 150 persones, la majoria gent gran, i en resum els proposaven des de l'Ajuntament canviar el trajecte del 47 (un moment, i quan aquest desaparegui?), cosa que no van acceptar, perquè ja baixaria de Canyelles ple i passaria igual que ja passa amb el V27, i la postura és la de seguir pressionant per a què es mantingui el 20 i tornin el seu trajecte inicial, retallat fa uns mesos, el qual els dóna sensació d'aïllament del centre de la ciutat. El dia 6 de febrer, a les 18 hores davant el CAP Maragall tornaran a protestar tallant el carrer durant un quart d'hora i el 13 també, durant la sessió Informativa de la NXB a Sant Andreu que es farà a Can Fabra.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Tuesday 17/01/2017 9:49
by Eduardo
victorromo99 wrote:sag470 wrote:Algú ha anat avui a la primera sessió feta a la Marina? Algún detall de les línies convencionals que quedaran al final? Desaparició de la 37, modificació de la 79, prolongació de la H16?
Jo he estat a la sessió informativa de La Marina, us explico els canvis, la 37 desapareix, i la 109 la perllonguen de Est. Sants fins a Hosp. Clínic, anant per Av. Roma baixa per Tamarit i agafa València, puja per Casanova i gira per Provença, suposo que el final serà al mateix lloc que al 37, a la tornada segueix per Provença fins Viladomat, agafa Mallorca tot recte fins Av. Roma i torna a l'Est. Sants després fa el mateix recorregut que el 109, a canvi el 109 passarà a tenir una freqüència de 10' en dies feiners. Al suprimir la 37 no tenim conexió amb el CAP manso i decideixen que la línia H16 a la tornada vagi per Manso en comptes del Sepulveda així que a la tornada tens el bus a la porta del CAP però a l'anada no perque segueix anant per Floridablanca. Sobre la línia 13, se li afegeix un cotxe més, passant de tenir una freqüència de 35' en feiners a 20' en feiners, els caps de setmana ja veurem com queda la cosa. A la 23 se li afegeix una parada al barri de Can Clos. La V5 anirà desde la Colònia Santiveri fins Pedralbes i tindrem conexio directe amb el barri de Sants. A la 79 no se li fa cap modificació. Doncs aquí teniu tot el que han dit a la sessió, si algú té algun dubte li explico més clarament. Salut
Ok. muy bien, Cuando comentas de la 109 Av. de Roma Tamarit, querías decir Vilamarí a mi entender; y sabes si hará la entrada a la Estación de Sants, o ya cogerá la Av de Roma desde Tarragona?.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Tuesday 17/01/2017 13:26
by Eduardo
metring wrote:Moltíssimes gràcies per la teva crònica, perquè costa trobar aquesta informació.
Sobre la reunió de veïns per parlar del 20, ahir van ser-hi unes 150 persones, la majoria gent gran, i en resum els proposaven des de l'Ajuntament canviar el trajecte del 47 (un moment, i quan aquest desaparegui?), cosa que no van acceptar, perquè ja baixaria de Canyelles ple i passaria igual que ja passa amb el V27, i la postura és la de seguir pressionant per a què es mantingui el 20 i tornin el seu trajecte inicial, retallat fa uns mesos, el qual els dóna sensació d'aïllament del centre de la ciutat. El dia 6 de febrer, a les 18 hores davant el CAP Maragall tornaran a protestar tallant el carrer durant un quart d'hora i el 13 també, durant la sessió Informativa de la NXB a Sant Andreu que es farà a Can Fabra.
Pues desde mi parecer no veo tan mala solución que el 47 atraviese por el Congreso a cambio del 20. Si la dejan a 8 minutos no tiene porque haber problema de cobertura de demanda, es una línea que siempre a funcionado aceptablemente bien; por Maragall, van pasando con los asientos tal vez algo mas despendiendo de la hora del día; tendrían cubierta la comunicación al ambulatorio, hospitales además de poder llegar de manera directa a pleno centro histórico, la catedral y Barceloneta.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Tuesday 17/01/2017 14:40
by victorromo99
Eduardo wrote:victorromo99 wrote:sag470 wrote:Algú ha anat avui a la primera sessió feta a la Marina? Algún detall de les línies convencionals que quedaran al final? Desaparició de la 37, modificació de la 79, prolongació de la H16?
Jo he estat a la sessió informativa de La Marina, us explico els canvis, la 37 desapareix, i la 109 la perllonguen de Est. Sants fins a Hosp. Clínic, anant per Av. Roma baixa per Tamarit i agafa València, puja per Casanova i gira per Provença, suposo que el final serà al mateix lloc que al 37, a la tornada segueix per Provença fins Viladomat, agafa Mallorca tot recte fins Av. Roma i torna a l'Est. Sants després fa el mateix recorregut que el 109, a canvi el 109 passarà a tenir una freqüència de 10' en dies feiners. Al suprimir la 37 no tenim conexió amb el CAP manso i decideixen que la línia H16 a la tornada vagi per Manso en comptes del Sepulveda així que a la tornada tens el bus a la porta del CAP però a l'anada no perque segueix anant per Floridablanca. Sobre la línia 13, se li afegeix un cotxe més, passant de tenir una freqüència de 35' en feiners a 20' en feiners, els caps de setmana ja veurem com queda la cosa. A la 23 se li afegeix una parada al barri de Can Clos. La V5 anirà desde la Colònia Santiveri fins Pedralbes i tindrem conexio directe amb el barri de Sants. A la 79 no se li fa cap modificació. Doncs aquí teniu tot el que han dit a la sessió, si algú té algun dubte li explico més clarament. Salut
Ok. muy bien, Cuando comentas de la 109 Av. de Roma Tamarit, querías decir Vilamarí a mi entender; y sabes si hará la entrada a la Estación de Sants, o ya cogerá la Av de Roma desde Tarragona?.
Ups..tienes razón es Vilamarí, lapsus mio jejeje. Según un mapa que nos han dado la nueva 109 hará la entrada a la Estación de Sants como hace ahora, supongo que el actual final de estación de Sants se suprimirá o serà una parada de paso, entonces dará la vuelta por la plaza Joan Peiró, supongo que parará en Pl. Països Catalans y en vez de bajar por Tarragona seguirá por Av.Roma hasta Hosp. Clínic.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Tuesday 17/01/2017 18:31
by Dabi
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Tuesday 17/01/2017 19:34
by albert28
Cal que el 109 faci la volta fins la zona del Taxi? (la zona on tenia l'O/F
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Tuesday 17/01/2017 20:59
by Dabi
albert28 wrote:Cal que el 109 faci la volta fins la zona del Taxi? (la zona on tenia l'O/F
Això no és de TMB i potser ells li posen seny a aquest trajecte... o no?
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Tuesday 17/01/2017 21:42
by sag470
Veig que he atinat en les meves propostes per satisfer els trajectes, tan per la 20 com per la 37. Hauré de fer la loteria jeje.
Crec que la 20 portarà cua, perque es treu i uns no volen, ni volen alternatives. M'espero qualsevol vajenada i perdran el 47.
Els primers detalls de les primeres no van malament. De la H16, em sorpren que ja planejin que no hi és el mercat a la ronda, i no la facin anar per Parlament. Amb el mercat s'entén deixar-la per Floridablanca, per no perdre minuts. De la 109 no és malament, pero s'entendria la volta a Joan Peiró si en sentit contrari fés la volta a Països Catalans, pero gira directament de Tarragona a av.Roma i sembla una volta innecessària.
Gràcies per les primeres informacions.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Wednesday 18/01/2017 19:50
by trenesrenfe123
Algú em pot confirmar que l'H10 sentit Badal/Plaça de Sants, a partir de Nàpols, deixarà el carrer Mallorca per continuar per Aragó? Si és així ho trobo un desencert... la nxbus hauria de ser el més recte possible, i és una tonteria anar creuant els dos sentits i més quan hi ha la possibilitat de no fer-ho... i després per tornar a creuar a Sants.
I un altre tema sobre la línia D40. Si realment volen que vagi ràpida, el primer que han de fer és millorar la prioritat semafòrica durant el seu recorregut des de Nou Barris fins al Passeig de Sant Joan. Es perd massa temps en el semàfors, l'altre dia vaig agafar el 51 per la zona i és bastant pesat. Es tanquen tots els semàfors just quan el bus surt de les parades, i si comptem totes les parades com a mínim es podrien estalviar 10 minuts.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Wednesday 18/01/2017 21:46
by adriaesc
trenesrenfe123 wrote:
I un altre tema sobre la línia D40. Si realment volen que vagi ràpida, el primer que han de fer és millorar la prioritat semafòrica durant el seu recorregut des de Nou Barris fins al Passeig de Sant Joan. Es perd massa temps en el semàfors, l'altre dia vaig agafar el 51 per la zona i és bastant pesat. Es tanquen tots els semàfors just quan el bus surt de les parades, i si comptem totes les parades com a mínim es podrien estalviar 10 minuts.
Això se suposa que ho hauran pensat. És una cosa que es podria fer ara i així el 51 aniria amb "més freqüència".
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona - V5
Posted: Wednesday 18/01/2017 23:02
by Oriolix
La futura V5 podrà aconseguir el rècord de línia més lenta de Barcelona
En concret els recorreguts aproximats a partir del mapa són:
- Baixada: Av.Pedralbes, Carles III, Trav. de les Corts, Joan Güell, ctra.Sants, Moianès, Gran Via, Química, MD de Port
- Pujada: Ferrocarrils Catalans, Mineria, Amadeu Oller, , Olzinelles, Pg.Sant Antoni, Comtes de Bell-lloc, Marquès de Sentmenat, Galileu, Trav.de les Corts, Carles III, Diagonal, Av.Pedralbes
En especial el c.Joan Güell entre Travessera i ctra.de Sants està amb un únic carril de circulació, i hi ha escoles pel mig, amb l'embús corresponent sobretot en hores d'entrada i sortida. I a la ctra. de Sants només li falta un altre autobús... Però la pujada és pitjor, sobretot en el tram d'Olzinelles, un carrer de barri, de carril únic i embussat, que fa que et puguis tirar 10 minuts per fer els 500m que hi ha entre la ctra. de la Bordeta i la de Sants.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona - V5
Posted: Thursday 19/01/2017 22:14
by Dabi
Oriolix wrote:La futura V5 podrà aconseguir el rècord de línia més lenta de Barcelona
En concret els recorreguts aproximats a partir del mapa són:
- Baixada: Av.Pedralbes, Carles III, Trav. de les Corts, Joan Güell, ctra.Sants, Moianès, Gran Via, Química, MD de Port
- Pujada: Ferrocarrils Catalans, Mineria, Amadeu Oller, , Olzinelles, Pg.Sant Antoni, Comtes de Bell-lloc, Marquès de Sentmenat, Galileu, Trav.de les Corts, Carles III, Diagonal, Av.Pedralbes
En especial el c.Joan Güell entre Travessera i ctra.de Sants està amb un únic carril de circulació, i hi ha escoles pel mig, amb l'embús corresponent sobretot en hores d'entrada i sortida. I a la ctra. de Sants només li falta un altre autobús... Però la pujada és pitjor, sobretot en el tram d'Olzinelles, un carrer de barri, de carril únic i embussat, que fa que et puguis tirar 10 minuts per fer els 500m que hi ha entre la ctra. de la Bordeta i la de Sants.
Però en canvi és un bus molt necessari al meu parer. Jo visc a Ferrocarrils Catalans i per tant, seria la primera vegada que tindria un bus a prop que em portaria a Sants i s'agraeix.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Thursday 19/01/2017 22:39
by Oriolix
Per cert, "Ferrocarrils Catalans" és per on passava el tren del ramal des de la Magòria fins al port de Barcelona. Durant molts anys només circulaven els vagons de potassa de les mines de Súria i Sallent. I el van tancar el 1985. En aquesta adreça he trobat alguna foto.
http://forometro-bcn.foroactivo.com/t24 ... antic-port
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Thursday 19/01/2017 23:12
by Fran-Ikarus
Fa una estona he agafat el 3902. Com que el passat cap de setmana (o l'anterior, no recordo bé) vaig veure el "fugisser" 3901, podria ser que la tripleta estigui circulant simultàniament? Seria antològic!
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Friday 20/01/2017 10:43
by metring
http://www.btv.cat/btvnoticies/2017/01/ ... ia-bus-20/
Els veïns del Congrés i els Indians reclamen la permanència de la línia d’autobús 20
Actualitzat el 19.01.2017 a les 20:36 Ester Magdaleno / Laura Siles
TMB té previst eliminar aviat la línia d'autobús 20, un cop s'implementi la nova fase de la xarxa ortogonal d'autobusos. El 20 és l'únic transport directe que connecta el barri amb el CAP Maragall i amb l'Hospital de Sant Pau i per això els veïns reclamen la continuïtat del servei.
La línia de bus 20 connecta la plaça del Congrés Eucarístic amb l’avinguda de Roma però els veïns del Congrés i els Indians utilitzen el servei sobretot per desplaçar-se fins al CAP Maragall i a l’Hospital de Sant Pau, dos dels centres sanitaris de referència d’aquest barri de Sant Andreu. En l’actualitat, el Congrés i els Indians té uns 18.000 habitants i gairebé 17.000 tenen el CAP Maragall com a centre d’atenció primària de referència. A més, és un dels barris de la ciutat que té la població més envellida. Per això, una gran part dels usuaris d’aquesta línia d’autobús són persones grans i amb mobilitat reduïda.
Des de fa dos mesos veïns i entitats reclamen a TMB i a l’Ajuntament que la línia de bus 20 no desaparegui. Des de llavors, han recollit unes 8.000 signatures a favor i les pancartes amb lema”El 20 no es toca” són visibles a molts dels balcons de la zona. També han protagonitzat diverses mobilitzacions al carrer i, fins i tot, van arribar a tallar el passeig de Maragall el desembre passat com a protesta.
Segons els veïns han explicat a BTV, el districte de Sant Andreu ha presentat recentment una proposta a TMB per garantir la connexió del barri amb el CAP Maragall. El districte de Sant Andreu proposa modificar el recorregut de la línia de bus 47 perquè aquest autobús realitzi part del camí que fa actualment el 20. La idea és que el bus 47 un cop baixa per l’avinguda de Borbó giri pel carrer de Costa i Cuixart per continuar baixant per Felip II. A continuació passaria pels carrers de Concepció Arenal, de Juan de Garay i del Trinxant fins al CAP Maragall, situat a la cruïlla del passeig de Maragall i el carrer de Sant Antoni Maria Claret. A partir d’aquest punt reprendria el traçat habitual de la línia fins a la plaça de Catalunya.
Els veïns, però, no accepten de moment la proposta perquè és massa incipient i, a més, volen garanties que el servei no se’n ressentirà. És a dir, temen que amb la supressió del bus 20 i amb la resta de línies de bus que deixaran de funcionar per la zona es massifiquin la resta de les línies que sí hi circularan. Jesús Ribera, membre de la Junta de l’AV Congrés-Indians, apunta: “Tenim el precedent del V27, que és un dels autobusos de la nova xarxa de bus que passa pel barri i sempre va ple. És impossible seure-hi i fins i tot pujar-hi si és hora punta. La gran majoria dels usuaris del 20 són persones grans i malalts que necessiten un servei adequat per arribar als centres hospitalaris.” Per això, afegeix: “El 20 no es toca, i ho continuarem dient mentre no hi hagi una alternativa sobre la taula i en ferm que garanteixi l’accés dels veïns del Congrés i els Indians al CAP Maragall en unes condicions acceptables.”
Els veïns del Congrés i els Indians han anunciat una nova mobilització davant del CAP Maragall el dilluns 6 de març a les 18 h. També assistiran al procés participatiu que l’Ajuntament ha convocat el 13 de febrer a Can Fabra per debatre qüestions relacionades amb les noves línies d’autobús que donaran servei a Sant Andreu.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Friday 20/01/2017 11:34
by Ecomobisostrans
Tenint en compte lo plè que va el 47, la millor solució per substituir el 20 seria prolongar el 132 fins l'hospital de Sant Pau, que a més podria acabar a dalt on hi ha l'entrada principal
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Friday 20/01/2017 11:46
by metring
Apart d'això, l'Ajuntament vol que el 47 substitueixi el 20, i quan treguin el primer, què? Solució de pa sucat amb oli.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Friday 20/01/2017 13:32
by Eduardo
En un principio la 47 absorberá a su hermana 45 desde borbón a Barceloneta si además desaparece su "primo" el 20 se entiende que la 47 condensará un nivel de pasajeros superior al actual y por ello los vecinos del congreso deben de tener desconfianza a que vayan muy llenos; pero si la dotan de los coches necesarios o le intercalan articulados, no tiene porque ir mal; un intervalo de entre 7 a 10 minutos creo que sería lo suyo y los del Congreso ganarían una gran línea que accede a sus puntos básicos de hospitales además de llevarles al centro sin rodeos: Pare Claret, Córcega, y Pau Claris hasta el mar.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Friday 20/01/2017 16:36
by oscsanchez6
Sobre el tema de la Nova Xarxa del Poblenou (bé, St Martí en general) estic pensant assitir a la xerrada/debat que es farà a la seu del Districte de St Martí. Doncs bé, pensant les propostes/idees/queixes per fer-hi, he estat pensant una solució per acabar amb la GRAN distància entre línies verticals a St Martí, sobretot a l'eix Gran Via, entre Glòries i Bac de Roda. És una proposta, no sóc un expert, no sé com influiria al trànsit. La proposta es "basa" en aquest document
http://www.btv.cat/btvnoticies/wp-conte ... lenou1.pdf on en una de les últims pàgines deixa caure que el V27 es desviarà cap a Bilbao a alçada Gran Via, deixant Espronceda.
Com he dit abans, hi ha una gran
distància entre els corredors verticals proposats al Poblenou: (extret de Google Maps).
Eix Gran Via: 1100m de distància entre corredors de baixada, 1250m de distància pels de pujada.
Sota Diagonal: 850m, tant de pujada com de baixada
La meva proposta és:
1. Fer baixar el V27 des de Maria Claret pel carrer Navas/Bilbao/Jonquera, i que per aquest mateix hi pugi el V25 en un carril exclusiu. L'esquema de carrils del carrer Bilbao seria el següent:
L'esquema és entre Múrcia i Taulat.
El carril bici per aquest carrer està proposat en la última licitació de carrils bici de l'Ajuntament de Barcelona pel 2017 i 2018. Les parades serien semblants a les que hi ha a la zona del Congrés del V27, "adaptades" pel carril bici.
2. Eliminar totalment el carril bus d'Espronceda. Espronceda passaria a absorbir el trànsit actual de Bilbao. L'H10 baixaria per Navas sentit Badalona.
3. Canviar de sentit carrer Múrcia entre Navas i Meridiana per deixar passar el V25.
Com quedarien les distàncies entre parades si s'apliqués aquesta proposta? (extret de Google Maps)
Eix Gran Via: 800m de distància tant pels corredors de baixada com els de pujada
Sota Diagonal: 550m de baixada, 450m de pujada
A part d'aquestes dades, els punts positius serien:
- V25 (pujada) i V27 (baixada) farien enllaç directe amb metro Poblenou.
- La supressió del 192 no suposaria cap problema pels veïns de la zona
- La Rambla del Poblenou estaria més "connectada" a l'autobús (parlo de corredors verticals)
- Evitar volta del V25 per Glòries
- Més servei a la zona del barri del Clot
Punts en contra:
- Distància corredors verticals sentit mar entre V27 i V29 augmentaria de 550m a 850m.
- V27 perdria connexió (sentit baixada) amb metro L2
Per si no m'he explicat bé, he elaborat un mapa:
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Friday 20/01/2017 18:58
by metring
Hi ha algú que pugui anar a la sessió de dilluns a Sants?
http://lameva.barcelona.cat/sants-montj ... -la-ciutat