Francament, no sé on és el problema. El tramvia ja passa per tot el costat mar de la plaça, fins arribar a la Meridiana direcció la Ciutadella (per cert, aquest tram sí que és un desperdici, a no ser que algun dia l'allarguin fins almenys l'Estació de França). Arribant a l'alçada d'Àlaba, només hauria de creuar la Gran Via direcció Cartagena, i el primer carrer que creues ja és la Diagonal. I sobre la parada, actualment està ja a Meridiana, però no hi ha cap problema d'espai per fer-la uns metres més enllà, direcció Diagonal Mar, perquè pugui ser utilitzada tant pels tramvies que vénen de Diagonal Muntanya (?), com pels que vénen de Merdiana.davroca5 wrote: Però amb això què faries a Glòries? Recorda que la plaça està feta un crist i durant un parell d'anys estarà encara així, i jo no m'atreveixo a ficar allà el tramvia ara mateix. Tot i així, tens dues opcions:
-ficar la parada provisional de Glòries entre Castillejos i Cartagena (per exemple).
Inconvenient: et carregues l'enllaç directe amb el metro i amb l'afegit que, com que la plaça està dividida per la Gran Via, es tardaria una mica fer l'enllaç entre Glòries provisional, Glòries actual i l'enllaç amb L1.
-ficar les vies pel mig de la Gran Via.
Avantatges: termines el tramvia a Glòries actual, permetent enllaç directe amb el metro i amb altres línies de TramBesòs.
Inconvenients: satures més la parada actual de Glòries i caotitzes la plaça una mica més al haver de creuar la Gran Via (només cal veure la por que fa en hora punta).
La veritat és que com a idea seria genial, però a l'hora de realitzar-se... buf. Quasi que per fer això no es faci res. I, a més, basta que hi hagi un mínim problema amb el tramvia en aquesta fase inicial del tramvia per la Diagonal per a que totes les veus anti-tramvia per la Diagonal (incloent mitjans de masses) s'afanyin per fotre més caqueta encara sobre el projecte.
Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
El que al meu entendre està clar, és que si algun dia s'acaba fent la unió i el tramvia per la Diagonal caldrà algun tipus de reforma de la parada de les Glòries, per a dotar-la, com a mínim, d'una via i una andana més, alhora que l'ideal seria reubicar l'actual parada, doncs està en una posició molt dolenta per poder fer continuar després un tramvia direcció Diagonal.Oriolix wrote:Francament, no sé on és el problema. El tramvia ja passa per tot el costat mar de la plaça, fins arribar a la Meridiana direcció la Ciutadella (per cert, aquest tram sí que és un desperdici, a no ser que algun dia l'allarguin fins almenys l'Estació de França). Arribant a l'alçada d'Àlaba, només hauria de creuar la Gran Via direcció Cartagena, i el primer carrer que creues ja és la Diagonal. I sobre la parada, actualment està ja a Meridiana, però no hi ha cap problema d'espai per fer-la uns metres més enllà, direcció Diagonal Mar, perquè pugui ser utilitzada tant pels tramvies que vénen de Diagonal Muntanya (?), com pels que vénen de Merdiana.davroca5 wrote: Però amb això què faries a Glòries? Recorda que la plaça està feta un crist i durant un parell d'anys estarà encara així, i jo no m'atreveixo a ficar allà el tramvia ara mateix. Tot i així, tens dues opcions:
-ficar la parada provisional de Glòries entre Castillejos i Cartagena (per exemple).
Inconvenient: et carregues l'enllaç directe amb el metro i amb l'afegit que, com que la plaça està dividida per la Gran Via, es tardaria una mica fer l'enllaç entre Glòries provisional, Glòries actual i l'enllaç amb L1.
-ficar les vies pel mig de la Gran Via.
Avantatges: termines el tramvia a Glòries actual, permetent enllaç directe amb el metro i amb altres línies de TramBesòs.
Inconvenients: satures més la parada actual de Glòries i caotitzes la plaça una mica més al haver de creuar la Gran Via (només cal veure la por que fa en hora punta).
La veritat és que com a idea seria genial, però a l'hora de realitzar-se... buf. Quasi que per fer això no es faci res. I, a més, basta que hi hagi un mínim problema amb el tramvia en aquesta fase inicial del tramvia per la Diagonal per a que totes les veus anti-tramvia per la Diagonal (incloent mitjans de masses) s'afanyin per fotre més caqueta encara sobre el projecte.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Si tot fos tan fàcil...
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
També es poden fer dues parades diferents com en qualsevol correspondència: una l'actual i l'altra a Diagonal entre Castillejos i Cartagena. Són només 100 metres. Així també es reparteix la gent.oriolp13 wrote: l'actual parada, doncs està en una posició molt dolenta per poder fer continuar després un tramvia direcció Diagonal.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Cert, però en aquesta segona ubicació que cmentes perds l'atractiu de la ràpida connexió amb el metro.wefer wrote:També es poden fer dues parades diferents com en qualsevol correspondència: una l'actual i l'altra a Diagonal entre Castillejos i Cartagena. Són només 100 metres. Així també es reparteix la gent.oriolp13 wrote: l'actual parada, doncs està en una posició molt dolenta per poder fer continuar després un tramvia direcció Diagonal.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Insisteixo: continuo veient molt problemàtic que el tramvia creuï perpendicularment la Gran Via tal i com està ara mateix. És cert que el tramvia ja passa per la plaça, però no la talla perpendicularment en cap moment, sinó que va en paral·lel a aquesta.Oriolix wrote:Francament, no sé on és el problema. El tramvia ja passa per tot el costat mar de la plaça, fins arribar a la Meridiana direcció la Ciutadella (per cert, aquest tram sí que és un desperdici, a no ser que algun dia l'allarguin fins almenys l'Estació de França). Arribant a l'alçada d'Àlaba, només hauria de creuar la Gran Via direcció Cartagena, i el primer carrer que creues ja és la Diagonal. I sobre la parada, actualment està ja a Meridiana, però no hi ha cap problema d'espai per fer-la uns metres més enllà, direcció Diagonal Mar, perquè pugui ser utilitzada tant pels tramvies que vénen de Diagonal Muntanya (?), com pels que vénen de Merdiana.davroca5 wrote: Però amb això què faries a Glòries? Recorda que la plaça està feta un crist i durant un parell d'anys estarà encara així, i jo no m'atreveixo a ficar allà el tramvia ara mateix. Tot i així, tens dues opcions:
-ficar la parada provisional de Glòries entre Castillejos i Cartagena (per exemple).
Inconvenient: et carregues l'enllaç directe amb el metro i amb l'afegit que, com que la plaça està dividida per la Gran Via, es tardaria una mica fer l'enllaç entre Glòries provisional, Glòries actual i l'enllaç amb L1.
-ficar les vies pel mig de la Gran Via.
Avantatges: termines el tramvia a Glòries actual, permetent enllaç directe amb el metro i amb altres línies de TramBesòs.
Inconvenients: satures més la parada actual de Glòries i caotitzes la plaça una mica més al haver de creuar la Gran Via (només cal veure la por que fa en hora punta).
La veritat és que com a idea seria genial, però a l'hora de realitzar-se... buf. Quasi que per fer això no es faci res. I, a més, basta que hi hagi un mínim problema amb el tramvia en aquesta fase inicial del tramvia per la Diagonal per a que totes les veus anti-tramvia per la Diagonal (incloent mitjans de masses) s'afanyin per fotre més caqueta encara sobre el projecte.
L'única solució seria posar la parada entre Castillejos i Cartagena, però evidentment et carregues un dels millors enllaços que existeixen entre tramvia i metro. I tot i què són 100 metres només, amb l'afegit que la Gran Via passa en superfície, els semàfors per a vianants són bastant lents, per tant per fer el suposat enllaç entre Glòries Diagonal i Glòries Meridiana et podries tirar 5 minuts perfectament o més.
I estic totalment d'acord en convertir Glòries en la "Ernest Lluch" del sud de la ciutat. És VITAL.
Salut!
#volemL9
#volemL9
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Pensa que tot això que parlem, sobretot la construcció de la part de les Glòries, no té sentit fer-ho fins que les obres dels túnels viàris estiguin acabades, ja que mentrestant la plaça estarà de potes enlaire. És un cop acabades les obres, quan es vagi a urbanitzar la superíficie, que s'hauria d'aprofitar per a construïr-hi el tramvia i la nova parada de Glòries.davroca5 wrote:Insisteixo: continuo veient molt problemàtic que el tramvia creuï perpendicularment la Gran Via tal i com està ara mateix. És cert que el tramvia ja passa per la plaça, però no la talla perpendicularment en cap moment, sinó que va en paral·lel a aquesta.Oriolix wrote:Francament, no sé on és el problema. El tramvia ja passa per tot el costat mar de la plaça, fins arribar a la Meridiana direcció la Ciutadella (per cert, aquest tram sí que és un desperdici, a no ser que algun dia l'allarguin fins almenys l'Estació de França). Arribant a l'alçada d'Àlaba, només hauria de creuar la Gran Via direcció Cartagena, i el primer carrer que creues ja és la Diagonal. I sobre la parada, actualment està ja a Meridiana, però no hi ha cap problema d'espai per fer-la uns metres més enllà, direcció Diagonal Mar, perquè pugui ser utilitzada tant pels tramvies que vénen de Diagonal Muntanya (?), com pels que vénen de Merdiana.davroca5 wrote: Però amb això què faries a Glòries? Recorda que la plaça està feta un crist i durant un parell d'anys estarà encara així, i jo no m'atreveixo a ficar allà el tramvia ara mateix. Tot i així, tens dues opcions:
-ficar la parada provisional de Glòries entre Castillejos i Cartagena (per exemple).
Inconvenient: et carregues l'enllaç directe amb el metro i amb l'afegit que, com que la plaça està dividida per la Gran Via, es tardaria una mica fer l'enllaç entre Glòries provisional, Glòries actual i l'enllaç amb L1.
-ficar les vies pel mig de la Gran Via.
Avantatges: termines el tramvia a Glòries actual, permetent enllaç directe amb el metro i amb altres línies de TramBesòs.
Inconvenients: satures més la parada actual de Glòries i caotitzes la plaça una mica més al haver de creuar la Gran Via (només cal veure la por que fa en hora punta).
La veritat és que com a idea seria genial, però a l'hora de realitzar-se... buf. Quasi que per fer això no es faci res. I, a més, basta que hi hagi un mínim problema amb el tramvia en aquesta fase inicial del tramvia per la Diagonal per a que totes les veus anti-tramvia per la Diagonal (incloent mitjans de masses) s'afanyin per fotre més caqueta encara sobre el projecte.
L'única solució seria posar la parada entre Castillejos i Cartagena, però evidentment et carregues un dels millors enllaços que existeixen entre tramvia i metro. I tot i què són 100 metres només, amb l'afegit que la Gran Via passa en superfície, els semàfors per a vianants són bastant lents, per tant per fer el suposat enllaç entre Glòries Diagonal i Glòries Meridiana et podries tirar 5 minuts perfectament o més.
I estic totalment d'acord en convertir Glòries en la "Ernest Lluch" del sud de la ciutat. És VITAL.
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Punts cardinals i plànol de Barcelona
El plànol de Barcelona confon molt pel que fa als punts cardinals. Si n'haguéssim d'agafar un per a indicar Glòries, seria més aviat l'est. De fet, Ernest Lluch es troba més al sud.davroca5 wrote:I estic totalment d'acord en convertir Glòries en la "Ernest Lluch" del sud de la ciutat. És VITAL.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Aquest argument no té cap mena de sentit. Un tramvia o fins i tot un Metro pot fer perfect perfectament l'itinerari d'un bus, i llavors substituir-lo. Aixó de parlar com que el bus es insubstituible no sé d'on vé, pèro no té cap fonament. Si el tramvia va al mateix lloc (o quasi el mateix) la gent es passarà del bus al tramvia, i llestos. Tot el tram des-de'l Cinc d'Oros fins a Z. U. el tramvia substituirà completament el bus, i aixó es una evidencia irrefutable. I en els trajectes interurbans, el tramvia també substituiria molts busos que tenen un recorregut que es solapa en bona part amb el tramvia.Baró de MunChausson wrote:Doncs hi ha tant de bus per una raó molt senzilla: la gent va a diferents llocs i, per tant, calen diferents línies. Algunes d'aquestes línies continuaran existint encara que s'hi posi el tramvia o el metro. El que no passarà és el que diu la propaganda: un tramvia equival a tants busos o tants cotxes. Això només és veritat suposant que tothom faci el mateix trajecte.
Aixó es la seva opinió, pèro diré que hi ha una claríssima doble vara de mesura a tots els altres carrers on ens sembla perfectament bé i necessari que es dediquin en bona mesura al tràfic, sense que ningú digui que aquest ha d'anar sistemàticament sota terra.Baró de MunChausson wrote:Per tant si volem millorar el transport públic a la Diagonal amb un nou mitjà de més capacitat que els busos (que hi continuaran passant) hem de triar entre metro o tram. Jo sóc partidari del metro i si no del tram soterrat. D'aquesta manera assegurem que no hi haurà interferències amb altres mitjans , assegurem una velocitat competitiva, el fem més segur i deixem més espai lliure en superfície que pot ser utilitzat segons el criteri que es vulgui: mantenir com ara, fer més peatonal o peatonalitzar totalment. El que no trobo lògic és fer-lo per superfície.
Jo el que no trobo lògic es quadruplicar el cost del tramvia per soterrar-lo, per guanyar un mínim de velocitat comercial alhora que a la gent se la fa perdre temps i comoditat accedint a andanes molt profundes com haurien de ser en cas d'un Metro o tram soterrat a la Diagonal.
Fer servir el cotxe a la ciutat sense tenir-ne una necessitat explícita és incivic, doncs implica contaminar, fer soroll i ocupar espai públic innecessàriament. A mi no em va aquesta mentalitat de "café para todos" on tothom te el sagrat dret d'anar en cotxe. Aquesta mentalitat es la que impideix que es prenguin mesures serioses per desincentivar l'us del cotxe, com és perfectament habitual en altres societats.Baró de MunChausson wrote: El que és naif és pensar que determinades persones són més o menys cíviques o més o menys egoistes o més o menys insolidàries en funció del mitjà de transport que fan servir.
Comparar l'us "excessiu" de la bici amb el cotxe no té ni cap ni peus. Parlem clar, els cotxes contaminen i fan soroll, son la principal font de contaminació a Barcelona, que es la tercera ciutat més contaminada d'Europa. No és cap dret anar en cotxe, es un privil·legi que s'ha de fer servir amb responsabilitat. O al menys si volem una ciutat minimament habitable, i no Los Ángeles.Baró de MunChausson wrote:Evidentment hi ha gent que agafa el cotxe per anar a compra el pà. Com també hi ha ciclistes que a les sis de la tarda surten a les carreteres a fer curses fent-ne un ús esportiu i lúdic i , per tant, totalment "privat" i "individual" que res no té a veure amb un l´ús "més de necessitat" que en fan molts automobilistes que a aquella hora tornen de la feina.
No, perdoni, no es poden aplicar criteris homogenis entre mètodes de transport tan radicalment desiguals en les externalitats que produeixen. No es una decisió personal quan JO m'haig de fumar els fums dels cotxes dels ALTRES, no? O em voldrà dir vostè que contamina lo mateix una persona que va en transport públic que una que va en cotxe, o que fa el mateix soroll una moto que una bici, o que un vianant ocupa el mateix espai públic que un 4x4? Es clar que agafar el transport públic o la bici sí es un acte de solidaritat, aixó es evident, suposa un sacrifici en la comoditat personal per afavorir el bé comú. La seva mentalitat em sembla d'un liberalisme (per no dir egoisme) portat a l'extrem, de no donar-li cap mena d'importancia al efecte que els nostres actes tenen sobre els altres. Segons vostè s'hauria d'actuar com es va fer als anys 50 als E.U.A., donar-li tot l'espai al cotxe per respondre a una demanda aparent, i a mesura que baixés la demanda del transport públic, carregar-nos aquest per donar encara més espai a la demanda de cotxes. Doncs sempre mentre hi hagi problèmes de trànsit, aixó voldrà dir que aquesta gent tenen el DRET d'anar en cotxe i de no trobar-se embussos. Sino, explíquim per què s'han de condemnar als motoristes a embussos i no s'amplien les vialitats, si aquesta gent fa servir el cotxe o la moto per "raons totalment personals, individuals i pràctiques"?Baró de MunChausson wrote:De la mateixa manera els motoristes agafen la moto i no el transport públic per raons totalment personals, individuals i pràctiques, no per solidaritat amb la resta de ciutadans ni amb el planeta (segurament molts també l'agafen només per anar a comprar el pá).
Per tant, deixem de culpabilitzar sistemàticament el cotxe i pensem la mobilitat sense prejudicis i aplicant criteris homogenis a tothom.
Conseqüentment, segons vostè Suïssa ha de ser un pais on no es respecta pas l'individu i les seves raons "personals" per agafar el transport privat, doncs es prenen mesures que activament fan menys convenient l'ús del vehicle privat, treient-li espai per tot arreu, cobrant per les autopistes, etc., amb el fí explícit de que tothom qui pugui deixi de fer servir el cotxe i faci servir el transport públic.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Mar, Muntaña, Llobregat i Besòs
Per això en tenim els nostres propis. A mi personalment m'encanten!Guigui wrote:El plànol de Barcelona confon molt pel que fa als punts cardinals. Si n'haguéssim d'agafar un per a indicar Glòries, seria més aviat l'est. De fet, Ernest Lluch es troba més al sud.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
La Gran Via està en procés de ser soterrada. De fer-se el perllongament del tramvia, ja no li caldria creuar la Gran Via, que en aquell punt ja hi seria al túnel. De fet, el projecte aquest d'urbanització ja preveia el perllongament del tramvia cap a Diagonal, la parada Glòries quedaria devant la Grapadora, on hi ha una boca de Metro. La parada actual desapareixeria. Si es fa l'unió dels tramvies, estic d'acord que l'ideal seria fer la nova parada Glòries directament amb tres vies.davroca5 wrote:
Insisteixo: continuo veient molt problemàtic que el tramvia creuï perpendicularment la Gran Via tal i com està ara mateix. És cert que el tramvia ja passa per la plaça, però no la talla perpendicularment en cap moment, sinó que va en paral·lel a aquesta.
L'única solució seria posar la parada entre Castillejos i Cartagena, però evidentment et carregues un dels millors enllaços que existeixen entre tramvia i metro. I tot i què són 100 metres només, amb l'afegit que la Gran Via passa en superfície, els semàfors per a vianants són bastant lents, per tant per fer el suposat enllaç entre Glòries Diagonal i Glòries Meridiana et podries tirar 5 minuts perfectament o més.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
"evidència" una hipòtesi de futur?Don Ramón wrote:Tot el tram des-de'l Cinc d'Oros fins a Z. U. el tramvia substituirà completament el bus, i aixó es una evidencia irrefutable.
"irrefutable"?
El 7 entre l'origen i Glòries què és?
El 7 entre Zona Universitària i Francesc Macià què és? I el 33 en el mateix tram? Per no començar a esmentar els que el recorren parcialment.
Last edited by Fran-Ikarus on Friday 10/06/2016 16:44, edited 2 times in total.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
I què fem amb la plaça Francesc Macià? Punt bastant complexe i delicat pel tramvia.
Quan Glòries estigui acabada (abans ho estarà la Sagrada Família...), llavors no hi haurà massa problema en integrar-hi un tramvia que, fins i tot, podria ser soterrat si es desitja.
Quan Glòries estigui acabada (abans ho estarà la Sagrada Família...), llavors no hi haurà massa problema en integrar-hi un tramvia que, fins i tot, podria ser soterrat si es desitja.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Crec que m'has malentès... el que volia dir es que tots els trajectes que es limitin entre el Cinc d'Oros i ZU quedarien al 100% absorbits per l'hipotètic servei de tramvia, referint-me al exemple "extrem" on la totalitat d'una demanda de bus quedaria coberta pel tramvia.Fran-Ikarus wrote:"evidència" una hipòtesi de futur?Don Ramón wrote:Tot el tram des-de'l Cinc d'Oros fins a Z. U. el tramvia substituirà completament el bus, i aixó es una evidencia irrefutable.
"irrefutable"?
El 7 entre l'origen i Glòries què és?
El 7 entre Zona Universitària i Francesc Macià què és? I el 33 en el mateix tram? Per no començar a esmentar els que el recorren parcialment.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Glòries va avançant, com que depèn de l'Ajuntament no hi han problemes de finançament. No hauria d'allunyar-se massa del calendari, que crec que la finalització es 2018 em sembla, mentre que el tramvia es començaria com a molt aviat al 2017.Ganz wrote:I què fem amb la plaça Francesc Macià? Punt bastant complexe i delicat pel tramvia.
Quan Glòries estigui acabada (abans ho estarà la Sagrada Família...), llavors no hi haurà massa problema en integrar-hi un tramvia que, fins i tot, podria ser soterrat si es desitja.
Soterrar el tramvia a Glòries ja serà requeteabsolutament impossible. Hi haurà tres nivells o així de túnel a sota, ferrovaris, i després també viari.
Respecte a F. Macià s'ha de considerar primer que el tràfic d'entrada ja no passarà per enllà, sino que entraria per Av. Sarrià. Llavors hi hauria el flux de sortida que vindria de Urgell, que canviaria de sentit per servir de sortida. Apart d'això, jo seria favorable a que es fés carril bus en doble sentit a tot Travessera de Gràcia entre F. Macià i Via Augusta, pels busos 27, 32, i potser H8 (també s'hauria de veure que es fa amb l'H8, si es manté a Diagonal o es passa per altres vies que sembla més probable). Llavors caldria preveure també un accés des-de Josep Tarradellas cap a Calvet, on es forma l'"entrada" cap a Travessera de Gràcia.
Entre aixó i el tramvia, jo crec que caldria replantejar des-de zero l'ordenament a F. Macià. Penso que aixó es podria fer evitant obres urbanístiques més enllà del tramvia (i potser cosetes petites tipus armadillos i dibuixar línies esclar). El tramvia per mi podria ocupar un tros del jardí de l'interior de la rotonda, per exemple al llarg de la vora al costat mar, per evitar massa revolt pel traç del tramvia i la conseqüent pèrdua de temps. El principal flux de tràfic llavors si vinent tingués el semàfor sincronitzat amb el pas del tramvia podria creuar les vies al costat Besòs de la plaça, i després ja enfilar el tronc central de la Diagonal sense tornar a creuar el tramvia. Després caldria ja encabir-hi el trànsit local, i sobre tot el bus si hauria de tenir continuitat en ambdos sentits el trajecte entre Josep Tarradellas i Travessera de Gràcia.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
-
- N6
- Posts: 180
- Joined: Sunday 31/12/2006 17:23
- Location: Esquerra de l'Eixample
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Ho ho ha entès. Evidentment un tramvía pot substituir un bus però una línia de tramvía difícilment por substituir vàries línes de bus que van a llocs diferents. És obvi.Don Ramón wrote:Aquest argument no té cap mena de sentit. Un tramvia o fins i tot un Metro pot fer perfect perfectament l'itinerari d'un bus, i llavors substituir-lo.Baró de MunChausson wrote:Doncs hi ha tant de bus per una raó molt senzilla: la gent va a diferents llocs i, per tant, calen diferents línies. Algunes d'aquestes línies continuaran existint encara que s'hi posi el tramvia o el metro. El que no passarà és el que diu la propaganda: un tramvia equival a tants busos o tants cotxes. Això només és veritat suposant que tothom faci el mateix trajecte.
Amb la tracció sang això no passava
-
- N6
- Posts: 180
- Joined: Sunday 31/12/2006 17:23
- Location: Esquerra de l'Eixample
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Per què no? Si una persona va en cotxe perquè no té més remei i una altra va en bici per pur esport, quin dels dos s'ha de prioritzar? I quin vehicle fa més soroll i contamina més, un cotxe o una moto? És que, noi, sempre aneu a parar al cotxe...Ocupa més espai? Sí, esclar, també ocupa més espai una terrassa de bar de 10 taules que una de 3, per això l'Ajuntament fa que el senyor que ocupa més espai pagui més impostos. Sembla just, oi? I també ocupa més espai algú que viu en un pis de 100m2 que un altre que viu en un estudi d'un sol ambient.La vida és variada i s'ha de regular però no carregueu els neulers sempre sobre el cotxe i només sobre el cotxe.Don Ramón wrote: Comparar l'us "excessiu" de la bici amb el cotxe no té ni cap ni peus. Parlem clar, els cotxes contaminen i fan soroll, son la principal font de contaminació a Barcelona, que es la tercera ciutat més contaminada d'Europa. No és cap dret anar en cotxe, es un privil·legi que s'ha de fer servir amb responsabilitat. O al menys si volem una ciutat minimament habitable, i no Los Ángeles.
Amb la tracció sang això no passava
-
- N6
- Posts: 180
- Joined: Sunday 31/12/2006 17:23
- Location: Esquerra de l'Eixample
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Tornem a les generalitzacions. Miri, segur que hi ha gent, com vostè, que tot ho fa per consciència però no tingui dubte que les raons de la gent per agafar un mitjà de transport o un altre són, les més de les vegades, pràctiques o de necessitat. No tothom pensa (encara que el "catecisme ecologista" així ho indiqui) que el cotxe sigui més còmode que el transport en comú. Hi ha qui creu, per exemple, que pels desplaçaments interns dins de Barcelona resulta molt millor el metro, ja que t'estalvies les "comoditats" de buscar/pagar aparcament, empassart-te embussos, discusions de trànsit, possibles multes, etc. Hi ha qui, en canvi, s'estima més anar a la seva amb un transport que sigui molt ràpìd, fàcil d'aparcar,barat i individual. Aquests són els que agafen la moto. Després hi ha la gent gran, que normalment no es pot permetre agafar taxis o mantenir un cotxe, i que potser no estan prou bé físicament com per anar en bici. Són els que agafen el transport públic per necessitat i acostumen a triar el bus perquè és més fàcil trobar seient encara que sigui bastant més lent.Don Ramón wrote: Es clar que agafar el transport públic o la bici sí es un acte de solidaritat, aixó es evident, suposa un sacrifici en la comoditat personal per afavorir el bé comú.
La llista és interminable, però si vostè vol dividir la gent només entre "solidaris" i "insolidaris" faci-ho però penso que perd de vista molta part de realitat.
Amb la tracció sang això no passava
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
No, no, encara sé llegir, i allà dalt diu literalment que "el tramvia substituirà completament el bus, evidència irrefutable", o sigui, que quan hi circuli el tramvia no hi circularà el bus i, pel que fa al colofó, "és tan clar que no es molestin en buscar arguments en contra perquè no en podran trobar". Ni exemples, ni hipòtesis. És un "órdago a la grande".Don Ramón wrote:Crec que m'has malentès... el que volia dir es que tots els trajectes que es limitin entre el Cinc d'Oros i ZU quedarien al 100% absorbits per l'hipotètic servei de tramvia, referint-me al exemple "extrem" on la totalitat d'una demanda de bus quedaria coberta pel tramvia.Fran-Ikarus wrote:Don Ramón wrote:Tot el tram des-de'l Cinc d'Oros fins a Z. U. el tramvia substituirà completament el bus, i aixó es una evidencia irrefutable.
Jo no he malentès res. Simplement el primer cop has fet una asseveració taxant marca de la casa, i el segon has hagut de dir una cosa diferent perquè la primera era evidentment refutable i, davant dels exemples, la irrefutabilitat desapareix automàticament, i l'evidència marxa de vacances.
Si el Sr. Baró espera que el Sr. Don reconegui que s'ha equivocat o ha malentès quelcom, va fi. Els que entenen malament són els altres, que per això formen part d'aquesta societat de porcs ignorants (Sr. Don dixit).Baró de MunChausson wrote:Ho ho ha entès. Evidentment un tramvía pot substituir un bus però una línia de tramvía difícilment por substituir vàries línes de bus que van a llocs diferents. És obvi.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Francament, jo crec que això que dieu s'havia entès perfectament. És una rucada que algú digui que el tramvia substituirà una línia de bus que faci dos o quatre parades a la Diagonal.
El metro de Barcelona amb motoristes!