Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Posted: Tuesday 09/06/2015 22:56
Pla de la Vilanoveta és d'Adif, així que o lloguen els tallers o en construeixen uns de nous. A veure que faran.
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
El problema es que hace tiempo que no se sabe nada... yo les recomendaría que construyeran los talleres ya mismo sea en Tremp o en Balaguer, si no les va pillar el toro pero bien en cuanto llegue la primera unidad a finales de año. Tienen todavía tiempo de sobra, pero que hagan algo YA y que se aclaren de una vez. O seguir gastando mediante cánon a Adif en Pla de Vilanoveta o construir unos propios sin necesidad de pagar a nadie. Ellos tienen ahora mismo la sartén por el mango.Don Ramón wrote:No iban a construir un depósito o talleres en un terreno que tenían en Tremp (creo que era Tremp)?
Creo que la Generalitat pagaba 3 millones de euros anuales por la explotación del servicio, cifra que FGC consideraba exagerada y Renfe "ajustada a mercado"."Don Ramón"Un poco tema aparte pero hablando de la línea de La Pobla, a mi me da que Renfe les estaba cobrando un cánon exagerado por los trenes o algo así, y que por eso se molestaron en buscar trenes, que costarán casi 5 millones c/u. ¿Podría ser algo así o simplemente les daría repelús la Renfe?
Intercanviador wrote:Ja té nassos que els de La Pobla es queixin de què facin les cotxeres a Tremp quan fa pocs anys van optar per enderrocar bona part de les instaŀlacions ferroviàries de què disposaven i fins i tot retallar uns metres la línia (de mode que l'edifici de l'estació queda separat de les vies) per fer una urbanització que segur la podrien haver fet en un altre lloc, que si d'alguna cosa van sobrats per allà, és d'espai.
Després resulta que tothom vol tenir tren però ningú vol renunciar a especular amb el terreny que ocupa. Penso en casos com els d'Igualada o el de Sa Pobla a Mallorca (trista coincidéncia) on s'ha renunciat a tenir el tren al centre de la població, quan ja hi era. I posar-lo als afores. No em faran creure que una ciutat o vila que consenteix això creu de debó en el seu tren.
En el cas de la línia de La Pobla, a més a més, això hipoteca qualsevol futur perllongament de la línia.
És com quan el Núñez va aixecar aquell bloc de pisos devant la Sagrada Família amb l'argument de què segur que no la acabarien mai. I ara el que es segur és que hauran d'acabar enderrocant-los. S'en diu falta de visió (i certa cara dura).
Para la numeración de los nuevos trenes para la línea de La Pobla de Segur tendrían que ser la numeración 593 como un homenaje a las antiguas unidades que circulaban en esta línea o 560 que seria lo mas lógico, pero siendo que estos trenes son de FGC pueden numerar-las como 115 y 122 creo esta es mi teoría de numeración de estos trenes.Renfe451 wrote:Dic el mateix que en Don Ramón, no puc estar més d'acord!
M'encanten aquests horaris, i n'afegiria un a les 20:30 des de Lleida fins a Balaguer. El que no crec és que calguin tantes unitats. Jo en tindria 3 i una altra unitat comprada de segona mà a renfe o a alguna altra empresa o alguna cosa així que s'estaria al pla de la vilanoveta, on hi ha espai de sobres i així no caldria comprar una unitat totalment nova que valen un ronyó.Renfe451 wrote:Pel que fa als horaris, entre Lleida i Balaguer, s'haurien de posar almenys dos serveis més al matí, amb sortida a les 7:30 de Balaguer i arribada a Lleida a les 8:00, i un altre amb sortida a les 9:00 i arribada a les 9:30, per tal de facilitar la mobilitat als escolars i a la gent que treballa a Lleida. Pel que fa a la tarda, posaria un servei amb sortida de Lleida a les 17:00 i arribada a Balaguer a les 17:39, i un altre amb sortida a les 18:00 i arribada a les 18:39. El servei que actualment acaba a Balaguer a les 17:59, quedaria ampliat fins a La Pobla de Segur on arribaria fins a les 19:35. I per acabar, en sentit contrari, el servei que comença a Balaguer a les 10:00, s'iniciaria a La Pobla a les 8:00.
Efectivament, 6 trens són molts. Pensa que entre Lleida i Balaguer no pot haver cap encreuament, per tant només 1 tren pot estar fent aquest servei de Rodalia. Dues més ha d'anar a La Pobla, a poder ser, amb encreuament a Balaguer com abans (doncs no es podria fer encreuament altre cop fins a Tremp). Així que 3 trens (que és el que hem dit molts al llarg del temps) són els imprescindibles per tenir uns horaris decents. Tenir un 4rt de reserva seria el normal. En tot cas, com que n'hi ha dos, Renfe hauria de donar-li un parell de 592 a FGC per fer servei, millor això que no pas que les deixin podrir-se per Vilanoveta, que de fet ja n'hi ha una en aquest estat, i recoberta de pintura de dalt a abaix.bigcoaster wrote:M'encanten aquests horaris, i n'afegiria un a les 20:30 des de Lleida fins a Balaguer. El que no crec és que calguin tantes unitats. Jo en tindria 3 i una altra unitat comprada de segona mà a renfe o a alguna altra empresa o alguna cosa així que s'estaria al pla de la vilanoveta, on hi ha espai de sobres i així no caldria comprar una unitat totalment nova que valen un ronyó.Renfe451 wrote:Pel que fa als horaris, entre Lleida i Balaguer, s'haurien de posar almenys dos serveis més al matí, amb sortida a les 7:30 de Balaguer i arribada a Lleida a les 8:00, i un altre amb sortida a les 9:00 i arribada a les 9:30, per tal de facilitar la mobilitat als escolars i a la gent que treballa a Lleida. Pel que fa a la tarda, posaria un servei amb sortida de Lleida a les 17:00 i arribada a Balaguer a les 17:39, i un altre amb sortida a les 18:00 i arribada a les 18:39. El servei que actualment acaba a Balaguer a les 17:59, quedaria ampliat fins a La Pobla de Segur on arribaria fins a les 19:35. I per acabar, en sentit contrari, el servei que comença a Balaguer a les 10:00, s'iniciaria a La Pobla a les 8:00.
Bé, reconec que amb els 6 trens, ha estat massa excessiu, ho deixaria llavors en 4. Llogar una unitat a Renfe, seria una possibilitat, recordem que tenen diversos automotors dièsel dins de la seva filial de lloguer, podria servir un 598 per exemple. En el cas dels 592, és probable que acabin llogats a Portugal, com ha passat amb bona part de la sèrie. Però no crec que FGC vulgui tornar a llogar un tren a Renfe, l'empresa el que vol és que tota la línia sigui pròpia, deixant de dependre de Renfe, en el cas dels trens, com d'Adif, en el cas de circulació i caps d'estació. Així que deixaria la flota només en els Stadler Flirt.Miquel wrote:Efectivament, 6 trens són molts. Pensa que entre Lleida i Balaguer no pot haver cap encreuament, per tant només 1 tren pot estar fent aquest servei de Rodalia. Dues més ha d'anar a La Pobla, a poder ser, amb encreuament a Balaguer com abans (doncs no es podria fer encreuament altre cop fins a Tremp). Així que 3 trens (que és el que hem dit molts al llarg del temps) són els imprescindibles per tenir uns horaris decents. Tenir un 4rt de reserva seria el normal. En tot cas, com que n'hi ha dos, Renfe hauria de donar-li un parell de 592 a FGC per fer servei, millor això que no pas que les deixin podrir-se per Vilanoveta, que de fet ja n'hi ha una en aquest estat, i recoberta de pintura de dalt a abaix.bigcoaster wrote:M'encanten aquests horaris, i n'afegiria un a les 20:30 des de Lleida fins a Balaguer. El que no crec és que calguin tantes unitats. Jo en tindria 3 i una altra unitat comprada de segona mà a renfe o a alguna altra empresa o alguna cosa així que s'estaria al pla de la vilanoveta, on hi ha espai de sobres i així no caldria comprar una unitat totalment nova que valen un ronyó.Renfe451 wrote:Pel que fa als horaris, entre Lleida i Balaguer, s'haurien de posar almenys dos serveis més al matí, amb sortida a les 7:30 de Balaguer i arribada a Lleida a les 8:00, i un altre amb sortida a les 9:00 i arribada a les 9:30, per tal de facilitar la mobilitat als escolars i a la gent que treballa a Lleida. Pel que fa a la tarda, posaria un servei amb sortida de Lleida a les 17:00 i arribada a Balaguer a les 17:39, i un altre amb sortida a les 18:00 i arribada a les 18:39. El servei que actualment acaba a Balaguer a les 17:59, quedaria ampliat fins a La Pobla de Segur on arribaria fins a les 19:35. I per acabar, en sentit contrari, el servei que comença a Balaguer a les 10:00, s'iniciaria a La Pobla a les 8:00.
Bé, reconec que amb els 6 trens, ha estat massa excessiu, ho deixaria llavors en 4. Llogar una unitat a Renfe, seria una possibilitat, recordem que tenen diversos automotors dièsel dins de la seva filial de lloguer, podria servir un 598 per exemple. En el cas dels 592, és probable que acabin llogats a Portugal, com ha passat amb bona part de la sèrie. Però no crec que FGC vulgui tornar a llogar un tren a Renfe, l'empresa el que vol és que tota la línia sigui pròpia, deixant de dependre de Renfe, en el cas dels trens, com d'Adif, en el cas de circulació i caps d'estació. Així que deixaria la flota només en els Stadler Flirt.[/quote]Renfe451 wrote: Efectivament, 6 trens són molts. Pensa que entre Lleida i Balaguer no pot haver cap encreuament, per tant només 1 tren pot estar fent aquest servei de Rodalia. Dues més ha d'anar a La Pobla, a poder ser, amb encreuament a Balaguer com abans (doncs no es podria fer encreuament altre cop fins a Tremp). Així que 3 trens (que és el que hem dit molts al llarg del temps) són els imprescindibles per tenir uns horaris decents. Tenir un 4rt de reserva seria el normal. En tot cas, com que n'hi ha dos, Renfe hauria de donar-li un parell de 592 a FGC per fer servei, millor això que no pas que les deixin podrir-se per Vilanoveta, que de fet ja n'hi ha una en aquest estat, i recoberta de pintura de dalt a abaix.
Se sap quan costa el lloguer dels 592 a Renfe? Estaria bé saber-ho, perquè si és cert que el lloguer és abusiu, millor comprar material nou sincerament. Però insisteixo, si volen augmentar freqüències, necessitarien 4 trens com bé han dit més amunt, per cobrir el servei en la seva totalitat.victorcasta wrote:Precisament, FGC ha comprat 2 trens perquè li sortia més a compte que llogar el 592 que té llogat a Renfe, i ja ni et dic que tenir-ne llogats dos. Considerava el lloguer abusiu i amb 2 anys de lloguer pagava les dues Stadler noves.
Crec que vora 3 milions d'euros anuals.Renfe451 wrote:Se sap quan costa el lloguer dels 592 a Renfe? Estaria bé saber-ho, perquè si és cert que el lloguer és abusiu, millor comprar material nou sincerament. Però insisteixo, si volen augmentar freqüències, necessitarien 4 trens com bé han dit més amunt, per cobrir el servei en la seva totalitat.