Baró de MunChausson wrote:
Ho ho ha entès. Evidentment un tramvía pot substituir un bus però una línia de tramvía difícilment por substituir vàries línes de bus que van a llocs diferents. És obvi.
Ok, pèro i la gent que cap a on va el tramvia? Ningú diu que s'han de treure els busos, es reordenarien, suprimint alguna línia llavors redundant i reforçant d'altres. La gent que agafa els busos doncs hauria d'anar a agafar-los en un altre lloc, igual que actualment la gent que agafa el tramvia. Pèro si uns pocs perden una mica de temps perque molts altres en guanyen molt aixó no queda invalidad. Doncs vist a la ivnersa, estem perjudicant a molta gent per mantener el benefici d'uns pocs.
Baró de MunChausson wrote:
Per què no? Si una persona va en cotxe perquè no té més remei i una altra va en bici per pur esport, quin dels dos s'ha de prioritzar? I quin vehicle fa més soroll i contamina més, un cotxe o una moto? És que, noi, sempre aneu a parar al cotxe...Ocupa més espai? Sí, esclar, també ocupa més espai una terrassa de bar de 10 taules que una de 3, per això l'Ajuntament fa que el senyor que ocupa més espai pagui més impostos. Sembla just, oi? I també ocupa més espai algú que viu en un pis de 100m2 que un altre que viu en un estudi d'un sol ambient.La vida és variada i s'ha de regular però no carregueu els neulers sempre sobre el cotxe i només sobre el cotxe.
Llavors fins quin punt es adequat de que es procuri espai per la mobilitat privada? Si anem sempre responent a la demanda de mobilitat privada, no acabarem mai. Ara hi han embusos, fa 30 anys també hi havien embusos i hi havia molta més vialitat a Barcelona. Hauriem de fer el famós "plan de autopistas urbanas" dels anys 60? Jo veig tràfic per tot arreu, ha de ser que molta gent en depèn del cotxe, i llavors hem de procurar que tingui el màxim espai per circular, fins que ja no hagin embusos?
Ningú no està dient que s'han de prohibir els cotxes, pèro tampoc sembla gaire just que tant d'espai vagi a un determinat ús, que ni tan sols és accessible per tothom i, li agradi o no, té significatives externalitats en forma d'ús d'espai públic i contaminació, doncs tampoc es cert que hi hagi un número tan gran de gent que realment no té cap alternativa al cotxe, sobre tot considerand que a molts llocs hi han grans pàrkings gratuïts al costat d'estacions de rodalies. Perdre un determinat temps per fer el mateix trajecte o fins i tot que aquest surti més car no es lo mateix que "no tenir-ne més remei", sencillament vol dir que el transport públic alternatiu es molt menys convenient. La pregunta que sorgeix és: Per què aquest transport públic es tan inconvenient, vers la facilitat per agafar el cotxe o la moto, que no son accessibles a tothom?
Baró de MunChausson wrote:
Tornem a les generalitzacions. Miri, segur que hi ha gent, com vostè, que tot ho fa per consciència però no tingui dubte que les raons de la gent per agafar un mitjà de transport o un altre són, les més de les vegades, pràctiques o de necessitat.
Que un acte no es faci amb l'intenció solidària no treu la solidaritat inherent que suposa.
Baró de MunChausson wrote:No tothom pensa (encara que el "catecisme ecologista" així ho indiqui) que el cotxe sigui més còmode que el transport en comú. Hi ha qui creu, per exemple, que pels desplaçaments interns dins de Barcelona resulta molt millor el metro, ja que t'estalvies les "comoditats" de buscar/pagar aparcament, empassart-te embussos, discusions de trànsit, possibles multes, etc.
Hi ha qui, en canvi, s'estima més anar a la seva amb un transport que sigui molt ràpìd, fàcil d'aparcar,barat i individual. Aquests són els que agafen la moto. Després hi ha la gent gran, que normalment no es pot permetre agafar taxis o mantenir un cotxe, i que potser no estan prou bé físicament com per anar en bici. Són els que agafen el transport públic per necessitat i acostumen a triar el bus perquè és més fàcil trobar seient encara que sigui bastant més lent.
Tot aixó que vostè descriu es exactament el que defineix la comoditat de fer servir cada transport, comoditat que es relativa a les necessitats de cadascú. Pèro el que no té en comte es que hi han transports que son accessibles a tothom, bàsicament anar a peu i el transport públic, i d'altres que només son accessibles a alguns. Llavors torna la pregunta de quin s'ha de prioritzar?
Baró de MunChausson wrote:La llista és interminable, però si vostè vol dividir la gent només entre "solidaris" i "insolidaris" faci-ho però penso que perd de vista molta part de realitat.
Com ja he dit, no es tracta de l'intenció de l'acte, sino de l'acte en sí. De la mateixa forma, no és gens reprobable un ús responsable del vehicle privat, per exemple un ús ocasiona, o per portar molta gent, portar gent gran... Insisteixo que no he dit mai que s'hagin de prohibir els cotxes, ni que s'han de treure els busos. Només es tracta de treure un sol carril a Av. Diagonal (dos més abaix del Cinc d'Oros, on el tràffic es molt menys), i potser moure les línies de bus a alguns carrers del voltant. En els últims temps s'han tret molts carrils a molts jocs i no ha passat cap cataclisme, potser una mica més de tràffic aqui, una mica menys allí, pèro a grosso modo no ha empitjorat, sino que s'ha adaptat, doncs els transports públics també han anat quasi contínuament en augment de demanda. S'han reformat les línies de bus, algunes amb més encert altres amb menys, pèro tampoc hi ha hagut cap cataclisme. No entenc per què anés a ser tan greu more unes quantes línies de bus i treure un o dos carrils, vist els grans beneficis que portaria el tramvia.