El caos de renfe es soluciona amb salts de moltó a l'entrada i sortida dels túnels (vegi's Torrassa, Sagrera, Montcada), primer de tot. Després, racionalitzant les línies, perquè no cisallin, com ara passa al túnel d'Aragó, es podria solucionar treient les línies de EdF o fent salt de moltó. El tercer túnel permetria un 50% més de trens a través de Bcn, és igual on el facis, això son números. Posats a fer-lo, jo començaria a Castelldefels, nova línia servint les grans poblacions de gavà, viladencas i Sant Boi, que no estan en absolut ben servides per els rodalies i FGC, després passant per Cornellà amb una parada intercanviador amb L5 i d'allí, túnel nou per travessera o Diagonal fins a Sagrera.Carlos González wrote:No solucionaria molt el caos de RENFE, a més, crec que pot ser millor per R4 i futurs mitja distància en el túnel de Travessera, ja que els altres túnels tindrien les seves freqüències que crec que serien millor, per Passeig de Gràcia la R2 i R3, per Pl. Catalunya la R1.bigcoaster wrote:La meva opinió és que, sense venir d'Esplugues i Cornellà, té més sentit passar per Sants.
Però crec que seria millor fer Castelldefels-Sant Boi-Cornellà-travessera de gràcia-sagrera.
I no té més sentit passar per Sants perquè és una estació que ja es troba col·lapsada, per la qual cosa millor no ficar-hi més trens i línies, a banda del cacau de muntar el túnel per allà tenint rodalies i Ave. Millor reia esquivar Sants, la veritat, i que l'intercanviador de línies sigui Sagrera, que per això s'està fent (o no...)-