Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
Posted: Sunday 19/06/2011 23:47
Tens tota la raó. I es que la R7 te la majoria de estacions en comu amb la R4
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Però l'R4 no en comparteix la majoria amb l'R7.vilafranca wrote:I es que la R7 te la majoria de estacions en comu amb la R4
Tot i que no ets, ni de bon tros, el primer que ho reclama al Fòrum, encara no he sentit cap argument convincent que m'expliqui tota aquesta dèria pels Civies.vilafranca wrote:Una linia tant important mereix mes Civies
De les qualitats tècniques te'n parlo jo una mica : triguen de mitjana de 5 a 10 segons més que les 447 a tancar portes, i després perden 5 segons més fins que el tren no reconeix el llaç de portes tancat i comença a traccionar. Sembla poc però vas sumant estació a estació....i si el tren va tard ja no recupera més l'horari.Guigui wrote:La il·luminació i la brutícia és una cosa de manteniment. Espera't uns anyets (o mesos), i ja em diràs dels Civia. Les pantalles diuen tan poc les unes com les altres; és més, als Civia en tenen unes que estan clarament infrautilitzades. I els seients són igual de durs en uns i altres.
Les qualitats tècniques, no les entro a discutir, perquè no hi entenc. Ara bé, des del punt de vista de l'usuari tant per tant.
Doncs l'altre dia vaig anar amb un Civia de Terrassa a Molins de Rei i vam estar 5 minus aturats a Cerdanyola per deixar passar un saler que anava buit(i va sortir 1 minut tard de Terrassa)i per tant acumulant 6 minuts de retard al seu pas per Cerdanyola,i vaig arribar a Molins de Rei amb un minut d'avançament.No estic segur,peró crec que els Civies que tenen els nou so d'obertura tanquen protes més ràpid.Pere wrote:Sembla poc però vas sumant estació a estació....i si el tren va tard ja no recupera més l'horari.
Doncs a les últimes 447 en què he viatjat, estaven impecables, sobretot interiorment.vilafranca wrote:Doncs jo trobo que els civies son molt amplis, mes iluminacio, i les pantalles i megafonies clares. Per no parlar de la bruticia dels 447 i que amb la poca iluminacio semblen coves
Això dels 5 o 10 segons més em penso que és una dada molt inflada i afegir encara 5 segons més també ho trobo inflat.Pere wrote:De les qualitats tècniques te'n parlo jo una mica : triguen de mitjana de 5 a 10 segons més que les 447 a tancar portes, i després perden 5 segons més fins que el tren no reconeix el llaç de portes tancat i comença a traccionar. Sembla poc però vas sumant estació a estació....i si el tren va tard ja no recupera més l'horari.Guigui wrote:La il·luminació i la brutícia és una cosa de manteniment. Espera't uns anyets (o mesos), i ja em diràs dels Civia. Les pantalles diuen tan poc les unes com les altres; és més, als Civia en tenen unes que estan clarament infrautilitzades. I els seients són igual de durs en uns i altres.
Les qualitats tècniques, no les entro a discutir, perquè no hi entenc. Ara bé, des del punt de vista de l'usuai ageri tant per tant.
Més amplitud implica menys seients, per tant, menys places assentades. Més il·luminació? això s'arregla amb una petita reforma interior de les 447. Pantalles? bueno, aquí guanyarien els Civia si com a mínim les pantalles s'utilitzessin més. Les megafonies són les mateixes. La brutícia de les 447 no ve de sèrie, es pot treure amb més manteniment. De moment, l'únic avantatge dels Civia és el fet que estiguin adaptats, i a la R4 poques estacions ho estan. Per tant, crec que de moment la R4 ja fa prou amb les 447, i els Civia els reservem per línies que estiguin adaptades. Trobo bastant tonto voler Civia a totes les línies pel simple fet que són més moderns. Desprès cometem aberracions del tipus Passeig de Gràcia, on la diferencia d'alçada i la falta de graons els fa gairebé inaccessibles.vilafranca wrote:Doncs jo trobo que els civies son molt amplis, mes iluminacio, i les pantalles i megafonies clares. Per no parlar de la bruticia dels 447 i que amb la poca iluminacio semblen coves
A Passeig de Gràcia el tema està resolt encara que sigui amb l'estructura provisional que fa d'andana.BCN2008 wrote:Més amplitud implica menys seients, per tant, menys places assentades. Més il·luminació? això s'arregla amb una petita reforma interior de les 447. Pantalles? bueno, aquí guanyarien els Civia si com a mínim les pantalles s'utilitzessin més. Les megafonies són les mateixes. La brutícia de les 447 no ve de sèrie, es pot treure amb més manteniment. De moment, l'únic avantatge dels Civia és el fet que estiguin adaptats, i a la R4 poques estacions ho estan. Per tant, crec que de moment la R4 ja fa prou amb les 447, i els Civia els reservem per línies que estiguin adaptades. Trobo bastant tonto voler Civia a totes les línies pel simple fet que són més moderns. Desprès cometem aberracions del tipus Passeig de Gràcia, on la diferencia d'alçada i la falta de graons els fa gairebé inaccessibles.vilafranca wrote:Doncs jo trobo que els civies son molt amplis, mes iluminacio, i les pantalles i megafonies clares. Per no parlar de la bruticia dels 447 i que amb la poca iluminacio semblen coves
Vol dir això:Mako448 wrote:I aixó de les pantalles infraultilitzades,no se que exactament que vol dir
Doncs jo trobo mes utils els civies, en la meva opinio, i personalment semblen mes segurs i silenciosos, que a les 6.42 agafar un vilafranca-terrassa no es pot fer ni una capçinada del tracatrá dels 447. Val que tot son més aviat capricis, pero que serien les coses sino sense capricis? I molts 447 jo veig, estan a punt de petar, avui he pujat a un amb seients trencats, megafonia i pantalles inexistents, i al parar a vilafranca, el tren molt deteriorat generalment, i si han de fer manteniment a tots(inexistent també) anem arreglatsBCN2008 wrote:Més amplitud implica menys seients, per tant, menys places assentades. Més il·luminació? això s'arregla amb una petita reforma interior de les 447. Pantalles? bueno, aquí guanyarien els Civia si com a mínim les pantalles s'utilitzessin més. Les megafonies són les mateixes. La brutícia de les 447 no ve de sèrie, es pot treure amb més manteniment. De moment, l'únic avantatge dels Civia és el fet que estiguin adaptats, i a la R4 poques estacions ho estan. Per tant, crec que de moment la R4 ja fa prou amb les 447, i els Civia els reservem per línies que estiguin adaptades. Trobo bastant tonto voler Civia a totes les línies pel simple fet que són més moderns. Desprès cometem aberracions del tipus Passeig de Gràcia, on la diferencia d'alçada i la falta de graons els fa gairebé inaccessibles.vilafranca wrote:Doncs jo trobo que els civies son molt amplis, mes iluminacio, i les pantalles i megafonies clares. Per no parlar de la bruticia dels 447 i que amb la poca iluminacio semblen coves
Que són més silenciosos és cert, tot i que alguns amb el soroll de tancament de portes antic, no és que despertessin a qui fa una migdiada al tren, despertaven als veïns del voltant de la via. Que són més segurs... això ja és més complicat d'assegurar. I per temes de comoditat, és cert que tenen unes suspensions millors que les de les 447, però els seients són diferents, i a vegades són més incomodes. I si a les 447 els fallen els teleindicadors i la megafonia, haig de dir que en un mateix viatge per la R7 em vaig trobar com el maquinista havia de re-introduir a la pantalla la localització del tren i el servei que feia uns 3 cops. Dubto que sigui la costum als Civia que es deslocalitzin, però no és el primer cop que em trobo amb un Civia amb "amnèsia".vilafranca wrote:Doncs jo trobo mes utils els civies, en la meva opinio, i personalment semblen mes segurs i silenciosos, que a les 6.42 agafar un vilafranca-terrassa no es pot fer ni una capçinada del tracatrá dels 447. Val que tot son més aviat capricis, pero que serien les coses sino sense capricis? I molts 447 jo veig, estan a punt de petar, avui he pujat a un amb seients trencats, megafonia i pantalles inexistents, i al parar a vilafranca, el tren molt deteriorat generalment, i si han de fer manteniment a tots(inexistent també) anem arreglats
He vist Civies re-programant el tren quan aquest és desprograma.Aixó depèn del maquinista si té ganes o no de re-programar el tren,no del tren en sí.BCN2008 wrote: I si a les 447 els fallen els teleindicadors i la megafonia, haig de dir que en un mateix viatge per la R7 em vaig trobar com el maquinista havia de re-introduir a la pantalla la localització del tren i el servei que feia uns 3 cops. Dubto que sigui la costum als Civia que es deslocalitzin, però no és el primer cop que em trobo amb un Civia amb "amnèsia".
Això és el que deia, que el maquinista ha de reprogramar-lo perquè es desprograma sol, pero vaja, em suposo que això passa a qualsevol tren, coses de la informàtica.Mako448 wrote:He vist Civies re-programant el tren quan aquest és desprograma.Aixó depèn del maquinista si té ganes o no de re-programar el tren,no del tren en sí.BCN2008 wrote: I si a les 447 els fallen els teleindicadors i la megafonia, haig de dir que en un mateix viatge per la R7 em vaig trobar com el maquinista havia de re-introduir a la pantalla la localització del tren i el servei que feia uns 3 cops. Dubto que sigui la costum als Civia que es deslocalitzin, però no és el primer cop que em trobo amb un Civia amb "amnèsia".