Page 103 of 411
La causa, una avaria en una instal·lació nova de trinca
Posted: Sunday 06/01/2008 0:22
by Guigui
Més detalls sobre la darrera pel·lícula d'acció gentilesa de Renfomentadif, proporcionats per
El Punt:
------------------------------------------------------------------
dissabte, 5 de gener de 2008
Retards de fins a dues hores per una avaria en un catenària instal·lada fa dos mesos
La incidència va obligar a tallar durant set hores una de les vies de Rodalies entre Bellvitge i Sants
F. ESPIGA. Barcelona
Els bons desitjos que els usuaris de Rodalies poguessin tenir perquè el 2008 porti una normalització del servei han quedat temporalment enterrats després de dos dies de despropòsits. La d'ahir va ser una jornada especialment conflictiva. A les 6.42 del matí una catenària instal·lada tot just fa dos mesos entre Bellvitge i Sants va patir una avaria després que fallés el seu sistema d'ancoratge. A partir d'aquí, el caos. Durant set hores una de les dues vies del tram va quedar inutilitzada, fet que va provocar una cascada de retards a totes les línies de Rodalies –en alguns casos van arribar fins a les dues hores–, i les de mitjana i llarga distància que circulen pel sector sud de Barcelona. Davant d'aquest panorama, Adif reforçarà els controls sobre la catenària d'aquest conflictiu tram.
L'alarma va saltar a les 6.42 del matí. Segons el full d'incidències a què ha tingut accés aquest diari, a aquella hora es va produir «una desconnexió a la via 2 del trajecte entre Bellvitge i l'estació de Sants», concretament a l'altura del punt quilomètric 647/286. L'avaria es va localitzar a la catenària. Es dóna la circumstància que va ser col·locada tot just fa dos mesos aprofitant la interrupció del servei de Rodalies en aquest tram ja maleït. Segons va explicar ahir Juan Pastor, director a Catalunya de Cobra, l'empresa instal·ladora de sistemes d'electrificació de la xarxa ferroviària, els ancoratges químics que es fan servir per falcar la catenària van fallar, sense que se sàpiga exactament el perquè. L'opció del sabotatge, d'entrada, està descartada. A l'expectativa dels resultats de les anàlisis a què se sotmetrà la peça avariada, ahir a la nit mateix es van reforçar els sistemes de subjecció de la resta de la xarxa per evitar noves contingències.
L'avaria va obligar a tallar una de les vies, circumstància que va provocar un efecte en cadena que es va traduir en retards en totes les línies de Rodalies. Així, a les 7.40 del matí ja es va anul·lar el servei ferroviari fins a l'aeroport, que es va haver de fer en 26 autocars que sortien de les estacions de Sants i de França. Els combois de la línia 1 que tenien el seu inici o final a Molins de Rei van ser desviats cap a l'estació de França, mentre que els de la línia 7 van passar a tenir el seu punt de sortida i arribada a Montcada Bifurcació. Des d'aquest punt es podia fer l'enllaç amb la línia 4, que també va acumular greus retards durant tot el matí. Els trens de llarga i mitjana distància també van resultar afectats, ja que els que anaven a Barcelona van ser desviats entre Sants i Sant Vicenç de Calders a través de Vilafranca. Tot i que Adif va informar, al llarg de tot el matí, que els retards oscil·laven entre els 20 i els 40 minuts, alguns usuaris –especialment els de la C-2 entre el Garraf i Granollers– feien créixer la dada fins a la hora i mitja o les dues hores.
A les 13.45 hores es va poder recuperar la tensió elèctrica a la via tallada, amb la qual cosa es va poder establir la circulació de trens. El director executiu de manteniment d'infraestructura d'Adif, Luis López, va assegurar ahir que les set hores que van fer falta per reparar la catenària eren un temps prudencial «ja que s'ha de diferenciar entre les feines pròpiament dites, i tota la gestió del trànsit ferroviari que cal fer perquè els operaris puguin treballar». També va explicar que la incidència de dijous a Montcada té el seu origen en una peça d'una catenària que es va fer malbé. Per què? Ara per ara també és un misteri.
Pel director de la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa, Antonio Fernández, el fet que ambdues avaries afectin la catenària no és mala sort. Simplement «casualitat».
Casualitat
Posted: Sunday 06/01/2008 23:24
by JaMiRo!
Guigui wrote:Pel director de la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa, Antonio Fernández, el fet que ambdues avaries afectin la catenària no és mala sort. Simplement «casualitat».
També és "casualitat" que ell ocupi el lloc que ocupa i digui aquestes xorrades...
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Monday 07/01/2008 10:01
by mikado
Ahora ya cualquier cosa tal como vamos adquiere rango de noticia.
http://www.elperiodico.com
Una avería en las puertas de un tren de la línea C-2 obliga a transbordar a los pasajeros en Sants
EUROPA PRESS
BARCELONA
Una avería en las puertas de un tren de la línea C-2 de Cercanías de Renfe ha obligado a primera hora de hoy a transbordar a los pasajeros a otro convoy en la estación de Sants de Barcelona.
Según ha informado la compañía ferroviaria, el tren averiado ha acumulado unos 20 minutos de retraso, aunque el resto de la línea, que va de Sant Vicenç de Calders a Maçanet-Massanes, no ha tenido problemas.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Monday 07/01/2008 16:15
by oriolp13
Hola!
Jo amb això m'hi he trobat, fa cosa d'un mes.
Anava amb una doble de 440R cap a cardedeu, quan abans d'arribar a Les Franqueses-granollers nord la gent casi tota va anar al vagó del mig (anava a l'últim). Vaig pensar que potser no aguantaven prou el botó i per això no s'brien bé les portes.
Arribant a Cardedeu, em disposo a apretar el botó de la porta, l'aguanto una bona estona i res, no s'obrien ni de conya
, i vaig haber d'anar corrents cap a l'altre vagó i sortir corrents, ja que ja sonava el "pip-pip", havent-me pogut quedar sense baixar i si el revisor hagues pasat, el meu bitllet no valia per llinars, li hauria explicat lo de les portes i encara m'hauria hagut de tocar pagar la multa.
Tant costa tenir el material en unes mínimes condicions?
Que s'havia de fer perquè el conductor s'adonès de que les portes no funcionen bé?
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Monday 07/01/2008 18:56
by 252-071
oriolp13 wrote:Hola!
Jo amb això m'hi he trobat, fa cosa d'un mes.
Anava amb una doble de 440R cap a cardedeu, quan abans d'arribar a Les Franqueses-granollers nord la gent casi tota va anar al vagó del mig (anava a l'últim). Vaig pensar que potser no aguantaven prou el botó i per això no s'brien bé les portes.
Arribant a Cardedeu, em disposo a apretar el botó de la porta, l'aguanto una bona estona i res, no s'obrien ni de conya
, i vaig haber d'anar corrents cap a l'altre vagó i sortir corrents, ja que ja sonava el "pip-pip", havent-me pogut quedar sense baixar i si el revisor hagues pasat, el meu bitllet no valia per llinars, li hauria explicat lo de les portes i encara m'hauria hagut de tocar pagar la multa.
Tant costa tenir el material en unes mínimes condicions?
Que s'havia de fer perquè el conductor s'adonès de que les portes no funcionen bé?
Poner sensores en las puertas pero como las 440 son un material "sobreamortizado"...
Saludos
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Monday 07/01/2008 22:22
by Pere
En aquest cas el més pràctic és tirar de l'alarma.
Na Magdalena es salvarà de donar explicacions
Posted: Tuesday 08/01/2008 11:50
by Guigui
Notícia del
Vilaweb:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DIMARTS, 08/01/2008 - 11:03h
L’abstenció del PNB propiciarà que Álvarez eviti donar explicacions sobre el caos ferroviari
La Generalitat i l’estat negocien la data i la inversió per al traspàs de rodalia de Renfe
Magdalena Álvarez podria haver de comparèixer avui a la Diputació Permanent del congrés espanyol si prospera la petició presentada per IU-ICV. Els vots del PSOE i el PSC, així com la probable abstenció del PNB, evitaran que Álvarez doni explicacions sobre els últims problemes que ha patit la rodalia de Renfe. Aquesta serà l’última ocasió en què es visualitzaran els equilibris que ha de fer el PSOE per finalitzar la legislatura amb Álvarez al govern, ja que les Corts es dissoldran el 14 de gener.
La Diputació Permanent, formada per 50 diputats, es reuneix en els períodes en què el Congrés espanyol està de vacances. En aquest òrgan, el PSOE compta amb 23 representants, motiu pel qual l’abstenció dels dos representants del PNB, així com algun suport provinent del grup mixt, evitaran que prosperi la petició d’IU-ICV, que comptarà amb els vots favorables del PP, CiU, ERC i EA.
Paral·lelament, el govern de la Generalitat i el de l'estat negocien contra rellotge per aconseguir tancar un acord d'inversions i un calendari per fer efectiu el traspàs de rodalies i poder arribar a la comissió bilateral de dijous amb un acord de mínims. La candidata del PSC a les eleccions del 9 de març, Carme Chacón, ha anunciat avui a Catalunya Ràdio que el conseller d’Economia i Finances, Antoni Castells, i el ministre d’Economia i Hisenda, Pedro Solbes, estan negociant la contraprestació econòmica que haurà de rebre la Generalitat quan assumeixi la rodalia de Renfe.
Així mateix, el conseller d’Interiror i Relacions Institucionals, Joan Saura, i la ministra d’Administracions Públiques, Elena Salgado, presideixen avui, a Madrid, la constitució de la subcomissió d’infraestructures i equipaments, depenent de la comissió bilateral, que concretarà els projectes d’infraestructures als que es destinaran els 34.000 euros d’inversió estatal a Catalunya previstos per als propers set anys, en virtut de la disposició addicional tercera de l’Estatut.
Nueva avería
Posted: Friday 11/01/2008 10:59
by mikado
http://www.elperiodico.com
Atrapados durante 40 minutos los viajeros de un tren en Barcelona por una avería
• El percance, que se ha producido entre Sant Andreu Comtal y Clot, ha causado retrasos de unos 20 minutos en la línea C-2
Los pasajeros de un tren de la línea C-2 de Cercanías de Renfe, que circula entre Sant Vicenç de Calders y Vilanova i la Geltrú (Garraf), han quedado atrapados cerca de la estación de Sant Andreu Comtal de la capital catalana durante unos 40 minutos por una avería mecánica en el convoy.
Según ha informado la compañía ferroviaria, el tren ha quedado parado entre las estaciones de Sant Andreu Comtal y Clot en sentido Vilanova sobre las nueve de la mañana, lo que ha inhabilitado una de las vías y ha causado retrasos de unos 20 minutos en la línea en sentido sur.
Los técnicos han inspeccionado el convoy para determinar el origen y gravedad de la avería, y 40 minutos después han conseguido hacerlo retroceder hasta la estación de Sant Andreu Comtal. Los pasajeros, que han permanecido dentro del tren durante la operación, han sido transbordados a otro en la misma dirección una vez llegó el convoy a la estación.
Una vez despejada la vía, se recupera de forma progresiva la normalidad en la línea.
Nota:
Ojito a la frase
"...Los pasajeros de un tren de la línea C-2 de Cercanías de Renfe, que circula entre Sant Vicenç de Calders y Vilanova i la Geltrú"
Claro la C2 es una lanzadera entre el Garraf y el Baix Penedés no??? Y el tren queda inutilizado en el túnel del Clot comarca del Garraf sur ¡¡ En fin . . . EL PERIODICO , lo de siempre , sólo vale el titular.
Nueva avería
Posted: Friday 11/01/2008 11:19
by mikado
Versión de
http://www.lavanguardia.es
Más retrasos en la línea 2 de cercanías por la enésima avería
En esta ocasión, un tren se quedó parado entre las estaciones de Sant Andreu Comtal y Clot, y causa demoras de más de 20 minutos
11/01/2008 | Actualizada a las 10:27h
Barcelona. (EFE).- Los trenes que utilizan la línea 2 de cercanías en sentido sur circulan con demoras medias de más de 20 minutos debido a una avería mecánica en un convoy, que se ha quedado parado entre las estaciones de Sant Andreu Comtal y el Clot, en Barcelona.
La compañía Renfe ha confirmado que el servicio ferroviario en la línea 2 ha quedado paralizado en dirección sur a las 09.00 horas y no ha podido reanudarse hasta las 09.40 horas, cuando se ha conseguido retirar el tren averiado de la línea.
Como consecuencia de la avería, varios trenes se han visto obligados a permanecer parados en las vías de la estación de Sant Andreu Comptal hasta que se han puesto en marcha medidas alternativas para garantizar la circulación.
Una de estas medidas ha sido hacer retroceder a algunos convoyes hasta la estación de Montcada, desde donde los trenes han seguido viaje por la línea 1 hasta la ciudad de Barcelona.
Un usuario de Renfe que viajaba en uno de estos últimos convoyes que han retrocedido hasta Montcada ha asegurado que no han recibido información en ningún momento en el interior del tren sobre los motivos del cambio de itinerario.
Este viajero ha asegurado que, cuando ha conseguido llegar a Barcelona, el retraso en relación con el horario habitual era ya de media hora, con el perjuicio añadido que lo hacía en una punta de la ciudad que no era la que más le convenía.
La compañía ferroviaria ha hecho también descender del tren en Sant Andreu Comtal a viajeros que circulaban por el tramo norte de la línea 2 y les ha instado a utilizar el metro para llegar hasta Barcelona.
Otro viajero ha explicado que la indignación era tangible entre las personas que se han visto obligadas a bajar del tren y coger el metro. Renfe ha asegurado que, dado que el tren averiado ya ha sido retirado de la vía, las frecuencias de paso de los convoyes se irán normalizando a lo largo de la mañana.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Friday 11/01/2008 13:10
by metring
De l'Avui:
La circulació de trens es normalitza a Sant Andreu Comtal després que els tècnics hagin retirat el comboi avariat
La circulació dels trens de la línia 2 de Rodalies s'ha normalitzat després que els tècnics hagin pogut retirar el comboi avariat de la via, segons ha informat Renfe
La circulació dels trens de la línia 2 de Rodalies s'ha normalitzat després que els tècnics hagin pogut retirar el comboi avariat de la via, segons ha informat Renfe. El comboi de Rodalies es dirigia a Vilanova i la Geltrú quan ha quedat aturat per un problema mecànic, al voltant de les nou del matí d'aquest divendres, entre les estacions de Sant Andreu Comtal i Clot-Aragó.
Els passatgers han hagut de baixar en aquesta estació i esperar un altre tren per seguir el seu recorregut.
Aquesta avaria ha comportat retards d'uns 20 minuts a la línia 2 Sud de Rodalies, però segons la companyia ferroviària, a partir de tres quarts de deu del matí la situació s'ha normalitzat.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Saturday 12/01/2008 23:59
by Mako448
Avui ha quedat durant unes hores(segons TVC eren 5 hores),interrpompuda la circulació entre Ribes de Freser i Puigcerdà per una averia elèctrica(segons TVC)
Un tren de passatgers s'ha quedat atrapat a l'estació de Planoles,sort que un autocar ha anat a recollir els passatgers del tren estacionat,i que el tren ha quedat aturat en una estació,i no al mig de la muntanya.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Sunday 13/01/2008 16:45
by entfe001
Mako448 wrote:Avui ha quedat durant unes hores(segons TVC eren 5 hores),interrpompuda la circulació entre Ribes de Freser i Puigcerdà per una averia elèctrica(segons TVC)
Un tren de passatgers s'ha quedat atrapat a l'estació de Planoles,sort que un autocar ha anat a recollir els passatgers del tren estacionat,i que el tren ha quedat aturat en una estació,i no al mig de la muntanya.
http://transport.cat/viewtopic.php?f=3&p=98730#p98730
Millor al fil d'incidències de fora de l'àrea de Barcelona
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Monday 14/01/2008 22:58
by EUKibo
Oficialment La Tor de Querol és Rodalies Barcelona. Així que oficilament ja estaria bé aquí la notícia.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Monday 14/01/2008 23:01
by metring
EUKibo wrote:Oficialment La Tor de Querol és Rodalies Barcelona. Així que oficilament ja estaria bé aquí la notícia.
És un tema complicat de dir, es pot considerar tant rodalíes com regional, per tant, ja queda bé aquí, tot i que no seria una bestiessa posar-lo a Ferrocarril a Catalunya +
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Monday 14/01/2008 23:02
by Pere
Cuidado amb això.
de Vic a La Tor de Querol la linia és gestionada per rodalies amb tarificació i normes de regionals, però òbviament no està a la zona de Barcelona ni molt menys. Per tant penso que la noticia hauria d'anar al subforum de Catalunya, ja que la finalitat (suposo) és classificar les notícies per la zona geogràfica on es trobin independentment sigui la linia de rodalies o regionals.
Jo no ho consideraria rodalia
Posted: Monday 14/01/2008 23:06
by Guigui
EUKibo wrote:Oficialment La Tor de Querol és Rodalies Barcelona. Així que oficilament ja estaria bé aquí la notícia.
Entre que cau a la quinta forca (des d'una visió barcinocèntrica), que la freqüència és de tot menys rodalia i que tots els plànols de rodalia s'acaben a Vic, em deixaria de divisions administrativo-comercials de Renfomentadif (que prou manca de lògica té aquell conglomerat) i consideraria tot de Manlleu amunt fora de la RMB.
Veig que la cosa va per fil propi amb enquesta incorporada. Administradors?
Renfe considera que rodalia té una puntualitat del 95%
Posted: Tuesday 15/01/2008 15:45
by Guigui
Notícia de l'
Avui:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Renfe reconeix que un de cada vint trens de Rodalies segueix arribant tard
ACN
Barcelona
Ult. Act. 15.01.2008 - 12:39 hs
Adif i Renfe han informat en un comunicat que els trens de Rodalies de Barcelona han arribat a un índex de puntualitat del 95,76% entre el 7 i el 13 de gener, o el que és el mateix, que aproximadament un de cada vint trens de Rodalies segueixen arribant tard.
La nota explica que l'índex de puntualitat de la setmana passada és el major que s'ha obtingut des del restabliment del servei de Rodalies el passat 1 de desembre. El centre coordinador de l'operació ferroviària de Barcelona, que comptabilitza la puntualitat per tal de facilitar dades periòdiques, considera que les incidències dels passats dijous 3 de gener i divendres 4, dies amb un 84,74% de puntualitat, van impedir millorar els registres de puntualitat durant la primera setmana de l'any.
Els nivells de puntualitat a què va arribar Rodalies durant el mes de desembre van oscil·lar entre el 91,4% de la setmana del 10 al 16 de desembre i el 94,88% en el període comprès entre el 24 i el 30 de desembre.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Tuesday 15/01/2008 17:58
by Inspecció Oficiosa
EUKibo wrote:Oficialment La Tor de Querol és Rodalies Barcelona. Així que oficilament ja estaria bé aquí la notícia.
Oficialment l'estació de la Tor de Querol és de Réseau Ferré de France.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Tuesday 15/01/2008 23:38
by EUKibo
Inspecció Oficiosa wrote:EUKibo wrote:Oficialment La Tor de Querol és Rodalies Barcelona. Així que oficilament ja estaria bé aquí la notícia.
Oficialment l'estació de la Tor de Querol és de Réseau Ferré de France.
Explotada per SNCF i Renfe Rodalies
Tornant al tema:
Renfe admet retards superiors als 25 minuts en el túnel de Catalunya
Anava en un R2 i un ja està acostumat a arribar a Sants on hi acostuma a haver presència mediàtica i el consegüent oasi de mínima professionalitat a tot el sistema de Renfe, entre una de les coses que només funciona a aquesta estació i poques més; la megafonía.
Avui a les 21h avisava d'aquests retards. Vull informar també que quan Renfe informa de retards de 20min són molts més. De fet l'últim cop que vaig agafar la R1 els retards eren de 50min...
Una altra cosa a destacar, les estadístiques de Renfe estan profundament manipulades pels interessos de l'empressa, només vull que us hi fixeu que moltes notícies "favorables" a Renfe que aquesta envia com a notes de premsa per intentar rentar la mala imatge tenen detallets importants com:
"La darrera setmana el 60% de les avaries van estar provocades per causes alienes a Renfe". Conclusions sent una mica perspicaços, la darrera setmana ha estat una excepció, i que el 35% restant és causa d'ADIF que és lo mateix.
"Renfe reconeix que un de cada vint trens de Rodalies segueix arribant tard" "entre el 7 i el 13 de gener"... no comment... Jo només dic que SEMPRE que agafo RENFE hi ha retards de 10min, i que MOLT SOVINT els retards superen els 20min. I per a RENFE que és arribar tard?, bueno, la pregunta sembla un acudit! (lamentablement per les milers de persones que cada día pateixen)
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Tuesday 15/01/2008 23:42
by EUKibo
Aquí nota de premsa oficial de RENFE-ADIF-MALENI.
Com d'habitual, RENFE informa de l'avaria solucionada...
Normalitzada l'avaria d'Adif d'infrastructura en Barcelona Sants / Normalizada la avería de infraestructura de Adif en Barcelona Sants
Entre las 19.25 i las 20.27 hores una avaria que ha afectat a la infrastructura d'Adif a Barcelona Sants ha provocat retards de fins a 35 minuts als trens de les línies 1, 3, 4 i 7 de Rodalies de Barcelona. Progressivament s'aniran recuperant la normalitat en les freqüències.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Entre las 19.25 y las 20.27 horas una avería que ha afectado a la infraestructura de Adif en Barcelona Sants ha provocado retrasos de hasta 35 minutos en los trenes de las líneas 1, 3, 4 y 7 de Rodalies de Barcelona. Progresivamente se recuperará la normalidad de las frecuencias