Seguiment de les obres de la L9
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sensacionalisme barat
Compte amb el tema de copyright, que no sé com està per a informació de pagament.
Ara bé, en tinc prou amb el que hi ha visible per a tothom: un titular amb connotacions apocalíptiques i un comentari que parla d'un "esfondrament" d'un centímetre. Amb aquestes dues pinzellades en tinc prou per a fer-me una idea del diari aquest.
Sembla que hi ha gent que no té res millor a fer que esperar quan i on passarà la següent catàstrofe.
Ara bé, en tinc prou amb el que hi ha visible per a tothom: un titular amb connotacions apocalíptiques i un comentari que parla d'un "esfondrament" d'un centímetre. Amb aquestes dues pinzellades en tinc prou per a fer-me una idea del diari aquest.
Sembla que hi ha gent que no té res millor a fer que esperar quan i on passarà la següent catàstrofe.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Seguiment de les obres de la L9
Jo crec que després d'això, no cal donar canxa a aquesta notícia. Tornem amb temes seriosos
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Seguiment de les obres de la L9
Aquest mati a les 9h estaven realitzant mesuraments topogràfics en relació a aquest assentament estructural. Cal continuar comprovant que no vagi a més. Tanmateix caldria demanar més informació a DPTOP. Salut!
Re: Seguiment de les obres de la L9
http://www.lamalla.cat/infolocal/comarq ... ?id=410237
Nadal anuncia un crèdit de 740 milions d'euros per l'L9
Segons el conseller aquests diners garanteixen les obres de les estacions entre Zona Universitària i el Polígon Pratenc
LAMALLA.CAT
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha anunciat aquest matí que s'ha aconseguit un crèdit per valor de 740 milions d'euros per a la línia 9 del metro. Aquesta inversió permetrà garantir el finançament de les obres de les estacions del tram 2 de la línia 9 del metro entre la Zona Universitària i el Polígon Pratenc més enllà dels resultats de les eleccions.
Des del Departament de Política Territorial i Obres Públiques han explicat que amb aquest acord es materialitza el sistema de capital mixt, públic i privat, per portar a terme aquestes obres. Així properament Ifercat podrà anunciar l'adjudicació de la concessió d'aquestes obres.
Joaquim Nadal ha assegurat que "està tot lligat" i que es podrà concloure "amb un balanç bastant eficient de la gestió dels recursos públics i la vinculació amb el sector privat per invertir en infraestructures a Catalunya".
Nadal anuncia un crèdit de 740 milions d'euros per l'L9
Segons el conseller aquests diners garanteixen les obres de les estacions entre Zona Universitària i el Polígon Pratenc
LAMALLA.CAT
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha anunciat aquest matí que s'ha aconseguit un crèdit per valor de 740 milions d'euros per a la línia 9 del metro. Aquesta inversió permetrà garantir el finançament de les obres de les estacions del tram 2 de la línia 9 del metro entre la Zona Universitària i el Polígon Pratenc més enllà dels resultats de les eleccions.
Des del Departament de Política Territorial i Obres Públiques han explicat que amb aquest acord es materialitza el sistema de capital mixt, públic i privat, per portar a terme aquestes obres. Així properament Ifercat podrà anunciar l'adjudicació de la concessió d'aquestes obres.
Joaquim Nadal ha assegurat que "està tot lligat" i que es podrà concloure "amb un balanç bastant eficient de la gestió dels recursos públics i la vinculació amb el sector privat per invertir en infraestructures a Catalunya".
Re: Seguiment de les obres de la L9
Últimament en Nadal ho deixa tot lligat, sembla que està convençut que no hi tornarà.metring wrote:Joaquim Nadal ha assegurat que "està tot lligat"
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Seguiment de les obres de la L9
http://www20.gencat.cat/docs/msi-dgac/R ... mollet.pdf
La L-9/L-10 reprèn l'excavació al Guinardó
Divendres, 8 de octubre del 2010
EL PERIÓDICO
BARCELONA
La perforació del tram central de la L-9/L-10 del metro, de la Sagrera (Meridiana) a la Zona Universitària (Diagonal), el més endarrerit i l'últim que s'espera obrir el 2014, torna a avançar. La Conselleria d'Obres Públiques va anunciar ahir, sense donar data, que la tuneladora que obre la meitat oriental del tram de la Sagrera a Mandri ha començat a perforar de nou a partir del pou del Guinardó, on ha fet una parada tècnica de diverses setmanes.
La màquina va iniciar el seu recorregut al gener a la plaça de les Havaneres i ja ha fet un quilòmetre. Els quatre que li queden fins a Mandri es preveu que els completi el 2012. El segon talp que obrirà aquest tram central en sentit contrari, de la Zona Universitària cap a Mandri, segueix en revisió a la primera estació, després d'acabar el sector de l'Hospitalet, per adaptar-se al sòl més dur del nord de la Diagonal. La tercera tuneladora de la línia segueix avançant per sota el passeig de la Zona Franca.
La L-9/L-10 reprèn l'excavació al Guinardó
Divendres, 8 de octubre del 2010
EL PERIÓDICO
BARCELONA
La perforació del tram central de la L-9/L-10 del metro, de la Sagrera (Meridiana) a la Zona Universitària (Diagonal), el més endarrerit i l'últim que s'espera obrir el 2014, torna a avançar. La Conselleria d'Obres Públiques va anunciar ahir, sense donar data, que la tuneladora que obre la meitat oriental del tram de la Sagrera a Mandri ha començat a perforar de nou a partir del pou del Guinardó, on ha fet una parada tècnica de diverses setmanes.
La màquina va iniciar el seu recorregut al gener a la plaça de les Havaneres i ja ha fet un quilòmetre. Els quatre que li queden fins a Mandri es preveu que els completi el 2012. El segon talp que obrirà aquest tram central en sentit contrari, de la Zona Universitària cap a Mandri, segueix en revisió a la primera estació, després d'acabar el sector de l'Hospitalet, per adaptar-se al sòl més dur del nord de la Diagonal. La tercera tuneladora de la línia segueix avançant per sota el passeig de la Zona Franca.
Re: Seguiment de les obres de la L9
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 6697.shtml
nou ESPAI PÚBLIC en un tram aeri del suburbà
La L-10 crea la rambla més gran de BCN a l'eix vial de la Zona Franca
Té un circuit de 2,5 km amb un terra multicolor i aparells de gimnàstica per córrer o anar en bici
L'àrea verda i lúdica de 50.000 m2 ja està a punt sota els dos viaductes, encara sense trens, del carrer A
Dilluns, 11 de octubre del 2010
RAMON COMORERA / Barcelona
En el llarguíssim recorregut de la L-9/L-10 per les cinc ciutats metropolitanes que travessarà, la transformació del territori no solament es produeix sota terra amb els 50 quilòmetres de túnel i les 52 estacions, sinó també a la superfície, en la urbanització del sòl públic al voltant dels accessos a les parades. El cas més notable de recuperació d'aquests espais ha estat en el tram elevat de la nova línia, una obra sense precedents a la xarxa, construït amb dos viaductes al llarg del carrer A de la Zona Franca. La Conselleria d'Obres Públiques ha convertit el vial central del polígon en la rambla més gran de Barcelona.
Sota la marquesina que forma en l'àmplia mitjana de 20 metres del carrer A el ramal aeri de la L-10 s'hi estén ara una àrea verda i lúdica de 2,5 quilòmetres de llarg amb tres grans rotondes (a les cruïlles amb els carrers 3, 4 i 5). Els 50.000 metres quadrats del nou passeig acullen un circuit per córrer, anar en bicicleta o passejar, zones enjardinades amb mobiliari urbà i fins i tot una àrea amb aparells de gimnàstica. Els trens trigaran encara força temps a passar per aquestes vies anant o tornant de l'Hospitalet, però en l'entorn gris del polígon, el multicolor paviment del flamant recinte és una realitat.
PRIMERS USUARIS / Els primers i escassos usuaris (arribats a peu o sobre dues rodes) coincideixen aquests dies amb els últims empleats de la constructora que acaben el reforç d'una parella de pilars dels centenars que sostenen tant la infinita estructura longitudinal de les vies com la de les quatre estacions, igualment aèries, que tindrà el tram a l'espera de la seva prolongació fins al polígon Pratenc: Zona Franca Ports
d'Europa, Zona Franca ZAL, Zona Franca Port i Zona Franca Litoral.
És el cas de Diego Luna, un jubilat del centre de l'Hospitalet que divendres passat exercitava metòdicament els músculs i les articulacions en la desena d'artefactes instal·lats a l'interior de la gran rotonda de la intersecció del carrer A i el carrer 3. Diego havia deixat la seva bici a pocs metres i, mentre remava en dic sec amb l'aparell corresponent, va elogiar la instal·lació tot i que esmunyint una queixa sobre una carència del projecte: «En aquesta plaça hi falta una font».
Al costat de fanals de disseny encara embolicats amb plàstics i cartrons, passejaven Marc i Roger a bord de les seves màquines, lluint casc i vestimenta de ciclista. Van assegurar que la ruta acabada de descobrir els agradava, «pel seu original disseny i per l'absència de pendents», però també lamentaven una cosa: els semàfors que «interrompen el recorregut».
No hi ha hagut fins ara estrena formal del nou parc, però el suau paviment amb zones de color groc, gris, vermell i marró i els parterres amb plantes ja estan a punt.
DE 100 EN 100 / A partir del quilòmetre 0 les pulsacions dels corredors que inicien el circuit van en augment fins a arribar a una velocitat de creuer que està únicament a l'abast dels que dediquen bona part del seu temps, i sense faltes d'assistència, a trotar sentint només el ressò dels propis passos i l'implacable ritme cardíac. Unes xifres singulars i enormes pintades al cromàtic paviment anuncien les centenes de metres que van caient a força de voluntat i d'entrenament.
El vistós circuit s'estén entre els carrers 1 i 6, en un ambient càlid dins de la rambla, però fred fora d'aquesta, i barrejat amb el pas incessant en totes dues direccions de centenars de camions de gran tonatge. Una pudor recurrent i de força variable, qui sap si de la pròxima macrodepuradora del Baix o d'alguna de les moltes indústries de la zona potencialment candidates a contaminar, amargava divendres el desitjat passeig veloç.
nou ESPAI PÚBLIC en un tram aeri del suburbà
La L-10 crea la rambla més gran de BCN a l'eix vial de la Zona Franca
Té un circuit de 2,5 km amb un terra multicolor i aparells de gimnàstica per córrer o anar en bici
L'àrea verda i lúdica de 50.000 m2 ja està a punt sota els dos viaductes, encara sense trens, del carrer A
Dilluns, 11 de octubre del 2010
RAMON COMORERA / Barcelona
En el llarguíssim recorregut de la L-9/L-10 per les cinc ciutats metropolitanes que travessarà, la transformació del territori no solament es produeix sota terra amb els 50 quilòmetres de túnel i les 52 estacions, sinó també a la superfície, en la urbanització del sòl públic al voltant dels accessos a les parades. El cas més notable de recuperació d'aquests espais ha estat en el tram elevat de la nova línia, una obra sense precedents a la xarxa, construït amb dos viaductes al llarg del carrer A de la Zona Franca. La Conselleria d'Obres Públiques ha convertit el vial central del polígon en la rambla més gran de Barcelona.
Sota la marquesina que forma en l'àmplia mitjana de 20 metres del carrer A el ramal aeri de la L-10 s'hi estén ara una àrea verda i lúdica de 2,5 quilòmetres de llarg amb tres grans rotondes (a les cruïlles amb els carrers 3, 4 i 5). Els 50.000 metres quadrats del nou passeig acullen un circuit per córrer, anar en bicicleta o passejar, zones enjardinades amb mobiliari urbà i fins i tot una àrea amb aparells de gimnàstica. Els trens trigaran encara força temps a passar per aquestes vies anant o tornant de l'Hospitalet, però en l'entorn gris del polígon, el multicolor paviment del flamant recinte és una realitat.
PRIMERS USUARIS / Els primers i escassos usuaris (arribats a peu o sobre dues rodes) coincideixen aquests dies amb els últims empleats de la constructora que acaben el reforç d'una parella de pilars dels centenars que sostenen tant la infinita estructura longitudinal de les vies com la de les quatre estacions, igualment aèries, que tindrà el tram a l'espera de la seva prolongació fins al polígon Pratenc: Zona Franca Ports
d'Europa, Zona Franca ZAL, Zona Franca Port i Zona Franca Litoral.
És el cas de Diego Luna, un jubilat del centre de l'Hospitalet que divendres passat exercitava metòdicament els músculs i les articulacions en la desena d'artefactes instal·lats a l'interior de la gran rotonda de la intersecció del carrer A i el carrer 3. Diego havia deixat la seva bici a pocs metres i, mentre remava en dic sec amb l'aparell corresponent, va elogiar la instal·lació tot i que esmunyint una queixa sobre una carència del projecte: «En aquesta plaça hi falta una font».
Al costat de fanals de disseny encara embolicats amb plàstics i cartrons, passejaven Marc i Roger a bord de les seves màquines, lluint casc i vestimenta de ciclista. Van assegurar que la ruta acabada de descobrir els agradava, «pel seu original disseny i per l'absència de pendents», però també lamentaven una cosa: els semàfors que «interrompen el recorregut».
No hi ha hagut fins ara estrena formal del nou parc, però el suau paviment amb zones de color groc, gris, vermell i marró i els parterres amb plantes ja estan a punt.
DE 100 EN 100 / A partir del quilòmetre 0 les pulsacions dels corredors que inicien el circuit van en augment fins a arribar a una velocitat de creuer que està únicament a l'abast dels que dediquen bona part del seu temps, i sense faltes d'assistència, a trotar sentint només el ressò dels propis passos i l'implacable ritme cardíac. Unes xifres singulars i enormes pintades al cromàtic paviment anuncien les centenes de metres que van caient a força de voluntat i d'entrenament.
El vistós circuit s'estén entre els carrers 1 i 6, en un ambient càlid dins de la rambla, però fred fora d'aquesta, i barrejat amb el pas incessant en totes dues direccions de centenars de camions de gran tonatge. Una pudor recurrent i de força variable, qui sap si de la pròxima macrodepuradora del Baix o d'alguna de les moltes indústries de la zona potencialment candidates a contaminar, amargava divendres el desitjat passeig veloç.
Re: Seguiment de les obres de la L9
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... o?id=29106
El conseller Nadal informarà demà sobre les últimes novetats respecte a l'L9/L10
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, informarà demà divendres, 15 d’octubre, sobre les últimes novetats respecte a l’L9/10
La roda de premsa tindrà lloc, a les 12.30 hores, a la sala d’actes del Departament de Política Territorial i Obres Públiques (Av. Josep Tarradellas, 2, 4 i 6. Barcelona).
15-10-2010 12:30 | Sala d'actes del DPTOP (Av. Josep Tarradellas, 2, 4 i 6) | Barcelona (Barcelonès) | Barcelona
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, informarà sobre les últimes novetats respecte a l’L9/10
El conseller Nadal informarà demà sobre les últimes novetats respecte a l'L9/L10
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, informarà demà divendres, 15 d’octubre, sobre les últimes novetats respecte a l’L9/10
La roda de premsa tindrà lloc, a les 12.30 hores, a la sala d’actes del Departament de Política Territorial i Obres Públiques (Av. Josep Tarradellas, 2, 4 i 6. Barcelona).
15-10-2010 12:30 | Sala d'actes del DPTOP (Av. Josep Tarradellas, 2, 4 i 6) | Barcelona (Barcelonès) | Barcelona
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, informarà sobre les últimes novetats respecte a l’L9/10
Re: Seguiment de les obres de la L9
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... ersitaria/
La Generalitat adjudica la concessió de les estacions del tram II de l’L9/L10, entre el Polígon Pratenc i Zona Universitària
La Generalitat, mitjançant l’empresa pública Ifercat, ha adjudicat la concessió per a la construcció, manteniment i explotació de les 15 estacions de l’L9/L10 del tram II, per un període de 30 anys i un import de 1.435 MEUR. Aquesta fórmula per a l’entrada del capital privat en el finançament de la línia es va aplicar l’any 2008, amb l’adjudicació de les concessions de les estacions dels trams I i IV. L’objectiu és doble, ja que garanteix la inversió necessària per a continuar l’execució d’aquesta obra estratègica per a la ciutat i al mateix temps es dóna entrada a la col·laboració privada en la gestió de les estacions. Ifercat mantindrà la propietat de les estacions de l’L9 i TMB en serà l’operador.
Nou impuls al finançament de l’L9/L10
La Generalitat, mitjançant l’empresa pública Ifercat, ha adjudicat la construcció, manteniment i explotació de les 15 estacions de l’L9/10 corresponents al tram II, entre el Polígon Pratenc i Zona Universitària a un consorci d’empreses composat per Dragados (Cat D.C.C.), Comsa Emte Concesiones, S.L. i ACSA Obras e Infraestructuras, S.A. La concessió es limita a un període de 30 anys, més el termini d’execució de les obres, i suma un import de 1.435 MEUR dels quals 807,7 MEUR són d’inversió.
Aquesta fórmula de concessió d’obra pública per a la construcció, conservació i manteniment de les estacions de l’L9, introduïda pel Govern l’estiu del 2008, té com a objectiu garantir el finançament de les infraestructures en marxa i promoure la participació del sector privat per a construir, mantenir i finançar el cost de part de l’L9/L10 del metro. Això permet, alhora, una disminució de la càrrega directa als pressupostos del Govern, i l’aprofitament màxim de les aportacions, recursos tècnics, experiència i capacitat econòmica del sector privat.
En aquest sentit, l’octubre del 2008 es van adjudicar les primeres concessions, corresponents a les 26 estacions dels trams I i IV de la línia, que van sumar 2.313 MEUR , dels quals 1.708 MEUR són d’inversió en obra. El tram I es va adjudicar al consorci format per FCC, OHL i Copisa, i el tram IV, al consorci format per Dragados (Cat D.C.C.), Comsa i Acsa Sorigué.
L’any 2011 es preveu licitar també les 11 estacions que conformen el tram III, entre Zona Universitària i Sagrera Meridiana, l’últim que resta per concessionar de tota la línia.
Concessió del tram II de l’L9
Els concessionaris del tram II haurà d’assumir l’execució de la totalitat de l’obra de les estacions encara per construir, així com continuar els treballs a les estacions ja iniciades d’aquest trams. En aquest sentit, haurà d’impulsar les licitacions pendents que calguin per a completar-les (arquitectura, acabats i instal·lacions), i s’encarregarà del manteniment i explotació de les estacions, que inclou la neteja, el funcionament d’ascensors i escales i la ventilació.
En total, la construcció de l’L9/L10 comporta una inversió de 6.537 MEUR. Es preveu que el 44% d’aquestes obres es financin amb col·laboració privada, amb l’estructura per la qual les estacions, la seva arquitectura i les seves instal·lacions es construeixen i mantenen pels concessionaris. Els túnels, les vies i catenàries, el centre de control i les comunicacions romandran sota el control d’Ifercat i es financen pressupostàriament.
15 estacions al tram II
La concessió que ara s’adjudica comprèn la construcció, conservació, manteniment i explotació de les 15 estacions de l’L9 del metro del tram II, ubicades al llarg dels seus 10,8 quilòmetres de longitud. Les estacions concessionades d’aquest tram són:
* ZAL Prat (Polígon Pratenc)
* Nova Estació Zona Franca
* Zona Franca ZAL
* Zona Franca Port
* Zona Franca Litoral
* Motors
* Foc Cisell
* Foneria
* Ildefons Cerdà
* Provençana
* Gornal
* Torrassa
* Collblanc
* Camp Nou
* Zona Universitària
IFERCAT, propietària; GISA, gestor de l’obra ; TMB, operador
La concessió no comporta modificacions quant a la titularitat de la xarxa, de manera que la Generalitat, a través d’Ifercat manté la propietat de les estacions i del túnel per on circularan els trens i és la responsable de les comunicacions neuràlgiques.
GISA continua com ens gestor encarregat de les obres de construcció de l’L9/L10 i, conseqüentment, també de la gestió dels nous concessionaris en el tram II.
L’Entitat Metropolitana del Transport (EMT) serà el prestador del servei, mentre que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) en serà l’operador. D’aquesta manera, la línia quedarà integrada a la xarxa actual per tal d’oferir un servei eficient als usuaris de metro de l’Àrea Metropolitana.
Pel que fa a l’explotació de les zones comercials, la publicitat o telecomunicacions a les estacions, Ifercat durà a terme un estudi per analitzar les diferents possibilitats i alternatives en aquest sentit.
La tuneladora de Zona Universitària reprèn la marxa
D’altra banda, la tuneladora que perfora el tram central des del pou Bifurcació fins a Mandri ha tornat a arrencar, un cop s’han completat els treballs de manteniment i canvi d’eines que s’hi han dut a terme durant els últims mesos a l’estació de Zona Universitària.
D’aquesta manera, la màquina reprèn la marxa, per tal d’excavar els 3,9 km pendents entre Zona Universitària i Mandri, amb la previsió que hi arribi entre finals del 2011 i principis del 2012.
Prèviament, la tuneladora ja ha excavat el tram entre el pou bifurcació i Zona Universitària, de 3,3 km de longitud. En aquest sentit, la màquina va començar a perforar a l’abril del 2009 al pou Bifurcació, i va arribar a Zona Universitària el passat mes de maig.
Un cop aquí, durant aquest temps s’ha dut a terme una parada tècnica per adequar la màquina als terrenys més durs del nou tram a excavar, on predomina el granit. En aquest sentit, s’ha introduït un nou capçal per a la màquina, amb l’objectiu d’adequar-la a la morfologia del sòl del nou tram. Anteriorment, ja s’havia extret el capçal utilitzat per a perforar el tram de 3,3 km entre el pou Bifurcació i Zona Universitària. La roda de tall d’aquesta tuneladora és de 12 metres de diàmetre i 200 tones de pes.
3 tuneladores en marxa
Amb la represa de la tuneladora de Zona Universitària, ja són 3 les màquines que perforen actualment el túnel de l’L9/L10 en diferents punts. En aquest sentit, a principis d’octubre va reprendre la marxa la tuneladora de Guinardó, que perfora el tram central en sentit contrari, i una altra tuneladora de 12 metres de diàmetre excava el tram entre el viaducte de la Zona Franca i el pou Bifurcació i actualment està excavant en direcció a l’estació de Foneria.
En total, ja s’han executat prop de 38,5 km de l’L9/L10 d’un total de 50 km, dels quals 11 ja es troben en servei. Es tracta del ramal de Santa Coloma de Gramenet, que va entrar en funcionament a mitjans de desembre del 2009, amb 5 estacions (Can Peixauet - Can Zam, llevat de Santa Rosa) i del ramal de Badalona, que es va obrir a l’abril, amb 4 estacions més (Bon Pastor - Gorg). Finalment, al juny es van posar en marxa dues estacions més en el tram contigu: Onze de Setembre i l’intercanviador de La Sagrera, dins del terme municipal de Barcelona.
El proper tram en entrar en funcionament serà el ramal de l’aeroport de Barcelona, cap al 2012. La previsió és que tota la línia funcioni el 2014.
La Generalitat adjudica la concessió de les estacions del tram II de l’L9/L10, entre el Polígon Pratenc i Zona Universitària
La Generalitat, mitjançant l’empresa pública Ifercat, ha adjudicat la concessió per a la construcció, manteniment i explotació de les 15 estacions de l’L9/L10 del tram II, per un període de 30 anys i un import de 1.435 MEUR. Aquesta fórmula per a l’entrada del capital privat en el finançament de la línia es va aplicar l’any 2008, amb l’adjudicació de les concessions de les estacions dels trams I i IV. L’objectiu és doble, ja que garanteix la inversió necessària per a continuar l’execució d’aquesta obra estratègica per a la ciutat i al mateix temps es dóna entrada a la col·laboració privada en la gestió de les estacions. Ifercat mantindrà la propietat de les estacions de l’L9 i TMB en serà l’operador.
Nou impuls al finançament de l’L9/L10
La Generalitat, mitjançant l’empresa pública Ifercat, ha adjudicat la construcció, manteniment i explotació de les 15 estacions de l’L9/10 corresponents al tram II, entre el Polígon Pratenc i Zona Universitària a un consorci d’empreses composat per Dragados (Cat D.C.C.), Comsa Emte Concesiones, S.L. i ACSA Obras e Infraestructuras, S.A. La concessió es limita a un període de 30 anys, més el termini d’execució de les obres, i suma un import de 1.435 MEUR dels quals 807,7 MEUR són d’inversió.
Aquesta fórmula de concessió d’obra pública per a la construcció, conservació i manteniment de les estacions de l’L9, introduïda pel Govern l’estiu del 2008, té com a objectiu garantir el finançament de les infraestructures en marxa i promoure la participació del sector privat per a construir, mantenir i finançar el cost de part de l’L9/L10 del metro. Això permet, alhora, una disminució de la càrrega directa als pressupostos del Govern, i l’aprofitament màxim de les aportacions, recursos tècnics, experiència i capacitat econòmica del sector privat.
En aquest sentit, l’octubre del 2008 es van adjudicar les primeres concessions, corresponents a les 26 estacions dels trams I i IV de la línia, que van sumar 2.313 MEUR , dels quals 1.708 MEUR són d’inversió en obra. El tram I es va adjudicar al consorci format per FCC, OHL i Copisa, i el tram IV, al consorci format per Dragados (Cat D.C.C.), Comsa i Acsa Sorigué.
L’any 2011 es preveu licitar també les 11 estacions que conformen el tram III, entre Zona Universitària i Sagrera Meridiana, l’últim que resta per concessionar de tota la línia.
Concessió del tram II de l’L9
Els concessionaris del tram II haurà d’assumir l’execució de la totalitat de l’obra de les estacions encara per construir, així com continuar els treballs a les estacions ja iniciades d’aquest trams. En aquest sentit, haurà d’impulsar les licitacions pendents que calguin per a completar-les (arquitectura, acabats i instal·lacions), i s’encarregarà del manteniment i explotació de les estacions, que inclou la neteja, el funcionament d’ascensors i escales i la ventilació.
En total, la construcció de l’L9/L10 comporta una inversió de 6.537 MEUR. Es preveu que el 44% d’aquestes obres es financin amb col·laboració privada, amb l’estructura per la qual les estacions, la seva arquitectura i les seves instal·lacions es construeixen i mantenen pels concessionaris. Els túnels, les vies i catenàries, el centre de control i les comunicacions romandran sota el control d’Ifercat i es financen pressupostàriament.
15 estacions al tram II
La concessió que ara s’adjudica comprèn la construcció, conservació, manteniment i explotació de les 15 estacions de l’L9 del metro del tram II, ubicades al llarg dels seus 10,8 quilòmetres de longitud. Les estacions concessionades d’aquest tram són:
* ZAL Prat (Polígon Pratenc)
* Nova Estació Zona Franca
* Zona Franca ZAL
* Zona Franca Port
* Zona Franca Litoral
* Motors
* Foc Cisell
* Foneria
* Ildefons Cerdà
* Provençana
* Gornal
* Torrassa
* Collblanc
* Camp Nou
* Zona Universitària
IFERCAT, propietària; GISA, gestor de l’obra ; TMB, operador
La concessió no comporta modificacions quant a la titularitat de la xarxa, de manera que la Generalitat, a través d’Ifercat manté la propietat de les estacions i del túnel per on circularan els trens i és la responsable de les comunicacions neuràlgiques.
GISA continua com ens gestor encarregat de les obres de construcció de l’L9/L10 i, conseqüentment, també de la gestió dels nous concessionaris en el tram II.
L’Entitat Metropolitana del Transport (EMT) serà el prestador del servei, mentre que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) en serà l’operador. D’aquesta manera, la línia quedarà integrada a la xarxa actual per tal d’oferir un servei eficient als usuaris de metro de l’Àrea Metropolitana.
Pel que fa a l’explotació de les zones comercials, la publicitat o telecomunicacions a les estacions, Ifercat durà a terme un estudi per analitzar les diferents possibilitats i alternatives en aquest sentit.
La tuneladora de Zona Universitària reprèn la marxa
D’altra banda, la tuneladora que perfora el tram central des del pou Bifurcació fins a Mandri ha tornat a arrencar, un cop s’han completat els treballs de manteniment i canvi d’eines que s’hi han dut a terme durant els últims mesos a l’estació de Zona Universitària.
D’aquesta manera, la màquina reprèn la marxa, per tal d’excavar els 3,9 km pendents entre Zona Universitària i Mandri, amb la previsió que hi arribi entre finals del 2011 i principis del 2012.
Prèviament, la tuneladora ja ha excavat el tram entre el pou bifurcació i Zona Universitària, de 3,3 km de longitud. En aquest sentit, la màquina va començar a perforar a l’abril del 2009 al pou Bifurcació, i va arribar a Zona Universitària el passat mes de maig.
Un cop aquí, durant aquest temps s’ha dut a terme una parada tècnica per adequar la màquina als terrenys més durs del nou tram a excavar, on predomina el granit. En aquest sentit, s’ha introduït un nou capçal per a la màquina, amb l’objectiu d’adequar-la a la morfologia del sòl del nou tram. Anteriorment, ja s’havia extret el capçal utilitzat per a perforar el tram de 3,3 km entre el pou Bifurcació i Zona Universitària. La roda de tall d’aquesta tuneladora és de 12 metres de diàmetre i 200 tones de pes.
3 tuneladores en marxa
Amb la represa de la tuneladora de Zona Universitària, ja són 3 les màquines que perforen actualment el túnel de l’L9/L10 en diferents punts. En aquest sentit, a principis d’octubre va reprendre la marxa la tuneladora de Guinardó, que perfora el tram central en sentit contrari, i una altra tuneladora de 12 metres de diàmetre excava el tram entre el viaducte de la Zona Franca i el pou Bifurcació i actualment està excavant en direcció a l’estació de Foneria.
En total, ja s’han executat prop de 38,5 km de l’L9/L10 d’un total de 50 km, dels quals 11 ja es troben en servei. Es tracta del ramal de Santa Coloma de Gramenet, que va entrar en funcionament a mitjans de desembre del 2009, amb 5 estacions (Can Peixauet - Can Zam, llevat de Santa Rosa) i del ramal de Badalona, que es va obrir a l’abril, amb 4 estacions més (Bon Pastor - Gorg). Finalment, al juny es van posar en marxa dues estacions més en el tram contigu: Onze de Setembre i l’intercanviador de La Sagrera, dins del terme municipal de Barcelona.
El proper tram en entrar en funcionament serà el ramal de l’aeroport de Barcelona, cap al 2012. La previsió és que tota la línia funcioni el 2014.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment de les obres de la L9
I tot i així, els trams de Zona Franca i l'aeroport, no els obren fins el 2012?victorcasta wrote:Estat actual de les obres
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment de les obres de la L9
El ramal de l'aeroport que podria obrir-se abans necessita dels tallers que estan al ramal de la Zona Franca.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Hi esteu d'acord?
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... 2%80%99l9/
El DPTOP recull el premi del Col·legi de Periodistes al millor pla de comunicació 2009 per l’L9
Acte de lliurament
L’Oficina de Comunicació del Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha recollit avui el premi al millor Pla de Comunicació en els II Premis Gabinets de Comunicació, atorgats pel Col·legi de Periodistes de Catalunya. El guardó reconeix la tasca dels periodistes de fonts del Departament de Política Territorial i Obres Públiques que han elaborat i executat el pla de comunicació de la nova Línia 9 del Metro de Barcelona.
L’acte de lliurament dels premis ha estat presidit pel vicedegà del Col·legi de Periodistes de Catalunya, Ramon Besa, la presidenta de la comissió de Gabinets de Comunicació, Pilar Casanova i el president de Caixa Laietana, entitat patrocinadora, Josep Ibern. El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, i el cap de comunicació del DPTOP, Salvador Bilurbina, han estat els encarregats de recollir el premi al millor Pla de comunicació, en representació de l’Oficina de Comunicació del Departament, que ha consistit en una il·lustració del dissenyador Jordi Borràs.
El jurat considera que el pla contempla la interacció amb els diversos públics interessats en aquesta obra: mitjans de comunicació, ciutadania i institucions.
El pla és un bon exemple de coordinació externa, interna i de crisi, ja que vol recuperar la imatge d’aquesta obra pública amb una comunicació reparadora, després de la crisi del Carmel. Les accions combinen l’ús de les noves tecnologies amb eines més tradicionals, posant èmfasi en un contacte constant amb els ciutadans per atendre les preocupacions dels destinataris de l’obra.
L’objectiu d’aquests guardons és reconèixer i impulsar la tasca dels gabinets de comunicació i dels professionals que hi treballen, així com fomentar els esforços del sector públic i privat per donar accés a una informació veraç i útil.
Els premis s’atorguen amb una periodicitat anual i tenen com a referència el Manual de Bones Pràctiques elaborat per la Comissió de Gabinets de comunicació.
D’altra banda, la Direcció General de Relacions Institucionals de la Generalitat ha estat guardonada en aquesta edició dels II Premis Gabinets de Comunicació, pel programa educatiu ‘El nostre Govern i tu’, en la categoria de Creativitat i Innovació. Es tracta d’una iniciativa que pretén apropar els alumnes de primària a la política.
Consulteu el Pla de comunicació de l’L9 aquí http://www.slideshare.net/ptopcat/l9dos ... jatblocpdf
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... 2%80%99l9/
El DPTOP recull el premi del Col·legi de Periodistes al millor pla de comunicació 2009 per l’L9
Acte de lliurament
L’Oficina de Comunicació del Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha recollit avui el premi al millor Pla de Comunicació en els II Premis Gabinets de Comunicació, atorgats pel Col·legi de Periodistes de Catalunya. El guardó reconeix la tasca dels periodistes de fonts del Departament de Política Territorial i Obres Públiques que han elaborat i executat el pla de comunicació de la nova Línia 9 del Metro de Barcelona.
L’acte de lliurament dels premis ha estat presidit pel vicedegà del Col·legi de Periodistes de Catalunya, Ramon Besa, la presidenta de la comissió de Gabinets de Comunicació, Pilar Casanova i el president de Caixa Laietana, entitat patrocinadora, Josep Ibern. El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, i el cap de comunicació del DPTOP, Salvador Bilurbina, han estat els encarregats de recollir el premi al millor Pla de comunicació, en representació de l’Oficina de Comunicació del Departament, que ha consistit en una il·lustració del dissenyador Jordi Borràs.
El jurat considera que el pla contempla la interacció amb els diversos públics interessats en aquesta obra: mitjans de comunicació, ciutadania i institucions.
El pla és un bon exemple de coordinació externa, interna i de crisi, ja que vol recuperar la imatge d’aquesta obra pública amb una comunicació reparadora, després de la crisi del Carmel. Les accions combinen l’ús de les noves tecnologies amb eines més tradicionals, posant èmfasi en un contacte constant amb els ciutadans per atendre les preocupacions dels destinataris de l’obra.
L’objectiu d’aquests guardons és reconèixer i impulsar la tasca dels gabinets de comunicació i dels professionals que hi treballen, així com fomentar els esforços del sector públic i privat per donar accés a una informació veraç i útil.
Els premis s’atorguen amb una periodicitat anual i tenen com a referència el Manual de Bones Pràctiques elaborat per la Comissió de Gabinets de comunicació.
D’altra banda, la Direcció General de Relacions Institucionals de la Generalitat ha estat guardonada en aquesta edició dels II Premis Gabinets de Comunicació, pel programa educatiu ‘El nostre Govern i tu’, en la categoria de Creativitat i Innovació. Es tracta d’una iniciativa que pretén apropar els alumnes de primària a la política.
Consulteu el Pla de comunicació de l’L9 aquí http://www.slideshare.net/ptopcat/l9dos ... jatblocpdf
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment de les obres de la L9
El pla està molt ben plantejat, en tots els aspectes comunicatius que hi pugui haver en tot el que es refereix a L9, tant en la part encara en obres, com aquella part que s'ha anat posant en servei. Fins i tot es preveu com hauria de ser la comunicació en cas de crisi, que, si pot semblar bona, no se sap si funciona fins que no passa, que esperem que no passi.
Les visites a les estacions acabades, l'stand a la Plaça Catalunya, els fulletons que s'han repartit, és quelcom ben fet. En canvi, es troba a faltar una web més actualitzada i que permeti més interactivitat amb el ciutadà.
Les visites a les estacions acabades, l'stand a la Plaça Catalunya, els fulletons que s'han repartit, és quelcom ben fet. En canvi, es troba a faltar una web més actualitzada i que permeti més interactivitat amb el ciutadà.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Avui he passat per Santa Rosa, nivell inferior, i ja es veien les escales dins el pou, però tot formigó encara.
D'altre banda, encara hi han els senyals de trànsit dins el túnel. Per a que serveixen ara??
D'altre banda, encara hi han els senyals de trànsit dins el túnel. Per a que serveixen ara??
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Pla de comunicació excel·lent?
És una qüestió menor, però que al stand de Pl. Catalunya i altres elements de cartelleria encara digui "Terminal actual" i "Terminal entre pistes", quan a hores d'ara ja s'haurien pogut decidir per "Aeroport T-2" i "Aeroport T-1", respectivament, no és precisament un senyal de bona comunicació.metring wrote:Hi esteu d'acord?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment de les obres de la L9
De Twitters a DPTOP:
http://twitter.com/lewgratz
@ptopcat Hola! Perdoneu però és normal que la L9 vagi taan lenta? És provisional? Es tarda molt més de Fondo a La Sagrera en L9 que en L1!
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/ptop/
@lewgratz Fins ahir hi ha hagut una reducció de velocitat per obres a Santa Rosa però la velocitat de l'L9 és superior a la resta de línies
http://twitter.com/lewgratz
@ptopcat Hola! Perdoneu però és normal que la L9 vagi taan lenta? És provisional? Es tarda molt més de Fondo a La Sagrera en L9 que en L1!
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/ptop/
@lewgratz Fins ahir hi ha hagut una reducció de velocitat per obres a Santa Rosa però la velocitat de l'L9 és superior a la resta de línies
Re: Seguiment de les obres de la L9
Clar, a velocitat de tortuga a les rectes com la de Bon Pastor.metring wrote:De Twitters a DPTOP:
http://twitter.com/lewgratz
@ptopcat Hola! Perdoneu però és normal que la L9 vagi taan lenta? És provisional? Es tarda molt més de Fondo a La Sagrera en L9 que en L1!
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/ptop/
@lewgratz Fins ahir hi ha hagut una reducció de velocitat per obres a Santa Rosa però la velocitat de l'L9 és superior a la resta de línies
De totes maneres, no crec, que es trigui més amb L9, el que mata la línia, són els 6 minuts d'espera i el temps invertit a arribar a les andanes, en això L1, es millor.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Seguiment de les obres de la L9
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... havaneres/
El DPTOP inicia el tancament del pou de la tuneladora de l’L9 de la Plaça de les Havaneres
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha iniciat les obres d’urbanització de la plaça de les Havaneres, afectada per la construcció de l’L9. Així, han començat els treballs per al tancament i cobriment del pou situat en aquesta plaça que ha servit per a l’extracció i el manteniment de dues tuneladores que han excavat una part del túnel d’aquesta línia. Un cop es finalitzi la seva cobertura, s’urbanitzarà i enjardinarà de nou aquesta plaça, que comptarà amb un espai per a jocs infantils i zones de lleure. El pou s’utilitzarà per a facilitar la ventilació de l’L9 i l’L4. Les obres es completaran en prop de 6 mesos.
El DPTOP ha iniciat les obres de tancament i cobertura del pou de la plaça de les Havaneres, per tal reurbanitzar aquest espai i recuperar-lo per a la ciutadania, un cop finalitzats els treballs que s’hi ha dut terme en el marc de les obres de construcció de l’L9.
En aquest sentit, s’ha construït ja un nou forjat corresponent al pis previ a la coberta, i ara s’inicia el tancament a nivell de superfície, per tal de poder executar després la urbanització del nou espai que es generi. Un cop cobert, el pou de la plaça de les Havaneres es continuarà utilitzant per a ventilar els túnels de l’L9 i l’L4 i com a sortida d’emergència.
El pou d’Havaneres, de 23 metres de diàmetre i 62 metres de profunditat, ha servit per a l’extracció i manteniment de dues tuneladores encarregades de perforar diverses parts de túnel de la línia. Concretament, primer es va utilitzar com a pou d’extracció de la tuneladora que va perforar el túnel que en el futur formarà part del perllongament de l’L4, que avançava des de Badalona. Es tracta de la màquina que actualment perfora el tram de línia de Zona Franca.
Un cop finalitzats aquests treballs, després es va passar a utilitzar per realitzar el canvi de la roda de tall de la tuneladora que avançava des de Santa Coloma de Gramenet, i s’encarregava de la perforació del túnel pròpiament de l’L9. Aquesta màquina es troba actualment perforant a prop de l’estació de Guinardó, en direcció a Mandri.
Posteriorment, es va iniciar la construcció de l’estructura interior del pou, amb diferents pisos per acollir les instal·lacions i sales tècniques necessàries per dur a terme la ventilació del túnel de l’L9 i l’L4.
Urbanització de la plaça
Les obres de reurbanització de la plaça, un cop es completi la cobertura del pou, consistiran en el condicionament de l’espai alliberat per a l’ús ciutadà, amb zones de lleure, àrea de jocs infantils, seients, fonts i altres elements de mobiliari urbà, que contribuiran a la integració i recuperació d’aquesta àrea a la trama urbana.
La plaça es configura com un espai principalment per als vianants, tot i que es permetrà l’accés de vehicles als edificis contigus.
El projecte d’urbanització s’ha dissenyat tenint en compte les aportacions de l’Ajuntament de Barcelona i les necessitats de ventilació de la xarxa de metro de la ciutat.
Es preveu completar els treballs d’urbanització en 6 mesos.
El DPTOP inicia el tancament del pou de la tuneladora de l’L9 de la Plaça de les Havaneres
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha iniciat les obres d’urbanització de la plaça de les Havaneres, afectada per la construcció de l’L9. Així, han començat els treballs per al tancament i cobriment del pou situat en aquesta plaça que ha servit per a l’extracció i el manteniment de dues tuneladores que han excavat una part del túnel d’aquesta línia. Un cop es finalitzi la seva cobertura, s’urbanitzarà i enjardinarà de nou aquesta plaça, que comptarà amb un espai per a jocs infantils i zones de lleure. El pou s’utilitzarà per a facilitar la ventilació de l’L9 i l’L4. Les obres es completaran en prop de 6 mesos.
El DPTOP ha iniciat les obres de tancament i cobertura del pou de la plaça de les Havaneres, per tal reurbanitzar aquest espai i recuperar-lo per a la ciutadania, un cop finalitzats els treballs que s’hi ha dut terme en el marc de les obres de construcció de l’L9.
En aquest sentit, s’ha construït ja un nou forjat corresponent al pis previ a la coberta, i ara s’inicia el tancament a nivell de superfície, per tal de poder executar després la urbanització del nou espai que es generi. Un cop cobert, el pou de la plaça de les Havaneres es continuarà utilitzant per a ventilar els túnels de l’L9 i l’L4 i com a sortida d’emergència.
El pou d’Havaneres, de 23 metres de diàmetre i 62 metres de profunditat, ha servit per a l’extracció i manteniment de dues tuneladores encarregades de perforar diverses parts de túnel de la línia. Concretament, primer es va utilitzar com a pou d’extracció de la tuneladora que va perforar el túnel que en el futur formarà part del perllongament de l’L4, que avançava des de Badalona. Es tracta de la màquina que actualment perfora el tram de línia de Zona Franca.
Un cop finalitzats aquests treballs, després es va passar a utilitzar per realitzar el canvi de la roda de tall de la tuneladora que avançava des de Santa Coloma de Gramenet, i s’encarregava de la perforació del túnel pròpiament de l’L9. Aquesta màquina es troba actualment perforant a prop de l’estació de Guinardó, en direcció a Mandri.
Posteriorment, es va iniciar la construcció de l’estructura interior del pou, amb diferents pisos per acollir les instal·lacions i sales tècniques necessàries per dur a terme la ventilació del túnel de l’L9 i l’L4.
Urbanització de la plaça
Les obres de reurbanització de la plaça, un cop es completi la cobertura del pou, consistiran en el condicionament de l’espai alliberat per a l’ús ciutadà, amb zones de lleure, àrea de jocs infantils, seients, fonts i altres elements de mobiliari urbà, que contribuiran a la integració i recuperació d’aquesta àrea a la trama urbana.
La plaça es configura com un espai principalment per als vianants, tot i que es permetrà l’accés de vehicles als edificis contigus.
El projecte d’urbanització s’ha dissenyat tenint en compte les aportacions de l’Ajuntament de Barcelona i les necessitats de ventilació de la xarxa de metro de la ciutat.
Es preveu completar els treballs d’urbanització en 6 mesos.