wefer wrote:
La Generalitat simplement ha
tornat a les xifres que tenia la línia quan pertanyia a l'Estat. El que va passar és que quan la Generalitat la va assumir va augmentar molt els serveis i després s'han adonat que és insostenible. El per què ja és una altra cosa, i suposo que en bona part és culpa del que cobra ADIF/Renfe pels seus serveis. La compra de nous trens hauria de millorar el tema.
La generalitat li va treure suc, i com gairebé tot servei públic, és insostenible per si sol. Si es van assolir aquelles xifres amb unes freqüències que tampoc eren cap marevella, immagina't si la línia tingués uns horaris decents. El cas de la Pobla es més "sagnant" que la resta, ja que ha tingut un sobrecost d'operació excessiu cortesia tant de Renfe com d'Adif. De fet, no comprenc per què FGC no va fer des de el dia 1 el que ha fet ara, que es operar per ell mateix la línia i no aguantar durant anys la fantasmada que hem tingut.
wefer wrote:Sí. Caben tots dins d'un sol bus.
Des de la retallada de freqüències, si. Abans era més discutible i amb moments fins i tot d'una alta ocupació. I ho dic per que ho he vist, viscut i n'he estat usuari.
wefer wrote:I de fet ningú utilitza el tren a La Pobla. Si fins i tot et deixa a una distància insultant del centre del poble.
No s'utilitza gairebé doncs els horaris antinaturals que te n'impedeixen l'ús. Si li sumem que molta gent haurà d'usar el cotxe per arribar a l'estació des de les rodalies, ja ho tens tot dit.
wefer wrote:Precisament per això és millor potenciar el servei de bus, molt més barat la qual cosa permet freqüències millors pel mateix preu i a més parant en els pobles, no a 3 Km dels mateixos.
I la línia, deixar-la com un tema turístic.
El servei de bus s'ha de potenciar, i moltíssim, però en cap cas per a fer la competència al tren. Lleida te una xarxa de TP nefasta i inútil , qui l'usa es perque o no te més remei, o de santa casualitat li va bé en un moment determinat. Tota la mobilitat real es realitza amb transport privat. No et pensis pas que els busos s'omplen, hi ha poques línies de bus que porten un passatge decent, i el problema es el mateix que el del tren, unes freqüències que són una autèntica caqueta. (i ja no parlem quan t'has de moure en dissabtes o pitjor encara, en festius).
El bus s'ha de potenciar fent línies de rodalies entre diferents pobles i viles i que aquestes, serveixin d'aportació a la línia de tren si aquesta passa per la zona. Horaris cadenciats amb les arribades del tren i d'altres línies de bus, amb un augment molt significatiu de les freqüències i tota la mobilitat de la zona millorarien enormement. Però clar, aquestes coses en aquest país no es pensen, de fet, es pensen taaaaant al revés, que tindrem 1 bus cada hora entre Lleida i Balaguer, cortesia d'ALSA que haurà pressionat a la Generalitat per no permetre que FGC s'emportés gran part del seu pastís.
wefer wrote:Les úniques estacions amb una bona ubicació són Balaguer i Tremp. La resta no serveixen per a res avui dia. És el resultat d'haver dissenyat una línia que no era per servir el territori per on passa sinó per servir d'enllaç internacional, cosa que mai va arribar a fer.
A més, si sumes les poblacions de Tremp i La Pobla, ni tan sols arriben als 10.000 habitants!! Això no justifica 70 Km de línia de ferrocarril de cap manera.
Mantenir el servei regular fins a Balaguer, d'acord, però la resta de la línia no té sentit més enllà del turisme (cosa gens menyspreable).
Bona ubicació no vol dir que les que no són tant bones siguin un despropòsit, vegi's per exemple Sant Llorenç de Montgai o Àger. Gairebé tota la zona de la línia te profit de zona de lleure, activitats d'esport i turisme de muntanya en general. Potencial, especialment durant la primavera - inicis de tardor existeix més enllà de les necessitats de mobilitat de la zona.
Tota la línia pot conviure perfectament amb un servei de material històric com a reclam turístic i servei comercial si la política de mobilitat és encertada i FGC fa la promoció adient, avui dia per cert, inexistent també (no vagi a ser que l'ALSA s'emprenyi). FGC i Renfe podrien fer bitllets conjunts combinats de AV + FGC i apropar la gent de Girona, Barcelona o Tarragona a l'àmbit de la línia sense perdre 6 hores, ja que malauradament l'única entrada a la línia s'ha de fer per Lleida.
Per tant, si li sumem els factors de mobilitat real dels habitants, turisme i el tren històric, el rendiment de la línia en el seu conjunt pot ser molt, i molt elevada, però cal fer les coses per l'interés comú de tota la ciutadania i no per l'interés personal de l'ALSA com passa actualment.