http://www.lleida.com/noticia_canal/nov ... e-la-poblaCinc municipis de la línia ferroviària de la Pobla han sol·licitat a Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) la cessió d’estacions clausurades, magatzems, habitatges i terrenys que l’Executiu català va adquirir fa deu anys, el gener del 2006, quan l’Estat li va transferir aquesta infraestructura.
Alguns ajuntaments plantegen fer-los servir per a nous equipaments públics; altres, per reordenar l’espai urbà amb zones verdes; i alguns esperen frenar així el deteriorament d’uns immobles que fa anys que estan clausurats.
FGC ha cedit fins a la data antics habitatges per a treballadors ferroviaris a Gerb, l’estació d’Àger a una fundació que organitza colònies per a joves, i l’estació de la Pobla de Segur, que l’ajuntament ja rehabilita, per a usos turístics, i la de Cellers acull un alberg. S’hi sumen peticions de cessió d’altres immobles als municipis de Salàs de Pallars, Castell de Mur, les Avellanes i Santa Linya, Camarasa i Térmens.
[...]
Notícies línia de La Pobla de Segur
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Nova vida per a estacions de la Pobla
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Quina és la història d'aquest ramal que connecta directament la línia de la Pobla amb el Pla de Vilanoveta? Veig també donava servei a les fàbriques de la farinera La Meta i la San Miguel. http://www.icc.cat/vissir3/index.html?4SuhCN7ou
Segons el mapa de l'ICGC pertany a FGC, tot i que no sé si formà part del traspàs de 2005.
Quan va ser la darrera vegada que hi va passar un tren? Els senyals del pas a nivell de l'Av de la Indústria semblen prou moderns: https://goo.gl/maps/MmjfJjpSyjy (també s'aprecia com van asfaltar les vies sense molestar-se a desballestar-les abans).
Curiosament potser avui seria d'utilitat per als nous trens de la línia.
Segons el mapa de l'ICGC pertany a FGC, tot i que no sé si formà part del traspàs de 2005.
Quan va ser la darrera vegada que hi va passar un tren? Els senyals del pas a nivell de l'Av de la Indústria semblen prou moderns: https://goo.gl/maps/MmjfJjpSyjy (també s'aprecia com van asfaltar les vies sense molestar-se a desballestar-les abans).
Curiosament potser avui seria d'utilitat per als nous trens de la línia.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Que jo sàpiga aquest ramal encara està en servei, de fet, els de la ARMF l'usen per invertir de les seves màquines (Triangle). Això sí, desconec si en els darrers mesos ha quedat sense servei, però ho dubto pas.Sky wrote:Quina és la història d'aquest ramal que connecta directament la línia de la Pobla amb el Pla de Vilanoveta? Veig també donava servei a les fàbriques de la farinera La Meta i la San Miguel. http://www.icc.cat/vissir3/index.html?4SuhCN7ou
Segons el mapa de l'ICGC pertany a FGC, tot i que no sé si formà part del traspàs de 2005.
Quan va ser la darrera vegada que hi va passar un tren? Els senyals del pas a nivell de l'Av de la Indústria semblen prou moderns: https://goo.gl/maps/MmjfJjpSyjy (també s'aprecia com van asfaltar les vies sense molestar-se a desballestar-les abans).
Curiosament potser avui seria d'utilitat per als nous trens de la línia.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Aquest ramal com bé ha dit el Miquel, si es troba en un bon estat, pot ser utilitzat perfectament per als nous trens sense haver de passar per Lleida. S'estalvia una volta innecessària passant per la capital i després per la línia de Manresa.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Jo al veure les vies del pas a nivell pensava que estarien inutilitzades i que com a mínim no es podria recórrer el ramal sencer. M'alegro que funcioni encara perquè sembla que pot tenir bastant utilitat.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Publica avui el diari La Mañana que FGC estaria estudiant que a la línia hi circulin també trens de mercaderies, així com la creació de noves estacions i "accessos directes" a polígons industrials.
La notícia és de l'edició en paper tot i que al web surt un petit resum: http://www.lamanyana.cat/detall-noticie ... rcaderies/
La notícia és de l'edició en paper tot i que al web surt un petit resum: http://www.lamanyana.cat/detall-noticie ... rcaderies/
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Molt bona notícia, però crec que no hem de tirar les campanes al vol, es va dir el mateix amb la prolongació fins a Andorra, i al final no es va fer absolutament res. No obstant, em sembla molt positiu que es pugui potenciar la línia també per al transport de mercaderies, podria ajudar molt de cara a les exportacions de les empreses de la zona que vulguin comercialitzar els seus productes a Espanya, resta de Catalunya i per què no, Europa. Ara bé, no sé si FGC estaria disposada a que circulin trens d'operadores privades com Continental, Transfesa... a la línia de La Pobla, o potser operi ella mateixa els serveis de mercaderies, tot i que no tindria cap problema amb ADIF, ja que en un principi té llicència per al transport de mercaderies.
L'altra pregunta és sobre aquestes "noves estacions"? Que volen dir amb això? Possible prolongació?
Llàstima que no es publiqui la notícia completa...
L'altra pregunta és sobre aquestes "noves estacions"? Que volen dir amb això? Possible prolongació?
Llàstima que no es publiqui la notícia completa...
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Més que prolongació potser es refereix a alguna altra possible estació en el recorregut actual, suposo i entenc, tot i que no entenc ben bé on poden voler fer-la.Renfe451 wrote:Molt bona notícia, però crec que no hem de tirar les campanes al vol, es va dir el mateix amb la prolongació fins a Andorra, i al final no es va fer absolutament res. No obstant, em sembla molt positiu que es pugui potenciar la línia també per al transport de mercaderies, podria ajudar molt de cara a les exportacions de les empreses de la zona que vulguin comercialitzar els seus productes a Espanya, resta de Catalunya i per què no, Europa. Ara bé, no sé si FGC estaria disposada a que circulin trens d'operadores privades com Continental, Transfesa... a la línia de La Pobla, o potser operi ella mateixa els serveis de mercaderies, tot i que no tindria cap problema amb ADIF, ja que en un principi té llicència per al transport de mercaderies.
L'altra pregunta és sobre aquestes "noves estacions"? Que volen dir amb això? Possible prolongació?
Llàstima que no es publiqui la notícia completa...
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Potser fa referència a algun baixador turístic Balaguer amunt.oriolp13 wrote:Més que prolongació potser es refereix a alguna altra possible estació en el recorregut actual, suposo i entenc, tot i que no entenc ben bé on poden voler fer-la.Renfe451 wrote:Molt bona notícia, però crec que no hem de tirar les campanes al vol, es va dir el mateix amb la prolongació fins a Andorra, i al final no es va fer absolutament res. No obstant, em sembla molt positiu que es pugui potenciar la línia també per al transport de mercaderies, podria ajudar molt de cara a les exportacions de les empreses de la zona que vulguin comercialitzar els seus productes a Espanya, resta de Catalunya i per què no, Europa. Ara bé, no sé si FGC estaria disposada a que circulin trens d'operadores privades com Continental, Transfesa... a la línia de La Pobla, o potser operi ella mateixa els serveis de mercaderies, tot i que no tindria cap problema amb ADIF, ja que en un principi té llicència per al transport de mercaderies.
L'altra pregunta és sobre aquestes "noves estacions"? Que volen dir amb això? Possible prolongació?
Llàstima que no es publiqui la notícia completa...
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Pot ser que sigui Palau-Puigcercós, aprofitant que reconvertiran l'edifici en un molí d'oli?
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
De mercaderies ja se'n ha parlat més d'una vegada i mai s'ha concretat en res.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Aquesta jo crec que podria ser una, i l'altra, jo el Baixador de Cellers el faria davant de l'Hotel-Restaurant El Llac. Una simple andana, just on arriba la carretera de Cellers, seria molt més proper al poble (i de retruc al hotel, doncs s'hi podria accedir també en tren) que l'actual estació.Renfe451 wrote:Pot ser que sigui Palau-Puigcercós, aprofitant que reconvertiran l'edifici en un molí d'oli?
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Avui he anat en tren de Lleida a Balaguer. Coses que he vist:
-Han retirat totes les validadores dels baixadors. Balaguer sí conserva la validadora per a títols sense contacte, a Lleida no m'hi he fixat perquè el tren ha sortit de la via 4.
-Ja han senyalitzat, excepte a Lleida, el punt de parada per als trens 331 amb el model estàndard d'FGC (quadrat vermell amb la fletxa). També han senyalitzat a les andanes el punt per accedir al tren les cadires de rodes i els cotxets, amb pintura blanca a l'andana i el quadradet de color blau amb un cotxet i una cadira de rodes com a les línies Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia, just en aquest punt han posat una goma negra a la vora de l'andana
-Hi han avisos a les estacions indicant de pas de trens fora dels horaris habituals dels trens, suposo per les proves que estan realitzant amb els 331.
-He observat que a la taquilla de Balaguer ara es poden fer recàrregues de títols ATM. No sé si deuen fer servir el mateix sistema que empren als estancs, doncs conserven encara el programa de venda de bitllets de RENFE.
Una altra cosa que m'he fixat i venia rumiant: si no mal m'equivoco les andanes de la línia de La Pobla són més baixes que les andanes de l'estació de Lleida... i de La Pobla. Suposo que hauran encarregat els trens perquè estiguin a l'alçada estàndard de les andanes de la línia... haurem d'escalar per baixar del tren a Lleida i La Pobla?
-Han retirat totes les validadores dels baixadors. Balaguer sí conserva la validadora per a títols sense contacte, a Lleida no m'hi he fixat perquè el tren ha sortit de la via 4.
-Ja han senyalitzat, excepte a Lleida, el punt de parada per als trens 331 amb el model estàndard d'FGC (quadrat vermell amb la fletxa). També han senyalitzat a les andanes el punt per accedir al tren les cadires de rodes i els cotxets, amb pintura blanca a l'andana i el quadradet de color blau amb un cotxet i una cadira de rodes com a les línies Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia, just en aquest punt han posat una goma negra a la vora de l'andana
-Hi han avisos a les estacions indicant de pas de trens fora dels horaris habituals dels trens, suposo per les proves que estan realitzant amb els 331.
-He observat que a la taquilla de Balaguer ara es poden fer recàrregues de títols ATM. No sé si deuen fer servir el mateix sistema que empren als estancs, doncs conserven encara el programa de venda de bitllets de RENFE.
Una altra cosa que m'he fixat i venia rumiant: si no mal m'equivoco les andanes de la línia de La Pobla són més baixes que les andanes de l'estació de Lleida... i de La Pobla. Suposo que hauran encarregat els trens perquè estiguin a l'alçada estàndard de les andanes de la línia... haurem d'escalar per baixar del tren a Lleida i La Pobla?
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Ara només falta que retirin les múltiples limitacions temporals de velocitat que conserva la línia per a poder reduïr una mica més el temps de viatge.Granolleri wrote:Avui he anat en tren de Lleida a Balaguer. Coses que he vist:
-Han retirat totes les validadores dels baixadors. Balaguer sí conserva la validadora per a títols sense contacte, a Lleida no m'hi he fixat perquè el tren ha sortit de la via 4.
-Ja han senyalitzat, excepte a Lleida, el punt de parada per als trens 331 amb el model estàndard d'FGC (quadrat vermell amb la fletxa). També han senyalitzat a les andanes el punt per accedir al tren les cadires de rodes i els cotxets, amb pintura blanca a l'andana i el quadradet de color blau amb un cotxet i una cadira de rodes com a les línies Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia, just en aquest punt han posat una goma negra a la vora de l'andana
-Hi han avisos a les estacions indicant de pas de trens fora dels horaris habituals dels trens, suposo per les proves que estan realitzant amb els 331.
-He observat que a la taquilla de Balaguer ara es poden fer recàrregues de títols ATM. No sé si deuen fer servir el mateix sistema que empren als estancs, doncs conserven encara el programa de venda de bitllets de RENFE.
Una altra cosa que m'he fixat i venia rumiant: si no mal m'equivoco les andanes de la línia de La Pobla són més baixes que les andanes de l'estació de Lleida... i de La Pobla. Suposo que hauran encarregat els trens perquè estiguin a l'alçada estàndard de les andanes de la línia... haurem d'escalar per baixar del tren a Lleida i La Pobla?
Salutacions,
Oriol
Oriol
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Divendres arriba la segona unitat, segons va piular fa un parell de dies el president de FGC, Enric Ticó.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
El proper 7 d'abril el president d'FGC farà la presentació de la línia al Cercle d'Infraestructures de Lleida:
http://www.cercleinfraestructures.cat/a ... stance_id=
http://www.cercleinfraestructures.cat/a ... stance_id=
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Ahir va començar la vuitena temporada del Tren dels Llacs. Com a novetat, aquest any s'augmenten les circulacions fins a 31 viatges durant tota la temporada. Aquest increment es notarà sobretot als mesos de juliol i agost. Cal recordar que no es feien durant l'estiu per les altes temperatures de la zona, la posada en marxa dels nous Stadler i veient que contaminen menys que les 592.2, pot ser la raó amb la qual s'hagi fet aquest canvi. Benvingut sigui!
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Hombre, ahora que ya se desarrolló el diseño a medida de estos Stadler probablemente no sea tan complicado ni caro encargar uno o dos más si resulta que la línea funciona bien. Barato no será, pero un poco menos caro que el pedido inicial, me atrevo a decir.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Per cert, quan es donaran a conèixer detalladament els nous horaris?
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
En els propers dies, probablement. Però podrien haver aprofitat l'inici de temporada del Tren dels Llacs per donar-los a conèixer.Granolleri wrote:Per cert, quan es donaran a conèixer detalladament els nous horaris?
D'altra banda a Balaguer, concretament a l'andana que dóna a l'edifici (via 1), han instal·lat un plafó on es mostrarà la informació de la línia.