Carlos González wrote:Bueno, bueno, en això es cert lo que has dit al final. Òbviament sobre del TRAMVallès pot ser per una cosa a l'altre futur, però m'havia molestat que poca gent digui res de tal xarxa innexistent o proposada per una organització.
Que a més seria tren-tram, no tram convencional.
Em ve molt bé el debat del TRAMVallès (del que estic profundament en contra) per ensenyar-vos la meva proposta d'àmbit metropolità (en la que s'inclou una solució per a la zona Terrassa-Sabadell-Barberà-UAB en forma de metro semilleuger, que ja vaig presentar fa temps pero ara ha sigut completament modificada).
Canvis a la xarxa actual:
L1: Ampliació per dues bandes
-Banda Llobregat amb dues noves estacions: La Ribera i El Prat Estació (Enllaç amb L9 i Rodalies)
-Banda Besòs amb quatre noves estacions: Montigalà | Lloreda, Puigfred, Bufalà i Companys (Enllaç amb L2)
L2: Ampliació per dues bandes
- Banda Llobregat amb 12 noves estacions (algunes d'elles compartides amb L9): Poble Sec (deixant de passar per Paral·lel), Monjuïc, L'exposició, Foc Cisell (Enllaç amb L10), Fira (Enllaç amb L9), Parc Logístic (Compartida amb la L9), Mercabarna (Compartida amb la L9), Cèntric (Saltant-se Moreres i Prat Estació mitjançant un nou túnel per estalviar temps de viatge a l'Aeroport, Enllaça amb la L9 ja que els dos traçats, en aquests punts són perpendiculars l'un de l'altre), Mas Blau (saltant-se Parc Nou|Sant Cosme mitjançant un nou túnel, compartida amb la L9), Aeroport T2 (Compartida amb L9), Ciutat Aeroportuària (Compartida amb la L9), Aeroport T1 (Compartida amb la L9)
L3: Pèrdua del tram Passeig de Gràcia-Trinitat nova via Vall d'Hebron a canvi del tram Passeig de Gràcia-Trinitat Nova+L11 via Via Júlia (Ja que la L11 es absorbida). A més la L3 guanya una estació per la part de Zona Universitària, sent ara l'estació terminal Sant Joan de Déu-Finestrelles.
L4: Pèrdua del Passeig de Gràcia-Trinitat nova via Via Júlia a canvi del tram Passeig de Gràcia-Trinitat Nova via Vall d'Hebron. A més la L4 és ampliada per totes dues bandes, per una banda és ampliada fins a Trinitat Vella, amb transbord amb la L1 (guanya 1 estació) i per l'altra ho és fins a La Sagrera (Guanyant 3 estacions en total per aquesta banda).
L5: No és ampliada per cap banda pero guanya 1 estació (Ernest Lluch).
L6: És manté igual, deixant de prestar servei en hores punta i arribant fins a Sarrià.
L7: No hi ha cap canvi
L8: És ampliada per la banda de Plaça Espanya, deixant de ser aquesta la seva terminal en favor de Gràcia (en total guanya 3 estacions).
L9/L10: Són plantejades de la mateixa manera de com estan projectades al PDI.
L11: Com ja he dit abans, aquesta desapareix (sent absorbida per la L3)
L12: Línia de nova creació (que vaig proposar a aquest fòrum fa gairebé un any però modificada i millorada) el seu traçat va de la parada Comunitat a Zona Universitària (18 parades en total) Està plantejada com a Metro Llueger amb uns temps de pas que ronden els 4 minuts al traçat A (fins a Gavà Centre) i que arriben als 7 minuts al traçat B (de Gavà Centre a Comunitat).
L13: Línia de nova creació (que comentava al principi) que dona servei a una bona part del Vallès Occidental (que compta amb 25 estacions, 7 d'elles intercanviadors). Aquesta línea està plantejada com un Metro Semilleuger amb temps de pas també propers als 4 minuts.
L14 (Actual llançadora Sarrià-Reina Elissenda): És ampliada fins a Sant Josep (travessant de dalt a baix una part important de l'Hospitalet). L'ampliació consta de 6 estacions noves (4 d'elles intercanviadors).
T1: El seu traçat es modificat i passa a donar servei al traçat Splau-Llevant|Les Planes amb gairebé 1,5km de via de nova creació.
T2: El seu traçat es modificat i deixa d'acabar a Francesc Macià per acabar a Poblenou (via Diagonal).
T3: El seu traçat es modificat i deixa de començar a Sant Feliu Consell Comarcal per a començar a Sant Feliu Centre (aprofitant l'hipotètic soterrament de vies a Sant Feliu) i deixa d'acabar a Francesc Macià per acabar a Drassanes|WTC (via Diagonal).
T4: El seu traçat es ampliat i deixa d'acabar a Estació de Sant Adrià per acabar a Badalona Platja (paral·lelament a les vies de Rodalies o soterrant aquestes, apropant l'estació de RENFE badalonina al nucli urbà i fent servir l'espai alliberat per a les vies del TRAM).
T5: El seu traçat es modificat i deixa de començar/acabar a Les Glòries (que és dividida en tres subestacions: Glòries A, B i C) per començar/acabar a Ernest Lluch (via Diagonal).
T6: El seu traçat es ampliat i deixa de començar/acabar a Les Glòries per començar/acabar a Poblenou.
T7: Llínia de TRAM de nova creació que comença a Ernest Lluch i pretèn dotar al traçat de Diagonal d'altes freqüències de pas i complementa a la T4 fins a Estació de Sant Adrià.
T8: Llínia de TRAM de nova creació que comença a Drassanes|WTC i acaba a l'estació de Poblenou.
https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 33116&z=14