Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Monday 06/02/2017 22:28
Estic en contra de fer una llançadora a l'Aeroport, ha de ser per xarxa de Rodalies per la meva opinió.
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
La raó de la L2 a l'aeroport es per garantir un accès ràpid desde el centre de Barcelona a la T1 de l'Aeroport. Des de el meu punt de vista, l'autèntica bogeria es la llançadora Prat-Aeroport quan ja hi arriba la L9 i la R2 Nord. A més de que la futura llançadora suposaria l'eliminació del ramal de Rodalies a la T2 i estaria excluida del sistema integrat.trenesrenfe123 wrote:Fer arribar la L2 a l'Aeroport del Prat crec que ara per ara és una autèntica bogeria. Ja existeix la L9 Sud i la futura llançadora de Rodalies FGC, que cobreixen/cobriran dos perfils diferents de demanda. La demanda que pugui tenir la L2 se solaparia en bona part amb la de Rodalies, així que no trobo gaire sentit fer arribar una altra línia de metro a l'Aeroport.Metro102 wrote:L2: Ampliació per dues bandes
- Banda Llobregat amb 12 noves estacions (algunes d'elles compartides amb L9): Poble Sec (deixant de passar per Paral·lel), Monjuïc, L'exposició, Foc Cisell (Enllaç amb L10), Fira (Enllaç amb L9), Parc Logístic (Compartida amb la L9), Mercabarna (Compartida amb la L9), Cèntric (Saltant-se Moreres i Prat Estació mitjançant un nou túnel per estalviar temps de viatge a l'Aeroport, Enllaça amb la L9 ja que els dos traçats, en aquests punts són perpendiculars l'un de l'altre), Mas Blau (saltant-se Parc Nou|Sant Cosme mitjançant un nou túnel, compartida amb la L9), Aeroport T2 (Compartida amb L9), Ciutat Aeroportuària (Compartida amb la L9), Aeroport T1 (Compartida amb la L9)
La llançadora substituirà l'actual ramal de la R2 i permetrà accedir tant a la T1 com a la T2 tinc entès. Sobre que serà excluida del sistema integrat... ja ho veurem. I creus que la L2 no ho estarà d'excluida? Deixaran entrar igualment amb una T-10 i a la L9 Sud no? Rodalies ja arriba i continuarà arribant al centre (Sants, Passeig de Gràcia i potser Estació de França), per què duplicar la infraestructura amb un metro que anirà més lent?Metro102 wrote:La raó de la L2 a l'aeroport es per garantir un accès ràpid desde el centre de Barcelona a la T1 de l'Aeroport. Des de el meu punt de vista, l'autèntica bogeria es la llançadora Prat-Aeroport quan ja hi arriba la L9 i la R2 Nord. A més de que la futura llançadora suposaria l'eliminació del ramal de Rodalies a la T2 i estaria excluida del sistema integrat.trenesrenfe123 wrote:Fer arribar la L2 a l'Aeroport del Prat crec que ara per ara és una autèntica bogeria. Ja existeix la L9 Sud i la futura llançadora de Rodalies FGC, que cobreixen/cobriran dos perfils diferents de demanda. La demanda que pugui tenir la L2 se solaparia en bona part amb la de Rodalies, així que no trobo gaire sentit fer arribar una altra línia de metro a l'Aeroport.Metro102 wrote:L2: Ampliació per dues bandes
- Banda Llobregat amb 12 noves estacions (algunes d'elles compartides amb L9): Poble Sec (deixant de passar per Paral·lel), Monjuïc, L'exposició, Foc Cisell (Enllaç amb L10), Fira (Enllaç amb L9), Parc Logístic (Compartida amb la L9), Mercabarna (Compartida amb la L9), Cèntric (Saltant-se Moreres i Prat Estació mitjançant un nou túnel per estalviar temps de viatge a l'Aeroport, Enllaça amb la L9 ja que els dos traçats, en aquests punts són perpendiculars l'un de l'altre), Mas Blau (saltant-se Parc Nou|Sant Cosme mitjançant un nou túnel, compartida amb la L9), Aeroport T2 (Compartida amb L9), Ciutat Aeroportuària (Compartida amb la L9), Aeroport T1 (Compartida amb la L9)
Pareu, pareu, pareu... Si el que voleu és connectar les capitals del Vallès Occidental, no està ja la línia R4 per cobrir aquest itinerari? Quan es posi en funcionament el tram que queda de la S2 per Sabadell, Rodalies quedarà comunicada amb FGC tant a Terrassa com a Sabadell, amb lo que problema resolt.bigcoaster wrote: El tram vallés i FGC Vallés fan feines molt diferents tot i que els dos es diguin "vallès".
Fgc connecta les ciutats del vallès amb bcn, i el tram vallès connectaria les ciutats del vallès entre elles.
Per tant, no té gaire sentit relacionar els problemes de capacitat d'Fgc vallès amb el tram vallès.
Si vols tirar endavant amb la proposta, fes-ho, però no solventaràs gaires problemes d'fgc amb això.
Perdona però desde el meu punt de vista amb tres estacions més d'FGC no es solventa la falta d'oferta a la part occidental del Vallès. Crec que la solució passa per un metro semilleuger que conecti les principals ciutats del vallès occidental i que a més transbordi amb Renfe i FGC, complementant-se entre sí, com el que he proposat més amunt.El Maño amañado wrote:Pareu, pareu, pareu... Si el que voleu és connectar les capitals del Vallès Occidental, no està ja la línia R4 per cobrir aquest itinerari? Quan es posi en funcionament el tram que queda de la S2 per Sabadell, Rodalies quedarà comunicada amb FGC tant a Terrassa com a Sabadell, amb lo que problema resolt.bigcoaster wrote: El tram vallés i FGC Vallés fan feines molt diferents tot i que els dos es diguin "vallès".
Fgc connecta les ciutats del vallès amb bcn, i el tram vallès connectaria les ciutats del vallès entre elles.
Per tant, no té gaire sentit relacionar els problemes de capacitat d'Fgc vallès amb el tram vallès.
Si vols tirar endavant amb la proposta, fes-ho, però no solventaràs gaires problemes d'fgc amb això.
El model que més s'apropa al tren-tranvia és el de la L12 (Tal com la he plantejat jo). La L13 també s'apropa al model que anomenes però amb un pèl més de capacitat. És més, a la L12 la idea és que cada metro (o com volgueu anomenar-li) tingui una capacitat entre les 270-300 persones i a la L13 la idea seria entre les 400-450 persones per metro.Carlos González wrote:El metro semilleuger pot ser un tren-tramvia bàsicament, moltes ciutats d'Alemanya utilitzen aquest sistema.
Voldria puntualitzar que al final, m'he decidit i per dotar d'un altre accés a Barcelona he ampliat la L5 uns 3,5 quilòmetres per a que arribi fins al cor de Sant Boi i així conectar millor tota la part a la que la L12 i la L8 no arriben però la L5 sí (ja que només amb la L12 i la L8, per arribar al centre de Barcelona o a diferents punts de l'AMB es feia molta volta). Tot i que encara que la L12 és una línea pensada, en major part, per a viatges entre Castelldefels, Gavà, Viladecans i Sant Boi, amb L5 els viatgers provinents/amb destí, sobretot, de Sant Boi i Viladecans tindran una via més per accedir a Barcelona a més dotant d'un eix est-oest de TP que travessa Sant Boi.Metro102 wrote: L5: No és ampliada per cap banda pero guanya 1 estació (Ernest Lluch).
En general m agrada, pero seria mes partidari de que la L12 fos rodalies i a partir de ZU fos el tercer tunel de Rodalies de BCN. La teva L14 es quedaria a pont d Esplugues enllaçant amb aquesta linia de Rodalies i la que baixaria cap a Hospitalet amb el traçat que proposes seria la L3, pero portant-la a Just Oliveras en comptes de a Sant Josep. Seria discutible, per mi crec que porta mes gent la R4 de Renfe que FGC Llobregat i per aixo enllaçaria amb Renfe pero no ho se segurMetro102 wrote:Em ve molt bé el debat del TRAMVallès (del que estic profundament en contra) per ensenyar-vos la meva proposta d'àmbit metropolità (en la que s'inclou una solució per a la zona Terrassa-Sabadell-Barberà-UAB en forma de metro semilleuger, que ja vaig presentar fa temps pero ara ha sigut completament modificada).Carlos González wrote:Bueno, bueno, en això es cert lo que has dit al final. Òbviament sobre del TRAMVallès pot ser per una cosa a l'altre futur, però m'havia molestat que poca gent digui res de tal xarxa innexistent o proposada per una organització.
Que a més seria tren-tram, no tram convencional.
Canvis a la xarxa actual:
L1: Ampliació per dues bandes
-Banda Llobregat amb dues noves estacions: La Ribera i El Prat Estació (Enllaç amb L9 i Rodalies)
-Banda Besòs amb quatre noves estacions: Montigalà | Lloreda, Puigfred, Bufalà i Companys (Enllaç amb L2)
L2: Ampliació per dues bandes
- Banda Llobregat amb 12 noves estacions (algunes d'elles compartides amb L9): Poble Sec (deixant de passar per Paral·lel), Monjuïc, L'exposició, Foc Cisell (Enllaç amb L10), Fira (Enllaç amb L9), Parc Logístic (Compartida amb la L9), Mercabarna (Compartida amb la L9), Cèntric (Saltant-se Moreres i Prat Estació mitjançant un nou túnel per estalviar temps de viatge a l'Aeroport, Enllaça amb la L9 ja que els dos traçats, en aquests punts són perpendiculars l'un de l'altre), Mas Blau (saltant-se Parc Nou|Sant Cosme mitjançant un nou túnel, compartida amb la L9), Aeroport T2 (Compartida amb L9), Ciutat Aeroportuària (Compartida amb la L9), Aeroport T1 (Compartida amb la L9)
L3: Pèrdua del tram Passeig de Gràcia-Trinitat nova via Vall d'Hebron a canvi del tram Passeig de Gràcia-Trinitat Nova+L11 via Via Júlia (Ja que la L11 es absorbida). A més la L3 guanya una estació per la part de Zona Universitària, sent ara l'estació terminal Sant Joan de Déu-Finestrelles.
L4: Pèrdua del Passeig de Gràcia-Trinitat nova via Via Júlia a canvi del tram Passeig de Gràcia-Trinitat Nova via Vall d'Hebron. A més la L4 és ampliada per totes dues bandes, per una banda és ampliada fins a Trinitat Vella, amb transbord amb la L1 (guanya 1 estació) i per l'altra ho és fins a La Sagrera (Guanyant 3 estacions en total per aquesta banda).
L5: No és ampliada per cap banda pero guanya 1 estació (Ernest Lluch).
L6: És manté igual, deixant de prestar servei en hores punta i arribant fins a Sarrià.
L7: No hi ha cap canvi
L8: És ampliada per la banda de Plaça Espanya, deixant de ser aquesta la seva terminal en favor de Gràcia (en total guanya 3 estacions).
L9/L10: Són plantejades de la mateixa manera de com estan projectades al PDI.
L11: Com ja he dit abans, aquesta desapareix (sent absorbida per la L3)
L12: Línia de nova creació (que vaig proposar a aquest fòrum fa gairebé un any però modificada i millorada) el seu traçat va de la parada Comunitat a Zona Universitària (18 parades en total) Està plantejada com a Metro Llueger amb uns temps de pas que ronden els 4 minuts al traçat A (fins a Gavà Centre) i que arriben als 7 minuts al traçat B (de Gavà Centre a Comunitat).
L13: Línia de nova creació (que comentava al principi) que dona servei a una bona part del Vallès Occidental (que compta amb 25 estacions, 7 d'elles intercanviadors). Aquesta línea està plantejada com un Metro Semilleuger amb temps de pas també propers als 4 minuts.
L14 (Actual llançadora Sarrià-Reina Elissenda): És ampliada fins a Sant Josep (travessant de dalt a baix una part important de l'Hospitalet). L'ampliació consta de 6 estacions noves (4 d'elles intercanviadors).
T1: El seu traçat es modificat i passa a donar servei al traçat Splau-Llevant|Les Planes amb gairebé 1,5km de via de nova creació.
T2: El seu traçat es modificat i deixa d'acabar a Francesc Macià per acabar a Poblenou (via Diagonal).
T3: El seu traçat es modificat i deixa de començar a Sant Feliu Consell Comarcal per a començar a Sant Feliu Centre (aprofitant l'hipotètic soterrament de vies a Sant Feliu) i deixa d'acabar a Francesc Macià per acabar a Drassanes|WTC (via Diagonal).
T4: El seu traçat es ampliat i deixa d'acabar a Estació de Sant Adrià per acabar a Badalona Platja (paral·lelament a les vies de Rodalies o soterrant aquestes, apropant l'estació de RENFE badalonina al nucli urbà i fent servir l'espai alliberat per a les vies del TRAM).
T5: El seu traçat es modificat i deixa de començar/acabar a Les Glòries (que és dividida en tres subestacions: Glòries A, B i C) per començar/acabar a Ernest Lluch (via Diagonal).
T6: El seu traçat es ampliat i deixa de començar/acabar a Les Glòries per començar/acabar a Poblenou.
T7: Llínia de TRAM de nova creació que comença a Ernest Lluch i pretèn dotar al traçat de Diagonal d'altes freqüències de pas i complementa a la T4 fins a Estació de Sant Adrià.
T8: Llínia de TRAM de nova creació que comença a Drassanes|WTC i acaba a l'estació de Poblenou.
https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 33116&z=14
Bueno, yo diría que en Gràcia tiene más demanda con el tramo Martorell-BCN que los ramales de Manresa e Igualada, también lo digo porque en la estación de Gràcia se supone que habría dos andenes.Renfe445 wrote:Todos los servicios excepto los R5 y R6 (contando también los semidirectos) yo los dejaría en Gràcia, es decir, L8, S33, S4 y S8.
Però els R5 i R6 també passen pel tram Martorell - Barcelona, i no fer-los arribar a Gràcia obligaria a fixar-se on acaba el tren a algú que vulga anar a Hospital Clínic, Frances Macià o Gràcia. Tots haurien d'acabar a la mateixa estació.Carlos González wrote:Bueno, yo diría que en Gràcia tiene más demanda con el tramo Martorell-BCN que los ramales de Manresa e Igualada, también lo digo porque en la estación de Gràcia se supone que habría dos andenes.Renfe445 wrote:Todos los servicios excepto los R5 y R6 (contando también los semidirectos) yo los dejaría en Gràcia, es decir, L8, S33, S4 y S8.
Coses a dir:Carlos González wrote:https://2.bp.blogspot.com/-VIxRHDGS9yw/ ... BAnoia.png
Una proposta per la xarxa de Llobregat-Anoia, en aquest cas seria per com podria ser quines estacions para o no, en aquest cas, les línies S4, R5, R6 podrien ser les directes o semidirectes i que parin a Pl. Espanya, i les línies S3 (o S33), S8, L8 les que es parin a totes i que parin fins a Gràcia.
No et dono la raó, s'ha de fer les línies de Rodalies (R5 i R6) més directes, fer-ho parar a quasi tot arreu és gravíssim eh?Metro102 wrote: Desde el meu punt de vista deixaria a Pallejà i al Palau amb R5, S8 i S4 i a Martorell Vila deixaria el S8 i S4, es a dir que no tocaria res en aquesta estació (tot això desde l'experiència com a viatger que tinc al haver viscut a Pallejà i a Martorell).