Page 107 of 150
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Sunday 19/02/2017 19:48
by Metro102
Carlos González wrote:Metro102 wrote:
Desde el meu punt de vista deixaria a Pallejà i al Palau amb R5, S8 i S4 i a Martorell Vila deixaria el S8 i S4, es a dir que no tocaria res en aquesta estació (tot això desde l'experiència com a viatger que tinc al haver viscut a Pallejà i a Martorell).
No et dono la raó, s'ha de fer les línies de Rodalies (R5 i R6) més directes, fer-ho parar a quasi tot arreu és gravíssim eh?
http://img.desmotivaciones.es/201103/t_1.jpg
Per estalviar-te 1 minut estàs deixant a una població de 12.000 habitants amb unes frequències dolentíssimes, a més al teu mapa del metro del Baix Ll-Anoia has obviat la R50 i la R60 que tot i que només tenen 3 serveis per sentit/dia cadasquna estaria bé incloure i potenciar-les per fer veritables serveis semidirectes. Òbviament no t'estic dient que la R5 i la R6 estan bé com estan ja que gairebé paren a totes les estacions però tu t'has anat a l'altre extrem, fins i tot treient-li parades a la S4, què tampoc dic que hagi de parar a totes les parades però t'has oblidat de què és una línia suburbana.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Sunday 19/02/2017 20:18
by Carlos González
Metro102 wrote:
Per estalviar-te 1 minut estàs deixant a una població de 12.000 habitants amb unes frequències dolentíssimes, a més al teu mapa del metro del Baix Ll-Anoia has obviat la R50 i la R60 que tot i que només tenen 3 serveis per sentit/dia cadasquna estaria bé incloure i potenciar-les per fer veritables serveis semidirectes. Òbviament no t'estic dient que la R5 i la R6 estan bé com estan ja que gairebé paren a totes les estacions però tu t'has anat a l'altre extrem, fins i tot treient-li parades a la S4, què tampoc dic que hagi de parar a totes les parades però t'has oblidat de què és una línia suburbana.
Això de dir que he anat a l'altre extrem és una mica exagerat.
Aquí tens un mapa de com era el carrilet l'any 2001, més o menys és com ho he proposat amb algunes diferències.
A més, estàs parlant de deixar més línies a una urbanització i que a més l'estació de Martorell Vila no puja tanta gent com a Sant Andreu de la Barca o Sant Vicenç dels Horts o Sant Boi o l'Hospitalet.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Monday 27/02/2017 19:33
by ortegote
Yo no me voy a cansar de repetirlo pero si os parais a revisar la historia los servicios semidirectos de Igualada/Manresa solo paraban en Martorell Enllaç, Sant Andreu de la Barca, Sant Boi, Hospitalet e Ildefons Cerdà.
Regresar a este tipo de servicio le daria vida a los R5 R6, pero en FGC se niegan a suprimir trenes Suburbanos y a realizar adelantamientos en linea, asi que este tipo de servicios es doificil de volver a verlos.
Por otra parte creo que los R5/R6 deberian llegar a Gracia (si es que vemos este alargo, yo soy exceptico por el momento)
Para terminar a Carlos cuando dices Igualada Centre como realizarias el tramo? Soterrado? Tranvia?
En su momento los años 80 si se hubiera soterrado y se hubieran realizado 3 estaciones estoy seguro que mucha gente de la comarca hubiera usado el tren para ir a Igualada, la estacion actual con la correspondencia de los Buses de la Hispano y de los Locales que no paran en la estacion, despues una estacion entre el Hospital y la mutua de Igualada que eran los dos grandes centros de Salud de la ciudad, hoy en dia ya no se usan para el publico en general ya que existe el hospital comarcal, muy alejado del centro y por ultimo y fin de linea la estacion vieja o como bien has dicho centro que no seria mal nombre.
Saludos.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Monday 27/02/2017 19:38
by Carlos González
Estaría más de acuerdo en soterrar el trazado de Igualada, para llegar a la antigua estación que te refieres, ya que veo con poca lógica hacer un tranvía cuando desde Igualada en tren puedes ir a más de una estación y sobretodo a BCN, y que también haya un trazado AVANT desde Lleida-Igualada-Martorell-BCN.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Monday 27/02/2017 19:59
by ortegote
Carlos González wrote:Estaría más de acuerdo en soterrar el trazado de Igualada, para llegar a la antigua estación que te refieres, ya que veo con poca lógica hacer un tranvía cuando desde Igualada en tren puedes ir a más de una estación y sobretodo a BCN, y que también haya un trazado AVANT desde Lleida-Igualada-Martorell-BCN.
La idea de TrenTranvia la saco a la luz algun politico y conjunto con FGC, para el tramo Martorell/Igualada el tren que se enseño en las fotos de simulacion eran stadlerd parecidos a los cremalleras de Montserrat.
A ideas locas aveces los politicos nos ganan
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Monday 27/02/2017 20:55
by Carlos González
Una cosa, abans de que es faci el tercer túnel fins a 2058 o fins a 3000, volia preguntar com penseu quina línia hauria de passar en cada túnel.
Exemple: Túnel Pl. Catalunya: R1/R4/R7
Exemple: Túnel Passeig de Gràcia: R2/R3/Regionals/AVANT
Ramal de les Aigües: R2/R3
Túnel Meridiana: R4/R7
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Sunday 19/03/2017 12:31
by Carlos González
Una pregunta m'ha rondat el cap, ja que veig que la L6 i em jugo al cap que en el futur la L7 deixin de passar per Pl. Catalunya, alguna vegada s'ha pensat quin nou traçat poder fer aquestes dues línies "especials"??
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Sunday 19/03/2017 13:48
by Miquel
Carlos González wrote:Una pregunta m'ha rondat el cap, ja que veig que la L6 i em jugo al cap que en el futur la L7 deixin de passar per Pl. Catalunya, alguna vegada s'ha pensat quin nou traçat poder fer aquestes dues línies "especials"??
I quin nou traçat han de fer?
L7 probablement en dies feiners no baixarà a Catalunya però no pot anar per abaix a cap altre lloc, com a molt pel costat muntanya pot ampliar-se fins adalt de tot a Bellesguard.
I L6/12 en teoria ha de ser prolongada com a mínim fins a Finestrelles. A partir d'aquí cal combinar bé quin traçat es queda L3 i quin L6/12.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Sunday 19/03/2017 19:55
by Carlos González
Miquel wrote:
I quin nou traçat han de fer?
L7 probablement en dies feiners no baixarà a Catalunya però no pot anar per abaix a cap altre lloc, com a molt pel costat muntanya pot ampliar-se fins adalt de tot a Bellesguard.
I L6/12 en teoria ha de ser prolongada com a mínim fins a Finestrelles. A partir d'aquí cal combinar bé quin traçat es queda L3 i quin L6/12.
Com seria si la L6 arribés a Les Planes??? hi ha una andana de sobra, i no es que estigui d'acord en que les línies (L6/L12 i L7) comencin a fer traçats més curts però veig que passarà això en el futur.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Sunday 19/03/2017 21:11
by Miquel
Carlos González wrote:Miquel wrote:
I quin nou traçat han de fer?
L7 probablement en dies feiners no baixarà a Catalunya però no pot anar per abaix a cap altre lloc, com a molt pel costat muntanya pot ampliar-se fins adalt de tot a Bellesguard.
I L6/12 en teoria ha de ser prolongada com a mínim fins a Finestrelles. A partir d'aquí cal combinar bé quin traçat es queda L3 i quin L6/12.
Com seria si la L6 arribés a Les Planes??? hi ha una andana de sobra, i no es que estigui d'acord en que les línies (L6/L12 i L7) comencin a fer traçats més curts però veig que passarà això en el futur.
Aviam, el problema no és la longitud en KM de la línia, si no l'àrea de servei de la mateixa.
Si L6 i L7 queden retallades és a causa de la necessitat de posar més serveis suburbans entre Barcelona i Sant Cugat/Terrassa/Sabadell. La infraestructura és la que és i miracles no es poden fer si es vol mantenir la velocitat comercial actual.
És sensat fer que els L6 vagin a les Planes, però sols ho podrien fer quan no hi ha servei de S5/S55 ja que entrar a la Via 3 de les planes implica un cisallament, i l'obra que s'ha fet a Sarrià anava totalment encaminada a eliminar aquesta problemàtica en la bifurcació dels ramals.
A banda, implica reformar l'andana de la via 3, què no se si mai t'hi has passat per allà però el seu estat deixa molt que desitjar, i per si fos poc, caldrà fer l'accés accessible a PMR amb alguna màquina que permeti salvar els 5 o 6 graons que hi ha. I barreres tarifàries d'entrada, pel que l'andana deixaria de ser "oberta a tothom", caldrà posar mobiliari, etc.
Realment són masses pegues com per a que FGC decideixi fer-ho. Això no treu que seria una bona opció en caps de setmana, on els S1 i S2 podrien de deixar de fer la parada entre Sarrià i Les Planes, i L6 realitzar-les.
Altre opció per Les Planes seria unir via 3 pel costat Sant Cugat i poder habilitar l'estació per a fer avançaments.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Sunday 19/03/2017 23:03
by robertotlh
Carlos González wrote:Una cosa, abans de que es faci el tercer túnel fins a 2058 o fins a 3000, volia preguntar com penseu quina línia hauria de passar en cada túnel.
Exemple: Túnel Pl. Catalunya: R1/R4/R7
Exemple: Túnel Passeig de Gràcia: R2/R3/Regionals/AVANT
Ramal de les Aigües: R2/R3
Túnel Meridiana: R4/R7
Ramal de les Aigües la R2 per anar a on? I la R3 per el túnel de Gràcia on acabaria? Jo crec que sense nus de la Torrassa no té sentit intentar reconfigurar cap línia.
L'únic que sí es podria fer fins que es faci el nus de Torrassa es prolongar la R1 desde Molins fins a fusionar-la amb la R7 a Cerdanyola-Universitat. Obriria noves possibilitats sense afegir nous trens als túnels.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Monday 20/03/2017 20:15
by ortegote
robertotlh wrote:Carlos González wrote:Una cosa, abans de que es faci el tercer túnel fins a 2058 o fins a 3000, volia preguntar com penseu quina línia hauria de passar en cada túnel.
Exemple: Túnel Pl. Catalunya: R1/R4/R7
Exemple: Túnel Passeig de Gràcia: R2/R3/Regionals/AVANT
Ramal de les Aigües: R2/R3
Túnel Meridiana: R4/R7
Ramal de les Aigües la R2 per anar a on? I la R3 per el túnel de Gràcia on acabaria? Jo crec que sense nus de la Torrassa no té sentit intentar reconfigurar cap línia.
L'únic que sí es podria fer fins que es faci el nus de Torrassa es prolongar la R1 desde Molins fins a fusionar-la amb la R7 a Cerdanyola-Universitat. Obriria noves possibilitats sense afegir nous trens als túnels.
Creus que es fara el nus o salt de motllo a la Torrassa? amb Estació?
Jo tinc els meus dubtes hi han moltes mes obres per fer o inacavades a catalunya com per que el tema de la Torrassa sigui una realitat a curt plaç.
Salutacions.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Wednesday 22/03/2017 8:57
by Lluis
Si la xarxa convencinal fos en ample UIC, els serveis MD/regional convencionals podrien entrar per túnel/estacions AV entre El Prat i Sagrera amb trens bitensió.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Monday 27/03/2017 13:22
by Carlos González
Miquel wrote:
Aviam, el problema no és la longitud en KM de la línia, si no l'àrea de servei de la mateixa.
Si L6 i L7 queden retallades és a causa de la necessitat de posar més serveis suburbans entre Barcelona i Sant Cugat/Terrassa/Sabadell. La infraestructura és la que és i miracles no es poden fer si es vol mantenir la velocitat comercial actual.
És sensat fer que els L6 vagin a les Planes, però sols ho podrien fer quan no hi ha servei de S5/S55 ja que entrar a la Via 3 de les planes implica un cisallament, i l'obra que s'ha fet a Sarrià anava totalment encaminada a eliminar aquesta problemàtica en la bifurcació dels ramals.
A banda, implica reformar l'andana de la via 3, què no se si mai t'hi has passat per allà però el seu estat deixa molt que desitjar, i per si fos poc, caldrà fer l'accés accessible a PMR amb alguna màquina que permeti salvar els 5 o 6 graons que hi ha. I barreres tarifàries d'entrada, pel que l'andana deixaria de ser "oberta a tothom", caldrà posar mobiliari, etc.
Realment són masses pegues com per a que FGC decideixi fer-ho. Això no treu que seria una bona opció en caps de setmana, on els S1 i S2 podrien de deixar de fer la parada entre Sarrià i Les Planes, i L6 realitzar-les.
Altre opció per Les Planes seria unir via 3 pel costat Sant Cugat i poder habilitar l'estació per a fer avançaments.
Si passa això, jo estaria d'acord en què almenys, una línia metropolitana vagi de Les Planes a Pl.Catalunya (L6), i deixar les llançadores fer el seu treball
L12 Sarrià-Finestrelles
L7 Gràcia-Av Tibidabo (L'ampliaria fins a la Vall d'Hebron i aquesta si que no estaria malament que passi també per Pl. Catalunya si arriba a passar)
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Thursday 30/03/2017 23:33
by Carlos González
Vull comentar una cosa sobre de la LOF (Línia Orbital Ferroviària), mai m'agradat el traçat perquè son masses curves i no serien traçats ràpids, i a més seria un cost molt elevat, així que he dibuixat un mapa per fer tal línia orbital sense fer tans nous traçats, de fet els traçats que caldrien entendre i veure si són viables o demandats serien els següents...
Traçat Vilanova-Vilafranca
Traçat Martorell-Terrassa
Traçat Barberà-Mollet
Traçat Granollers-Mataró
Aquí el mapa de la LOF com pensen fer-la:
https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... 41807&z=13
Aquí la meva proposta per la LOF:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 24244&z=13
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Friday 31/03/2017 18:58
by ortegote
Sobre la Linea Orbital y el Eix Transversal Ferroviari
http://ifercat.gencat.cat/index.php?contenido=22
Humo humo y mas humo... Por los siglos de los Siglos Amen.
Me Joroba reconocerlo pero dificilmente veamos estos dos proyectos finalizados.
Saludos.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Friday 31/03/2017 19:17
by Carlos González
ortegote wrote:Sobre la Linea Orbital y el Eix Transversal Ferroviari
http://ifercat.gencat.cat/index.php?contenido=22
Humo humo y mas humo... Por los siglos de los Siglos Amen.
Me Joroba reconocerlo pero dificilmente veamos estos dos proyectos finalizados.
Saludos.
Seguro, esto lo veré cuando yo tenga tu edad (tendrás 40 si no me equivoco ¿no?)
El caso era mostrar otros tramos sin hacer tantas curvas y la propuesta que he hecho no costaría "tanto"
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Saturday 01/04/2017 18:27
by ortegote
Carlos González wrote:ortegote wrote:Sobre la Linea Orbital y el Eix Transversal Ferroviari
http://ifercat.gencat.cat/index.php?contenido=22
Humo humo y mas humo... Por los siglos de los Siglos Amen.
Me Joroba reconocerlo pero dificilmente veamos estos dos proyectos finalizados.
Saludos.
Seguro, esto lo veré cuando yo tenga tu edad (tendrás 40 si no me equivoco ¿no?)
El caso era mostrar otros tramos sin hacer tantas curvas y la propuesta que he hecho no costaría "tanto"
Si en verdad me gusta lo que se propone, ya sea lo oficial o lo que has retocado, estaria muy bien si se hiciera, el problema es que como arma politica les va de fabula, siempre tienen algo que prometer para pillar unos votos.
Y bueno no tengo 40 pero me falta poco
Soy de los que se paseo por Cornella al aire libre en FGC
Saludos!!
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Sunday 02/04/2017 8:54
by mpn90
Jo considero que un dels més grans errors de la LOF són les rondes de Mataró i Vilafranca, s'hauria de virar cap a un model més senzill i que permetés la posterior connexió amb Barcelona i fer línia circular.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Wednesday 26/04/2017 20:52
by Carlos González