Page 108 of 147
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Wednesday 13/02/2013 8:12
by Miquel
Aquest matí la 3052 ha tingut un problema amb l'ATP-ATO en plena marxa, fet que ha provocat l'aturada en emergència en plena baixada entre Penitents i Vallcarca.
Després d'estar un parell de minuts aturats, el tren ha reprès la marxa en mode Especial (Sense ATP ni M+25 oi?) fins a Diagonal, on ha intentat recuperar l'ATP, com que baixava allà, no he pogut veure si finalment l'ha recuperat o ha continuat com els vells temps.
A banda d'això, sembla ser que la L5 ha tingut algun retard, ja que he arribat més tard a Diagonal i m'he trobat el mateix torn que si anés a l'hora, i per mig confirmar-ho, pel el proper tren s'indicaven 6 minuts.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Thursday 14/02/2013 10:13
by metring
Pel que sembla, cap a les 9 del matí la L1 ha estat aturada. Algú coneix els motius?
Per cert, una informació molt esclaridora al twitter de TMB:
J. Gabriel Gallart @JGabrielGallart
@TMB_barcelona Aturada la linia 1. a pl de Sants sentit Fondo. Cap problema a #metroBCN ?
Abrir Responder Retwittear Favorito Más
1h TMB @TMB_Barcelona
@JGabrielGallart El servei a la L1 de #metrobcn ja s'ha restablert. Gràcies per l'interès.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Tuesday 26/02/2013 20:23
by Miquel
A dia d'avui encara no han arreglat el problema d'alguna cosa entre Can Vidalet i Pubilla Cases que fa que el tren s'aturi en emergència al mateix lloc (una corba), porta passant des de fa ja un mes, l'última que vaig patir va ser ahir, però aquest matí anant per l'altre via he vist un altre 5000 aturat al mateix punt de sempre.
Això és ja preocupant i sembla ser que agafarà la categoria d'expedient X com l'aturada errònia de l'ATO a Passeig de Gràcia a L3, 5 o 6 anys amb l'ATO posat, i encara s'ha d'ajustar la posició d'aturada manualment, sembla mentida que tinguem línies totalment automàtiques i a la resta passi això durant llargs períodes de temps.
Incidència (?) a La Sagrera
Posted: Thursday 28/02/2013 23:18
by Adolescent barceloní
Aquesta tarda he anat amb l'insti d'"excursió" a Barcelona Activa (c/Llacuna, entre Diagonal, Gran Via i CC Glòries) per allò de la orientació professional cara al futur i ProVP i coses d'aquestes que no venen al cas. Bé, el cas és que hem baixat a Sant Andreu a agafar la L1.
Quan érem a la L1, a l'estació de La Sagrera (que per cert, a veure si es decideixen d'una vegada a posar l'article davant del nom, ja que oficialment l'estació porta l'article davant) hem estat aturats més de 10 minuts. Eren les 15:15-15:20 aproximadament. A les pantalles s'ha posat el "Processant nova informació" i després l'"Actualitzant dades", i quan hem baixat a Glòries m'he fixat i a les pantalles posava "proper tren" i no posava el temps.
Per cert, on hi ha la cabina, pels costats crec, he tingut la sensació que hi havia més llums encesos del normal. I el tren era un S-4000 (composició 3+2, ja m'enteneu)
Algú sap què pot haver passat a La Sagrera?
Re: Incidència (?) a La Sagrera
Posted: Friday 01/03/2013 21:46
by raulitinbcn
Adolescent barceloní wrote:Aquesta tarda he anat amb l'insti d'"excursió" a Barcelona Activa (c/Llacuna, entre Diagonal, Gran Via i CC Glòries) per allò de la orientació professional cara al futur i ProVP i coses d'aquestes que no venen al cas. Bé, el cas és que hem baixat a Sant Andreu a agafar la L1.
Quan érem a la L1, a l'estació de La Sagrera (que per cert, a veure si es decideixen d'una vegada a posar l'article davant del nom, ja que oficialment l'estació porta l'article davant) hem estat aturats més de 10 minuts. Eren les 15:15-15:20 aproximadament. A les pantalles s'ha posat el "Processant nova informació" i després l'"Actualitzant dades", i quan hem baixat a Glòries m'he fixat i a les pantalles posava "proper tren" i no posava el temps.
Per cert, on hi ha la cabina, pels costats crec, he tingut la sensació que hi havia més llums encesos del normal. I el tren era un S-4000 (composició 3+2, ja m'enteneu)
Algú sap què pot haver passat a La Sagrera?
Els 4000/3000/2000 tenen 3 llums als cotxes-cabina: blau, blanc i taronja.
Blau: Sistema ATP/ATO/ASFA, o el que sigui, desactivat
Blanc: Portes obertes
Taronja: Alarma estirada al vagó indicat
Re: Incidència (?) a La Sagrera
Posted: Friday 01/03/2013 22:07
by Miquel
raulitinbcn wrote:
Els 4000/3000/2000 tenen 3 llums als cotxes-cabina: blau, blanc i taronja.
Totes les sèries actuals del FMB (excepte 9000) tenen aquests pilots
Si havia vist més llums de les habituals, el més probable es que algú hagués estirat l'alarma i es mostrés el llum taronja.
Re: Incidència (?) a La Sagrera
Posted: Friday 01/03/2013 22:09
by raulitinbcn
Miquel wrote:raulitinbcn wrote:
Els 4000/3000/2000 tenen 3 llums als cotxes-cabina: blau, blanc i taronja.
Totes les sèries actuals del FMB (excepte 9000) tenen aquests pilots
Si havia vist més llums de les habituals, el més probable es que algú hagués estirat l'alarma i es mostrés el llum taronja.
... o fallés el ATO/ATP
Re: Incidència (?) a La Sagrera
Posted: Friday 01/03/2013 22:40
by Miquel
raulitinbcn wrote:Miquel wrote:raulitinbcn wrote:
Els 4000/3000/2000 tenen 3 llums als cotxes-cabina: blau, blanc i taronja.
Totes les sèries actuals del FMB (excepte 9000) tenen aquests pilots
Si havia vist més llums de les habituals, el més probable es que algú hagués estirat l'alarma i es mostrés el llum taronja.
... o fallés el ATO/ATP
En la majoria dels casos, si falla l'ATP, es passa a la conducció manual sense ATP a la L1 (i a la L3), així que dubto que fos el motiu.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Wednesday 06/03/2013 22:24
by metrobares
Hola... us volia preguntar una cosa: què us sembla que des del Centre de Control de Metro es digui als motoristes i/o AAC's que, tot i tenint el senyal vermell, tanquin les portes del passatge... que "ya te doy yo la salida en breve"... Sóc un estricte o això és absurd? M'imagino a la gent volent entrar al tren i no poder, m'imagino a algú despistat volent sortir, i no poder... M'imagino un tirador d'alarma accionat... En fi, no sè si això és donar un bon servei...
Llegiu aixó...
http://www.cptc.es/Noticias.47.0.html?& ... 7512e15403
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Wednesday 06/03/2013 22:27
by metrobares
L'enllaç és tot el que he escrit, no només el subratllat... no sé què passa que no puc fer que surti bé. Bé, la notícia és la primera de totes... "Nuevas órdenes del Centro de Control de Metro"
metrobares wrote:Hola... us volia preguntar una cosa: què us sembla que des del Centre de Control de Metro es digui als motoristes i/o AAC's que, tot i tenint el senyal vermell, tanquin les portes del passatge... que "ya te doy yo la salida en breve"... Sóc un estricte o això és absurd? M'imagino a la gent volent entrar al tren i no poder, m'imagino a algú despistat volent sortir, i no poder... M'imagino un tirador d'alarma accionat... En fi, no sè si això és donar un bon servei...
Llegiu aixó...
http://www.cptc.es/Noticias.47.0.html?& ... 7512e15403
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Wednesday 06/03/2013 22:42
by Miquel
metrobares wrote:Hola... us volia preguntar una cosa: què us sembla que des del Centre de Control de Metro es digui als motoristes i/o AAC's que, tot i tenint el senyal vermell, tanquin les portes del passatge... que "ya te doy yo la salida en breve"... Sóc un estricte o això és absurd? M'imagino a la gent volent entrar al tren i no poder, m'imagino a algú despistat volent sortir, i no poder... M'imagino un tirador d'alarma accionat... En fi, no sè si això és donar un bon servei...
Llegiu aixó...
http://www.cptc.es/Noticias.47.0.html?& ... 7512e15403
L'enllaç no funciona be.
En tot cas, això que dius no deu passar en cas que hagin de sortir amb el disc en vermell? No veig ara un altre motiu pel qual el CCM ordeni una sortida en breu, si el disc és en verd, ja no ho entenc, i ja dubto que el CCM pugui controlar el moment exacte en que un tren tanca portes per demanar al del darrere que vagi tancant. Ho veig estrany, i jo encara no m'hi he topat (que ho hagi detectat) amb aquesta situació.
Altre cosa que penso, es si hi ha agulles pel mig, per exemple, al sortir d'una cotxera, aquí no ho veuria pas gaire "incorrecte", el CCM sap la localització i pot anar avisant de que està a punt de deixar lliure la via, es podria reduir una mica l'elevat temps que inverteixen fent aquestes maniobres a la L3, que no pot ser que un tren trigui més de quatre minuts a sortir i deixar lliure el cantó, això provoca unes cues terribles.
---- Editat
M'havia entretingut mentre escrivia i no he vist l'anotació de l'enllaç, en tot cas, em segueix estranyant aquests fets en plena línia, però si ho diuen serà per algo.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Thursday 07/03/2013 13:26
by metrobares
Miquel wrote:metrobares wrote:Hola... us volia preguntar una cosa: què us sembla que des del Centre de Control de Metro es digui als motoristes i/o AAC's que, tot i tenint el senyal vermell, tanquin les portes del passatge... que "ya te doy yo la salida en breve"... Sóc un estricte o això és absurd? M'imagino a la gent volent entrar al tren i no poder, m'imagino a algú despistat volent sortir, i no poder... M'imagino un tirador d'alarma accionat... En fi, no sè si això és donar un bon servei...
Llegiu aixó...
http://www.cptc.es/Noticias.47.0.html?& ... 7512e15403
L'enllaç no funciona be.
En tot cas, això que dius no deu passar en cas que hagin de sortir amb el disc en vermell? No veig ara un altre motiu pel qual el CCM ordeni una sortida en breu, si el disc és en verd, ja no ho entenc, i ja dubto que el CCM pugui controlar el moment exacte en que un tren tanca portes per demanar al del darrere que vagi tancant. Ho veig estrany, i jo encara no m'hi he topat (que ho hagi detectat) amb aquesta situació.
Altre cosa que penso, es si hi ha agulles pel mig, per exemple, al sortir d'una cotxera, aquí no ho veuria pas gaire "incorrecte", el CCM sap la localització i pot anar avisant de que està a punt de deixar lliure la via, es podria reduir una mica l'elevat temps que inverteixen fent aquestes maniobres a la L3, que no pot ser que un tren trigui més de quatre minuts a sortir i deixar lliure el cantó, això provoca unes cues terribles.
---- Editat
M'havia entretingut mentre escrivia i no he vist l'anotació de l'enllaç, en tot cas, em segueix estranyant aquests fets en plena línia, però si ho diuen serà per algo.
No em refereixo amb circulació degradada. El servei va normal, però per exemple, tren aturat a Trinitat Vella via 1, abans de que el sistema li doni la sortida, i per tant, el tren que entri a via 2 ja estigui casi aturat a l'andana, el CCM els hi diu... amb el disc vermell, que tanquin les portes. Suposo que és per "guanyar" 3 segons, no més, i que quan els hi doni la sortida traccionin i se'n vagin cap a Roquetes. Total, a mi em sembla a part d'una tonteria, un canvi de criteri injustificat. El que abans era sancionable no pot ser ara una ordre del Centre de Control. No té sentir estar aturar a l'estació amb el disc vermell i amb les portes tancades; sempre hi haurà gent que vulgui entrar al tren, o per què no, sortir, i com a manera de donar servei, no em sembla el millor pel passatger.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Saturday 09/03/2013 12:36
by tintin
Hola, el dijous dia 7 a la L3 allà a les 16:50 aprox, quasi col·lisionem amb el tren de davant a l'estació Les Corts. El meu tren era un 3000 i crec que anava en manual (i sort d'això) a l'arribar a Les Corts ens vam aturar mig tren a dins de l'andana i l'altre mig dins del tunel, després d'una estona aturats ens van fer dessallotjar el tren i vam sortir per la primera porta que hi ha al cap del tren, i al sortir a escasos 10 metres hi havia un 2000 aturat (suposo que s'havia quedat clavat allà per qüestió dels frens o a saber què) i dic sort de que anavem en manual perquè el motorista es va donar compte i va fer una parada suau i sense cap incident. Al cap d'una estona, el 2000 es va poder moure i llavors el nostre motorista va entrar el tren sencer dins l'andana i ja ens va dir que podíem tornar a pujar i al cap d'una estona ja vam reprendre las marxa.
PD: Els motoristes i empleats del metro van actuar de forma molt correcta.
Salutacions!!
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Saturday 09/03/2013 14:13
by Miquel
tintin wrote:Hola, el dijous dia 7 a la L3 allà a les 16:50 aprox, quasi col·lisionem amb el tren de davant a l'estació Les Corts. El meu tren era un 3000 i crec que anava en manual (i sort d'això) a l'arribar a Les Corts ens vam aturar mig tren a dins de l'andana i l'altre mig dins del tunel, després d'una estona aturats ens van fer dessallotjar el tren i vam sortir per la primera porta que hi ha al cap del tren, i al sortir a escasos 10 metres hi havia un 2000 aturat (suposo que s'havia quedat clavat allà per qüestió dels frens o a saber què) i dic sort de que anavem en manual perquè el motorista es va donar compte i va fer una parada suau i sense cap incident. Al cap d'una estona, el 2000 es va poder moure i llavors el nostre motorista va entrar el tren sencer dins l'andana i ja ens va dir que podíem tornar a pujar i al cap d'una estona ja vam reprendre las marxa.
PD: Els motoristes i empleats del metro van actuar de forma molt correcta.
Salutacions!!
Home, de forma molt correcta, ho dubto, ja explicaran per quin motiu el tren en que anaves va passar-se el disc en vermell de l'estació anterior amb passatge.
Si el 2000 necessités ajuda, el que sempre he vist fer, es que desallotgen el tren del darrere a l'estació anterior, i amb permís del CCM per passar-se el disc en vermell va a socórrer el tren, això si anirà amb Manual si o si, el que es segur, és que el motorista era totalment conscient de que tenia el tren al davant.
En fi, m'estranya força que s'hagi actuat així, ara be, sempre és morbós de veure, m'has fet agafar enveja
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Sunday 10/03/2013 12:23
by tintin
Hola Miquel, em referia de "forma molt correcta" al tracte dels motorista amb el passatge, això si, ni idea de si van seguir el protocol que tocava per a aquests casos jeje.
Podría haver sigut un error del CCM?
Podría ser que quan nosaltres vam sortir de l'estació anterior el tren de davant hagués sortit possant el seu disc vermell i el nostre en verd i seguidament frenar-se? (i per això nosaltres ens el vam trobar de morros XD)
Si voleu tinc unes dues o tres fotos, encara que no es veuen massa bé, però les puc posar
Salutacions !!
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Sunday 10/03/2013 15:03
by raulitinbcn
tintin wrote:Hola Miquel, em referia de "forma molt correcta" al tracte dels motorista amb el passatge, això si, ni idea de si van seguir el protocol que tocava per a aquests casos jeje.
Podría haver sigut un error del CCM?
Podría ser que quan nosaltres vam sortir de l'estació anterior el tren de davant hagués sortit possant el seu disc vermell i el nostre en verd i seguidament frenar-se? (i per això nosaltres ens el vam trobar de morros XD)
Si voleu tinc unes dues o tres fotos, encara que no es veuen massa bé, però les puc posar
Salutacions !!
Si si, posa-les de ón són exactament
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Thursday 14/03/2013 22:17
by Miquel
Encara continua la fallada que fa frenar els trens entre Can Vidalet i Pubilla Cases al mateix punt, avui m'ha tocat veure-ho a bord de la 5001-5004.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Sunday 17/03/2013 13:59
by tintin
Hola, poso les fotografíes, les vaig fer quan em vaig enrecordar de que tenia el mòbil jeje, el 2000 ja s'estava movent una mica.
PD: Estació Les Corts L3
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Thursday 21/03/2013 12:47
by nestor
Aquest mati, la L5 ha patit una incidencia tecnica i la frecuencia de la linia ha quedat alterada. Com a consequencia, els trens es paraven a cada estacio durants uns quants minuts.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Friday 19/04/2013 10:49
by metring
Segons TMB, la L3 ha restat aturada farà un quart d'hora, però ja s'ha restablert el servei.