Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Hi esteu d'acord en el traçat alternatiu que volen fer?

No, la xarxa s'ha d'unir per la Diagonal, la unió natural
101
75%
No, però tampoc aniria malament per un altre lloc
11
8%
Si, ben pensat, és millor un carrer alternatiu, massa complicat amb tanta circulació de cotxes i altres motius
5
4%
Per mi, que els tramvies es quedin com estan
4
3%
Millor, una línia de metro per unir els dos tramvies
10
7%
Altres (expliqueu)
4
3%
 
Total votes: 135

User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Carlos González »

Jo flipo en colors, només he comentat una cosa sobre de tal referèndum i tú metring comences a atacar-me com si tergiverso alguna cosa :emprenyat
Jo no tinc la culpa de lo que va votar els ciutadans de BCN.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by metring »

Carlos González wrote:Jo flipo en colors, que només he comentat una cosa sobre de tal refdum i comencis a atacar-me com si tergiverso alguna cosa :emprenyat
Respira fons, no anava cap a tu lo de tergiversar.

Si hagués de dir el que penso de la manipulació política i interessada, per part d'interessos poc clars, m'hauria d'autoexpulsar.
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Carlos González »

Bueno, a llavors, no tinc motius per posar-me així, es que es pot veure els comentaris aquí de qualsevol manera, pensava que era un atac o alguna cosa així.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
User avatar
Oriolix
N6
N6
Posts: 307
Joined: Saturday 09/10/2010 0:07

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Oriolix »

metring wrote:Cansa molt llegir missatges per tergiversar, disfressats de "conclusions honestes", de debò.
El sectarisme no et deixa pensar. Només he dit que l'única conclusió honesta és que el tramvia no va tenir suport social en la consulta. Això és irrefutable.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by metring »

Oriolix wrote:
metring wrote:Cansa molt llegir missatges per tergiversar, disfressats de "conclusions honestes", de debò.
El sectarisme no et deixa pensar. Només he dit que l'única conclusió honesta és que el tramvia no va tenir suport social en la consulta. La resta t'ho has d'imaginar. I jo tinc molta imaginació i podria haver posat moltes coses, però no ho he fet, sinó que només he deixat constància del que és irrefutable.

Sectarisme? I ho dius tu amb aquests arguments?? Quin exemple ets tu inventant aquest missatge que no s'aguanta per enlloc? No ets el millor exemple de rigorositat. És una altra mostra de manipulació, com tantes a les quals, malauradament, ens hem de trobar cada dia, a quina més rocambolesca.

Això és el que uns quants, per motius "X" voleu, que els ciutadans es girin contra el tramvia, i total, per poder tombar a Ada Colau del poder. Es curiós, tot està ple de testimonis sobre que Trias era el gran defensor de la unió del tramvia, i de cop i volta, perd el poder, i vaja! Si fos per ell, hauria contractat els Men In Black per fer-ho esborrar de la memòria! Ara em sembla que és el pitjor! I si no hi ha estudis amb cara i ulls, me'ls invento, i si no, que es sumin el RACC i en deixin anar una altra.

Tot plegat és del nivell polític que tenim al país, baix i de pocs escrúpols, tant aquí com a la resta d'Espanya. Aquí és igual el benefici de la majoria, cal tombar a qui te el poder per arribar a la poltrona, peti qui peti.
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by oriolp13 »

Carlos González wrote:Bueno, a llavors, no tinc motius per posar-me així, es que es pot veure els comentaris aquí de qualsevol manera, pensava que era un atac o alguna cosa així.
Aleshores el que has de fer és no opinar d'una cosa que desconeixes totalment, ja que el més fàcil serà que erris al opinar, per simple desconeixement.
Oriolix wrote:
metring wrote:Cansa molt llegir missatges per tergiversar, disfressats de "conclusions honestes", de debò.
El sectarisme no et deixa pensar. Només he dit que l'única conclusió honesta és que el tramvia no va tenir suport social en la consulta. La resta t'ho has d'imaginar. I jo tinc molta imaginació i podria haver posat moltes coses, però no ho he fet, sinó que només he deixat constància del que és irrefutable.
Això és una conclusió molt a la lleugera, doncs al final l'enquesta no anava tant destinava a si es volia el tramvia o no com si s'havia de reformar la Diagonal o no. I de la forma que es va plantejar, i sobretot la participació que va tenir, no crec que es pugui extreure cap conclusió en un sentit o un altre més que el "no" va ser un vot de càstig a l'Hereu, que volia fer servir la consulta per a reformar la Diagonal.
Bé que en Trias, a l'hora de reformar la part entre Pl. Francesc Macià i Pg. de Gràcia es va passar el resultat de la consulta per on va voler, no?

No entenc tanta discussió per si unir les xarxes o no, quan, al final, quan es van instaurar les xarxes del Trambaix i Trambesòs no es va preguntar ni a veïns ni res, simplement es va aprofitar la remodelació i arranjament de l'avinguda per a fer-ho, agradés més o menys, i mireu el bon resultat que han tingut a la llarga. No entenc perquè ara no es pot fer el mateix.
Salutacions,

Oriol
User avatar
Oriolix
N6
N6
Posts: 307
Joined: Saturday 09/10/2010 0:07

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Oriolix »

metring wrote:Sectarisme? I ho dius tu amb aquests arguments?? Quin exemple ets tu inventant aquest missatge que no s'aguanta per enlloc? No ets el millor exemple de rigorositat. És una altra mostra de manipulació, com tantes a les quals, malauradament, ens hem de trobar cada dia, a quina més rocambolesca.

Això és el que uns quants, per motius "X" voleu, que els ciutadans es girin contra el tramvia, i total, per poder tombar a Ada Colau del poder. Es curiós, tot està ple de testimonis sobre que Trias era el gran defensor de la unió del tramvia, i de cop i volta, perd el poder, i vaja! Si fos per ell, hauria contractat els Men In Black per fer-ho esborrar de la memòria! Ara em sembla que és el pitjor! I si no hi ha estudis amb cara i ulls, me'ls invento, i si no, que es sumin el RACC i en deixin anar una altra.

Tot plegat és del nivell polític que tenim al país, baix i de pocs escrúpols, tant aquí com a la resta d'Espanya. Aquí és igual el benefici de la majoria, cal tombar a qui te el poder per arribar a la poltrona, peti qui peti.
Perdona per haver-te dit sectari. Ja veig que ets un paranoic.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by metring »

oriolp13 wrote:
Carlos González wrote:Bueno, a llavors, no tinc motius per posar-me així, es que es pot veure els comentaris aquí de qualsevol manera, pensava que era un atac o alguna cosa així.
Aleshores el que has de fer és no opinar d'una cosa que desconeixes totalment, ja que el més fàcil serà que erris al opinar, per simple desconeixement.
Oriolix wrote:
metring wrote:Cansa molt llegir missatges per tergiversar, disfressats de "conclusions honestes", de debò.
El sectarisme no et deixa pensar. Només he dit que l'única conclusió honesta és que el tramvia no va tenir suport social en la consulta. La resta t'ho has d'imaginar. I jo tinc molta imaginació i podria haver posat moltes coses, però no ho he fet, sinó que només he deixat constància del que és irrefutable.
Això és una conclusió molt a la lleugera, doncs al final l'enquesta no anava tant destinava a si es volia el tramvia o no com si s'havia de reformar la Diagonal o no. I de la forma que es va plantejar, i sobretot la participació que va tenir, no crec que es pugui extreure cap conclusió en un sentit o un altre més que el "no" va ser un vot de càstig a l'Hereu, que volia fer servir la consulta per a reformar la Diagonal.
Bé que en Trias, a l'hora de reformar la part entre Pl. Francesc Macià i Pg. de Gràcia es va passar el resultat de la consulta per on va voler, no?

No entenc tanta discussió per si unir les xarxes o no, quan, al final, quan es van instaurar les xarxes del Trambaix i Trambesòs no es va preguntar ni a veïns ni res, simplement es va aprofitar la remodelació i arranjament de l'avinguda per a fer-ho, agradés més o menys, i mireu el bon resultat que han tingut a la llarga. No entenc perquè ara no es pot fer el mateix.
Totalment d'acord, al final, quan la gent va votar al referèndum no tocar la Diagonal, va Trias i la toca! I el tramvia segueix sent el transport més ben valorat.

Carlos González, suposo que tu no eres prou gran per viure el tema del referèndum, però t'asseguro que en el missatge d'Oriolix, qualsevol semblança amb la realitat és pura coincidència, no et deixis manipular.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by metring »

Oriolix wrote:
metring wrote:Sectarisme? I ho dius tu amb aquests arguments?? Quin exemple ets tu inventant aquest missatge que no s'aguanta per enlloc? No ets el millor exemple de rigorositat. És una altra mostra de manipulació, com tantes a les quals, malauradament, ens hem de trobar cada dia, a quina més rocambolesca.

Això és el que uns quants, per motius "X" voleu, que els ciutadans es girin contra el tramvia, i total, per poder tombar a Ada Colau del poder. Es curiós, tot està ple de testimonis sobre que Trias era el gran defensor de la unió del tramvia, i de cop i volta, perd el poder, i vaja! Si fos per ell, hauria contractat els Men In Black per fer-ho esborrar de la memòria! Ara em sembla que és el pitjor! I si no hi ha estudis amb cara i ulls, me'ls invento, i si no, que es sumin el RACC i en deixin anar una altra.

Tot plegat és del nivell polític que tenim al país, baix i de pocs escrúpols, tant aquí com a la resta d'Espanya. Aquí és igual el benefici de la majoria, cal tombar a qui te el poder per arribar a la poltrona, peti qui peti.
Perdona per haver-te dit sectari. Ja veig que ets un paranoic.
Si d'en cas, paranoica, maco. Si jo sóc paranoica, què seràs tu amb la que has escrit, que no té ni cap ni peus.

I si faltes al respecte a algú més, ja saps què et toca. Si argumentes, respecte i rigor. Hi ha gent que ha tret altres arguments contra el tramvia i amb educació i aportant coses interessants.
Intercanviador
N4
N4
Posts: 57
Joined: Saturday 28/07/2012 23:56

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Intercanviador »

S'està interpretant per aquí el resultat del famós referéndum de la Diagonal. Us diré el què jo vaig votar i per què: jo vaig votar C per dues raons. La primera (un vot de càstig al fins aleshores etern govern del PSC a l'ajuntament) ja l'heu apuntada, però la segona no. Si em pregunteu: Cal unir els tramvies? la meva resposta ara i llavors hagués estat un SÍ com una casa de pagès. Ara, si em dieu: Com s'ha de fer? Jo us diré que el tramvia ha d'anar per la Diagonal, però soterrat entre Francesc Macià i Verdaguer i per un túnel d'ús compartit amb els autobusos. Tindré raó o no, però això em feia descartar les altres dues opcions, però no perquè no volgués el tramvia! Ara resulta que el meu vot el compteu dins els anti-tramvies, i no. No sé si hi haurà gaire més gent en el meu cas.
I, pel que fa a la complexitat técnica/impacte/cost d'una obra així, us diria que ara mateix s'está fent una obra comparable a la Plaça de les Glóries. Quan a les Glóries ja hi havia la solució de l'anell del 92 que des d'un punt de vista de mobilitat ja funcionava, encara que urbanísticament era un nyap. El tram central de la Diagonal, bàsicament no funciona llevat de les hores vall.
User avatar
Oriolix
N6
N6
Posts: 307
Joined: Saturday 09/10/2010 0:07

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Oriolix »

oriolp13 wrote:Això és una conclusió molt a la lleugera, doncs al final l'enquesta no anava tant destinava a si es volia el tramvia o no com si s'havia de reformar la Diagonal o no. I de la forma que es va plantejar, i sobretot la participació que va tenir, no crec que es pugui extreure cap conclusió en un sentit o un altre més que el "no" va ser un vot de càstig a l'Hereu, que volia fer servir la consulta per a reformar la Diagonal.
Evidentment hi havia vot de càstig a Hereu, i potser d'altres coses, però si hi hagués hagut suport popular al tramvia els resultats haurien estat uns altres.
oriolp13 wrote:Bé que en Trias, a l'hora de reformar la part entre Pl. Francesc Macià i Pg. de Gràcia es va passar el resultat de la consulta per on va voler, no?
En això t'equivoques. Trias va aplicar l'opció que havia guanyat en la consulta: una reforma que no era cap de les proposades.
oriolp13 wrote:No entenc tanta discussió per si unir les xarxes o no, quan, al final, quan es van instaurar les xarxes del Trambaix i Trambesòs no es va preguntar ni a veïns ni res, simplement es va aprofitar la remodelació i arranjament de l'avinguda per a fer-ho, agradés més o menys, i mireu el bon resultat que han tingut a la llarga. No entenc perquè ara no es pot fer el mateix.
Aquí tens tota la raó. El problema és que es va fer una consulta que no calia.
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Carlos González »

No pateixis metring, no sóc manipulat :D , només que no entenc això del cas polèmic de la Diagonal, només això.
I sí, només tinc 18 anys i encara n'hi ha coses que no entenc :x
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by metring »

Carlos González wrote:No pateixis metring, no sóc manipulat :D , només que no entenc això del cas polèmic de la Diagonal, només això.
I sí, només tinc 18 anys i encara n'hi ha coses que no entenc :x
Tranquil, noi, i els més grans, seguim sense entendre moltes coses ;) :amor
User avatar
Oriolix
N6
N6
Posts: 307
Joined: Saturday 09/10/2010 0:07

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Oriolix »

Carlos González wrote:No pateixis metring, no sóc manipulat :D , només que no entenc això del cas polèmic de la Diagonal, només això.
I sí, només tinc 18 anys i encara n'hi ha coses que no entenc :x
Intento explicar objectivament el que va passar
- En les eleccions municipals de 2007, el PSC obté 14 regidors i per governar necessita els 4 d'ICV i els 4 d'ERC.
- L'Ajuntament vol construir el tramvia per la Diagonal, però per pressió d'ICV organitza un procés de participació, i per pressió d'ERC organitza una consulta, tot i que el que busca la consulta és desgastar el partit al govern a l'Ajuntament.
- El 2010 es fa la consulta i és un petit desastre:
-- No es pregunta tramvia sí/no, sinó que s'ofereixen les dues opcions de reforma amb tramvia (A-boulevard/B-rambla) i una tercera opció "C-cap de les anteriors". Per por no es va posar una opció "C-No fer el tramvia" però segurament els hauria anat millor.
-- Hi ha problemes tècnics per votar que afecten fins i tot l'alcalde davant la premsa. Segurament són puntuals, però van donar mala imatge
-- Els votants del PSC i ICV havien de votar sí al tramvia en A o B, però resulta que passen d'anar-hi. Els votants de la resta de partits o no participen, o voten directament la C per desgastar el govern. El resultat és només un 12% de participació, i d'aquest només un 20% per les opcions A-B.
- L'endemà de la consulta ens trobem uns polítics i uns tècnics convençuts que s'ha de fer passar el tramvia per la Diagonal, però que s'han trobat de cop i volta sense suport popular per tirar endavant el projecte.
- El 2011 s'acaba l'era Hereu, i comencen els 4 anys Trias, que passa del projecte del tramvia per conflictiu, i reforma la Diagonal entre Francesc Macià i el Llapis per ampliar les voreres i fer una petita reducció del trànsit (els carrils centrals no es toquen, els laterals passen de 2 a 1 i es posa carril bici), però sense cap previsió de tramvia.
- El 2015 amb Colau torna a impulsar-se el projecte. Però a punt de començar el 2017 encara no s'ha confirmat res.

En resum, una consulta que segurament no s'hauria d'haver fet, i uns votants que aprofiten els referèndums per votar altres coses que el que es pregunta (i si no, que li demanin als del brexit, al Renzi, al procés de pau de Colòmbia...). I tot plegat, per no saber al final si la gent vol tramvia o no.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Miquel »

Intercanviador wrote:Ara, si em dieu: Com s'ha de fer? Jo us diré que el tramvia ha d'anar per la Diagonal, però soterrat entre Francesc Macià i Verdaguer i per un túnel d'ús compartit amb els autobusos. Tindré raó o no, però això em feia descartar les altres dues opcions, però no perquè no volgués el tramvia! Ara resulta que el meu vot el compteu dins els anti-tramvies, i no. No sé si hi haurà gaire més gent en el meu cas.
Fer un túnel hauria d'estar prohibit per llei.

En aquesta ciutat (i país), el problema principal se'n diu vehícle privat. Només hi ha problemes urbanístics quan aquests, d'una manera o una altre, toquen l'espai sagrat del vehícle privat. Ja sigui pel tramvia, per fer un carril bici, per ampliar les voreres o per qualsevol tipus de rucada.

A aquestes alçades de la película, si haguéssim cregut el sempre imparcial RACC ( :roll: ) o pels partits polítics que critiquen la reducció o invasió d'espai als cotxes, Barcelona seria ja un caos monumental de trànsit comparable a les llargues cues de paisos en creixement.

La realitat més evident es que això no passa en absolut. I l'altre realitat es que durant gran part de l'any, Barcelona (pel general la part baixa) està coberta sota un núvol de pol·lució. Visc a la falda de Collserola i molts dies dels que us podeu arribar a pensar, amb prou feines es veu el mar, i si es veu, no es veu blau. Francament, és molt més alarmant això que no pas que un grapat de conductors trigui, hipotèticament, 10 minuts més pel fet de no voler abandonar el seu reial i preuat vehícle privat.

El remei per tot això passa per fer una xarxa de transport públic eficient, que es cert que ni de bon tros ho és, i passaran segles fins tenir-la. Però a nivell de mobilitat interna el tramvia és molt necessari, doncs permet fer competitiu un trajecte avui dia inexistent o que amb bus perds hores al dia.

Barcelona hauria de plantejar ja la limitació de vehícles en trànsit dins la ciutat. El que no pot ser es que surti cada matí a Via Laietana i faci una olor a fum tòxic horrible.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Renfe451 »

Intercanviador wrote:S'està interpretant per aquí el resultat del famós referéndum de la Diagonal. Us diré el què jo vaig votar i per què: jo vaig votar C per dues raons. La primera (un vot de càstig al fins aleshores etern govern del PSC a l'ajuntament) ja l'heu apuntada, però la segona no. Si em pregunteu: Cal unir els tramvies? la meva resposta ara i llavors hagués estat un SÍ com una casa de pagès. Ara, si em dieu: Com s'ha de fer? Jo us diré que el tramvia ha d'anar per la Diagonal, però soterrat entre Francesc Macià i Verdaguer i per un túnel d'ús compartit amb els autobusos. Tindré raó o no, però això em feia descartar les altres dues opcions, però no perquè no volgués el tramvia! Ara resulta que el meu vot el compteu dins els anti-tramvies, i no. No sé si hi haurà gaire més gent en el meu cas.
I, pel que fa a la complexitat técnica/impacte/cost d'una obra així, us diria que ara mateix s'está fent una obra comparable a la Plaça de les Glóries. Quan a les Glóries ja hi havia la solució de l'anell del 92 que des d'un punt de vista de mobilitat ja funcionava, encara que urbanísticament era un nyap. El tram central de la Diagonal, bàsicament no funciona llevat de les hores vall.

Més túnels? Hem de fer-ne més a BCN? No hem tingut suficient amb perforar la ciutat amb les ampliacions del metro, el túnel de l'AVE... i ara hem de fer-ne un altre... per un tramvia! Si fos per Rodalies potser estaria a favor, però pel tramvia... és que no té ni cap ni peus. El tramvia ha d'anar per superfície a la Diagonal per pura lògica. I si s'ha de suprimir una part del trànsit rodat, suprimim-lo. Barcelona és una ciutat que es troba amb uns alts nivells de contaminació, especialment a les zones de Gràcia, Sarrià-Sant Gervasi i l'Eixample que és on es registra més contaminació de tota la ciutat. Si volem començar a canviar les coses, el tramvia per la Diagonal és un bon revulsiu per eliminar tones de CO2 a la ciutat. Que el tramvia pot alleugerir la contaminació? Sí, per suposat. Mireu Saragossa, gràcies a l'introducció del tramvia, la ciutat compleix els límits ambientals de l'OMS. A part de que la demanda estaria més que justificada ja que el tram central registraria més de 150.000 viatgers/dia i tindria més capacitat i velocitat comercial que el bus elèctric. Aquestes són les dades que demostren la seva viabilitat i la seva necessitat.
User avatar
El Maño amañado
N7
N7
Posts: 463
Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
Location: Sant Martí (Barcelona).

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by El Maño amañado »

Renfe451 wrote:Que el tramvia pot alleugerir la contaminació? Sí, per suposat. Mireu Saragossa, gràcies a l'introducció del tramvia, la ciutat compleix els límits ambientals de l'OMS.
A Saragossa és un èxit lo de tramvia. De les vegades que pujo sempre que vaig a la capital baturrica, que en són unes cuantes durant l'any, el tramvia va sempre ple. Però, ple, ple! Com quan hi havia aquí el caos de Rodalies en el 2007-2008 abans que arribés l'ave a Barcelona per lo dels socavons...
Té tan d'èxit que s'hauria de possar en doble composició, no obstant mai ho he vist així. No sé a què esperen...
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by ortegote »

Veient com deriva el tema veig que hi ha una falta de memoria molt gran.

De veritat que ningu recorda com va ser l'idea del Tram a Barcelona?

El tram anava de Cornella fins a Sant Adria, amb tunel en el Tram central de la Diagonal.

Ara tenim el que tenim i passo a detallar el que es deia quan van començar les obres el que s'ha fet i el que no.

Aixo deien abans de fer les obres:
Cornella: Linia Circular, No es va fer per que no hi ha conexio a Llevant les Planes
Esplugues: Traçat recte per pont d'Esplugues, No es va fer per pressio veinal i ara es dona tota la volta
Centre Diagonal: Projectat en Tunel, No s'ha fet i si es fa sera en superficie
Estadi Cornella-El Prat: Projecte d'ampliació, No s'ha fet i vist els problemes de mobilitat a la zona no crec que es faci.
Sant Boi: Projecte d'ampliacio, No s'ha fet i ara per ara ni ganes de fer-ho
Molins de Rei: Projecte d'ampliacio, No s'ha fet i les mateixes ganes que a Sant Boi

Un cop acabades les obres:
Ernest Lluch: Rectificacio de la parada i rectificacio de la corba (posible nova estacio de L5 que esta per acabar)
Glories: ambe les obres de Glories no se si es modificara el traçat

Als politics els hem de recordar tot el que han dit i fet al llarg dels anys per que al final son ells els qui firmen i fan que l'obra publica es faci o no es faci, ells van dir unes coses i han complert algunes pero hi ha d'altres que no han complit i encara ens enfrenten, el tram de la Diagonal estava dinbtre del primer projecte i per bé o malament s'havia d'haver fet, problema de diners? en aquella epoca potser si, pero ara es un problema de voluntat politica, per tornar a guanyar vots i cadires siguem clars amb el Tramvia i demanem el que ells ens van oferir en un principi es aixi de facil, nomes pensem en el referendum famos i ens oblidem de la veritable idea de quan es va projectar el Tramvia modern a Barcelona,
Salutacions.
User avatar
uriol108
N8
N8
Posts: 919
Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by uriol108 »

m'agradaria recordar un article de 2010 sobre la consulta per la reforma de la Diagonal, el que es deia a l'ajuntament sobre el tema del Tranvia...
El factor tranvía

En el debat celebrat al Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya, organitzat per Camins.cat es va arribar a la conclusió que la unió de les dues xarxes de tramvia (Trambesòs i el Trambaix) per la Diagonal amb quatre línies i freqüències de pas de 12 minuts és l'opció més adequada per aconseguir una millora de la mobilitat a l'avinguda i de retruc a tota la ciutat. En el decurs d'aquest debat la PTP va fer una presentació en la què es presentaven diversos arguments per la reforma de la Diagonal i on es remarcava l'important paper del tramvia en aquesta operació.

El president del grup municipal d'Esquerra a l'Ajuntament de Barcelona va acusar el govern municipal de convertir la consulta de la Diagonal en un plebiscit sobre el tramvia. En canvi, per al president del grup d'ICV-EUiA, Ricard Gomà, el tramvia forma part de la transformació necessària conjuntament amb altres intervencions. L'alcalde de Barcelona ha volgut tallar els dubtes sobre aquesta qüestió, dient a finals d'abril que el tema estava tancat. Per la seva banda, el Secretari per a la Mobilitat del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, Manel Nadal, va assenyalar en una entrevista a Sostenible que el departament estava "rotundament a favor de la unió del tramvia". La circulació de tramvies pel tram central de la Diagonal es veuria reforçada per la incorporació de la nova xarxa Retbus.
http://sostenible.cat/reportatge/arrenc ... diagonal-0

les opcions eren les següents, en un principi :

Image

Image
si no la veieu complerta feu click al enllaç : http://sostenible.cat/sites/sostenible. ... gonalA.jpg

http://sostenible.cat/sites/sostenible. ... gonalB.jpg

En cap moment fou un referéndum sobre Tramvia Sí o No
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Hemeroteca

Post by Guigui »

Com a recordatori, i per a no repetir (i potser tergiversar) les coses que es van dir i fer al seu moment, a partir de la pàgina 28 d'aquest mateix fil, podeu fer un seguiment força exhaustiu de la consulta de la Diagonal.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”