Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Hi esteu d'acord en el traçat alternatiu que volen fer?

No, la xarxa s'ha d'unir per la Diagonal, la unió natural
101
75%
No, però tampoc aniria malament per un altre lloc
11
8%
Si, ben pensat, és millor un carrer alternatiu, massa complicat amb tanta circulació de cotxes i altres motius
5
4%
Per mi, que els tramvies es quedin com estan
4
3%
Millor, una línia de metro per unir els dos tramvies
10
7%
Altres (expliqueu)
4
3%
 
Total votes: 135

jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by jaezcurra »

15 minuts per creuar la Diagonal gràcies a la unió del tramvia
El Nacional - Barcelona. Divendres, 30 de desembre de 2016
http://www.elnacional.cat/ca/bcn-hub/un ... 0_102.html
Baró de MunChausson
N6
N6
Posts: 180
Joined: Sunday 31/12/2006 17:23
Location: Esquerra de l'Eixample

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Baró de MunChausson »

"Només 15 minuts entre la plaça Francesc Macià i la plaça de les Glòries de Barcelona. Això és el que durarà el trajecte entre una punta i l'altra de la ciutat gràcies a la unió del tramvia, que enllaçarà el Trambaix i el Trambesòs. Així ho ha explicat el coordinador del projecte i exconseller d'Obres Públiques, Pere Macias, a RAC1"

Ara resulta que per promocionar les bondats del tramvia hem decidit reduir les dimensions de la ciutat :plas :plas :plas
Amb la tracció sang això no passava
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by metring »

Baró de MunChausson wrote:"Només 15 minuts entre la plaça Francesc Macià i la plaça de les Glòries de Barcelona. Això és el que durarà el trajecte entre una punta i l'altra de la ciutat gràcies a la unió del tramvia, que enllaçarà el Trambaix i el Trambesòs. Així ho ha explicat el coordinador del projecte i exconseller d'Obres Públiques, Pere Macias, a RAC1"

Ara resulta que per promocionar les bondats del tramvia hem decidit reduir les dimensions de la ciutat :plas :plas :plas
Arguments?
User avatar
bigcoaster
N8
N8
Posts: 953
Joined: Sunday 12/04/2015 16:50

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by bigcoaster »

Baró de MunChausson wrote:"Només 15 minuts entre la plaça Francesc Macià i la plaça de les Glòries de Barcelona. Això és el que durarà el trajecte entre una punta i l'altra de la ciutat gràcies a la unió del tramvia, que enllaçarà el Trambaix i el Trambesòs. Així ho ha explicat el coordinador del projecte i exconseller d'Obres Públiques, Pere Macias, a RAC1"

Ara resulta que per promocionar les bondats del tramvia hem decidit reduir les dimensions de la ciutat :plas :plas :plas
Home, 15 minuts potser no, però amb prioritat semafòrica, poden tardar 20 min tranquil·lament de F. Macià a Glòries, no sé que fa tanta gràcia.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
User avatar
fgc113
N8
N8
Posts: 1033
Joined: Monday 09/06/2014 14:05
Location: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by fgc113 »

Crec que ho diu perquè el trajecte Francesc Macià - Glòries no és creuar tota la Diagonal, només un terç d'ella. Però crec que si es coordinen bé els semàfors sí que es pot fer eixe trajecte en 15 minuts.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Carlos González »

fgc113 wrote:Els semàfors sí que es pot fer eixe trajecte en 15 minuts.
A què et refereixes de es pot fer aquest trajecte en 15 minuts?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
trenesrenfe123
N6
N6
Posts: 183
Joined: Wednesday 30/03/2016 20:36

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by trenesrenfe123 »

metring wrote:
Baró de MunChausson wrote:"Només 15 minuts entre la plaça Francesc Macià i la plaça de les Glòries de Barcelona. Això és el que durarà el trajecte entre una punta i l'altra de la ciutat gràcies a la unió del tramvia, que enllaçarà el Trambaix i el Trambesòs. Així ho ha explicat el coordinador del projecte i exconseller d'Obres Públiques, Pere Macias, a RAC1"

Ara resulta que per promocionar les bondats del tramvia hem decidit reduir les dimensions de la ciutat :plas :plas :plas
Arguments?
Bàsicament el tram entre Francesc Macià i les Glòries és un terç de tota la Diagonal. Només aquest sensacionalisme dóna als 15 minuts una imatge de molt poca credibilitat.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by metring »

Però en Macias ho ha dit així o és el titular?
trenesrenfe123
N6
N6
Posts: 183
Joined: Wednesday 30/03/2016 20:36

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by trenesrenfe123 »

metring wrote:Però en Macias ho ha dit així o és el titular?
Només he escoltat uns segons, on diu literalment que "el tramvia permetrà estalviar fins a un quart d'hora entre les dues places, entre Glòries i Francesc Macià", però no sé ni respecte quina alternativa actual s'ha calculat ni si s'ha fet esment al temps de trajecte amb el Tramvia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by metring »

trenesrenfe123 wrote:
metring wrote:Però en Macias ho ha dit així o és el titular?
Només he escoltat uns segons, on diu literalment que "el tramvia permetrà estalviar fins a un quart d'hora entre les dues places, entre Glòries i Francesc Macià", però no sé ni respecte quina alternativa actual s'ha calculat ni si s'ha fet esment al temps de trajecte amb el Tramvia.
Val, entre aquestes places.
User avatar
El Maño amañado
N7
N7
Posts: 463
Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
Location: Sant Martí (Barcelona).

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by El Maño amañado »

Ara mateix, li costa al tram fer de Macià fins a Zona (2'7 km.) uns 9'-10'. Amb lo que a mi em surt els comptes per a que de Macià a Glòries ho faci en 15'. Ho separen 3'9 km.
Last edited by El Maño amañado on Saturday 31/12/2016 12:23, edited 1 time in total.
User avatar
fgc113
N8
N8
Posts: 1033
Joined: Monday 09/06/2014 14:05
Location: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by fgc113 »

Carlos González wrote:
fgc113 wrote:Els semàfors sí que es pot fer eixe trajecte en 15 minuts.
A què et refereixes de es pot fer aquest trajecte en 15 minuts?
Que si hi ha una bona preferència semafòrica, el TRAM podria fer el recorregut entre Francesc Macià i Glòries en un quart d'hora.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
User avatar
El Maño amañado
N7
N7
Posts: 463
Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
Location: Sant Martí (Barcelona).

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by El Maño amañado »

fgc113 wrote:
Carlos González wrote:
fgc113 wrote:Els semàfors sí que es pot fer eixe trajecte en 15 minuts.
A què et refereixes de es pot fer aquest trajecte en 15 minuts?
Que si hi ha una bona preferència semafòrica, el TRAM podria fer el recorregut entre Francesc Macià i Glòries en un quart d'hora.
I hauria de ser així, i més si volen impulsar el servei públic.
User avatar
Oriolix
N6
N6
Posts: 307
Joined: Saturday 09/10/2010 0:07

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Oriolix »

  • - Distància Francesc Macià - Glòries: 3,75 km
    - Es diu que farà el recorregut en 15 minuts, la qual cosa equival a una velocitat comercial de 15km/h
    - En les altres línies de tramvia, la velocitat comercial segons Tram és de 17,75km/h
    - El bus a Barcelona té una velocitat comercial de 12km, però els experts creuen que amb uns canvis es podria arribar sense problemes a 15km/h
    - Velocitat comercial del metro: 28km. A aquesta velocitat es farien els 3,75km en 8 minuts
És a dir:
  • - El tramvia FM-Gs anirà més a poc a poc que en la resta de tramvies
    - Si fessin millores en carrils i semàfors, el bus ja podria fer el trajecte FM-Gs en 15 minuts
    - Si es fes la connexió en metro, el trajecte seria de 8 minuts
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Renfe445 »

Deberían darle prioridad semafórica absoluta al tranvía, una para beneficiar a los usuarios de este medio, y otra para tocar las narices a los coches. :twisted:
Baró de MunChausson
N6
N6
Posts: 180
Joined: Sunday 31/12/2006 17:23
Location: Esquerra de l'Eixample

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Baró de MunChausson »

Se li poden donar totes les voltes que es vulgui però el tramvia mai no serà un transport significativament més competitiu en termes de velocitat respecte als que hi ha ara. Un ferrocarril lleuger circulant per superfície en una de les arteries principals d'una de les ciutats amb més densitat de població del continent i amb encreuaments freqüens per tractar-se d'una zona comercial y de serveis no pot anar a tota màquina. Si volem això hem de fer un metro o l'hem de fer subterrani.

Si li donem totes les prioritats (amb el gust afegit de fotre la gent que va en altres vehicles, com algú proposa) millorarà una mica, però és que si aquesta mateixa prioritat asboluta li donem al bus obtindrem els mateixos resultats (pel que fa a velocitat), i si posem troleibusos també.

L'única cosa assenyada que he sentit darrerament respecte al tram és que es permetrà als busos compartir espai en un petit tram a l'alçada de Via Augusta. És l'única proposta que va de cara a l'aspecte pràctic. La resta em sembla voler fer entrar el clau per la cabota.
Amb la tracció sang això no passava
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by ortegote »

Despues de leer los ultimos comentarios me da la sensacion de que vivo en un pais donde la gente no a salido mucho a visitar otras ciudades grandes de otros paises.
El tranvia es simplemente un sistema de transporte publico para masas que van de punto A a punto B ocupa menos espacio para transportar a mas gente y si os dais cuenta la Diagonal es Recta, por que en muchas ciudades los Tranvias dan curvas y contra curvas y se meten realmente por calles muy estrechas y en todo el centro de la ciudad.
Hay muchos casos donde el tranvia lleva años circulando y se a adaptado y no se oye ni la mitad de lo que aqui llevamos escribiendo año tras año.
No me quiero ni imaginar que burradas hubieran dicho si la idea de un Tranvia Moderno hubiera sido para circular por el Barrio Gotico, las Ramblas y el Rabal.
En fin seguire leyendo sobre el tranvia en la diagonal por que me interesa como ciudadano por que aveces parecemos mas a politicos que a ciudadanos de a pie.
Saludos.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by metring »

ortegote wrote:Despues de leer los ultimos comentarios me da la sensacion de que vivo en un pais donde la gente no a salido mucho a visitar otras ciudades grandes de otros paises.
El tranvia es simplemente un sistema de transporte publico para masas que van de punto A a punto B ocupa menos espacio para transportar a mas gente y si os dais cuenta la Diagonal es Recta, por que en muchas ciudades los Tranvias dan curvas y contra curvas y se meten realmente por calles muy estrechas y en todo el centro de la ciudad.
Hay muchos casos donde el tranvia lleva años circulando y se a adaptado y no se oye ni la mitad de lo que aqui llevamos escribiendo año tras año.
No me quiero ni imaginar que burradas hubieran dicho si la idea de un Tranvia Moderno hubiera sido para circular por el Barrio Gotico, las Ramblas y el Rabal.
En fin seguire leyendo sobre el tranvia en la diagonal por que me interesa como ciudadano por que aveces parecemos mas a politicos que a ciudadanos de a pie.
Saludos.
+ 1000

A més, em fa gràcia els qui demanen la unió amb bus, només cal veure el caos de la NXB, amb busos saturats, transbordaments lents perquè has d'esperar una eternitat a que arribi el de l'altra línia...
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Renfe451 »

ortegote wrote:Despues de leer los ultimos comentarios me da la sensacion de que vivo en un pais donde la gente no a salido mucho a visitar otras ciudades grandes de otros paises.
El tranvia es simplemente un sistema de transporte publico para masas que van de punto A a punto B ocupa menos espacio para transportar a mas gente y si os dais cuenta la Diagonal es Recta, por que en muchas ciudades los Tranvias dan curvas y contra curvas y se meten realmente por calles muy estrechas y en todo el centro de la ciudad.
Hay muchos casos donde el tranvia lleva años circulando y se a adaptado y no se oye ni la mitad de lo que aqui llevamos escribiendo año tras año.
No me quiero ni imaginar que burradas hubieran dicho si la idea de un Tranvia Moderno hubiera sido para circular por el Barrio Gotico, las Ramblas y el Rabal.
En fin seguire leyendo sobre el tranvia en la diagonal por que me interesa como ciudadano por que aveces parecemos mas a politicos que a ciudadanos de a pie.
Saludos.
:plas :plas :plas

Nada más a añadir, y suscribo totalmente el comentario.
User avatar
fgc113
N8
N8
Posts: 1033
Joined: Monday 09/06/2014 14:05
Location: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by fgc113 »

No sabeu encara que quan els posen piles als autobusos aniran molt més ràpid? Amb unes bones piles se soluciona qualsevol problema! :D
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”