Futur de l'estació de França

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Toni
N8
N8
Posts: 766
Joined: Tuesday 15/03/2011 23:23

Re: Solució més eficient

Post by Toni »

Guigui wrote:Per a vies passants per Barcelona, no és la millor opció ni la més econòmica. En canvi, l'Estació de França tindria molta utilitat coma terminal de trens de mitjana i llarga distància, descarregant Sants i La Sagrera, que ja naixerà estreta. L'únic que caldria, a part d'acondicionar l'espai, és quadruplicar el túnel d'accés per a habilitar-hi l'ample UIC.
Evidentment fer passant l´estació de França és una obra inassumible actualment pel seu cost que a més no se justificaria amb la utilitat que tindria. I no cal quadruplicar vies, ja hi han tres vies i son més que suficients. En aquest cas seria suficient amb col.locar tres carrils.
Toni
N8
N8
Posts: 766
Joined: Tuesday 15/03/2011 23:23

Re: Futur de l'estació de França

Post by Toni »

xevi wrote:Londres, Paris, Munic, Milà, Roma... tenen estacions terme. No discutim estacions passants si, estacions terme no, es pot tenir tot i és el que defensem el manteniment de l'EdF la defensem perquè és competible amb Sants i Sagrera, sens dubte.
L´estació de França és fonamental al sistema ferroviari actual. És la única estació com a tal que hi ha a Barcelona, la resta son baixadors més o menys grans (Sants ho és i Sagrera ho serà). Si es trenca un tren, a Sants no es pot deixar sense col.lapsar l´estació i l´unic lloc ara mateix és l´Estació de França. Per cert, ara mateix l´estació està al 100% d´utilització, és imprescindible.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Vies de sortida

Post by Guigui »

Toni wrote:I no cal quadruplicar vies, ja hi han tres vies i son més que suficients. En aquest cas seria suficient amb col.locar tres carrils.
Si vols tenir un trànsit fluid per a servir 12 vies i, a més, combinar la sortida cap al nord (Sagrera) i el sud (Sants), calen quatre vies. Mira quantes n'hi ha a les grans estacions d'Europa i ho entendràs.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
D4V1D.83FY
N4
N4
Posts: 50
Joined: Monday 15/11/2010 20:48
Contact:

Re: Futur de l'estació de França

Post by D4V1D.83FY »

A mi personalment aquesta estacio m'encanta. A mes es un monument en si mateixa, i esta ben situada
sequera wrote: l'estació de França és la més centrica de barcelona, a cinc minuts caminant de:

-centre adminitratiu i de govern , generalitat, parlament.
-centre financer, via laietana
-turistic, barri gotic, barri de la marina,.....
-El port de barcelona
-La villa olimpica
-l`hospital del mar
-la torre mafpre
-els hotels arts, etc.
-el centre de recerca biomedica (l'edifici nou de fusta d'enfront)
-el nou gratacels de gas natural i seu central
-al propi edifici de lestació hi ha un campus de la UPF
-Villa olimpica
-Jutjats.
-Metro, tramvia, autobusos......
Fer morir trens de MD i Regionals no es mala opcio, a mes algu ja ha apuntat la descongestio de Sants que aixo suposa.

Sobre l'acces de vies al menys del amples si que seria millor que fosin dos, ja que hi ha la Bif Clot. La UIC podria ser una mes un 3er carril en una de les amples, amb un total de 3 vies. Pero si hi ha espai per a 4 millor, ja que sempre hi haura mes capacitat.
Toni
N8
N8
Posts: 766
Joined: Tuesday 15/03/2011 23:23

Re: Vies de sortida

Post by Toni »

Guigui wrote:
Toni wrote:I no cal quadruplicar vies, ja hi han tres vies i son més que suficients. En aquest cas seria suficient amb col.locar tres carrils.
Si vols tenir un trànsit fluid per a servir 12 vies i, a més, combinar la sortida cap al nord (Sagrera) i el sud (Sants), calen quatre vies. Mira quantes n'hi ha a les grans estacions d'Europa i ho entendràs.
No dotze vies en cul de sac. Ara mateix l´estació està al 100% d´ocupació i una de les tres vies pràcticament no s´utilitza. Sobren vies d´accés i falten vies d´estacionament.
User avatar
calisay
N7
N7
Posts: 321
Joined: Friday 05/06/2009 14:14
Location: LLacuna L4

Re: Futur de l'estació de França

Post by calisay »

o crec que, en aquest cas, el referent és Príncipe Pío
El licor Calisay no se bebe, se saborea
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Ja posats amb referents...

Post by Guigui »

Més aviat, Zürich HB.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Vies de sortida

Post by Sagrerenc »

Toni wrote:No dotze vies en cul de sac. Ara mateix l´estació està al 100% d´ocupació i una de les tres vies pràcticament no s´utilitza. Sobren vies d´accés i falten vies d´estacionament.
Home, tant com al 100% d'ocupació... aquesta tarda hi he estat, hi havia un Euromed S-130 (via 3), dos regionals (vies 13 i 14) i un rodalies (via 4). Les altres 8 vies, buides.

Si algun dia es vol potenciar l'Estació de França amb més trens, es poden utilitzar dues vies d'entrada i una de sortida. En ser una estació terminal, les sortides es poden gestionar amb molta puntualitat i només necessitarien una via. En canvi, les arribades poden ser més variables i sí que necessitarien dues vies.

El problema de capacitat està a l'entrada de l'estació, on els diferents fluxos s'han de creuar, i no crec que hi hagi l'espai suficient per fer salts de moltó, com a les grans estacions terminals europees.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Futur de l'estació de França

Post by metring »

D'Adif:

Se rehabilitarán los 250 m de la fachada exterior de la calle Ocata

Adif licita el contrato de obras de restauración de fachadas del ala sur de la estación de Barcelona França


18-abril-2011..- Adif ha licitado el contrato de obras de restauración de fachadas del ala sur, calle Ocata y lado andenes, de la estación de Barcelona França. El presupuesto base asciende a 1.231.695,10 euros y tiene un plazo de ejecución estimado de 11 meses.

El objetivo del contrato es acometer la restauración de la fachada exterior del ala sur de la estación de França, que da a la calle Ocata, y del tramo que da a los andenes de la estación. La superficie de intervención es de 4200 m2.

La actuación contempla la limpieza de la fachada de la suciedad derivada de la contaminación ambiental así como la reparación y sustitución de las piezas rotas o desgastadas. Asimismo, la intervención incluye también la rehabilitación de todas las carpinterías y cerrajerías.

Estas obras serán ejecutadas una vez que la Comisión del Ayuntamiento de Barcelona ya ha dado el pertinente permiso para actuar sobre el edificio, declarado Bien de Interés Local.

Estas actuaciones se enmarcan en el convenio firmado entre el Ministerio de Fomento, Adif y la SEITT (Sociedad Estatal de Infraestructuras del Transporte Terrestre) para la realización de actuaciones de mejora de la red ferroviaria de titularidad del Estado en Cataluña, en el que se incluye la ejecución de inversiones para la modernización de estaciones y actuaciones para la mejora de líneas.

Finalmente, responden al compromiso del Ministerio de Fomento de realizar un plan global de inversiones para la mejora permanente de sus infraestructuras y estaciones de la red de cercanías de Barcelona, con el objetivo de ofrecer un servicio de mayores prestaciones de seguridad, accesibilidad y confort a sus clientes y a los ciudadanos.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Futur de l'estació de França

Post by metring »

D'Adif:

Se invertirán 825.000 euros en el recrecido de los andenes para facilitar el acceso de los usuarios a los trenes

Adif inicia las obras de mejora de la accesibilidad en la estación de França en Barcelona

01-juny-2011..- Adif ha iniciado las obras de mejora de la accesibilidad de la estación de França (Barcelona), con una inversión de 825.451 euros (IVA excluido).

La ejecución de estas obras se enmarca en el convenio firmado entre el Ministerio de Fomento, Adif y SEITT (Sociedad Estatal de Infraestructuras del Transporte Terrestre) para la realización de actuaciones de mejora de la red ferroviaria de titularidad del Estado en Cataluña, en el que se incluyen inversiones para la modernización de estaciones y diversas actuaciones de mejora.

Además, responden al compromiso del Ministerio de Fomento de realizar un plan global de inversiones para la mejora permanente de sus infraestructuras y estaciones de la red de cercanías de Barcelona, con el objetivo de ofrecer un servicio de mayores prestaciones de seguridad, accesibilidad y confort a sus usuarios y a los ciudadanos.

Estas actuaciones, que se compatibilizarán con la explotación ferroviaria, consisten en el recrecido (en unos 10 cm) del nivel de tres de los andenes centrales, correspondientes a las vías 4-5; 6-7 y 8-9 hasta alcanzar una altura de 68 cm respecto a la cota de carril en una longitud de 200 m, lo que facilitará a los usuarios del ferrocarril un acceso a los trenes más seguro y cómodo.
Además, todos los elementos afectados por el cambio de cota del pavimento, tales como escaleras o rampas, registros, etc., se adaptarán al nivel de recrecido.

El proyecto también incluye la aplicación de una imprimación antideslizante en los bordes de andenes (en una superficie de 1.660,6 m2) y el tratamiento del vestíbulo frente a andenes (1.843,6 m2). El objetivo es crear recorridos con pavimento antideslizante en el recinto situado entre el perímetro del edificio en contacto con andenes y el arranque de las toperas, y en todos los bordes de andenes.

Los trabajos previos al recrecido consistirán en el desmontaje de farolas, señales y resto de mobiliario. Posteriormente, se volverán a instalar todos los elementos en su lugar de origen.

En la línea R2 Sud que discurre entre Sant Vicenç de Calders y Estació de França, se han realizado o se están ejecutando obras en las estaciones de: Sitges, Sant Vicenç de Calders, Calafell, Segur de Calafell, Castelldefels, Castelldefels Platja, Gavà, Cunit, Vilanova i la Geltrú, Garraf, Viladecans, además de la de Passeig de Gràcia, en Barcelona.

Estas actuaciones son una muestra del fuerte compromiso que el Gobierno de España tiene con la mejora de las infraestructuras, y en especial del ferrocarril en Cataluña y suponen una fuerte creación de empleo y nuevas oportunidades para los ciudadanos de Cataluña. Sólo en 2010, Adif realizó una inversión superior a los 1.350 millones de euros, lo que supuso un aumento del 30% con respecto al ejercicio 2009.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Futur de l'estació de França

Post by 437.001 »

Una bona notícia. :hola
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Com una cançoneta repetitiva

Post by Guigui »

I amb el ja habitual refrany farcit d'autobombo.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Futur de l'estació de França

Post by 122-042-132 »

"Estas actuaciones son una muestra del fuerte compromiso que el Gobierno de España tiene con la mejora de las infraestructuras, y en especial del ferrocarril en Cataluña y suponen una fuerte creación de empleo y nuevas oportunidades para los ciudadanos de Cataluña. Sólo en 2010, Adif realizó una inversión superior a los 1.350 millones de euros, lo que supuso un aumento del 30% con respecto al ejercicio 2009".

Sona tan malament, que fà fàstic! Salut!
Khirareg
N4
N4
Posts: 48
Joined: Monday 23/05/2011 20:29
Location: Barcelona

Re: Futur de l'estació de França

Post by Khirareg »

122-042-132 wrote:"Estas actuaciones son una muestra del fuerte compromiso que el Gobierno de España tiene con la mejora de las infraestructuras, y en especial del ferrocarril en Cataluña y suponen una fuerte creación de empleo y nuevas oportunidades para los ciudadanos de Cataluña. Sólo en 2010, Adif realizó una inversión superior a los 1.350 millones de euros, lo que supuso un aumento del 30% con respecto al ejercicio 2009".

Sona tan malament, que fà fàstic! Salut!
Si, suposa un augment respecte l'any anterior... Pero no ens deuen els 4000 millions (crec) del pla de rodalies!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Inversió del pla de rodalia

Post by Guigui »

Sobre la inversió d'acord amb el pla de rodalia, seguiu la cadena de missatges a partir d'aquest.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Futur de l'estació de França

Post by metring »

http://prensa.adif.es/ade/u08/GAP/Prens ... endocument

Adif invierte más de un millón de euros en la restauración de fachadas del ala sur de la estación de Barcelona França

• El contrato adjudicado contempla la rehabilitación de los 250 m de la fachada exterior de la calle Ocata

Foto de la noticia08/06/2011. - Adif ha adjudicado el contrato de obras de restauración de fachadas del ala sur, calle Ocata y lado andenes, de la estación de Barcelona França, con una inversión de 1.021.075,2 euros.

El objetivo del contrato es acometer la restauración de la fachada exterior del ala sur de la estación de França, que da a la calle Ocata, y del tramo que da a los andenes de la estación. La superficie de intervención es de 4.200 m2.

La actuación contempla la limpieza de la fachada de la polución derivada de la contaminación ambiental así como la reparación y sustitución de las piezas desgastadas. Asimismo, la intervención incluye también la rehabilitación de todas las carpinterías y cerrajerías.

Estas obras serán ejecutadas una vez que la Comisión del Ayuntamiento de Barcelona ha dado el pertinente permiso para actuar sobre el edificio, declarado Bien de Interés Local.

Esta actuación se suma a las que está ejecutando el Ministerio de Fomento para la mejora de las infraestructuras, y en especial del ferrocarril en Catalunya, que suponen una fuerte creación de empleo y nuevas oportunidades para los ciudadanos. Sólo en 2010, Adif realizó una inversión superior a los 1.350 millones de euros, lo que supuso un aumento del 30% con respecto al ejercicio 2009.

El contrato, que ha sido adjudicado a la empresa Cyes Infraestructuras, cuenta con un plazo de ejecución de 11 meses.
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: Futur de l'estació de França

Post by jaezcurra »

metring wrote: Esta actuación se suma a las que está ejecutando el Ministerio de Fomento para la mejora de las infraestructuras, y en especial del ferrocarril en Catalunya, que suponen una fuerte creación de empleo y nuevas oportunidades para los ciudadanos. Sólo en 2010, Adif realizó una inversión superior a los 1.350 millones de euros, lo que supuso un aumento del 30% con respecto al ejercicio 2009.
¡¡¡Qué pesadosssss!!! :evil:
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Els amos del màrqueting

Post by Guigui »

Publicitat viral, sí senyor!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Re: Futur de l'estació de França

Post by sortrens »

Això em va contestar un politic d'un partit municipal de barcelona respecta al futur de l'EDF

En el cas de l’estació de França quan tinguem l’estació de la Sagrera A ple funcionament ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar tot l’edifici a museu i l’actual platja de vies a zona verda fent que el parc de la ciutadella tingui una sortida al mar. Aquesta opció és la que en aquests moments hi ha més gent que està d’acord però com aquest debat el tindrem a partir del 2016 encara queda molt temps per a decidir que hi farem.

Que hi penseu?

Les altres opcions quines creieu que son?
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Futur de l'estació de França

Post by Lluita1714 »

sortrens wrote:Això em va contestar un politic d'un partit municipal de barcelona respecta al futur de l'EDF

En el cas de l’estació de França quan tinguem l’estació de la Sagrera A ple funcionament ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar tot l’edifici a museu i l’actual platja de vies a zona verda fent que el parc de la ciutadella tingui una sortida al mar. Aquesta opció és la que en aquests moments hi ha més gent que està d’acord però com aquest debat el tindrem a partir del 2016 encara queda molt temps per a decidir que hi farem.

Que hi penseu?

Les altres opcions quines creieu que son?
La dono per bona si és per un museu ferroviari... o un museu comparable al d'Orsay :P Però l'engrandiment de la Ciutadella passa pel trasllat del Zoològic, i dubto que pel 2016 no hi sigui, si no espavilen des d'ara en el seu trasllat el calendari s'els vindrà al damunt. D'altra banda trobo que, el Parc de la Ciutadella ampliada a l'actual Zoo pot ser enorme, i ja és una zona prou gran per a l'esbarjo, com per ampliar-la més: Un parc massa gran pot crear buidor i sensació d'inseguretat, com ja passa al colossal Central Park. Amés, l'actual platja de vies no seria un parc com la resta, no tindrà cap fontana, ni la frondositat de tota mena d'arbres, ni cap llac enorme com el del parc novaiorquès abans citat, segur que farien una plaça dura estil Lesseps. Per tant, la platja de vies pot tindre altres usos com serveis socials, tot això pensant que realment han de treure els trens d'allà, per què si és per mi, la primera opció seria fer acabar allà els trens d'alta velocitat que venen de França i ja s'han aturat a Sagrera (i tornar a donar sentit al seu nom), i algunes línies de tipus convencional.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”