Page 12 of 56

Re: Solució més eficient

Posted: Thursday 17/03/2011 23:11
by Toni
Guigui wrote:Per a vies passants per Barcelona, no és la millor opció ni la més econòmica. En canvi, l'Estació de França tindria molta utilitat coma terminal de trens de mitjana i llarga distància, descarregant Sants i La Sagrera, que ja naixerà estreta. L'únic que caldria, a part d'acondicionar l'espai, és quadruplicar el túnel d'accés per a habilitar-hi l'ample UIC.
Evidentment fer passant l´estació de França és una obra inassumible actualment pel seu cost que a més no se justificaria amb la utilitat que tindria. I no cal quadruplicar vies, ja hi han tres vies i son més que suficients. En aquest cas seria suficient amb col.locar tres carrils.

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Thursday 17/03/2011 23:19
by Toni
xevi wrote:Londres, Paris, Munic, Milà, Roma... tenen estacions terme. No discutim estacions passants si, estacions terme no, es pot tenir tot i és el que defensem el manteniment de l'EdF la defensem perquè és competible amb Sants i Sagrera, sens dubte.
L´estació de França és fonamental al sistema ferroviari actual. És la única estació com a tal que hi ha a Barcelona, la resta son baixadors més o menys grans (Sants ho és i Sagrera ho serà). Si es trenca un tren, a Sants no es pot deixar sense col.lapsar l´estació i l´unic lloc ara mateix és l´Estació de França. Per cert, ara mateix l´estació està al 100% d´utilització, és imprescindible.

Vies de sortida

Posted: Friday 18/03/2011 0:17
by Guigui
Toni wrote:I no cal quadruplicar vies, ja hi han tres vies i son més que suficients. En aquest cas seria suficient amb col.locar tres carrils.
Si vols tenir un trànsit fluid per a servir 12 vies i, a més, combinar la sortida cap al nord (Sagrera) i el sud (Sants), calen quatre vies. Mira quantes n'hi ha a les grans estacions d'Europa i ho entendràs.

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Friday 18/03/2011 1:47
by D4V1D.83FY
A mi personalment aquesta estacio m'encanta. A mes es un monument en si mateixa, i esta ben situada
sequera wrote: l'estació de França és la més centrica de barcelona, a cinc minuts caminant de:

-centre adminitratiu i de govern , generalitat, parlament.
-centre financer, via laietana
-turistic, barri gotic, barri de la marina,.....
-El port de barcelona
-La villa olimpica
-l`hospital del mar
-la torre mafpre
-els hotels arts, etc.
-el centre de recerca biomedica (l'edifici nou de fusta d'enfront)
-el nou gratacels de gas natural i seu central
-al propi edifici de lestació hi ha un campus de la UPF
-Villa olimpica
-Jutjats.
-Metro, tramvia, autobusos......
Fer morir trens de MD i Regionals no es mala opcio, a mes algu ja ha apuntat la descongestio de Sants que aixo suposa.

Sobre l'acces de vies al menys del amples si que seria millor que fosin dos, ja que hi ha la Bif Clot. La UIC podria ser una mes un 3er carril en una de les amples, amb un total de 3 vies. Pero si hi ha espai per a 4 millor, ja que sempre hi haura mes capacitat.

Re: Vies de sortida

Posted: Monday 21/03/2011 0:45
by Toni
Guigui wrote:
Toni wrote:I no cal quadruplicar vies, ja hi han tres vies i son més que suficients. En aquest cas seria suficient amb col.locar tres carrils.
Si vols tenir un trànsit fluid per a servir 12 vies i, a més, combinar la sortida cap al nord (Sagrera) i el sud (Sants), calen quatre vies. Mira quantes n'hi ha a les grans estacions d'Europa i ho entendràs.
No dotze vies en cul de sac. Ara mateix l´estació està al 100% d´ocupació i una de les tres vies pràcticament no s´utilitza. Sobren vies d´accés i falten vies d´estacionament.

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Tuesday 22/03/2011 17:30
by calisay
o crec que, en aquest cas, el referent és Príncipe Pío

Ja posats amb referents...

Posted: Tuesday 22/03/2011 17:32
by Guigui
Més aviat, Zürich HB.

Re: Vies de sortida

Posted: Tuesday 22/03/2011 20:49
by Sagrerenc
Toni wrote:No dotze vies en cul de sac. Ara mateix l´estació està al 100% d´ocupació i una de les tres vies pràcticament no s´utilitza. Sobren vies d´accés i falten vies d´estacionament.
Home, tant com al 100% d'ocupació... aquesta tarda hi he estat, hi havia un Euromed S-130 (via 3), dos regionals (vies 13 i 14) i un rodalies (via 4). Les altres 8 vies, buides.

Si algun dia es vol potenciar l'Estació de França amb més trens, es poden utilitzar dues vies d'entrada i una de sortida. En ser una estació terminal, les sortides es poden gestionar amb molta puntualitat i només necessitarien una via. En canvi, les arribades poden ser més variables i sí que necessitarien dues vies.

El problema de capacitat està a l'entrada de l'estació, on els diferents fluxos s'han de creuar, i no crec que hi hagi l'espai suficient per fer salts de moltó, com a les grans estacions terminals europees.

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Monday 18/04/2011 22:49
by metring
D'Adif:

Se rehabilitarán los 250 m de la fachada exterior de la calle Ocata

Adif licita el contrato de obras de restauración de fachadas del ala sur de la estación de Barcelona França


18-abril-2011..- Adif ha licitado el contrato de obras de restauración de fachadas del ala sur, calle Ocata y lado andenes, de la estación de Barcelona França. El presupuesto base asciende a 1.231.695,10 euros y tiene un plazo de ejecución estimado de 11 meses.

El objetivo del contrato es acometer la restauración de la fachada exterior del ala sur de la estación de França, que da a la calle Ocata, y del tramo que da a los andenes de la estación. La superficie de intervención es de 4200 m2.

La actuación contempla la limpieza de la fachada de la suciedad derivada de la contaminación ambiental así como la reparación y sustitución de las piezas rotas o desgastadas. Asimismo, la intervención incluye también la rehabilitación de todas las carpinterías y cerrajerías.

Estas obras serán ejecutadas una vez que la Comisión del Ayuntamiento de Barcelona ya ha dado el pertinente permiso para actuar sobre el edificio, declarado Bien de Interés Local.

Estas actuaciones se enmarcan en el convenio firmado entre el Ministerio de Fomento, Adif y la SEITT (Sociedad Estatal de Infraestructuras del Transporte Terrestre) para la realización de actuaciones de mejora de la red ferroviaria de titularidad del Estado en Cataluña, en el que se incluye la ejecución de inversiones para la modernización de estaciones y actuaciones para la mejora de líneas.

Finalmente, responden al compromiso del Ministerio de Fomento de realizar un plan global de inversiones para la mejora permanente de sus infraestructuras y estaciones de la red de cercanías de Barcelona, con el objetivo de ofrecer un servicio de mayores prestaciones de seguridad, accesibilidad y confort a sus clientes y a los ciudadanos.

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Wednesday 01/06/2011 17:24
by metring
D'Adif:

Se invertirán 825.000 euros en el recrecido de los andenes para facilitar el acceso de los usuarios a los trenes

Adif inicia las obras de mejora de la accesibilidad en la estación de França en Barcelona

01-juny-2011..- Adif ha iniciado las obras de mejora de la accesibilidad de la estación de França (Barcelona), con una inversión de 825.451 euros (IVA excluido).

La ejecución de estas obras se enmarca en el convenio firmado entre el Ministerio de Fomento, Adif y SEITT (Sociedad Estatal de Infraestructuras del Transporte Terrestre) para la realización de actuaciones de mejora de la red ferroviaria de titularidad del Estado en Cataluña, en el que se incluyen inversiones para la modernización de estaciones y diversas actuaciones de mejora.

Además, responden al compromiso del Ministerio de Fomento de realizar un plan global de inversiones para la mejora permanente de sus infraestructuras y estaciones de la red de cercanías de Barcelona, con el objetivo de ofrecer un servicio de mayores prestaciones de seguridad, accesibilidad y confort a sus usuarios y a los ciudadanos.

Estas actuaciones, que se compatibilizarán con la explotación ferroviaria, consisten en el recrecido (en unos 10 cm) del nivel de tres de los andenes centrales, correspondientes a las vías 4-5; 6-7 y 8-9 hasta alcanzar una altura de 68 cm respecto a la cota de carril en una longitud de 200 m, lo que facilitará a los usuarios del ferrocarril un acceso a los trenes más seguro y cómodo.
Además, todos los elementos afectados por el cambio de cota del pavimento, tales como escaleras o rampas, registros, etc., se adaptarán al nivel de recrecido.

El proyecto también incluye la aplicación de una imprimación antideslizante en los bordes de andenes (en una superficie de 1.660,6 m2) y el tratamiento del vestíbulo frente a andenes (1.843,6 m2). El objetivo es crear recorridos con pavimento antideslizante en el recinto situado entre el perímetro del edificio en contacto con andenes y el arranque de las toperas, y en todos los bordes de andenes.

Los trabajos previos al recrecido consistirán en el desmontaje de farolas, señales y resto de mobiliario. Posteriormente, se volverán a instalar todos los elementos en su lugar de origen.

En la línea R2 Sud que discurre entre Sant Vicenç de Calders y Estació de França, se han realizado o se están ejecutando obras en las estaciones de: Sitges, Sant Vicenç de Calders, Calafell, Segur de Calafell, Castelldefels, Castelldefels Platja, Gavà, Cunit, Vilanova i la Geltrú, Garraf, Viladecans, además de la de Passeig de Gràcia, en Barcelona.

Estas actuaciones son una muestra del fuerte compromiso que el Gobierno de España tiene con la mejora de las infraestructuras, y en especial del ferrocarril en Cataluña y suponen una fuerte creación de empleo y nuevas oportunidades para los ciudadanos de Cataluña. Sólo en 2010, Adif realizó una inversión superior a los 1.350 millones de euros, lo que supuso un aumento del 30% con respecto al ejercicio 2009.

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Wednesday 01/06/2011 18:44
by 437.001
Una bona notícia. :hola

Com una cançoneta repetitiva

Posted: Wednesday 01/06/2011 19:20
by Guigui
I amb el ja habitual refrany farcit d'autobombo.

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Thursday 02/06/2011 14:29
by 122-042-132
"Estas actuaciones son una muestra del fuerte compromiso que el Gobierno de España tiene con la mejora de las infraestructuras, y en especial del ferrocarril en Cataluña y suponen una fuerte creación de empleo y nuevas oportunidades para los ciudadanos de Cataluña. Sólo en 2010, Adif realizó una inversión superior a los 1.350 millones de euros, lo que supuso un aumento del 30% con respecto al ejercicio 2009".

Sona tan malament, que fà fàstic! Salut!

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Thursday 02/06/2011 19:33
by Khirareg
122-042-132 wrote:"Estas actuaciones son una muestra del fuerte compromiso que el Gobierno de España tiene con la mejora de las infraestructuras, y en especial del ferrocarril en Cataluña y suponen una fuerte creación de empleo y nuevas oportunidades para los ciudadanos de Cataluña. Sólo en 2010, Adif realizó una inversión superior a los 1.350 millones de euros, lo que supuso un aumento del 30% con respecto al ejercicio 2009".

Sona tan malament, que fà fàstic! Salut!
Si, suposa un augment respecte l'any anterior... Pero no ens deuen els 4000 millions (crec) del pla de rodalies!

Inversió del pla de rodalia

Posted: Thursday 02/06/2011 19:43
by Guigui
Sobre la inversió d'acord amb el pla de rodalia, seguiu la cadena de missatges a partir d'aquest.

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Wednesday 08/06/2011 23:43
by metring
http://prensa.adif.es/ade/u08/GAP/Prens ... endocument

Adif invierte más de un millón de euros en la restauración de fachadas del ala sur de la estación de Barcelona França

• El contrato adjudicado contempla la rehabilitación de los 250 m de la fachada exterior de la calle Ocata

Foto de la noticia08/06/2011. - Adif ha adjudicado el contrato de obras de restauración de fachadas del ala sur, calle Ocata y lado andenes, de la estación de Barcelona França, con una inversión de 1.021.075,2 euros.

El objetivo del contrato es acometer la restauración de la fachada exterior del ala sur de la estación de França, que da a la calle Ocata, y del tramo que da a los andenes de la estación. La superficie de intervención es de 4.200 m2.

La actuación contempla la limpieza de la fachada de la polución derivada de la contaminación ambiental así como la reparación y sustitución de las piezas desgastadas. Asimismo, la intervención incluye también la rehabilitación de todas las carpinterías y cerrajerías.

Estas obras serán ejecutadas una vez que la Comisión del Ayuntamiento de Barcelona ha dado el pertinente permiso para actuar sobre el edificio, declarado Bien de Interés Local.

Esta actuación se suma a las que está ejecutando el Ministerio de Fomento para la mejora de las infraestructuras, y en especial del ferrocarril en Catalunya, que suponen una fuerte creación de empleo y nuevas oportunidades para los ciudadanos. Sólo en 2010, Adif realizó una inversión superior a los 1.350 millones de euros, lo que supuso un aumento del 30% con respecto al ejercicio 2009.

El contrato, que ha sido adjudicado a la empresa Cyes Infraestructuras, cuenta con un plazo de ejecución de 11 meses.

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Thursday 09/06/2011 0:43
by jaezcurra
metring wrote: Esta actuación se suma a las que está ejecutando el Ministerio de Fomento para la mejora de las infraestructuras, y en especial del ferrocarril en Catalunya, que suponen una fuerte creación de empleo y nuevas oportunidades para los ciudadanos. Sólo en 2010, Adif realizó una inversión superior a los 1.350 millones de euros, lo que supuso un aumento del 30% con respecto al ejercicio 2009.
¡¡¡Qué pesadosssss!!! :evil:

Els amos del màrqueting

Posted: Thursday 09/06/2011 8:56
by Guigui
Publicitat viral, sí senyor!

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Wednesday 27/07/2011 3:50
by sortrens
Això em va contestar un politic d'un partit municipal de barcelona respecta al futur de l'EDF

En el cas de l’estació de França quan tinguem l’estació de la Sagrera A ple funcionament ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar tot l’edifici a museu i l’actual platja de vies a zona verda fent que el parc de la ciutadella tingui una sortida al mar. Aquesta opció és la que en aquests moments hi ha més gent que està d’acord però com aquest debat el tindrem a partir del 2016 encara queda molt temps per a decidir que hi farem.

Que hi penseu?

Les altres opcions quines creieu que son?

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Wednesday 27/07/2011 4:21
by Lluita1714
sortrens wrote:Això em va contestar un politic d'un partit municipal de barcelona respecta al futur de l'EDF

En el cas de l’estació de França quan tinguem l’estació de la Sagrera A ple funcionament ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar tot l’edifici a museu i l’actual platja de vies a zona verda fent que el parc de la ciutadella tingui una sortida al mar. Aquesta opció és la que en aquests moments hi ha més gent que està d’acord però com aquest debat el tindrem a partir del 2016 encara queda molt temps per a decidir que hi farem.

Que hi penseu?

Les altres opcions quines creieu que son?
La dono per bona si és per un museu ferroviari... o un museu comparable al d'Orsay :P Però l'engrandiment de la Ciutadella passa pel trasllat del Zoològic, i dubto que pel 2016 no hi sigui, si no espavilen des d'ara en el seu trasllat el calendari s'els vindrà al damunt. D'altra banda trobo que, el Parc de la Ciutadella ampliada a l'actual Zoo pot ser enorme, i ja és una zona prou gran per a l'esbarjo, com per ampliar-la més: Un parc massa gran pot crear buidor i sensació d'inseguretat, com ja passa al colossal Central Park. Amés, l'actual platja de vies no seria un parc com la resta, no tindrà cap fontana, ni la frondositat de tota mena d'arbres, ni cap llac enorme com el del parc novaiorquès abans citat, segur que farien una plaça dura estil Lesseps. Per tant, la platja de vies pot tindre altres usos com serveis socials, tot això pensant que realment han de treure els trens d'allà, per què si és per mi, la primera opció seria fer acabar allà els trens d'alta velocitat que venen de França i ja s'han aturat a Sagrera (i tornar a donar sentit al seu nom), i algunes línies de tipus convencional.