Page 12 of 25
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Posted: Monday 04/07/2011 13:14
by liniadelRipollés
La ai carai! en vinegreta el senyal alt de tres focus utilitzat com a senyal de topall a l'estació provisional de Sabadell-Estació!
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Posted: Thursday 07/07/2011 15:23
by metring
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... o?id=46785
El conseller Recoder visita les obres del perllongament d'FGC a Sabadell
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, visitarà demà divendres, 8 de juliol, les obres del perllongament d'FGC a Sabadell.
A l’acte també hi assistiran l’alcalde de Sabadell, Manuel Bustos, i el president d’FGC, Enric Ticó.
La visita tindrà lloc, a les 11.00 hores, a l’estació d’FGC de Plaça Major de Sabadell.
08-07-2011 11.00 | Estació d'FGC de Plaça Major | Sabadell (Vallès Oriental) | Barcelona
Visita a les obres del perllongament d’FGC a Sabadell
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Posted: Friday 08/07/2011 12:09
by mikado
Perllongament FGC SABADELL a TWITTER
Cristina Farrés
@lluisrecoder Quan s'haurà de tancar l'estació de la Rambla x fer la nova via fins al sud conseller??
Lluis Recoder
@crisfarres la setmana vinent ho sabrem
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Posted: Friday 08/07/2011 14:20
by 122-042-132
L'ampliació dels FGC a Sabadell es retardarà dos anys (L'AVUI-EL PUNT)
Lluís Recoder anuncia que l'obra no estarà enllestida fins el 2015
S'ha optat per no adquirir una segona tuneladora per perforar el subsòl en paral·lel, que suposarà un estalvi de 5 milions
08/07/11 13:36 - Sabadell -
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha anunciat aquest divendres que l'ampliació dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a Sabadell podria retardar-se fins al 2015, dos anys més del previst.
Les obres, que van començar el 2008, permetran ampliar la línia S2 en cinc parades, una d'elles intercanviador amb Rodalies de Catalunya, i deixaria encarada una possible ampliació fins a Castellar del Vallès.
Recoder, que ha visitat les obres dels FGC a la futura estació de la plaça Major de Sabadell, on acaba d'arribar la tuneladora, ha destacat que una variació en el pla financer de l'empresa gestora d'infraestructures, GISA, ha ampliat el termini d'entrada en servei.
“Hem de trobar solucions perquè el pla econòmicofinancer de GISA no condicioni la finalització de l'obra i la puguem acabar abans”, ha assenyalat Recoder.
El titular de Territori ha recordat que “la previsió inicial era acabar el 2013, però la modificació del pla financer ho allarga fins el 2015”.
El retard al calendari ve donat en part perquè s'ha optat per no adquirir una segona tuneladora per perforar el subsòl en paral·lel, sinó que s'utilitzarà la mateixa que actualment està operant, Arrahona, fet que suposa un estalvi de 5 milions d'euros.
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Posted: Friday 08/07/2011 18:30
by Miquel
A tot això, m'agradaria saber per què s'ha posat de moda el fer túnels independents a aquestes dues ciutats?
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Posted: Friday 08/07/2011 18:53
by mikado
Fer túnels tipus L9 d'una galeria única i 9,75 ó 12m de diàmetre implica fer-los a gran profunditat i la necessitat de fer pous de sortida i ventilació en superfície. Sabadell i Terrassa sembla ser que no tenen espai per fer els pous i amés són molt costosos económicament.
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Posted: Friday 08/07/2011 19:02
by victorcasta
Miquel wrote:A tot això, m'agradaria saber per què s'ha posat de moda el fer túnels independents a aquestes dues ciutats?
Potser m'ho invento però a Terrassa, crec que es va fer per poder dibuixar radis de corba més tancats.
Re: Perllongament de FGC a Sabadell
Posted: Thursday 01/09/2011 23:19
by mikado
http://www.radiosabadell.fm/Noticies/La ... inancament
La Generalitat confirma que les obres de Metro Sabadell es podrien retardar per problemes de finançament
Mireia Sans
Les obres de Metro Sabadell avancen segons el calendari previst i la tuneladora ja ha covert dos quilòmetres dels tres que ha de perforar. Però, malgrat això, el cert és que l'actuació es podria endarrerir per un problema de finançament. L'obra té un cost aproximat de 400 milions d'euros, dels quals, a hores d'ara, només se n'han abonat 50. Això és perquè el govern tripartit havia previst pagar-la durant el període entre els anys 2012 i 2015 que coincideixen ara amb el difícil moment per les arques de la Generalitat. “Aquest pagament a posteriori fa que ara hi hagi algunes actuacions que s'estigui aturant” ha assegurat el director general de Transport i Mobilitat, Ricard Font a l'A Bona Hora Estiu de Ràdio Sabadell.
“Esperem que puguem veure els Ferrocarrils de la Generalitat quan abans millor” ha assenyalat Font que ha afegit “la voluntat de la Generalitat és poder continuar les obres i acabar-les el més aviat possible, perquè és un servei pel país que ajuda en la lluita contra el canvi climàtic”. De fet, i per poder estalviar una mica de pressupost, el departament de Territori ha decidit utilitzar la mateixa tuneladora per foradar el segon túnel. “És un petit estalvi de 6 milions d'euros, però ajuda” ha assegurat Font que ha recalcat que aquesta situació és possible pel bon estat de la màquina i per les facilitats de perforació que ofereix el subsòl sabadellenc. En qualsevol cas, i encara que hi pugui haver alguns petits retards, el director general de Mobilitat i Transports emmarca com a prioritat del govern acabar quant abans millor les afectacions que les obres tenen a la xarxa viària i en zones de la ciutat com ara el passeig de la plaça Major.
El soterrament de les vies a Gràcia – Can Feu.
Font ha reconegut que l'anterior govern de la Generalitat va arribar a un acord amb l'Ajuntament de Sabadell per poder soterrar les vies al seu pas pel barri de Gràcia – Can Feu. Tot i això, el director general de Mobilitat i Transports ha recalcat que ara les dues administracions s'han de posar d'acord per decidir de quina manera es finança aquesta actuació que, ha dit, “haurà de ser amb l'ajuda de les dues parts i també de fons privats”. En aquesta línia, ha assegurat que aquesta actuació, en un context de crisi, no és prioritària. “Si hem d'escollir entre fer arribar el transport públic a un lloc que no en té o soterrar unes vies, la decisió és clara”.
Re: Perllongament de FGC a Sabadell
Posted: Thursday 01/09/2011 23:26
by liniadelRipollés
Senyor,
jo amb un minúscul ingrés de 400000euros al meu compte ja tiro de per vida.
Moltes gràcies.
Adolf Ripollés.
mikado wrote: el departament de Territori ha decidit utilitzar la mateixa tuneladora per foradar el segon túnel. “És un petit estalvi de 6 milions d'euros, però ajuda” ha assegurat Font que ha recalcat que aquesta situació és possible pel bon estat de la màquina i per les facilitats de perforació que ofereix el subsòl sabadellenc.
Ortografia, també per a la ràdio
Posted: Thursday 01/09/2011 23:32
by Guigui
ja ha covert dos quilòmetres dels tres que ha de perforar.
Clarament, és una ràdio. Però això no els eximeix de recordar què haurien hagut d'aprendre a primària.
Re: Perllongament d'FGC a Sabadell
Posted: Wednesday 28/09/2011 17:48
by metring
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 5&canal=46
La tuneladora de Sabadell d'FGC inicia l'excavació de l'últim tram del primer túnel fins a Sabadell Estació
En els propers dies es concretaran amb l’Ajuntament les actuacions a dur a terme en superfície per arranjar i alliberar l’entorn afectat per les obres a Plaça Major i Plaça d’Espanya
La tuneladora que perfora el primer túnel del perllongament de la línia d’FGC des del Parc del Nord (a prop de Ca n’Oriac) ha iniciat l’excavació de l’últim tram pendent per arribar a Sabadell Estació, de 0,8 km de longitud. Així, un cop completats els treballs de manteniment de la màquina que s’han dut a terme els últims mesos a l’estació de Plaça Major, la tuneladora ha reprès la marxa per completar, així, els 2,9 km de túnel excavats amb tuneladora entre el pou del Parc del Nord i Sabadell Estació. En total, l’actuació abasta prop de 5,2 km de longitud i comporta una inversió de més de 400 MEUR.
La tuneladora perfora l’últim tram del primer túnel
La tuneladora que excava el primer túnel del perllongament de la línia d’FGC a Sabadell des del pou del Parc del Nord (a prop de Ca n’Oriac) fins a Sabadell Estació ha reprès la marxa a l’estació de Plaça Major un cop s’han completat els treballs de manteniment i posada a punt necessaris per continuar perforant.
D’aquesta manera, la màquina ha iniciat l’últim tram pendent per completar el primer túnel d’aquesta actuació, que comprèn tant una part construïda amb tuneladora com una altra excavada entre pantalles.
Així, ara comença l’execució amb tuneladora dels 0,8 km pendents entre l’estació de Plaça Major i Sabadell Estació, per completar el tram de 2,9 km de longitud total excavats amb la màquina, entre el Parc del Nord i Sabadell Estació. Pel que fa a la part excavada entre pantalles entre el Parc del Nord i Ca n’Oriac, de 0,7 km de longitud, ja es va finalitzar l’estiu del 2010.
La tuneladora que s’està utilitzant en aquest perllongament és de tipus EPB, de 6,8 metres de diàmetre, 116 metres de longitud i 550 tones aproximadament, amb un capçal preparat per a excavar sòls sota el nivell freàtic. S’espera que la màquina arribi a Sabadell Estació a finals d’aquest any, des d’on s’extraurà.
Arranjament de l’entorn afectat per les obres
D’altra banda, pel que fa a la urbanització de l’entorn afectat per aquesta actuació, en els propers dies, Generalitat i Ajuntament de Sabadell es reuniran per tal de concretar les accions a dur a terme en aquest sentit. Concretament, determinaran l’arranjament i alliberament d’espais ocupats a l’entorn de les estacions de Plaça d’Espanya i Plaça Major per resoldre les afectacions el més aviat possible.
5,2 quilòmetres i 4 noves estacions
Des de la primavera del 2008, el Govern està duent a terme obres per a perllongar la línia del Vallès d’FGC a noves àrees de Sabadell, que servirà per dotar la ciutat d’una línia de metro urbà que donarà servei a 7 milions d’usuaris cada any amb una inversió de més de 400 MEUR.
L’actuació abasta en total una longitud de 5,2 quilòmetres, que inclou un nou tram de línia de prop de 4,4 km. Les obres comprenen també la construcció de 4 noves estacions (Plaça Major, Eix Macià, Plaça Espanya i Ca n’Oriac), la reforma i soterrament de l’estació existent de Sabadell-Estació i la construcció d’unes cotxeres al final de línia.
Re: Perllongament d'FGC a Sabadell
Posted: Friday 04/11/2011 19:39
by mikado
Diari de Sabadell (04/11/11)
La perforadora finaliza el primer túnel del Metro Sabadell en un año.
El tramo final de Placa Major a Sabadell-Estació se ha hecho en un mes
La excavación del primer túnel de las obras de prolongación de los Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) ha finalizado varios meses antes de lo previsto con la llegada de la tuneladora a Sabadell Estació.
La tuneladora encargada de perforar el primer túnel de la prolongación de la línea de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) desde el Parc del Nord ha completado la excavación del último tramo pendiente hasta SabadellEstació.
Aunque en el calendario inicial se esperaba que estos trabajos quedaran terminados antes de final de año, la tuneladora ya llegó el pasado mes de julio al Passeig de la Plaça Major dos meses antes de lo previsto.
El pasado 23 de septiembre la máquina perforadora inició el último tramo V en menos de un mes y medio. ha completado los 0.8 km de longitud existentes entre el Passeig de la PlaGç Major y Sabadell-Estació.
De este modo se da por finalizada la construcción de la totalidad del primer túnel, de 3,6 kilómetros de longitud, 2.9 km de los cuales corresponden al tramo perforado con la tuneladora entre el Parc del Nord y Sabadell-Estació en sólo 13 meses, mientras que los 0,7
km restantes se han excavado entre pantallas entre el Parc del Nord y Ca n·Oriac.
El teniente de alcalde de Urbanismo. Joan Manau se mostró satisfecho porque los trabajos se han realizado ·con normalidad v sin incidentes y se ha comprometido a continuar trabajando para liberar el máximo espacio posible y recuperar poco a poco a normalidad
La máquina será ahora desmontada en Sabadell-Estació y extraída pieza a pieza para volver a montarla de nuevo en los pozos de ataque de la Ronda Collsalarca, en Ca n'Oriac, donde volverá a empezar en los próximos meses con el segundo túnel paralelo al existente, que será de subida.
La existencia de un túnel para cada sentido es la opción más segura. Cada 400 metros estarán conectados con un pasadizo. por si fuera necesano evacuar a los pasajeros.
Una vez acabado el segundo túnel -que después de los retrasos en el calendario de obras anunCiados por la Generalltat se prevé para el 2013-.
Se empezarán las obras de acabado de las cinco estaciones, tanto bajo tierra como en superficie. Se colocarán entonces las catenarias y las vías y los sistemas de control y segundad.
Paralelamente. se están realizando las obras para liberar y urbanizar de manera deflnitiva los espacios de superfiCie afectados por las obras.
Re: Perllongament d'FGC a Sabadell
Posted: Sunday 06/11/2011 2:12
by LeoMetropol
Ja podríem tenir sorpreses com aquesta amb la tuneladora de la L10 a la Zona Franca...
Re: Perllongament d'FGC a Sabadell
Posted: Wednesday 30/11/2011 21:52
by mikado
http://www.radiosabadell.fm/Noticies/Ll ... e-Sabadell
(Posso un extracte de la notícia)
Pendents del Quart Cinturó i l'allargament dels FGC
Bustos i Recoder han coincidit a dir que el pròxim objectiu, pel que fa a la mobilitat en aquesta comarca és el Quart Cinturó o Ronda Vallès. L'alcalde afirma que està "esperant" que el pas del Quart Cinturó, que haurà de connectar amb la Ronda Oest, sigui una realitat. A partir d'aquí, diu, caldrà "programar i construir" la Ronda Est de la ciutat. Recoder ha recordat que el traçat d'aquest tram del Quart Cinturó està "bastant clar", però reconeix que amb el canvi de govern espanyol el Departament s'haurà de tornar a asseure amb els nous dirigents per replantejar calendaris i analitzar les "capacitats d'inversió".
Sobre el projecte Metro Sabadell, Recoder ha assegurat que encara no hi ha data per l'inici del segon túnel previst al projecte un cop la tuneladora ja ha arribat a Sabadell-Estació. Ha dit que l'execució no pot quedar al marge de la situació econòmica actual. “Totes les obres ferroviàries actuals tenen uns calendaris establerts però sempre queden condicionades a la disponibilitat de fons pressupostaris per part del Govern”, ha dit.
Re: Perllongament d'FGC a Sabadell
Posted: Saturday 10/12/2011 20:56
by Pe Jorba
Nota de premsa de L’Entesa per Sabadell, apareguda al seu butlletí el 9/12/11:
"L’ENTESA PER SABADELL MANIFESTA LA SEVA PREOCUPACIÓ PER LES DECLARACIONS DEL CONSELLER LLUÍS RECODER RESPECTE DEL FINANÇAMENT DEL PERLLONGAMENT DELS FGC"
"L’Entesa per Sabadell vol manifestar la seva preocupació per les declaracions que va realitzar fa uns dies el conseller d’Urbanisme, Sr. Lluís Recoder, que va afirmar que no estava garantit el finançament de les obres de perllongament dels Ferrrocarrils de la Generalitat a Sabadell.
L’Entesa per Sabadell recorda que quan al mes de setembre van denunciar que les obres s’havien aturat durant l’estiu, degut bàsicament a la manca d’un finançament garantit de l’obra i que el Director General de Transports, Sr. Ricard Font, així ho havia confirmat, el conseller Recoder va desautoritzar-lo i va insistir en què les obres no s’havien aturat mai, malgrat l’evidència de l’aturada.
Tanmateix, el cert és que les obres de les estacions continuen aturades des de l’estiu, així com les de les cotxeres al Parc del Nord que ni tan sols s’han iniciat, i únicament ha estat treballant la tuneladora, de manera que s’aniran acumulant retards sobre el calendari inicial que preveia el funcionament per al 2012.
L’Entesa per Sabadell reclama responsabilitat i transparència al govern de la Generalitat i al govern municipal i exigeix informació oficial que sigui real sobre la manca de finançament i uncompromís sobre la finalització de les obres.
L’Entesa per Sabadell considera el projecte dels FGC com una obra estratègica de cara assolir una veritable xarxa de ferrocarril al Vallès que faciliti les comunicacions de la nostra ciutat amb el conjunt del territori. En aquest sentit reclamem que la finalització del perllongament dels FGC sigui pel govern de la Generalitat una prioritat."
Re: Perllongament d'FGC a Sabadell
Posted: Thursday 22/12/2011 20:37
by mikado
Segons el Pla d'Inversions en Ferrocarril dels Pressupostos de la Generalitat per l'any 2012
http://www15.gencat.cat/ecofin_wpres12/ ... _P_AIR.pdf (Pag 55) no contemplen cap aportació al Perllongament dels FGC a Sabadell, per tant una altra ampliació clausurada sine die.
Re: Perllongament d'FGC a Sabadell
Posted: Friday 23/12/2011 15:45
by victorcasta
No només cal mirar la pàgina 55: cal mirar que no se li imputi a qualsevol altra empresa, especialment GISA, FGC o Ifercat, però tampoc és el cas. Tot i així, a la pàgina 498 hi ha una ressenya a aquestes obres que es paguen per mètode alemany, un tipus de pagament diferit. Curiós que en aquest apartat es vegi el que pagarem els catalans pels trams I i II de l'L9 aquest 2012, tot i estar tancat: 131 milions d'euros.
Re: Perllongament d'FGC a Sabadell
Posted: Friday 10/02/2012 13:37
by mikado
http://www.radiosabadell.fm/Noticies/El ... o-Sabadell
El Parlament rebutja garantir la continuïtat del projecte Metro Sabadell
CiU tomba una esmena del PSC per incloure als pressupostos de la Generalitat una partida econòmica encaminada a continuar amb el projecte.
El Parlament de Catalunya ha rebutjat incloure als pressupostos de la Generalitat per aquest 2012, i que s’estan debatent en aquests moments, una partida econòmica per garantir la continuïtat de les obres del projecte Metro Sabadell. Aquesta és una de les moltes esmenes que s’han presentat als comptes de la Generalitat per aquest any que es van debatre, ahir, a la Comissió d’Economia de la cambra catalana. El Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC) signava aquesta proposta que va ser tombada per Convergència i Unió (CiU), que hi va votar en contra.
La diputada sabadellenca del PSC al Parlament català, Montserrat Capdevila, explica que els nacionalistes han justificat el seu vot negatiu “amb un exercici de responsabilitat” però està convençuda que “no es poden deixar a mitges les inversions compromeses”. “Si cal reformular el finançament es reformula sense fer coses com parar les obres”, conclou. El portaveu de CiU a l’Ajuntament de Sabadell, Carles Rossinyol, ha contrarrestat les paraules de la diputada sabadellenca argumentant que “els gestors de CiU no seguim aquest joc de fer obres i no pagar els contractistes” i ha assegurat que s’han executat obres per un valor de 141 milions d’euros i que només se n’han pagat 47. En aquest sentit, Rossinyol ha estat contundent: “Nosaltres preferim no fer la bola més grossa i acabar l’obra quan tinguem els diners per fer-ho”.
Reunió de les Comissions de Seguiment
El director general de Transport i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, preveu que les obres de Metro Sabadell es puguin reprendre entre finals d’aquest any i principis del que ve. Ho va anunciar, ahir al vespre, al Casal Pere Quart durant una reunió conjunta de totes les comissions de seguiment de les obres d’allargament dels Ferrocarrils de la Generalitat a Sabadell. Per tant, i segons les previsions de l’executiu català, el projecte Metro Sabadell estarà enllestit l’any 2015. Durant la trobada, Ricard Font va explicar els motius que han portat el Govern català a aturar les obres de Metro Sabadell i també es va comprometre a treballar per reduir al màxim les afectacions que comportarà l’aturada dels treballs en superfície.
Re: Perllongament d'FGC a Sabadell
Posted: Thursday 22/03/2012 21:53
by Gratacel
ICV vol conèixer l’estat de les negociacions entre Ajuntament i Generalitat sobre les obres de Metro Sabadell
Els ecosocialistes demanen a l’alcalde, Manuel Bustos, que informi sobre l’evolució de les converses. Temen que els sabadellencs hagin de patir els efectes de les actuacions de forma indefinida
El grup municipal d’Iniciativa per Catalunya- Verds (ICV) demana a l’alcalde, Manuel Bustos, que aclareixi en quin estat es troben les negociacions amb la Generalitat sobre les obres de Metro Sabadell. Els ecosocialistes temen que aquestes converses estiguin aturades, com ho estan també les obres des de fa dos mesos, i asseguren sentir una gran desconfiança, tant cap al govern català, per paralitzar les actuacions, com envers el local, “per adormir-se i permetre arribar a aquesta situació”, diu la portaveu d’ICV a l’Ajuntament, Carme Garcia. En aquest sentit, Garcia assegura no tenir constància que la Generalitat estigui “responent als compromisos que va adquirir amb Sabadell” i tem que Bustos no estigui “liderant amb la contundència necessària el procés que ha de permetre reparar les zones de la ciutat afectades per les obres”.
El regidor ecosocialista Carlés Marlés també ha apuntat que la ciutat, el que vol, és que es digui “què passarà amb les obres, si s’acabaran o no” i assegura que el que no hauria de fer el govern és “allargar sense data la presa de decisions”. Per Marlés, “no sembla que hi hagin les negociacions que es van prometre”, fet que els fa pensar que el govern local “torna a faltar a la confiança que els grups municipals i la ciutadania li van donar per liderar aquest procés”.
En tot cas, des d’Iniciativa destaquen els efectes que estan tenint les obres d’allargament dels Ferrocarrils a la ciutat, encara que estiguin aturades. Marlés apunta que “la ciutat té una greu ferida en les zones on s’estaven fent aquestes actuacions, com el Parc del Nord” i recorda que “aquests espais, ara abandonats, poden suposar un perill perquè són molt accessibles”. Carme Garcia, per la seva banda, ha fet la reflexió que “hi ha tota una generació de sabadellencs que no ha conegut el Passeig de la Plaça Major”, perquè fa pràcticament 20 anys que està afectat per una qüestió o una altre.
L’Entesa demana que l’Oficina del Metro deixi el Casal Pere Quart
L’Entesa per Sabadell reclama que l’Oficina del Metro, situada als baixos del Casal Pere Quart, abandoni aquest espai i, així, el retorni a la ciutat. Els cívicopolítics consideren que Sabadell no pot prescindir d’aquestes instal·lacions de la Rambla, ara que l’Oficina ha perdut les seves funcions a causa de l’aturada de les obres d’allargament dels Ferrocarrils a la ciutat de forma indefinida.
http://www.radiosabadell.fm/Noticies/IC ... o-Sabadell
Re: Perllongament d'FGC a Sabadell
Posted: Monday 02/04/2012 13:13
by mikado
http://www.radiosabadell.fm/Noticies/L- ... o-Sabadell
L’avinguda Josep Tarradellas es reobre el trànsit després de més de tres anys afectada per les obres de Metro Sabadell
L’avinguda ha recuperat cinc carrils, un d’ells d’ús exclusiu per al transport públic. El tinent d’alcalde Joan Manau avança que l’aparcament subterrani de Tarradellas podria entrar en funcionament a finals d’aquest any
Els vehicles poden tornar a circular, des d’avui, per l’avinguda Josep Tarradellas, al barri de la Concòrdia. Aquesta via, que uneix les places Espanya i Concòrdia, s’ha reobert al trànsit aquest dilluns després de més de tres anys afectada per les obres del projecte Metro Sabadell, que des de fa més de dos mesos es troben aturades per manca de finançament. Després de sotmetre’s durant tota una setmana als treballs d’urbanització, l’avinguda Tarradellas ha recuperat la seva imatge habitual, tot i que millorada. D’una banda, s’han ampliat les voreres amb l’objectiu d’afavorir el trànsit de vianants i, de l’altra, dels cinc carrils per a la circulació de vehicles amb què compta, un és d’ús exclusiu per al transport públic de la ciutat, és a dir, per als busos de la TUS i per als taxis. El tinent d’alcalde d’Urbanisme i Espai Públic a l’Ajuntament de Sabadell, Joan Manau, ha assegurat al programa A bona hora de Ràdio Sabadell 94.6 que l’obertura de l’avinguda Josep Tarradellas demostra “el bon funcionament de la comissió Ajuntament-Generalitat i que pel consistori la màxima prioritat és recuperar els màxims espais en superfície”. En aquest sentit, Manau ha avançat que en les pròximes setmanes s’aniran recuperant més espais com ara la vorera del carrer Pi i Margall, a la zona de l’Eix Macià, s’abordarà la urbanització del passeig de la Plaça Major o es faran moviments de terra al Nord.
Els veïns i comerciants de l’avinguda Josep Tarradellas han estat els grans damnificats dels treballs relacionats amb l’allargament dels Catalans a la ciutat, que s’han allargat durant aproximadaments tres anys. Alguns dels botiguers de la zona han assenyalat que “les vendes han caigut moltíssim durant aquest temps”, ha explicat Manel Medran, un dels responsables de la botiga Cansaladeries Medran. Alhora, s’ha mostrat esperançat perquè el seu negoci es pugui reactivar un cop s’ha reobert l’avinguda. “Sentim alegria i alliberament després d’aquests anys”, ha assenyalat Medran. Per la seva banda, el responsable de Calçats Martínez, el Josep Maria, s’ha mostrat més crític amb aquestes obres. Ha assegurat no entendre-les i s’ha queixat que amb la remodelació de l’avinguda Josep Tarradellas s’hagin eliminat les places d’aparcament que, fins ara, utilitzaven els veïns. “No entenc que s’hagi pres aquesta decisió perquè els veïns són el més important, no?”, s’ha preguntat aquest comerciant. En relació a aquest tema, el tinent d’alcalde Joan Manau ha dit que “el més important és guanyar espai per als peatons perquè pel comerç és molt positiu que la gent hi passi caminant”. Manau també ha tornat a destacar la importància del projecte Metro Sabadell que suposarà un benefici per a tots els sabadellencs però, en especial, per als veïns del districte tercer, que fins ara no tenien un accés directe als Ferrocarrils de la Generalitat.
Segregació dels aparcaments subterranis
El tinent d’alcalde d’Urbanisme també ha tornat a remarcar que un altre dels temes que s’està tractant en el sí d’aquesta comissió bilateral Ajuntament-Generalitat és la possibilitat de segregar els aparcaments subterranis de l’avinguda Tarradellas i del Passeig i que l’adjudicació de la seva gestió es pugui fer de manera independent a si avancen, o no, les obres de Metro Sabadell. En aquest sentit, Joan Manau ha dit que la voluntat és que abans que acabi aquest any, aquests dos pàrquings puguin estar funcionant.
Sobre una possible represa de les obres, el tinent d’alcalde ha explicat que el que els han traslladat els representants de la Generalitat és “optimisme” i que les negociacions per aconseguir un nou sistema de finançament per a l’allargament dels Ferrocarrils a la ciutat van per bon camí i que, fins i tot, abans d’aquest estiu hi podrien haver novetats al respecte.
Autobusos de la TUS
La reobertura de l’avinguda Josep Tarradellas no suposarà afectacions importants en la circulació d’autobusos a la zona. Les línies 7, 9 i 23 de Transports Urbans de Sabadell (TUS) continuaran fent el mateix recorregut que fins ara mentre que les línies 1 i 8 enllaçaran, des de la Gran Via en direcció Ca n’Oriac, sense necessitat de fer tota la volta per la plaça Espanya. La parada de l’autobús també s’ha desplaçat uns metres i ara és a tocar de la Gran Via.