Page 12 of 44
Re: Tarifes ATM 2011
Posted: Sunday 05/12/2010 15:31
by mikado
http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... 1449.shtml
La Generalitat subirá el 2,9% el transporte público
Siempre que la Administración habla del transporte público se esfuerza en recordar que el viajero paga menos de la mitad del coste real del servicio. Bajo esta premisa, el secretario para la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, avanzó el viernes en un encuentro de la Agrupación de Municipios con Transporte Urbano que el Govern propondrá a la Autoridad del Transporte Metropolitano (ATM) un aumento medio del 2,9% en las tarifas del transporte público de cara al 2011.
Este aumento «moderado», en palabras de Nadal, supera la previsión oficial de inflación prevista por el Gobierno central (2,3%), pero el responsable de Mobilitat aclaró que la intención de este incremento no es ganar dinero, pero tampoco perderlo.
El aumento de la tarifa del transporte público se unirá pues a la subida del taxi, que a partir del 16 de diciembre se encarecerá un 3,2% después de que los precios se congelaran en el 2010 para contrarrestar la crisis.
Re: Tarifes ATM 2011
Posted: Tuesday 07/12/2010 13:08
by UT596001
Lluita1714 wrote:El millor, Mako, seria pagar el preu just per quilòmetre, com al País Basc,
Al País Basc tot Euskotren està zonificat, així com les xarxes de Rodalia de RENFE (tant Biskaia com Guipuzkoa) així com la línia Bilbo-Balmaseda de FEVE, també el Metro de Bilbao. La xarxa d'autobusos Bizkaibus (provincials de Bizkaia) està zonificada, així com la xarxa d'autobusos Lurraldebus (provincials de Guipuzkoa). Per tant no sé d'on treus aquesta afirmació.
Re: Tarifes ATM 2011
Posted: Tuesday 07/12/2010 15:59
by Lluita1714
UT596001 wrote:
Al País Basc tot Euskotren està zonificat, així com les xarxes de Rodalia de RENFE (tant Biskaia com Guipuzkoa) així com la línia Bilbo-Balmaseda de FEVE, també el Metro de Bilbao. La xarxa d'autobusos Bizkaibus (provincials de Bizkaia) està zonificada, així com la xarxa d'autobusos Lurraldebus (provincials de Guipuzkoa). Per tant no sé d'on treus aquesta afirmació.
La Creditrans, que el que fa és sumar segons el que prens. De cada transport t'ho calcula per zones, però pagues justament el que has fet, vull dir, que no es el mateix fer Martorell - Plaça Espanya - Badalona Pompeu Fabra que quedar-te a Plaça Espanya, i això, en el cas de la Creditrans, t'ho calcula millor. Aquí en canvi paguem tres zones igualment.
Re: Tarifes ATM 2011
Posted: Friday 10/12/2010 13:56
by UT596001
Lluita1714 wrote:La Creditrans, que el que fa és sumar segons el que prens. De cada transport t'ho calcula per zones, però pagues justament el que has fet, vull dir, que no es el mateix fer Martorell - Plaça Espanya - Badalona Pompeu Fabra que quedar-te a Plaça Espanya, i això, en el cas de la Creditrans, t'ho calcula millor. Aquí en canvi paguem tres zones igualment.
Doncs justament allà es queixen que els transbords no siguin gratuïts, i perdoni que li digui però predre la gratuïtat dels transbords seria una passa enrera, ja que penalitzaria els trajectes que justament requereixen transbord, encara que sigués la mateixa distància respecte a un trajecte sense transbord.
Re: Tarifes ATM 2011
Posted: Friday 10/12/2010 14:18
by Lluita1714
UT596001 wrote:Doncs justament allà es queixen que els transbords no siguin gratuïts, i perdoni que li digui però predre la gratuïtat dels transbords seria una passa enrera, ja que penalitzaria els trajectes que justament requereixen transbord, encara que sigués la mateixa distància respecte a un trajecte sense transbord.
Tot és millorable.
Re: Tarifes ATM 2011
Posted: Friday 10/12/2010 23:57
by josep_serre
Sobre la Creditrans jo ho considero un bon model tarifari en tant que combina una integració tarifària, diferent a les que s'han creat a partir de les ATM catalanes i alhora el sistema tarifari de cada empresa que acaba cobrant el que correspon al seu servei i no una tarifa única, en el cas dels operadors ferroviaris tots s'han incorporat al sistema tarifari per zones, però em penso que els de carretera funcionen per trajectes, i en el cas del funicular o el pont penjant és un preu únic, els transbords estan bonificats i efectivament es paga el viatge que realment es fa.
El sistema té importants avantatges respecte del sistema que tenim a les ATM catalanes quan es tracta de fer viatges que surten d'una pauta diària com fer cada dia el mateix desplaçament ja que amb un mateix títol es fa qualsevol viatge, aquí caldria tenir un títol d'una i dues zones per exemple cosa força habitual si en el meu cas hagués de desplaçar-me indistintament a Barcelona o Sabadell, una important avantatge de cara al dia a dia és que amb les màquines autovenda al ser els imports de les recàrregues sempre arrodonits facilita la devolució del canvi a les màquines així com la compra, també és especialment útil per a viatgers ocasionals.
Possiblement sigui de difícil implantació a l'ATM de Barcelona no tant però a les altres ATM catalanes, que es podrien comprar amb la de Bilbao mentre que a Barcelona seria potser força més complicat.
Aquest sistema pot ser criticat i és que realment té defectes però el nostre sistema tampoc està exempt de defectes i molt em temo que gran part de les crítiques de la creditrans siguin en realitat oportunisme polític, doncs és un títol d'una ámplíssima acceptació fins i tot en desplaçaments monomodals i no deu ser casualitat.
Re: Tarifes ATM 2011
Posted: Sunday 12/12/2010 20:44
by Nozomi
Lo suyo sería lo que comenta Lluita de tanto recorres, tanto pagas. Es el sistema que se usa en Japón, que es lo que conozco. Además, allí, con las tarjetas monedero, puedes configurarte una serie de abonos para la misma ruta. Es decir, si siempre vas a hacer el itinerario Badalona Renfe -> Renfe - Catalunya - FGC -> Sant Cugat FGC, la tarjeta personalizada vendrá con un descuento para esos viajes al ser usuario habitual y el resto lo pagarás con la tarifa normal. Me parece lo más justo.
Re: Tarifes ATM 2011
Posted: Tuesday 14/12/2010 15:45
by UT596001
Nozomi wrote:Lo suyo sería lo que comenta Lluita de tanto recorres, tanto pagas. Es el sistema que se usa en Japón, que es lo que conozco. Además, allí, con las tarjetas monedero, puedes configurarte una serie de abonos para la misma ruta. Es decir, si siempre vas a hacer el itinerario Badalona Renfe -> Renfe - Catalunya - FGC -> Sant Cugat FGC, la tarjeta personalizada vendrá con un descuento para esos viajes al ser usuario habitual y el resto lo pagarás con la tarifa normal. Me parece lo más justo.
És a dir, proposa que tornem a la situació anterior a la integració tarifària, tenint que portar quaranta milions de targetes -això sí, sense contacte, que és més
cool -, perjudicant greument aquells que fem servir diverses companyies. Jo mateix, ara mateix, faig servir per tot una T-Jove de 3 zones. Amb el seu sistema escurabutxaques, hauria de tenir:
-1 tarja sense contacte per a la Vallesana, tornant als antics abonaments de 15 viatges (no n'hi havia més).
-Una tarjeta per la RENFE. Si fos per kilòmetres, i no per zones, n'hauria de tenir 2, una per als laborables (Sabadell-Barcelona Sants) i una altra per als caps de setmana (Sabadell-Montmeló). Encara sort que a la tornada em trobo l'estació tancada i puc tornar gratis...
I a part una altra per al metro, que com li faria boicot i no em dona la gana de pagar més, faria Sants-Hospital Clínic a peu (15 minuts a tot estirar).
I pagant molt més del que pago ara, i sense la possibilitat de com faig a vegades de fer Sabadell-Barcelona amb FGC i no amb RENFE, o amb la Sarbus... per no parlar dels trajectes on les companyies d'autobús no oferien abonaments -és a dir, havies d'anar amb bitllet senzill sí o sí-. I això segons vostè és millor?
Sap què, casi que em quedo amb el sistema actual. No em dona la gana de tornar enrera en el temps, i això a pesar que el sistema actual és millorable.
Re: Tarifes ATM 2011
Posted: Tuesday 14/12/2010 15:49
by josep_serre
Home el que ell proposa crec que es pot fer amb un únic suport sense contacte, altra cosa és que no t'agradi.
UT596001 wrote:Nozomi wrote:Lo suyo sería lo que comenta Lluita de tanto recorres, tanto pagas. Es el sistema que se usa en Japón, que es lo que conozco. Además, allí, con las tarjetas monedero, puedes configurarte una serie de abonos para la misma ruta. Es decir, si siempre vas a hacer el itinerario Badalona Renfe -> Renfe - Catalunya - FGC -> Sant Cugat FGC, la tarjeta personalizada vendrá con un descuento para esos viajes al ser usuario habitual y el resto lo pagarás con la tarifa normal. Me parece lo más justo.
És a dir, proposa que tornem a la situació anterior a la integració tarifària, tenint que portar quaranta milions de targetes -això sí, sense contacte, que és més
cool -, perjudicant greument aquells que fem servir diverses companyies. Jo mateix, ara mateix, faig servir per tot una T-Jove de 3 zones. Amb el seu sistema escurabutxaques, hauria de tenir:
-1 tarja sense contacte per a la Vallesana, tornant als antics abonaments de 15 viatges (no n'hi havia més).
-Una tarjeta per la RENFE. Si fos per kilòmetres, i no per zones, n'hauria de tenir 2, una per als laborables (Sabadell-Barcelona Sants) i una altra per als caps de setmana (Sabadell-Montmeló). Encara sort que a la tornada em trobo l'estació tancada i puc tornar gratis...
I a part una altra per al metro, que com li faria boicot i no em dona la gana de pagar més, faria Sants-Hospital Clínic a peu (15 minuts a tot estirar).
I pagant molt més del que pago ara, i sense la possibilitat de com faig a vegades de fer Sabadell-Barcelona amb FGC i no amb RENFE, o amb la Sarbus... per no parlar dels trajectes on les companyies d'autobús no oferien abonaments -és a dir, havies d'anar amb bitllet senzill sí o sí-. I això segons vostè és millor?
Sap què, casi que em quedo amb el sistema actual. No em dona la gana de tornar enrera en el temps, i això a pesar que el sistema actual és millorable.
Al Japó no van amb la mentalitat de "cotarro" ibèric
Posted: Tuesday 14/12/2010 15:52
by Guigui
A l'ATM barcelonina ho farien amb aquest sistema barroer ja que els amos de les diverses taifes són incapaços de posar-se d'acord. Però resulta que al Japó tot està integrat en un sol títol que adment diferents opcions i, a més, combinades entre si de tal manera que el passatger viatjaria sempre amb la que li surt més a compte. Almenys, és com ho he entès de l'explicació d'en Nozomi.
Una coseta semblant és l'Oyster Card londinenca.
Re: Tarifes ATM 2011
Posted: Wednesday 15/12/2010 13:04
by josep_serre
El que esteu dient tots plegats crec que es diu sense entendre quin és l'esperit de la integració tarifària, en altres àrees o ciutats es pot planificar amb una altra mentalitat que pot ser millor allà però aquí les ments pensants han pensat el que tenim.
L'esperit no és que de forma absolutament liberal cada empresa presti el servei com bonament cregui i cobrar el bitllet al preu que cregui convenient.
L'esperit és que qualsevol persona faci un desplaçament planificat per l'adminitració i prestat per les diferents empreses mitjançant concessions utilitzant un o diversos mitjans de transport de forma que tots es complementen i racionalitzen entre ells, d'aquesta manera no es fa una prolongació de metro a un lloc on no seria rentable perquè la gent agafa un autobús allà on acaba el metro per arribar-hi sense pagar més de manera que no es fan inversions no rentables o no s'enfoquen d'una o altra manera amb l'òptica tarifària perquè es faci com es faci el viatge costarà el mateix i permet fer-se de forma més racional.
Ara bé en altres llocs funcionen diferent.
Re: Tarifes ATM 2011
Posted: Thursday 16/12/2010 15:34
by victorcasta
Avui han sortit les noves tarifes pel 2011 i la T-10 d'1 zona puja 30 cèntims. Casi ná p'al cuerpo.
Re: Tarifes ATM 2011
Posted: Thursday 16/12/2010 17:37
by josep_serre
També aprova l'ATM els preus de Rodalies de Catalunya es mantenen els títols propis i tot i que la nota no ho especifica s'entén que mantenint el sistema zonal de rodalies, l'únic títol que no puja de preu és la t-studi, cosa normal si aquest títol té el preu per curs.
La pujada de preu és força superior al 2,9% però amb l'habitual enginyeria tarifària que l'ATM fa servir any rere any diran que la pujada és força inferior, però bé, les famílies nombroses que pràcticament totes tenen el carnet amb la data de caducitat ratllada o manipulada i majoritàriament són immigrants tindran els títols enormement bonificats, la T-12 es va extenent que és pel nen però en la pràctica la fa servir tota la família i ara per famílies nombroses la T-70/90, tot plegat el joc dels disbarats.
"He sentit a dir que..."
Posted: Thursday 16/12/2010 18:00
by Guigui
josep_serre wrote:la T-12 es va extenent que és pel nen però en la pràctica la fa servir tota la família
Doncs dels casos que conec (el meu inclòs), sé positivament que no és així.
Re: Tarifes ATM 2011
Posted: Thursday 16/12/2010 18:04
by metring
victorcasta wrote:Avui han sortit les noves tarifes pel 2011 i la T-10 d'1 zona puja 30 cèntims. Casi ná p'al cuerpo.
A sobre que ja van pujar el juliol, si no recordo malament. Ara, la gent no farà res per evitar-ho, com sempre. Som els ases dels cops, i tot ens està bé.
Re: "He sentit a dir que..."
Posted: Thursday 16/12/2010 18:48
by josep_serre
Doncs jo dec parlar dels casos que no coneixes.
Guigui wrote:josep_serre wrote:la T-12 es va extenent que és pel nen però en la pràctica la fa servir tota la família
Doncs dels casos que conec (el meu inclòs), sé positivament que no és així.
Casos que no conec
Posted: Thursday 16/12/2010 19:28
by Guigui
josep_serre wrote:Doncs jo dec parlar dels casos que no coneixes.
I viceversa. Deixem-ho així.
Re: Tarifes ATM 2011
Posted: Thursday 16/12/2010 19:37
by Miquel
metring wrote:victorcasta wrote:Avui han sortit les noves tarifes pel 2011 i la T-10 d'1 zona puja 30 cèntims. Casi ná p'al cuerpo.
A sobre que ja van pujar el juliol, si no recordo malament. Ara, la gent no farà res per evitar-ho, com sempre. Som els ases dels cops, i tot ens està bé.
Vinga, qua falta menys per pagar 1€/1 viatge amb una T10.
Al 3cat24, ja s'han et ressó:
L'ATM ha anunciat que l'increment mitjà aprovat per al conjunt del sistema és del 2,91%, un percentatge inferior a l'augment mitjà autoritzat per la Comissió de Preus de Catalunya el 9 de desembre, que és del 3,5% per al transport urbà. La revisió tarifària, anunciada aquest dijous, entra en vigor l'1 de gener del 2011 i representa el segon increment de tarifes en sis mesos, ja que l'1 de juliol ja es van apujar a causa de l'increment de l'IVA aprovat pel govern espanyol.
Seguint aquest increment, les tarifes del transport públic pel 2011 són les següents. El bitllet senzill de metro i autobús passarà a costar 1,45 euros (1,40 euros el 2010); la T-10, el títol més venut, valdrà 8,25 (7,95); la T-50/30, 33,50 (32,40); la T-Familiar, 48,40 (46,75); la T-Mes, 51,00 (49,30); la T-Trimestre, 140,00 (135,50); la T-Jove, 119,00 (115,00), i la T-Dia, 6,20 (6 euros).
Aquestes tarifes fan referència a la zona 1, si bé la resta de zones, de la 2 a la 6, no representen cap excepció, i també s'han vist afectades per augments que van des del 2,38% fins al 3,72%, com indiquen les dades de l'ATM.
Noves tarifes del servei de Rodalies
L'entitat metropolitana també ha aprovat la revisió tarifària dels títols del servei de Rodalies de Barcelona, amb augments que van des del 3,75%, com és el cas del bitllet senzill de la primera zona, que s'encareix fins als 1,45 euros, al 6,38% per al de tres zones, que costarà 2,50 euros.
Bonificacions per les famílies monoparentals i nombroses
Cal recordar que l'any vinent es començaran a aplicar les bonificacions en les tarifes de transport a les famílies monoparentals, aprovades pel govern català l'octubre passat, de la mateixa manera que ja es fa amb les famílies nombroses. La mesura implica la creació d'un abonament bonificat específic per als membres que pertanyin a aquesta modalitat de fins al 50%. Finalment, tant les famílies monoparentals com les nombroses podran adquirir un títol de nova creació, la T-FM/FN, de 70 viatges en 90 dies consecutius, i que podrà ser utilitzada per qualsevol membre de la família, sempre que acrediti la seva pertinença a aquestes dues tipologies familiars.
Re: Tarifes ATM 2011
Posted: Friday 17/12/2010 0:06
by Sagrerenc
L'any 2000, el bitllet senzill valia 150 pessetes i la T-1 (actual T-10) valia 875 pessetes. Des d'aquell moment, l'IPC ha pujat un 37,1% a Espanya, un 40,9% a Catalunya i un 42,0% a la província de Barcelona.
Si durant aquests 11 anys els títols de transport haguessin augmentat segons l'IPC barceloní (el més alt), l'any 2011 el bitllet senzill costaria 1,28 euros i la T-10 valdria 7,47 euros.
Però el bitllet senzill realment costarà 1,45 euros (60,8% més que l'any 2000) i la T-10 costarà 8,25 euros (un 56,9% més que fa onze anys).
Re: Tarifes ATM 2011
Posted: Friday 17/12/2010 0:33
by josep_serre
Parlem del que han pujat els sous? a qui els hi ha pujat és clar.
Sagrerenc wrote:L'any 2000, el bitllet senzill valia 150 pessetes i la T-1 (actual T-10) valia 875 pessetes. Des d'aquell moment, l'IPC ha pujat un 37,1% a Espanya, un 40,9% a Catalunya i un 42,0% a la província de Barcelona.
Si durant aquests 11 anys els títols de transport haguessin augmentat segons l'IPC barceloní (el més alt), l'any 2011 el bitllet senzill costaria 1,28 euros i la T-10 valdria 7,47 euros.
Però el bitllet senzill realment costarà 1,45 euros (60,8% més que l'any 2000) i la T-10 costarà 8,25 euros (un 56,9% més que fa onze anys).