Avui he creat un mini-programa, que permet posar un codi BkB i veure el cartellet amb el origen i el destí . És tan sols una versió beta , no és de TMB ni de TUGSAL, són linies inventades. En pocs dies, el tindreu disponible a wikibus https://sites.google.com/site/wikibusca ... dels-bkb-s
Hi ha un secret al programa i ja ho he descobert, però no puc accedir-hi.
Re: BKB TUSGSAL
Posted: Wednesday 02/01/2013 13:40
by Lion'sCity TUSGSAL
Adolescent barceloní wrote:Tinc quatre preguntes:
Llavors, els BKB's que no han sofert cap modificació (B19, B23, B29, etc.) també els han reprogramat?
A la B3 hem vist alguna vegada el codi 472 quan puja al cementiri els diumenges pel matí.
Hi ha més codis especials com els que has esmentat (futbol, etc.)?
Per què de vegades els conductors posen els codis antics (aquest juny em vaig trobar una BD7 (codi 007)? No els haurien de suprimir?
Correcte! Per a que no hi haguessin confusions a l'hora d'introduir el codi al matricial (tot i que tots els treballadors tenen una llista on estan reflectits tots els codis), van reprogramar TOTS els BKB's.
Si, antigament el codi per pujar al cementiri era el 472 però ja fa uns 2 anys que no s'utilitza!
Si, a tots els autobusos hi ha uns codis (com ara: INSTITUT GUTTMAN...) que no s'utilitzen gairebé mai, però que estan programats perquè a vegades TUSGSAL fa algun servei especial. El BKB d'INSTITUT GUTTMAN és perquè abans es feia (ocasionalment) un servei que baixava els treballadors o els estudiants de l'Institut i els portava a Barcelona.
Hi ha conductors que utilitzen els antics codis per mil motius diversos (perquè no s'enrecorden que els han canviat, perquè creuen que en el BKB posa el mateix que amb el codi antic, perquè estan pre-jubilats o han estat de baixa i no els hi comuniquen aquests canvis...). Sobre el cas de la BD7: Aquesta línia només té un vehicle (normalment el 441). Jo conec al conductor (que gairebé sempre és el mateix, a no ser que estigui de baixa, perquè és el primer conductor que escull torn i sempre agafa la línia B7 perquè va molt bé d'horari, tens servei el cap de setmana, etc.) i li vaig comentar que perque posava 007 al matricial en lloc de 407. Em va dir que ell havia estat de baixa, i al tornar ningú li havia comunicat aquests canvis, ni li havien entregat la llista amb els codis nous. Per tant, ell continuava posant el codi antic perquè no sabia que l'havien canviat!
A veure si entre avui i demà us puc confirmar els altres codis (inclosos els codis dels serveis especials al cementiri!).
Si teniu algun dubte relacionat amb el tema no dubteu en dir-m'ho per a que us l'aclareixi.
Lion'sCity TUSGSAL
Re: BKB
Posted: Friday 04/01/2013 14:07
by trainman
El código BKB de la línea B7 Cerdanyola-Rubí de Sarbus es el 007. El de la 620 Ripollet-Barcelona de Font es el 001.
Y también uno de Calella Moventis, 500 CALELLA MOVENTIS.
Re: BKB TUSGSAL
Posted: Monday 14/01/2013 0:05
by Lion'sCity TUSGSAL
Salutacions!
Bé, l'ho promès és deute!
A continuació us posaré els codis BKB oficials d'alguns codis especials de TUSGSAL. Encara em queden els del servei especial al cementiri!!!
Si teniu dubtes, comenteu...
Lion'sCity TUSGSAL
Re: BKB TUSGSAL
Posted: Monday 14/01/2013 5:37
by pau5321
Lion'sCity TUSGSAL wrote:Salutacions!
Bé, l'ho promès és deute!
A continuació us posaré els codis BKB oficials d'alguns codis especials de TUSGSAL. Encara em queden els del servei especial al cementiri!!!
Si teniu dubtes, comenteu...
Lion'sCity TUSGSAL
Què ets conductor de TUSGSAL? Com veig que has experimentat tant amb els BKB...
Llegir instrueix
Posted: Monday 14/01/2013 9:16
by Guigui
Més amunt explica d'on li ve el coneixement.
Re: BKB
Posted: Saturday 19/01/2013 18:21
by sag470
Uns codis més de Font:
001: 620 RIPOLLET - BARCELONA
024: e4 EXPRÉS RIPOLLET - BARCELONA
Només pels busos? Què passa amb els trens, llavors?
Posted: Wednesday 23/01/2013 18:17
by Renfe445
Ja sabem que estem parlant de codis BKB (bé, en realitat crec que tots els models de cartells electrònics segueixen el mateix procés, amb codis) només pels busos, però el tema dels trens? Com programaran els cartells electrònics de RENFE, dels Civia, dels 447, 450... i també dels FGC? Crec que no m'estic desviant del tema, si aquí parlem de programació de teleindicadors i el procés de com posar-los (codis o qualsevol cosa) doncs jo crec que pels trens de RENFE i FGC podríem dedicar el mateix temps, no?
És la meva opinió , en fi...
Re: Només pels busos? Què passa amb els trens, llavors?
Posted: Wednesday 23/01/2013 18:51
by oriolp13
Renfe445 wrote:Ja sabem que estem parlant de codis BKB (bé, en realitat crec que tots els models de cartells electrònics segueixen el mateix procés, amb codis) només pels busos, però el tema dels trens? Com programaran els cartells electrònics de RENFE, dels Civia, dels 447, 450... i també dels FGC? Crec que no m'estic desviant del tema, si aquí parlem de programació de teleindicadors i el procés de com posar-los (codis o qualsevol cosa) doncs jo crec que pels trens de RENFE i FGC podríem dedicar el mateix temps, no?
És la meva opinió , en fi...
Doncs comença a citar-los tu, si vols....
És molt més fàcil saber el codi de programació del teleindicador d'un bus, ja que tu el pots veure quan puges a l'autobus, que el d'un tren, ja que excepte que treballis a l'empresa, en coneguis algú o hi tinguis accés a les cabines, dificilment ho sabràs.
Potser per això tampoc se n'ha parlat.
Re: Només pels busos? Què passa amb els trens, llavors?
Posted: Wednesday 23/01/2013 18:54
by Renfe445
oriolp13 wrote:
Renfe445 wrote:Ja sabem que estem parlant de codis BKB (bé, en realitat crec que tots els models de cartells electrònics segueixen el mateix procés, amb codis) només pels busos, però el tema dels trens? Com programaran els cartells electrònics de RENFE, dels Civia, dels 447, 450... i també dels FGC? Crec que no m'estic desviant del tema, si aquí parlem de programació de teleindicadors i el procés de com posar-los (codis o qualsevol cosa) doncs jo crec que pels trens de RENFE i FGC podríem dedicar el mateix temps, no?
És la meva opinió , en fi...
Doncs comença a citar-los tu, si vols....
És molt més fàcil saber el codi de programació del teleindicador d'un bus, ja que tu el pots veure quan puges a l'autobus, que el d'un tren, ja que excepte que treballis a l'empresa, en coneguis algú o hi tinguis accés a les cabines, dificilment ho sabràs.
Potser per això tampoc se n'ha parlat.
Ja, ho poso perquè ho tinguem més en compte, però de moment seguim amb la incògnita
Re: BKB
Posted: Wednesday 23/01/2013 19:09
by Adolescent barceloní
En aquest fòrum no hi ha ningú que treballi a Rodalies, oi?
Per cert, els teleindicadors del Tram també tenen lloc aquí, i a coses sobre aquests s'hi pot accedir d'alguna manera, perquè des de fora veus la cabina... Ara, mai he vist cap consola BKB ni res per l'estil... o no m'hi he fixat...
En fi...
Re: BKB
Posted: Wednesday 23/01/2013 19:40
by oriolp13
Adolescent barceloní wrote:En aquest fòrum no hi ha ningú que treballi a Rodalies, oi?
Per cert, els teleindicadors del Tram també tenen lloc aquí, i a coses sobre aquests s'hi pot accedir d'alguna manera, perquè des de fora veus la cabina... Ara, mai he vist cap consola BKB ni res per l'estil... o no m'hi he fixat...
En fi...
N'hi ha una, a la part dreta de la consola, que surt el núm de línia i la propera parada (diria, ho dic de memòria), suposo que s'introdueix per allà la destinació.
"En fi......." sempre podeu preguntar a les empreses.
Re: Només pels busos? Què passa amb els trens, llavors?
Posted: Wednesday 23/01/2013 20:05
by raulitinbcn
Renfe445 wrote:Ja sabem que estem parlant de codis BKB (bé, en realitat crec que tots els models de cartells electrònics segueixen el mateix procés, amb codis) només pels busos, però el tema dels trens? Com programaran els cartells electrònics de RENFE, dels Civia, dels 447, 450... i també dels FGC? Crec que no m'estic desviant del tema, si aquí parlem de programació de teleindicadors i el procés de com posar-los (codis o qualsevol cosa) doncs jo crec que pels trens de RENFE i FGC podríem dedicar el mateix temps, no?
És la meva opinió , en fi...
Sobre això, tinc un tiet que treballa a Malaga com a mècanic i mantenidor de Cives. Ell suposo que sabrà, almeys a ón i/o com és posen. Si van amb codis, els codis no però ...
Teleindicadors Tram
Posted: Wednesday 23/01/2013 21:41
by Adolescent barceloní
Sobre si el Tram porta BKB's o què en porta, he preguntat per Twitter a l'empresa TRAM:
Jo, al Twitter wrote:Juanjo Rubio @JuanjoRubio_Bcn
@TRAM_Barcelona Una pregunta: quin tipus de teleindicadors useu als trams per indicar línia i destinació? BKB, Aesys o altres? Gràcies.
La resposta de TRAM:
TRAM Barcelona, al Twitter wrote:TRAM Barcelona @TRAM_Barcelona
@JuanjoRubio_Bcn Hl Juanjo, passarem la teva consulta al Dept. de Manteniment de #TRAM i ja et direm alguna cosa. Salutacions.
A l'espera de resposta... si n'hi ha.
Re: Teleindicadors Tram
Posted: Wednesday 23/01/2013 22:04
by Renfe445
Adolescent barceloní wrote:Sobre si el Tram porta BKB's o què en porta, he preguntat per Twitter a l'empresa TRAM:
Jo, al Twitter wrote:Juanjo Rubio @JuanjoRubio_Bcn
@TRAM_Barcelona Una pregunta: quin tipus de teleindicadors useu als trams per indicar línia i destinació? BKB, Aesys o altres? Gràcies.
La resposta de TRAM:
TRAM Barcelona, al Twitter wrote:TRAM Barcelona @TRAM_Barcelona
@JuanjoRubio_Bcn Hl Juanjo, passarem la teva consulta al Dept. de Manteniment de #TRAM i ja et direm alguna cosa. Salutacions.
A l'espera de resposta... si n'hi ha.
A Berlín els busos porten un sistema anomenat IBIS que és com una barreja entre el S.A.E., un anunciador de "pròxima parada" i un programador de teleindicadors:
A veure si al tram hi ha alguna cosa semblant... o a RENFE... o fins i tot a FGC...
Re: Teleindicadors Tram
Posted: Wednesday 23/01/2013 22:12
by raulitinbcn
Renfe445 wrote:
Adolescent barceloní wrote:Sobre si el Tram porta BKB's o què en porta, he preguntat per Twitter a l'empresa TRAM:
Jo, al Twitter wrote:Juanjo Rubio @JuanjoRubio_Bcn
@TRAM_Barcelona Una pregunta: quin tipus de teleindicadors useu als trams per indicar línia i destinació? BKB, Aesys o altres? Gràcies.
La resposta de TRAM:
TRAM Barcelona, al Twitter wrote:TRAM Barcelona @TRAM_Barcelona
@JuanjoRubio_Bcn Hl Juanjo, passarem la teva consulta al Dept. de Manteniment de #TRAM i ja et direm alguna cosa. Salutacions.
A l'espera de resposta... si n'hi ha.
A Berlín els busos porten un sistema anomenat IBIS que és com una barreja entre el S.A.E., un anunciador de "pròxima parada" i un programador de teleindicadors:
A veure si al tram hi ha alguna cosa semblant... o a RENFE... o fins i tot a FGC...
Doncs al tram és semblant a això, anunciador de propera parada i destí. Sense SAE