Page 12 of 58
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
Posted: Thursday 18/02/2016 12:21
by trensmat
Tinc unes quantes propostes per Catalunya i per quant entri el Corredor del Mediterrani entre Vadellós - el Camp de Tarragona.
Primera proposta crear una línia Avant amb trens S121 (R17) Tortosa - Cambrils/Salou - Vilafranca - Barcelona Sants.
Segona Proposta crear una línia nova de Regionals amb trens S121 (R18) Tortosa - Cambrils/Salou - Lleida Pirineus - Zaragoza Delicias.
Tercera proposta es reobrir el ramal de Sant Joan de les Abadeses per allargarlo fins Besalu, Olot, Banyoles i Girona per via Ripóll.
Quarta Proposta recuperar el projecte inicial del senyor Pearson que era que l'actual línia S1 Entre Barcelona - Terrassa arribes fins Andorra i França.
La ultima proposta es crear una línia per passatgers i mercaderies entre Tortosa - Morella - Teruel - Zaragoza - Irun per desembossar la línia de mercaderies entre Barcelona i el nord d'Espanya.
Espero que us agradin aquestes propostes i espero la vostre opinió.
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
Posted: Thursday 18/02/2016 13:22
by Lluis
trensmat wrote:Tinc unes quantes propostes per Catalunya i per quant entri el Corredor del Mediterrani entre Vadellós - el Camp de Tarragona.
Primera proposta crear una línia Avant amb trens S121 (R17) Tortosa - Cambrils/Salou - Vilafranca - Barcelona Sants.
Segona Proposta crear una línia nova de Regionals amb trens S121 (R18) Tortosa - Cambrils/Salou - Lleida Pirineus - Zaragoza Delicias.
Tercera proposta es reobrir el ramal de Sant Joan de les Abadeses per allargarlo fins Besalu, Olot, Banyoles i Girona per via Ripóll.
Quarta Proposta recuperar el projecte inicial del senyor Pearson que era que l'actual línia S1 Entre Barcelona - Terrassa arribes fins Andorra i França.
La ultima proposta es crear una línia per passatgers i mercaderies entre Tortosa - Morella - Teruel - Zaragoza - Irun per desembossar la línia de mercaderies entre Barcelona i el nord d'Espanya.
Espero que us agradin aquestes propostes i espero la vostre opinió.
La R17 per LAV no la veig massa, especialment la parada a Vilafranca malbarataria el guany de temps. I el fet que no passi per Tarragona treu molts dels potencials viatgers. Jo seria més partidari d'un servei MD complementari a la R16: Tortosa - l'Aldea - Cambrils/Salou - Tarragona - Barcelona en ibèric. I en paral·lel la R16 amb el recorregut actual.
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
Posted: Thursday 18/02/2016 18:41
by robertotlh
Lluis wrote:trensmat wrote:Tinc unes quantes propostes per Catalunya i per quant entri el Corredor del Mediterrani entre Vadellós - el Camp de Tarragona.
Primera proposta crear una línia Avant amb trens S121 (R17) Tortosa - Cambrils/Salou - Vilafranca - Barcelona Sants.
Segona Proposta crear una línia nova de Regionals amb trens S121 (R18) Tortosa - Cambrils/Salou - Lleida Pirineus - Zaragoza Delicias.
Tercera proposta es reobrir el ramal de Sant Joan de les Abadeses per allargarlo fins Besalu, Olot, Banyoles i Girona per via Ripóll.
Quarta Proposta recuperar el projecte inicial del senyor Pearson que era que l'actual línia S1 Entre Barcelona - Terrassa arribes fins Andorra i França.
La ultima proposta es crear una línia per passatgers i mercaderies entre Tortosa - Morella - Teruel - Zaragoza - Irun per desembossar la línia de mercaderies entre Barcelona i el nord d'Espanya.
Espero que us agradin aquestes propostes i espero la vostre opinió.
La R17 per LAV no la veig massa, especialment la parada a Vilafranca malbarataria el guany de temps. I el fet que no passi per Tarragona treu molts dels potencials viatgers. Jo seria més partidari d'un servei MD complementari a la R16: Tortosa - l'Aldea - Cambrils/Salou - Tarragona - Barcelona en ibèric. I en paral·lel la R16 amb el recorregut actual.
Jo ho veig com a serveis complementaris. Part dels actuals serveis a Tortosa i part dels de Mora/Flix/Casp els passaria a la LAV i amb material 121, amb parada a Camp de Tarragona (i servei llançadora fins a Tarragona Ciutat). Els serveis que passessin a la LAV seguirien existint com a serveis per via convencional però retallats a Reus. El guany de temps per a les terres del Sud seria bastant gran i s'atraurien nous viatgers i Tarragona i Reus guanyarien places cap a Barcelona.
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
Posted: Thursday 18/02/2016 23:35
by Sanato
Em sembla tot correcte però...
trensmat wrote:La ultima proposta es crear una línia per passatgers i mercaderies entre Tortosa - Morella - Teruel - Zaragoza - Irun per desembossar la línia de mercaderies entre Barcelona i el nord d'Espanya
Seria un túnel llarguissim per sota dels Ports i el Mestrat per una àrea amb una depressió demogràfica brutal... Ja téns les línies Sagunt - Terol - Saragossa i Tgna - Móra la Nova - Zgza, que estan ambdues infrautilitzades. Ara que també les podrien posar decents i llavors podrien servir d'alguna cosa més que per perdre diners
Zaragoza-Tortosa? o Tortosa-Zaragoza?
Posted: Sunday 28/02/2016 17:47
by Carlos González
Reobriríeu part del tram La Puebla de Hijar-Sant Carles de la Ràpita, ho dic perquè estava fent un mapa dels trajectes de tren de la comunitat d'Aragó i per això m'ho pregunto, el meu dubte és, seria demandat un tren amb les següents destinacions
Zaragoza Delicias-Tortosa?? Gràcies
Re: Zaragoza-Tortosa? o Tortosa-Zaragoza?
Posted: Sunday 28/02/2016 19:36
by trensmat
Carlos González wrote:Reobriríeu part del tram La Puebla de Hijar-Sant Carles de la Ràpita, ho dic perquè estava fent un mapa dels trajectes de tren de la comunitat d'Aragó i per això m'ho pregunto, el meu dubte és, seria demandat un tren amb les següents destinacions
Zaragoza Delicias-Tortosa?? Gràcies
Un Zaragoza Delicias - Tortosa això és pot fer gràcies a la Bifurcació del CM que connecta amb el TAV Camp de Tarragona - Lleida.
Re: Zaragoza-Tortosa? o Tortosa-Zaragoza?
Posted: Sunday 28/02/2016 23:12
by Carlos González
trensmat wrote:
Zaragoza Delicias-Tortosa?? Gràcies
Un Zaragoza Delicias - Tortosa això és pot fer gràcies a la Bifurcació del CM que connecta amb el TAV Camp de Tarragona - Lleida.[/quote]
El Corredor Mediterrani no era per els transports de mercaderies?
Corredor Mediterrani
Posted: Sunday 28/02/2016 23:20
by Guigui
No només.
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
Posted: Sunday 28/02/2016 23:56
by Carlos González
També es suposava què faria parar a Barcelona, València, Murcia, Almeria i etc (com també tren de transport públic)?
Re: Zaragoza-Tortosa? o Tortosa-Zaragoza?
Posted: Monday 29/02/2016 1:21
by robertotlh
Carlos González wrote:trensmat wrote:
Zaragoza Delicias-Tortosa?? Gràcies
Un Zaragoza Delicias - Tortosa això és pot fer gràcies a la Bifurcació del CM que connecta amb el TAV Camp de Tarragona - Lleida.
El Corredor Mediterrani no era per els transports de mercaderies?[/quote]
Quan entri en servei aquesta bifurcació la línia de Terol estarà sentenciada de mort.
Recorreguts d'alta velocitat?? :/
Posted: Monday 29/02/2016 8:31
by Carlos González
Mmmm
Jo no sé res del corredor mediterrani, ni de les altres línies de tren d'alta velocitat del món. Em preocupa que si ja estigués el corredor mediterrani, ja ningú vagi des de L'Hospitalet de l'Infant a RENFE (Rodalies)
PD: Escriuré el meus dubtes al fil corresponent del Corredor Mediterrani, que per això està
Re: Zaragoza-Tortosa? o Tortosa-Zaragoza?
Posted: Monday 29/02/2016 17:37
by bigcoaster
robertotlh wrote:
Quan entri en servei aquesta bifurcació la línia de Terol estarà sentenciada de mort.
En cap cas, donat que la LAV entre Lleida i Barcelona és d'ús exclusiu per a passatgers, al seu dia no es va dissenyar per permetre mercaderies, al contrari que la LAV Barcelona-Frontera Francesa o València-Vila Seca.
Re: Zaragoza-Tortosa? o Tortosa-Zaragoza?
Posted: Monday 29/02/2016 21:39
by trensmat
robertotlh wrote:Carlos González wrote:trensmat wrote:
Zaragoza Delicias-Tortosa?? Gràcies
Un Zaragoza Delicias - Tortosa això és pot fer gràcies a la Bifurcació del CM que connecta amb el TAV Camp de Tarragona - Lleida.
El Corredor Mediterrani no era per els transports de mercaderies?
Quan entri en servei aquesta bifurcació la línia de Terol estarà sentenciada de mort.
No per una raó ja que la línia de Terol forma part del corredor ferroviari entre Bilbao i Sagunt.
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
Posted: Monday 29/02/2016 22:06
by albe6
Les úniques mercaderíes que passen per la línia de Terol son cotxes Opel (i amb picabaralla entre GM i Adif).
Deixaran algun servei Zaragoza - Terol - València mentre sigui OSP (autoritats públiques cobreixen possibles pèrdues)
Mentre que el gruix de serveis Zaragoza (des de Pais Basc quan obri la Y basca) València (i allargats cap al sud) aniran per la LAV i la nova variant.
Seran trens 120/121 als quals se'ls podria aplicar tarifa MD4 (la que tenen els 121 a l'Eix Atlàntic gallec) en el tram Lleida - Cambrils - L'Aldea
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
Posted: Saturday 05/03/2016 22:46
by Carlos González
He fet la meva proposta de com podria ser la xarxa (línia de tren) Lleida-La Pobla de Segur, jo l'anomenaria Lleida-Val d'Aran, ja que per el meu parer, ampliaria el traçat de La Pobla de Segur fins a Vielha (fen connexió a França; Montréjeau)
Es només com podrien ser les seves destinacions de les següents línies que mostro, i també com podria ser la línia.
https://1.bp.blogspot.com/-yRzpMUNhvlY/ ... 27Aran.png
PD: Això ja és una cosa personal, m'agradaria que els Regionals es tornessin a dir Ca
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
Posted: Saturday 05/03/2016 22:48
by Renfe451
Fins a Vielha ho veig molt difícil, en bona part per l'orografia. A més, dubto si és viable, si amb prou feines mantenim la línia oberta fins a La Pobla de Segur. A més, caldria que les estacions estiguin situades no gaire lluny dels municipis, ja que en cas contrari passaria el mateix que passa amb Cellers, Santa Linya, Vilanova de la Sal, etc...
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
Posted: Saturday 05/03/2016 22:49
by Carlos González
Renfe451 wrote:Fins a Vielha ho veig molt difícil, en bona part per l'orografia.
Què vol dir "orografia"?
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
Posted: Saturday 05/03/2016 22:50
by UT440_132M
Carlos González wrote:Renfe451 wrote:Fins a Vielha ho veig molt difícil, en bona part per l'orografia.
Què vol dir "orografia"?
El perfil, les muntanyes, els accidents geogràfics, els rius, llacs, pantans, etc...
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
Posted: Saturday 05/03/2016 22:54
by albe6
Orografia= relleu terrestre.
Clar i català: una línia de tren més amunt de la Pobla dificlment superaria una Declaració d'Impacte Ambiental.
Anys enrere es parlava d'ampliacions a Vielha / Andorra i tots els plans queien per l'alt cost de tant de túnel necessari
Se'n parla bastant en les primeres pàgines del fil de Notícies de la línia, en aquesta mateixa casa
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
Posted: Saturday 05/03/2016 22:54
by Carlos González
Renfe451 wrote: Ja que en cas contrari passaria el mateix que passa amb Cellers, Santa Linya, Vilanova de la Sal, etc...
Si es demandat, no podrien fer un bus urbà des de el poble fins a l'estació? Exemple: Capellades