Nous trens per a la Línia de La Pobla

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla

Post by UT440_132M »

davida wrote:Toses te mes pendent, arrribant al 45 per mil.
A Pajares encara pugen encara 440 de tres coches i a Toses no han estat mai autoritzades.
Efectivament, el Transpirinenc té puntes de fins a 45 mil·lèsimes, en el tram entre Planoles i Fornells, i entre La Molina i Urtx-Alp. I la mitjana estaria per sobre de les 25/30 mil·lèsimes, i el Transpirinenc com a tal, fa gairebé 50 km. de recorregut. Pajares 42.
El fet de que les 440 de tres cotxes mai arribessin a estar autoritzades en aquesta línia, és per el seu sistema de frenada, ja que al disposar de només un cotxe motor, remolc intermedi, i remolc cabina, feia que la massa a frenar fos superior a la d'una 447, que el fre de les 440 era neumàtic, i no de recuperació dinàmic com el de les 447, a més del neumàtic, fent que l'energia de la frenada de les 447 vagi a parar de nou a la xarxa, mentre que la de les 440 era dissipada per unes resistències al sostre en forma de calor, i era totalment inviable frenar amb seguretat un tren de tres cotxes, i només un cotxe motor, remolc intermig i remolc cabina.
Les sub estacions es van reforçar amb la renovació de la infraestructura i via a finals del 2008, quan les 447 van fer servei comercial per primera vegada fins a LaTour de Carol.
Sense aquest reforç, només era viable enviar material automotor amb dos cotxes, motor cabina, i remolc cabina, prescindint del remolc intermig.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla

Post by Renfe445 »

Además que las 440 del Transpirinenc, eran de dos coches (como has dicho) y el freno lo cambiaron por uno reostático más potente, no?
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla

Post by UT440_132M »

Renfe445 wrote:Además que las 440 del Transpirinenc, eran de dos coches (como has dicho) y el freno lo cambiaron por uno reostático más potente, no?
Això es una creença errònia. Les 440 no duien un fre reostàtic com les seves antecessores suïses ut800 (438), si no que van reforçar el fre neumàtic i es va afegir un pis més de resistències al sostre del cotxe motor.
Però això aquí no és el lloc de parlar-ho.
Segurament ja hi hagi un fil que parli d'aquestes particulars unitats.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla

Post by Renfe445 »

UT440_132M wrote:Això es una creença errònia. Les 440 no duien un fre reostàtic com les seves antecessores suïses ut800 (438), si no que van reforçar el fre neumàtic i es va afegir un pis més de resistències al sostre del cotxe motor.
Però això aquí no és el lloc de parlar-ho.
Segurament ja hi hagi un fil que parli d'aquestes particulars unitats.
Dejándolo de lado, si viendo que las pendientes del Transpirinenc llegan a los límites de la adherencia, por qué no se habilitan para homologar trenes también?
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla

Post by Renfe451 »

Algú de la zona de Lleida ens pot informar si les 331 ja han començat a fer les proves per territori Adif?
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla

Post by Adolescent barceloní »

És oficial que se les emportaran a Pajares? La homologació l'ha de pagar FGC?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla

Post by Renfe451 »

Adolescent barceloní wrote:És oficial que se les emportaran a Pajares? La homologació l'ha de pagar FGC?
No s'ha dit res encara, és una suposició. A veure si algú ens pot desvetllar alguna exclusiva...
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla

Post by oriolp13 »

Renfe451 wrote:
Adolescent barceloní wrote:És oficial que se les emportaran a Pajares? La homologació l'ha de pagar FGC?
No s'ha dit res encara, és una suposició. A veure si algú ens pot desvetllar alguna exclusiva...
Si ja s'ha dit que el si el tren queda homologat per FGC a la línia de la Pobla (seguint els estàndarts d'homologació) queda automàticament autoritzat per a circular entre el Pk1,9 i la estació d'Adif a Lleida, i que el problema era que FGC no té llicència per operar per la xarxa estatal, no veig per què s'han d'emportar els trens a Pajares.
Salutacions,

Oriol
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla

Post by Renfe445 »

Los nuevos trenes podrían hacer servicios Balaguer - La Pobla? O el que haya sólo posibilidad de cruce en Tremp dificultaría la explotación?
User avatar
bigcoaster
N8
N8
Posts: 953
Joined: Sunday 12/04/2015 16:50

Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla

Post by bigcoaster »

Renfe445 wrote:Los nuevos trenes podrían hacer servicios Balaguer - La Pobla? O el que haya sólo posibilidad de cruce en Tremp dificultaría la explotación?
Podrían perfectamente. Y la explotación seria bastante sencilla, incluso cruzando los trenes en Tremp. El único pero (muy pequeño) es que Tremp no está justo entre Balaguer y La Pobla, peroe se soluciona variando las horas de salida de un tren y otro, así que si se puede.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla

Post by Renfe451 »

Se sap alguna cosa sobre com van les proves d'homologació? Ja poden entrar a territori Adif sense anar remolcades per una 333 com en aquests darrers dies?

D'altra banda la gent de Balaguer ja s'ha queixat que per les nits els Stadler xiulen massa...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

El tren molesta

Post by Guigui »

Renfe451 wrote:D'altra banda la gent de Balaguer ja s'ha queixat que per les nits els Stadler xiulen massa...
Doncs res, caldrà soterrar, que és el que en aquest país saben fer tan bé, sobretot quan es tracta de tocar la butxaca a altri.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla

Post by Sky »

Els alcaldes temen un altre retard d’un mes dels trens de la Pobla

Els alcaldes dels municipis per on passa la línia de la Pobla de Segur temen que el retard de l’homologació de la circulació dels dos nous trens pel tram d’1,9 quilòmetres de la xarxa ferroviària d’interès general (RFIG), al seu pas per la capital del Segrià, acabi perjudicant el territori i els usuaris que "després de tant temps ja s’han creat unes expectatives que de moment no es veuen complertes", va assegurar Lluís Bellera, alcalde de la Pobla de Segur. FGC no té un calendari perquè els dos nous combois entrin en servei, a l’espera que l’Agència Estatal de Seguretat Ferroviària (AESF) validi la circulació d’aquests trens.

No obstant, es preveu que les validacions trigaran al voltant d’un mes i mig, segons fonts properes als ajuntaments. "És una situació sobrevinguda que ens obliga a esperar perquè es resolgui com més aviat millor amb una il·lusió continguda", va dir Bellera. L’alcalde de Balaguer, Jordi Ignasi Vidal, va assenyalar que les prestacions dels trens seran tan evidents que esperar un o dos mesos serà "anecdòtic". Per la seua banda, l’alcalde de Tremp, Joan Ubach, va lamentar que el retard sigui a causa d’una qüestió "administrativa". Va destacar que afecta tot un territori al tractar-se "d’una qüestió social i "és molta la gent que es beneficiarà del tren i no pot demorar-se gaire més". Els trens havien d’entrar en servei el passat 30 d’abril, però falta homologar-los per al tram estatal.

El sector turístic, estudiants i els serveis també esperen el tren

La línia del tren de la Pobla de Segur no ofereix un servei únicament turístic, encara que es va reforçar el 2009 amb el Tren dels Llacs, per donar un impuls a aquest trajecte. En aquest sentit, els nous combois i prestacions han estat llargament esperats pel territori perquè "permetran beneficiar tant el sector turístic i els serveis de restauració, com estudiants o persones grans que l’utilitzen per anar al metge". Per al president del consell del Jussà, Constante Aranda, serà difícil tenir una data, quan la que es va donar va ser precipitada.

http://www.lleida.com/noticia_canal/els ... e-la-pobla
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla

Post by Renfe451 »

Gràcies per la informació Sky! Això significa que no els tindrem en servei ja fins quasi Sant Joan...
User avatar
Danilleida
N7
N7
Posts: 578
Joined: Friday 03/10/2008 2:16
Location: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.

Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla

Post by Danilleida »

Si seguin la previsio que van fer anteriorment i que no es va complir...
:roll:
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla

Post by Renfe451 »

Danilleida wrote:Si seguin la previsio que van fer anteriorment i que no es va complir...
:roll:
Veig massa pessimisme últimament... esperem un mes després a veure que passa. No avancem esdeveniments.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla

Post by Renfe445 »

Hombre, pues teniendo un largo tramo, el de Balaguer a La Pobla de Segur, yo creo que ya podrían empezar a hacer algo con los 331/531.
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla

Post by Renfe451 »

Renfe445 wrote:Hombre, pues teniendo un largo tramo, el de Balaguer a La Pobla de Segur, yo creo que ya podrían empezar a hacer algo con los 331/531.
Es que es pura lógica!! Para compensar el retraso almenos...
User avatar
bigcoaster
N8
N8
Posts: 953
Joined: Sunday 12/04/2015 16:50

Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla

Post by bigcoaster »

Renfe451 wrote:
Renfe445 wrote:Hombre, pues teniendo un largo tramo, el de Balaguer a La Pobla de Segur, yo creo que ya podrían empezar a hacer algo con los 331/531.
Es que es pura lógica!! Para compensar el retraso almenos...
Pero les cotxeres estan al Pla de la Vilanoveta, i no les deuen voler fer dormir a Balaguer o La Pobla perquè en dos dies li fan un disseny nou! :)
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
User avatar
Danilleida
N7
N7
Posts: 578
Joined: Friday 03/10/2008 2:16
Location: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.

Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla

Post by Danilleida »

bigcoaster wrote:
Renfe451 wrote:
Renfe445 wrote:Hombre, pues teniendo un largo tramo, el de Balaguer a La Pobla de Segur, yo creo que ya podrían empezar a hacer algo con los 331/531.
Es que es pura lógica!! Para compensar el retraso almenos...
Pero les cotxeres estan al Pla de la Vilanoveta, i no les deuen voler fer dormir a Balaguer o La Pobla perquè en dos dies li fan un disseny nou! :)
Els trens dormen a balaguer... almenys aprofitarien els trens de balaguer a la pobla de segur i el 592 de renfe que fes el servei lleida balaguer... o l'altra opcio seria lleida alcoletge amb bus i alcoletge a la pobla amb tren... aixo si ho podrien fer...
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”