Page 12 of 19
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Posted: Sunday 01/05/2016 23:25
by UT440_132M
davida wrote:Toses te mes pendent, arrribant al 45 per mil.
A Pajares encara pugen encara 440 de tres coches i a Toses no han estat mai autoritzades.
Efectivament, el Transpirinenc té puntes de fins a 45 mil·lèsimes, en el tram entre Planoles i Fornells, i entre La Molina i Urtx-Alp. I la mitjana estaria per sobre de les 25/30 mil·lèsimes, i el Transpirinenc com a tal, fa gairebé 50 km. de recorregut. Pajares 42.
El fet de que les 440 de tres cotxes mai arribessin a estar autoritzades en aquesta línia, és per el seu sistema de frenada, ja que al disposar de només un cotxe motor, remolc intermedi, i remolc cabina, feia que la massa a frenar fos superior a la d'una 447, que el fre de les 440 era neumàtic, i no de recuperació dinàmic com el de les 447, a més del neumàtic, fent que l'energia de la frenada de les 447 vagi a parar de nou a la xarxa, mentre que la de les 440 era dissipada per unes resistències al sostre en forma de calor, i era totalment inviable frenar amb seguretat un tren de tres cotxes, i només un cotxe motor, remolc intermig i remolc cabina.
Les sub estacions es van reforçar amb la renovació de la infraestructura i via a finals del 2008, quan les 447 van fer servei comercial per primera vegada fins a LaTour de Carol.
Sense aquest reforç, només era viable enviar material automotor amb dos cotxes, motor cabina, i remolc cabina, prescindint del remolc intermig.
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Posted: Monday 02/05/2016 20:18
by Renfe445
Además que las 440 del Transpirinenc, eran de dos coches (como has dicho) y el freno lo cambiaron por uno reostático más potente, no?
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Posted: Monday 02/05/2016 20:36
by UT440_132M
Renfe445 wrote:Además que las 440 del Transpirinenc, eran de dos coches (como has dicho) y el freno lo cambiaron por uno reostático más potente, no?
Això es una creença errònia. Les 440 no duien un fre reostàtic com les seves antecessores suïses ut800 (438), si no que van reforçar el fre neumàtic i es va afegir un pis més de resistències al sostre del cotxe motor.
Però això aquí no és el lloc de parlar-ho.
Segurament ja hi hagi un fil que parli d'aquestes particulars unitats.
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Posted: Monday 02/05/2016 20:48
by Renfe445
UT440_132M wrote:Això es una creença errònia. Les 440 no duien un fre reostàtic com les seves antecessores suïses ut800 (438), si no que van reforçar el fre neumàtic i es va afegir un pis més de resistències al sostre del cotxe motor.
Però això aquí no és el lloc de parlar-ho.
Segurament ja hi hagi un fil que parli d'aquestes particulars unitats.
Dejándolo de lado, si viendo que las pendientes del Transpirinenc llegan a los límites de la adherencia, por qué no se habilitan para homologar trenes también?
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Posted: Monday 02/05/2016 21:12
by Renfe451
Algú de la zona de Lleida ens pot informar si les 331 ja han començat a fer les proves per territori Adif?
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Posted: Monday 02/05/2016 22:45
by Adolescent barceloní
És oficial que se les emportaran a Pajares? La homologació l'ha de pagar FGC?
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Posted: Tuesday 03/05/2016 20:17
by Renfe451
Adolescent barceloní wrote:És oficial que se les emportaran a Pajares? La homologació l'ha de pagar FGC?
No s'ha dit res encara, és una suposició. A veure si algú ens pot desvetllar alguna exclusiva...
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Posted: Tuesday 17/05/2016 17:08
by oriolp13
Renfe451 wrote:Adolescent barceloní wrote:És oficial que se les emportaran a Pajares? La homologació l'ha de pagar FGC?
No s'ha dit res encara, és una suposició. A veure si algú ens pot desvetllar alguna exclusiva...
Si ja s'ha dit que el si el tren queda homologat per FGC a la línia de la Pobla (seguint els estàndarts d'homologació) queda automàticament autoritzat per a circular entre el Pk1,9 i la estació d'Adif a Lleida, i que el problema era que FGC no té llicència per operar per la xarxa estatal, no veig per què s'han d'emportar els trens a Pajares.
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Posted: Tuesday 17/05/2016 21:15
by Renfe445
Los nuevos trenes podrían hacer servicios Balaguer - La Pobla? O el que haya sólo posibilidad de cruce en Tremp dificultaría la explotación?
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Posted: Tuesday 17/05/2016 21:20
by bigcoaster
Renfe445 wrote:Los nuevos trenes podrían hacer servicios Balaguer - La Pobla? O el que haya sólo posibilidad de cruce en Tremp dificultaría la explotación?
Podrían perfectamente. Y la explotación seria bastante sencilla, incluso cruzando los trenes en Tremp. El único pero (muy pequeño) es que Tremp no está justo entre Balaguer y La Pobla, peroe se soluciona variando las horas de salida de un tren y otro, así que si se puede.
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Posted: Tuesday 17/05/2016 21:34
by Renfe451
Se sap alguna cosa sobre com van les proves d'homologació? Ja poden entrar a territori Adif sense anar remolcades per una 333 com en aquests darrers dies?
D'altra banda la gent de Balaguer ja s'ha queixat que per les nits els Stadler xiulen massa...
El tren molesta
Posted: Wednesday 18/05/2016 8:41
by Guigui
Renfe451 wrote:D'altra banda la gent de Balaguer ja s'ha queixat que per les nits els Stadler xiulen massa...
Doncs res, caldrà soterrar, que és el que en aquest país saben fer tan bé, sobretot quan es tracta de tocar la butxaca a altri.
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Posted: Wednesday 18/05/2016 9:14
by Sky
Els alcaldes temen un altre retard d’un mes dels trens de la Pobla
Els alcaldes dels municipis per on passa la línia de la Pobla de Segur temen que el retard de l’homologació de la circulació dels dos nous trens pel tram d’1,9 quilòmetres de la xarxa ferroviària d’interès general (RFIG), al seu pas per la capital del Segrià, acabi perjudicant el territori i els usuaris que "després de tant temps ja s’han creat unes expectatives que de moment no es veuen complertes", va assegurar Lluís Bellera, alcalde de la Pobla de Segur. FGC no té un calendari perquè els dos nous combois entrin en servei, a l’espera que l’Agència Estatal de Seguretat Ferroviària (AESF) validi la circulació d’aquests trens.
No obstant, es preveu que les validacions trigaran al voltant d’un mes i mig, segons fonts properes als ajuntaments. "És una situació sobrevinguda que ens obliga a esperar perquè es resolgui com més aviat millor amb una il·lusió continguda", va dir Bellera. L’alcalde de Balaguer, Jordi Ignasi Vidal, va assenyalar que les prestacions dels trens seran tan evidents que esperar un o dos mesos serà "anecdòtic". Per la seua banda, l’alcalde de Tremp, Joan Ubach, va lamentar que el retard sigui a causa d’una qüestió "administrativa". Va destacar que afecta tot un territori al tractar-se "d’una qüestió social i "és molta la gent que es beneficiarà del tren i no pot demorar-se gaire més". Els trens havien d’entrar en servei el passat 30 d’abril, però falta homologar-los per al tram estatal.
El sector turístic, estudiants i els serveis també esperen el tren
La línia del tren de la Pobla de Segur no ofereix un servei únicament turístic, encara que es va reforçar el 2009 amb el Tren dels Llacs, per donar un impuls a aquest trajecte. En aquest sentit, els nous combois i prestacions han estat llargament esperats pel territori perquè "permetran beneficiar tant el sector turístic i els serveis de restauració, com estudiants o persones grans que l’utilitzen per anar al metge". Per al president del consell del Jussà, Constante Aranda, serà difícil tenir una data, quan la que es va donar va ser precipitada.
http://www.lleida.com/noticia_canal/els ... e-la-pobla
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Posted: Wednesday 18/05/2016 16:51
by Renfe451
Gràcies per la informació Sky! Això significa que no els tindrem en servei ja fins quasi Sant Joan...
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Posted: Thursday 19/05/2016 17:47
by Danilleida
Si seguin la previsio que van fer anteriorment i que no es va complir...
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Posted: Friday 20/05/2016 17:26
by Renfe451
Danilleida wrote:Si seguin la previsio que van fer anteriorment i que no es va complir...
Veig massa pessimisme últimament... esperem un mes després a veure que passa. No avancem esdeveniments.
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Posted: Friday 20/05/2016 17:32
by Renfe445
Hombre, pues teniendo un largo tramo, el de Balaguer a La Pobla de Segur, yo creo que ya podrían empezar a hacer algo con los 331/531.
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Posted: Friday 20/05/2016 17:35
by Renfe451
Renfe445 wrote:Hombre, pues teniendo un largo tramo, el de Balaguer a La Pobla de Segur, yo creo que ya podrían empezar a hacer algo con los 331/531.
Es que es pura lógica!! Para compensar el retraso almenos...
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Posted: Friday 20/05/2016 18:36
by bigcoaster
Renfe451 wrote:Renfe445 wrote:Hombre, pues teniendo un largo tramo, el de Balaguer a La Pobla de Segur, yo creo que ya podrían empezar a hacer algo con los 331/531.
Es que es pura lógica!! Para compensar el retraso almenos...
Pero les cotxeres estan al Pla de la Vilanoveta, i no les deuen voler fer dormir a Balaguer o La Pobla perquè en dos dies li fan un disseny nou!
Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla
Posted: Friday 20/05/2016 22:32
by Danilleida
bigcoaster wrote:Renfe451 wrote:Renfe445 wrote:Hombre, pues teniendo un largo tramo, el de Balaguer a La Pobla de Segur, yo creo que ya podrían empezar a hacer algo con los 331/531.
Es que es pura lógica!! Para compensar el retraso almenos...
Pero les cotxeres estan al Pla de la Vilanoveta, i no les deuen voler fer dormir a Balaguer o La Pobla perquè en dos dies li fan un disseny nou!
Els trens dormen a balaguer... almenys aprofitarien els trens de balaguer a la pobla de segur i el 592 de renfe que fes el servei lleida balaguer... o l'altra opcio seria lleida alcoletge amb bus i alcoletge a la pobla amb tren... aixo si ho podrien fer...