Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directius

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directiu

Post by metring »

Heu vist aquest vídeo?
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Agressions

Post by Fran-Ikarus »

És violència, però com que els fets semblen prou indissociables de les circumstàncies de la vaga ho poso aquí:

https://noticies.tmb.cat/empresa/merced ... s-de-metro

Mercedes Vidal: "Són inadmissibles les agressions i els insults a treballadors de Metro"
La presidenta de TMB, Mercedes Vidal, ha rebutjat els incidents que hi va haver ahir a la nit en dues estacions de la línia 5 de metro (Vall d'Hebron i El Carmel) durant l'última franja de l'aturada convocada pel comitè d'empresa en relació amb la negociació del conveni.

Cap a les 20.30, després de finalitzar el recorregut normalment a Vall d'Hebron, l'agent d'atenció al client que conduïa un tren no inclòs en els serveis mínims va ser increpada per passatgers.

Moments després, a El Carmel, un passatger va agredir un altre agent d'atenció al client amb les mans i un bastó. La intervenció dels altres usuaris, entre els quals hi havia un vigilant de seguretat fora de servei, va permetre posar l'agressor a disposició dels Mossos d'Esquadra.

Els dos treballadors afectats van ser atesos als serveis mèdics. Com en ocasions similars l'empresa els assessorarà per tirar endavant les accions judicials corresponents.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Bastó, un cas per a Sherlock Holmes

Post by Guigui »

Moments després, a El Carmel, un passatger va agredir un altre agent d'atenció al client amb les mans i un bastó.
Com que difícilment es deuria tractar d'un excursionista, cal concloure que es va sobreexcitar un iaio? No seria la primera vegada que en tinc notícia...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directiu

Post by Fran-Ikarus »

O un bohemi... O un patriarca...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Bastó, un cas per a Sherlock Holmes

Post by Miquel »

Guigui wrote:
Moments després, a El Carmel, un passatger va agredir un altre agent d'atenció al client amb les mans i un bastó.
Com que difícilment es deuria tractar d'un excursionista, cal concloure que es va sobreexcitar un iaio? No seria la primera vegada que en tinc notícia...
Passant el Carmel, a mi no m'estranyaria pas que fos algú amb 60 anys més i que el bastó fos una altre cosa.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Bastó, un cas per a Sherlock Holmes

Post by wefer »

Guigui wrote:
Moments després, a El Carmel, un passatger va agredir un altre agent d'atenció al client amb les mans i un bastó.
Com que difícilment es deuria tractar d'un excursionista, cal concloure que es va sobreexcitar un iaio? No seria la primera vegada que en tinc notícia...
Algú sap si a en Son Goku se li ha espatllat el núvol Kinton? :D
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directiu

Post by Renfe451 »

Les negociacions queden paralitzades de nou a causa de les agressions patides pels treballadors aquest passat dilluns. Per tant, la propera setmana tornem a tenir vaga novament. No tornaran a la taula de negociació fins que l'Ajuntament no condemni públicament les agressions.

Lamentable i pèssima gestió de l'Ajuntament i TMB en tot aquest conflicte.
adriaesc
N7
N7
Posts: 490
Joined: Sunday 04/05/2014 18:54
Location: Llucmajor (L4)

Re: Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directiu

Post by adriaesc »

De TMB Notícies: https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... illuns-mes
Els sindicats de Metro no es mouen de les seves posicions i allarguen les vagues un dilluns més
El dia 29 en hores punta (de 7 a 9 h i de 16 a 18 h) circularà el 40% dels trens, mentre que a la nit (de 20.30 a 22.30 h) l'oferta serà el 20% de l'habitual
Aquesta setmana la via de diàleg empresa-sindicats en l’àmbit de la mediació del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies no ha produït avenços significatius en la definició del nou conveni col·lectiu de Metro. La voluntat negociadora de l’empresa ha topat amb l’immobilisme del comitè de vaga, que s’ha negat a fer cap moviment en les seves posicions i manté les aturades parcials indefinides cada dilluns feiner.

Els mateixos sindicats van posar dimarts un primer fre al diàleg, en esgrimir uns incidents succeïts durant la jornada d’aturades de dilluns com a pretext per condicionar i demorar la negociació. En aquest sentit, la Direcció de TMB reitera una vegada més el seu rebuig a qualsevol tipus d’agressió i ha posat a disposició dels treballadors afectats el seu suport jurídic i social, com fa sempre.

Les sessions de mediació van finalitzar ahir sense cap acord que permeti culminar el treball realitzat anteriorment i que ha permès configurar una proposta de conveni col·lectiu molt avantatjós per a la plantilla, ja que suposaria millores econòmiques, organitzatives i socials sobre unes condicions que ja són dignes, i favorable també per a la ciutadania, en la mesura que garantiria la prestació d’un servei de transport públic de qualitat.

Les diferències entre les parts se centren actualment en els punts següents:

Increment salarial. L’empresa ja ha ofert el màxim que permet la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat per als ens públics, i que equival a un increment superior al 7% en quatre anys, mentre que la part social reclama increments més alts.
Vigència. L'empresa vol que tingui una durada de quatre anys (2016-2019), mentre que els sindicats prefereixin que s’extingeixi el 2018.

Organització. Entre altres mesures, l’empresa proposa crear dos torns més, per ajustar el servei a les necessitats dels usuaris i afavorir la conciliació laboral i familiar. Els sindicats ho condicionen al fet que s’hi integri només personal a temps complet i fan demandes que també vulneren els límits legals.
Aturades parcials i serveis mínimsEn conseqüència, dilluns vinent, 29 de maig, tornaran a produir-se les aturades convocades pel comitè d'empresa de Metro tots els dilluns laborables en diferents franges horàries de matí tarda i nit, en les quals regiran els serveis essencials del 40% en hores punta i del 20% en hores vall dictats pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.
Els sindicats de Metro no es mouen de les seves posicions i allarguen les vagues un dilluns més
El dia 29 en hores punta (de 7 a 9 h i de 16 a 18 h) circularà el 40% dels trens, mentre que a la nit (de 20.30 a 22.30 h) l'oferta serà el 20% de l'habitual
Aquesta setmana la via de diàleg empresa-sindicats en l’àmbit de la mediació del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies no ha produït avenços significatius en la definició del nou conveni col·lectiu de Metro. La voluntat negociadora de l’empresa ha topat amb l’immobilisme del comitè de vaga, que s’ha negat a fer cap moviment en les seves posicions i manté les aturades parcials indefinides cada dilluns feiner.

Els mateixos sindicats van posar dimarts un primer fre al diàleg, en esgrimir uns incidents succeïts durant la jornada d’aturades de dilluns com a pretext per condicionar i demorar la negociació. En aquest sentit, la Direcció de TMB reitera una vegada més el seu rebuig a qualsevol tipus d’agressió i ha posat a disposició dels treballadors afectats el seu suport jurídic i social, com fa sempre.

Les sessions de mediació van finalitzar ahir sense cap acord que permeti culminar el treball realitzat anteriorment i que ha permès configurar una proposta de conveni col·lectiu molt avantatjós per a la plantilla, ja que suposaria millores econòmiques, organitzatives i socials sobre unes condicions que ja són dignes, i favorable també per a la ciutadania, en la mesura que garantiria la prestació d’un servei de transport públic de qualitat.

Les diferències entre les parts se centren actualment en els punts següents:

Increment salarial. L’empresa ja ha ofert el màxim que permet la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat per als ens públics, i que equival a un increment superior al 7% en quatre anys, mentre que la part social reclama increments més alts.
Vigència. L'empresa vol que tingui una durada de quatre anys (2016-2019), mentre que els sindicats prefereixin que s’extingeixi el 2018.

Organització. Entre altres mesures, l’empresa proposa crear dos torns més, per ajustar el servei a les necessitats dels usuaris i afavorir la conciliació laboral i familiar. Els sindicats ho condicionen al fet que s’hi integri només personal a temps complet i fan demandes que també vulneren els límits legals.
Aturades parcials i serveis mínims
adriaesc
N7
N7
Posts: 490
Joined: Sunday 04/05/2014 18:54
Location: Llucmajor (L4)

Re: Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directiu

Post by adriaesc »

Trobo inadmissible que deixin els treballadors com els culpables de tot, com demostra, entre d'altres parts, aquest paràgraf: La voluntat negociadora de l’empresa ha topat amb l’immobilisme del comitè de vaga, que s’ha negat a fer cap moviment en les seves posicions i manté les aturades parcials indefinides cada dilluns feiner.
laura
N5
N5
Posts: 106
Joined: Tuesday 26/06/2007 17:05

Re: Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directiu

Post by laura »

adriaesc wrote:Trobo inadmissible que deixin els treballadors com els culpables de tot, com demostra, entre d'altres parts, aquest paràgraf: La voluntat negociadora de l’empresa ha topat amb l’immobilisme del comitè de vaga, que s’ha negat a fer cap moviment en les seves posicions i manté les aturades parcials indefinides cada dilluns feiner.
No crec que tinguin tota la culpa però gran part de responsabilitat de tot el que està passant la tenen.
Baixador a Premià de Mar ja!
iFercat
N7
N7
Posts: 388
Joined: Thursday 22/07/2010 16:04

Re: Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directiu

Post by iFercat »

laura wrote:
adriaesc wrote:Trobo inadmissible que deixin els treballadors com els culpables de tot, com demostra, entre d'altres parts, aquest paràgraf: La voluntat negociadora de l’empresa ha topat amb l’immobilisme del comitè de vaga, que s’ha negat a fer cap moviment en les seves posicions i manté les aturades parcials indefinides cada dilluns feiner.
No crec que tinguin tota la culpa però gran part de responsabilitat de tot el que està passant la tenen.
Quina culpa segons tu tenen els treballadors del enchufisme de directius, els que es troben fora de conveni, els contractes precaris, etc etc ??
laura
N5
N5
Posts: 106
Joined: Tuesday 26/06/2007 17:05

Re: Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directiu

Post by laura »

iFercat wrote:
laura wrote:
adriaesc wrote:Trobo inadmissible que deixin els treballadors com els culpables de tot, com demostra, entre d'altres parts, aquest paràgraf: La voluntat negociadora de l’empresa ha topat amb l’immobilisme del comitè de vaga, que s’ha negat a fer cap moviment en les seves posicions i manté les aturades parcials indefinides cada dilluns feiner.
No crec que tinguin tota la culpa però gran part de responsabilitat de tot el que està passant la tenen.
Quina culpa segons tu tenen els treballadors del enchufisme de directius, els que es troben fora de conveni, els contractes precaris, etc etc ??
Per això dic que no tenen tota la culpa. Gent que increpi i que arribi a les mans la hi ha perque hi ha gent inculta, el que no es pot pretendre és tenir el suport popular perquè als únics que afecten les vagues (encobertes i descobertes) són els de sempre. Amb tot això TMB està encantada (menys sous per pagar i menys costos d'explotació).

Ells estan farts de l'empresa però vist l'historial dels últims anys crec que els barcelonins també tenen dret a estar-ho amb tot TMB (directius i treballadors) vista la impossibilitat de pactar un conveni que ja de per si té unes condicions laborals molt per sobre de la resta de mortals.

És la meva opinió, falta assertivitat (cadascú mira lo seu) i així ningú surt guanyant.
Baixador a Premià de Mar ja!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directiu

Post by metring »

marciruelos
N5
N5
Posts: 84
Joined: Saturday 11/08/2012 14:15
Facebook: facebook.com/marciruelos
Location: Barcelona

Re: Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directiu

Post by marciruelos »

Al fb de tmb sempre escric per fer-li la punyeta als de dalt que deixin d'informar fets que no interessen de cara a l'usuari i que deixin estar el jotmb fins que facin primer el que cal. I m'esborren els comentaris perque els recomano (als del fb) que apaguin l'ordinador i es posin a fregar estacions, que estarem mes contents
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directiu

Post by metring »

Delirant Sobre l'arbitratge de la Generalitat, els sindicats ja han dit que no hi estan d'acord
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directiu

Post by Miquel »

Un d'aquests autobusos arriba a Plaça Catalunya als volts de les 8 del matí, on s'estaciona davant del Corte Inglés.

Jo realment no ho entenc, de fet, se que al menys fa uns anys, hi havia línies de bus internes de TB només per a treballadors en el transport ciutat - cotxeres. Com a mínim a la d'Horta.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directiu

Post by Fran-Ikarus »

A la Mercedes Vidal li comencen a demanar la dimissió de manera gens dissimulada:

http://www.lavanguardia.com/vida/201707 ... metro.html

http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... ro-6154758
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directiu

Post by Fran-Ikarus »

http://www.lavanguardia.com/local/barce ... uelga.html

Los trabajadores del metro aceptan un nuevo convenio y avalan poner fin a la huelga
Para que se desconvoque de manera oficial la huelga todavía debe conocerse el resultado de la asamblea que se celebrará por la tarde
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directiu

Post by metring »

http://www.vilaweb.cat/noticies/els-tre ... la-vaga-2/

Els treballadors del metro de Barcelona acorden desconvocar la vaga


L'acord ha estat aprovat en assemblea per 480 vots a favor, 302 en contra i 56 abstencions · Queda desconvocada l'aturada de l'Onze de Setembre i de la Mercè
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Vaga parcial per la Mercè

Post by Guigui »

Els treballadors del metro de Barcelona faran aturades parcials per la Mercè

Les aturades que seran de dues hores per torn, estan previstes per als dies 21, 22, 23 i 24 de setembre

http://www.ccma.cat/324/els-treballador ... a/2874653/
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”