Page 12 of 13

Re: Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directiu

Posted: Saturday 06/05/2017 9:53
by metring
Heu vist aquest vídeo?

Agressions

Posted: Tuesday 23/05/2017 16:16
by Fran-Ikarus
És violència, però com que els fets semblen prou indissociables de les circumstàncies de la vaga ho poso aquí:

https://noticies.tmb.cat/empresa/merced ... s-de-metro

Mercedes Vidal: "Són inadmissibles les agressions i els insults a treballadors de Metro"
La presidenta de TMB, Mercedes Vidal, ha rebutjat els incidents que hi va haver ahir a la nit en dues estacions de la línia 5 de metro (Vall d'Hebron i El Carmel) durant l'última franja de l'aturada convocada pel comitè d'empresa en relació amb la negociació del conveni.

Cap a les 20.30, després de finalitzar el recorregut normalment a Vall d'Hebron, l'agent d'atenció al client que conduïa un tren no inclòs en els serveis mínims va ser increpada per passatgers.

Moments després, a El Carmel, un passatger va agredir un altre agent d'atenció al client amb les mans i un bastó. La intervenció dels altres usuaris, entre els quals hi havia un vigilant de seguretat fora de servei, va permetre posar l'agressor a disposició dels Mossos d'Esquadra.

Els dos treballadors afectats van ser atesos als serveis mèdics. Com en ocasions similars l'empresa els assessorarà per tirar endavant les accions judicials corresponents.

Bastó, un cas per a Sherlock Holmes

Posted: Tuesday 23/05/2017 16:52
by Guigui
Moments després, a El Carmel, un passatger va agredir un altre agent d'atenció al client amb les mans i un bastó.
Com que difícilment es deuria tractar d'un excursionista, cal concloure que es va sobreexcitar un iaio? No seria la primera vegada que en tinc notícia...

Re: Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directiu

Posted: Tuesday 23/05/2017 17:20
by Fran-Ikarus
O un bohemi... O un patriarca...

Re: Bastó, un cas per a Sherlock Holmes

Posted: Tuesday 23/05/2017 21:51
by Miquel
Guigui wrote:
Moments després, a El Carmel, un passatger va agredir un altre agent d'atenció al client amb les mans i un bastó.
Com que difícilment es deuria tractar d'un excursionista, cal concloure que es va sobreexcitar un iaio? No seria la primera vegada que en tinc notícia...
Passant el Carmel, a mi no m'estranyaria pas que fos algú amb 60 anys més i que el bastó fos una altre cosa.

Re: Bastó, un cas per a Sherlock Holmes

Posted: Thursday 25/05/2017 14:54
by wefer
Guigui wrote:
Moments després, a El Carmel, un passatger va agredir un altre agent d'atenció al client amb les mans i un bastó.
Com que difícilment es deuria tractar d'un excursionista, cal concloure que es va sobreexcitar un iaio? No seria la primera vegada que en tinc notícia...
Algú sap si a en Son Goku se li ha espatllat el núvol Kinton? :D

Re: Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directiu

Posted: Thursday 25/05/2017 15:31
by Renfe451
Les negociacions queden paralitzades de nou a causa de les agressions patides pels treballadors aquest passat dilluns. Per tant, la propera setmana tornem a tenir vaga novament. No tornaran a la taula de negociació fins que l'Ajuntament no condemni públicament les agressions.

Lamentable i pèssima gestió de l'Ajuntament i TMB en tot aquest conflicte.

Re: Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directiu

Posted: Friday 26/05/2017 15:04
by adriaesc
De TMB Notícies: https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... illuns-mes
Els sindicats de Metro no es mouen de les seves posicions i allarguen les vagues un dilluns més
El dia 29 en hores punta (de 7 a 9 h i de 16 a 18 h) circularà el 40% dels trens, mentre que a la nit (de 20.30 a 22.30 h) l'oferta serà el 20% de l'habitual
Aquesta setmana la via de diàleg empresa-sindicats en l’àmbit de la mediació del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies no ha produït avenços significatius en la definició del nou conveni col·lectiu de Metro. La voluntat negociadora de l’empresa ha topat amb l’immobilisme del comitè de vaga, que s’ha negat a fer cap moviment en les seves posicions i manté les aturades parcials indefinides cada dilluns feiner.

Els mateixos sindicats van posar dimarts un primer fre al diàleg, en esgrimir uns incidents succeïts durant la jornada d’aturades de dilluns com a pretext per condicionar i demorar la negociació. En aquest sentit, la Direcció de TMB reitera una vegada més el seu rebuig a qualsevol tipus d’agressió i ha posat a disposició dels treballadors afectats el seu suport jurídic i social, com fa sempre.

Les sessions de mediació van finalitzar ahir sense cap acord que permeti culminar el treball realitzat anteriorment i que ha permès configurar una proposta de conveni col·lectiu molt avantatjós per a la plantilla, ja que suposaria millores econòmiques, organitzatives i socials sobre unes condicions que ja són dignes, i favorable també per a la ciutadania, en la mesura que garantiria la prestació d’un servei de transport públic de qualitat.

Les diferències entre les parts se centren actualment en els punts següents:

Increment salarial. L’empresa ja ha ofert el màxim que permet la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat per als ens públics, i que equival a un increment superior al 7% en quatre anys, mentre que la part social reclama increments més alts.
Vigència. L'empresa vol que tingui una durada de quatre anys (2016-2019), mentre que els sindicats prefereixin que s’extingeixi el 2018.

Organització. Entre altres mesures, l’empresa proposa crear dos torns més, per ajustar el servei a les necessitats dels usuaris i afavorir la conciliació laboral i familiar. Els sindicats ho condicionen al fet que s’hi integri només personal a temps complet i fan demandes que també vulneren els límits legals.
Aturades parcials i serveis mínimsEn conseqüència, dilluns vinent, 29 de maig, tornaran a produir-se les aturades convocades pel comitè d'empresa de Metro tots els dilluns laborables en diferents franges horàries de matí tarda i nit, en les quals regiran els serveis essencials del 40% en hores punta i del 20% en hores vall dictats pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.
Els sindicats de Metro no es mouen de les seves posicions i allarguen les vagues un dilluns més
El dia 29 en hores punta (de 7 a 9 h i de 16 a 18 h) circularà el 40% dels trens, mentre que a la nit (de 20.30 a 22.30 h) l'oferta serà el 20% de l'habitual
Aquesta setmana la via de diàleg empresa-sindicats en l’àmbit de la mediació del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies no ha produït avenços significatius en la definició del nou conveni col·lectiu de Metro. La voluntat negociadora de l’empresa ha topat amb l’immobilisme del comitè de vaga, que s’ha negat a fer cap moviment en les seves posicions i manté les aturades parcials indefinides cada dilluns feiner.

Els mateixos sindicats van posar dimarts un primer fre al diàleg, en esgrimir uns incidents succeïts durant la jornada d’aturades de dilluns com a pretext per condicionar i demorar la negociació. En aquest sentit, la Direcció de TMB reitera una vegada més el seu rebuig a qualsevol tipus d’agressió i ha posat a disposició dels treballadors afectats el seu suport jurídic i social, com fa sempre.

Les sessions de mediació van finalitzar ahir sense cap acord que permeti culminar el treball realitzat anteriorment i que ha permès configurar una proposta de conveni col·lectiu molt avantatjós per a la plantilla, ja que suposaria millores econòmiques, organitzatives i socials sobre unes condicions que ja són dignes, i favorable també per a la ciutadania, en la mesura que garantiria la prestació d’un servei de transport públic de qualitat.

Les diferències entre les parts se centren actualment en els punts següents:

Increment salarial. L’empresa ja ha ofert el màxim que permet la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat per als ens públics, i que equival a un increment superior al 7% en quatre anys, mentre que la part social reclama increments més alts.
Vigència. L'empresa vol que tingui una durada de quatre anys (2016-2019), mentre que els sindicats prefereixin que s’extingeixi el 2018.

Organització. Entre altres mesures, l’empresa proposa crear dos torns més, per ajustar el servei a les necessitats dels usuaris i afavorir la conciliació laboral i familiar. Els sindicats ho condicionen al fet que s’hi integri només personal a temps complet i fan demandes que també vulneren els límits legals.
Aturades parcials i serveis mínims

Re: Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directiu

Posted: Friday 26/05/2017 15:07
by adriaesc
Trobo inadmissible que deixin els treballadors com els culpables de tot, com demostra, entre d'altres parts, aquest paràgraf: La voluntat negociadora de l’empresa ha topat amb l’immobilisme del comitè de vaga, que s’ha negat a fer cap moviment en les seves posicions i manté les aturades parcials indefinides cada dilluns feiner.

Re: Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directiu

Posted: Saturday 10/06/2017 23:51
by laura
adriaesc wrote:Trobo inadmissible que deixin els treballadors com els culpables de tot, com demostra, entre d'altres parts, aquest paràgraf: La voluntat negociadora de l’empresa ha topat amb l’immobilisme del comitè de vaga, que s’ha negat a fer cap moviment en les seves posicions i manté les aturades parcials indefinides cada dilluns feiner.
No crec que tinguin tota la culpa però gran part de responsabilitat de tot el que està passant la tenen.

Re: Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directiu

Posted: Sunday 11/06/2017 0:22
by iFercat
laura wrote:
adriaesc wrote:Trobo inadmissible que deixin els treballadors com els culpables de tot, com demostra, entre d'altres parts, aquest paràgraf: La voluntat negociadora de l’empresa ha topat amb l’immobilisme del comitè de vaga, que s’ha negat a fer cap moviment en les seves posicions i manté les aturades parcials indefinides cada dilluns feiner.
No crec que tinguin tota la culpa però gran part de responsabilitat de tot el que està passant la tenen.
Quina culpa segons tu tenen els treballadors del enchufisme de directius, els que es troben fora de conveni, els contractes precaris, etc etc ??

Re: Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directiu

Posted: Sunday 11/06/2017 12:05
by laura
iFercat wrote:
laura wrote:
adriaesc wrote:Trobo inadmissible que deixin els treballadors com els culpables de tot, com demostra, entre d'altres parts, aquest paràgraf: La voluntat negociadora de l’empresa ha topat amb l’immobilisme del comitè de vaga, que s’ha negat a fer cap moviment en les seves posicions i manté les aturades parcials indefinides cada dilluns feiner.
No crec que tinguin tota la culpa però gran part de responsabilitat de tot el que està passant la tenen.
Quina culpa segons tu tenen els treballadors del enchufisme de directius, els que es troben fora de conveni, els contractes precaris, etc etc ??
Per això dic que no tenen tota la culpa. Gent que increpi i que arribi a les mans la hi ha perque hi ha gent inculta, el que no es pot pretendre és tenir el suport popular perquè als únics que afecten les vagues (encobertes i descobertes) són els de sempre. Amb tot això TMB està encantada (menys sous per pagar i menys costos d'explotació).

Ells estan farts de l'empresa però vist l'historial dels últims anys crec que els barcelonins també tenen dret a estar-ho amb tot TMB (directius i treballadors) vista la impossibilitat de pactar un conveni que ja de per si té unes condicions laborals molt per sobre de la resta de mortals.

És la meva opinió, falta assertivitat (cadascú mira lo seu) i així ningú surt guanyant.

Re: Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directiu

Posted: Thursday 29/06/2017 19:03
by metring

Re: Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directiu

Posted: Thursday 29/06/2017 20:34
by marciruelos
Al fb de tmb sempre escric per fer-li la punyeta als de dalt que deixin d'informar fets que no interessen de cara a l'usuari i que deixin estar el jotmb fins que facin primer el que cal. I m'esborren els comentaris perque els recomano (als del fb) que apaguin l'ordinador i es posin a fregar estacions, que estarem mes contents

Re: Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directiu

Posted: Wednesday 05/07/2017 23:04
by metring
Delirant Sobre l'arbitratge de la Generalitat, els sindicats ja han dit que no hi estan d'acord

Re: Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directiu

Posted: Thursday 06/07/2017 22:26
by Miquel
Un d'aquests autobusos arriba a Plaça Catalunya als volts de les 8 del matí, on s'estaciona davant del Corte Inglés.

Jo realment no ho entenc, de fet, se que al menys fa uns anys, hi havia línies de bus internes de TB només per a treballadors en el transport ciutat - cotxeres. Com a mínim a la d'Horta.

Re: Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directiu

Posted: Monday 10/07/2017 11:01
by Fran-Ikarus
A la Mercedes Vidal li comencen a demanar la dimissió de manera gens dissimulada:

http://www.lavanguardia.com/vida/201707 ... metro.html

http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... ro-6154758

Re: Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directiu

Posted: Thursday 27/07/2017 13:46
by Fran-Ikarus
http://www.lavanguardia.com/local/barce ... uelga.html

Los trabajadores del metro aceptan un nuevo convenio y avalan poner fin a la huelga
Para que se desconvoque de manera oficial la huelga todavía debe conocerse el resultado de la asamblea que se celebrará por la tarde

Re: Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directiu

Posted: Thursday 27/07/2017 18:25
by metring
http://www.vilaweb.cat/noticies/els-tre ... la-vaga-2/

Els treballadors del metro de Barcelona acorden desconvocar la vaga


L'acord ha estat aprovat en assemblea per 480 vots a favor, 302 en contra i 56 abstencions · Queda desconvocada l'aturada de l'Onze de Setembre i de la Mercè

Vaga parcial per la Mercè

Posted: Monday 10/09/2018 23:14
by Guigui
Els treballadors del metro de Barcelona faran aturades parcials per la Mercè

Les aturades que seran de dues hores per torn, estan previstes per als dies 21, 22, 23 i 24 de setembre

http://www.ccma.cat/324/els-treballador ... a/2874653/