Re: Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directiu
Posted: Saturday 06/05/2017 9:53
Heu vist aquest vídeo?
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Com que difícilment es deuria tractar d'un excursionista, cal concloure que es va sobreexcitar un iaio? No seria la primera vegada que en tinc notícia...Moments després, a El Carmel, un passatger va agredir un altre agent d'atenció al client amb les mans i un bastó.
Passant el Carmel, a mi no m'estranyaria pas que fos algú amb 60 anys més i que el bastó fos una altre cosa.Guigui wrote:Com que difícilment es deuria tractar d'un excursionista, cal concloure que es va sobreexcitar un iaio? No seria la primera vegada que en tinc notícia...Moments després, a El Carmel, un passatger va agredir un altre agent d'atenció al client amb les mans i un bastó.
Algú sap si a en Son Goku se li ha espatllat el núvol Kinton?Guigui wrote:Com que difícilment es deuria tractar d'un excursionista, cal concloure que es va sobreexcitar un iaio? No seria la primera vegada que en tinc notícia...Moments després, a El Carmel, un passatger va agredir un altre agent d'atenció al client amb les mans i un bastó.
Els sindicats de Metro no es mouen de les seves posicions i allarguen les vagues un dilluns més
El dia 29 en hores punta (de 7 a 9 h i de 16 a 18 h) circularà el 40% dels trens, mentre que a la nit (de 20.30 a 22.30 h) l'oferta serà el 20% de l'habitual
Aquesta setmana la via de diàleg empresa-sindicats en l’àmbit de la mediació del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies no ha produït avenços significatius en la definició del nou conveni col·lectiu de Metro. La voluntat negociadora de l’empresa ha topat amb l’immobilisme del comitè de vaga, que s’ha negat a fer cap moviment en les seves posicions i manté les aturades parcials indefinides cada dilluns feiner.
Els mateixos sindicats van posar dimarts un primer fre al diàleg, en esgrimir uns incidents succeïts durant la jornada d’aturades de dilluns com a pretext per condicionar i demorar la negociació. En aquest sentit, la Direcció de TMB reitera una vegada més el seu rebuig a qualsevol tipus d’agressió i ha posat a disposició dels treballadors afectats el seu suport jurídic i social, com fa sempre.
Les sessions de mediació van finalitzar ahir sense cap acord que permeti culminar el treball realitzat anteriorment i que ha permès configurar una proposta de conveni col·lectiu molt avantatjós per a la plantilla, ja que suposaria millores econòmiques, organitzatives i socials sobre unes condicions que ja són dignes, i favorable també per a la ciutadania, en la mesura que garantiria la prestació d’un servei de transport públic de qualitat.
Les diferències entre les parts se centren actualment en els punts següents:
Increment salarial. L’empresa ja ha ofert el màxim que permet la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat per als ens públics, i que equival a un increment superior al 7% en quatre anys, mentre que la part social reclama increments més alts.
Vigència. L'empresa vol que tingui una durada de quatre anys (2016-2019), mentre que els sindicats prefereixin que s’extingeixi el 2018.
Organització. Entre altres mesures, l’empresa proposa crear dos torns més, per ajustar el servei a les necessitats dels usuaris i afavorir la conciliació laboral i familiar. Els sindicats ho condicionen al fet que s’hi integri només personal a temps complet i fan demandes que també vulneren els límits legals.
Aturades parcials i serveis mínimsEn conseqüència, dilluns vinent, 29 de maig, tornaran a produir-se les aturades convocades pel comitè d'empresa de Metro tots els dilluns laborables en diferents franges horàries de matí tarda i nit, en les quals regiran els serveis essencials del 40% en hores punta i del 20% en hores vall dictats pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.
Els sindicats de Metro no es mouen de les seves posicions i allarguen les vagues un dilluns més
El dia 29 en hores punta (de 7 a 9 h i de 16 a 18 h) circularà el 40% dels trens, mentre que a la nit (de 20.30 a 22.30 h) l'oferta serà el 20% de l'habitual
Aquesta setmana la via de diàleg empresa-sindicats en l’àmbit de la mediació del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies no ha produït avenços significatius en la definició del nou conveni col·lectiu de Metro. La voluntat negociadora de l’empresa ha topat amb l’immobilisme del comitè de vaga, que s’ha negat a fer cap moviment en les seves posicions i manté les aturades parcials indefinides cada dilluns feiner.
Els mateixos sindicats van posar dimarts un primer fre al diàleg, en esgrimir uns incidents succeïts durant la jornada d’aturades de dilluns com a pretext per condicionar i demorar la negociació. En aquest sentit, la Direcció de TMB reitera una vegada més el seu rebuig a qualsevol tipus d’agressió i ha posat a disposició dels treballadors afectats el seu suport jurídic i social, com fa sempre.
Les sessions de mediació van finalitzar ahir sense cap acord que permeti culminar el treball realitzat anteriorment i que ha permès configurar una proposta de conveni col·lectiu molt avantatjós per a la plantilla, ja que suposaria millores econòmiques, organitzatives i socials sobre unes condicions que ja són dignes, i favorable també per a la ciutadania, en la mesura que garantiria la prestació d’un servei de transport públic de qualitat.
Les diferències entre les parts se centren actualment en els punts següents:
Increment salarial. L’empresa ja ha ofert el màxim que permet la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat per als ens públics, i que equival a un increment superior al 7% en quatre anys, mentre que la part social reclama increments més alts.
Vigència. L'empresa vol que tingui una durada de quatre anys (2016-2019), mentre que els sindicats prefereixin que s’extingeixi el 2018.
Organització. Entre altres mesures, l’empresa proposa crear dos torns més, per ajustar el servei a les necessitats dels usuaris i afavorir la conciliació laboral i familiar. Els sindicats ho condicionen al fet que s’hi integri només personal a temps complet i fan demandes que també vulneren els límits legals.
Aturades parcials i serveis mínims
No crec que tinguin tota la culpa però gran part de responsabilitat de tot el que està passant la tenen.adriaesc wrote:Trobo inadmissible que deixin els treballadors com els culpables de tot, com demostra, entre d'altres parts, aquest paràgraf: La voluntat negociadora de l’empresa ha topat amb l’immobilisme del comitè de vaga, que s’ha negat a fer cap moviment en les seves posicions i manté les aturades parcials indefinides cada dilluns feiner.
Quina culpa segons tu tenen els treballadors del enchufisme de directius, els que es troben fora de conveni, els contractes precaris, etc etc ??laura wrote:No crec que tinguin tota la culpa però gran part de responsabilitat de tot el que està passant la tenen.adriaesc wrote:Trobo inadmissible que deixin els treballadors com els culpables de tot, com demostra, entre d'altres parts, aquest paràgraf: La voluntat negociadora de l’empresa ha topat amb l’immobilisme del comitè de vaga, que s’ha negat a fer cap moviment en les seves posicions i manté les aturades parcials indefinides cada dilluns feiner.
Per això dic que no tenen tota la culpa. Gent que increpi i que arribi a les mans la hi ha perque hi ha gent inculta, el que no es pot pretendre és tenir el suport popular perquè als únics que afecten les vagues (encobertes i descobertes) són els de sempre. Amb tot això TMB està encantada (menys sous per pagar i menys costos d'explotació).iFercat wrote:Quina culpa segons tu tenen els treballadors del enchufisme de directius, els que es troben fora de conveni, els contractes precaris, etc etc ??laura wrote:No crec que tinguin tota la culpa però gran part de responsabilitat de tot el que està passant la tenen.adriaesc wrote:Trobo inadmissible que deixin els treballadors com els culpables de tot, com demostra, entre d'altres parts, aquest paràgraf: La voluntat negociadora de l’empresa ha topat amb l’immobilisme del comitè de vaga, que s’ha negat a fer cap moviment en les seves posicions i manté les aturades parcials indefinides cada dilluns feiner.