Page 12 of 26
Posted: Wednesday 07/01/2009 19:56
by Ecomobisostrans
Els horaris no els han canviat, oi? Es a dir, que molt renovar la via però el tren va igual de poc a poc que sempre. Es com la Manresa-Lleida, l'altre dia vaig anar de Manresa a Calaf i tornar i el tren s'estava parat 5 o 6 minuts a cada parada.
Re:
Posted: Wednesday 07/01/2009 21:18
by ferroviario_catalan
Ecomobisostrans wrote:Els horaris no els han canviat, oi? Es a dir, que molt renovar la via però el tren va igual de poc a poc que sempre. Es com la Manresa-Lleida, l'altre dia vaig anar de Manresa a Calaf i tornar i el tren s'estava parat 5 o 6 minuts a cada parada.
Es que renfe se ha buelto solidaria con los fumadores, y así les permite fumar un cigarrito en cada estación para aliviar el mono
Hablando serio, es muy triste...
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Thursday 08/01/2009 13:52
by tren250
És una qüestió d'encreuaments, i cal recordar que encara falta un tall, de la Molina fins a latour, evidentment ara més ràpid no pot anar.
I perquè encara no s'han canviat les limitacions de velocitat en el últim traçat de la renovació. Quan ho facin, hi haurà una mínima millora dels temps de viatge.
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Tuesday 20/01/2009 20:54
by liniadelRipollés
Cal destacar que l'SNCF tanca la línia entre La Tor i Tarascon uns tres mesos a partir de març. L'estació de La Tor té bastants mercaderies de carrils estacionats.
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Wednesday 21/01/2009 13:27
by David
Hola companys,
Dilluns vaig tornar de Toulouse, via Latour-de-Carol, amb el tren que sort de la capital de l'Alta Garona a les 14h50. Puc confirmar que es veia molt moviment d'obres al llarg de la part alta del recorregut. Així doncs, hi havien vagons amb travesses a Tarascon-sur-Ariège, Ax-les-Thermes ( aquí fins i tot hi havia una locomotora dièsel fent maniobres amb aquestes vagons ), i Latour.
No sé si degut a aquestes futures obres o no, el tren va anar acumulant retrassos a cada estació ( Tarascon, Les Cabannes..etc ) Segons vaig sentir de l'interventor, hi havia problemes amb els blocatges... Així, d'Ax les Thermes fins a Mérens-les-Vals vem circular a marxa lenta i ATENCIÓ, vaig veure una senyal que no havia vist mai: una bengala vermella cremant ( i fent molta fumera ) col·locada sobre un pal es va encendre poc abans d'arribar. El tren es va aturar uns cinc minuts davant la bengala i després vem prosseguir... Sabeu de quina senyalització es tracta? La veritat és que feia una mica de respecte: de nit, en ple bosc, amb olor a fósfor; i l'interventor i el maquinista una mica nerviosos...
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Wednesday 21/01/2009 15:14
by liniadelRipollés
Quina soooooort!!!!!! Una bengala "!!!!!!!!!!!!!!
Parada immediata del tren !!!!!
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Wednesday 21/01/2009 17:05
by wertymetrotren
una pregunta perque van treure els md de vic a la tour de carol no anaven mes rapids que els trens de rodalies abans es trigava dos hores i mitja ara es triga tres hores i mitja
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Wednesday 21/01/2009 17:16
by victorcasta
wertymetrotren wrote:una pregunta perque van treure els md de vic a la tour de carol no anaven mes rapids que els trens de rodalies abans es trigava dos hores i mitja ara es triga tres hores i mitja
No. Es tarda el mateix que abans, potser menys.
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Wednesday 21/01/2009 19:49
by liniadelRipollés
Recordeu que sembla que d'aquí un temps se zonificarà Catalunya i per tant no us estrany pas que la Tor de Querol sigui zona 16 de Barcelona, amb permís de la prefectura i de París.
El debat en aquesta línia no és si és rodalies o Media Distancia. No!
El bon debat és:
- un cop es poden fer creuaments a Planoles i La Molina de forma telecomandada, per què no afegim alguns trens suplementaris en dies de màxima afluència?
- per què no ampliem els Ripoll cap a Ribes de Freser en cap de setmana i divendres per tal de donar cobertura al cremallera i als seus nombrosos problemes d'aparcament, potser el principal problema no resolt de la línia de grans pendents del Ripollès ???
- per què no facilitem el trànsit internacional de viatgers recuperant els bitllets internacionals combinats amb l'SNCF? No podem fer uns transboradaments dignes en temps i qualitat?
-l'estació de la Tor de Querol és una equivocació actualment. Cal fer arribar els trens francesos també a Puigcerdà i que ambdues estacions (La Tor i Puigcerdà) siguin considerades estacions d'enllaç transfronteres. Nota: a Puigcerdà tens cantina, quiosc, hostal, taxi....
- per què no millorem conjuntament amb l'SNCF les connexions amb el tren groc francès almenys en temporada alta, atenent que una bona part dels seus visitants potencials són sudcatalans? Nota: si l'hospital de Puigcerdà és transfronterer i sembla que funciona bé, no podem coordinar els dos territoris ferroviaris?
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Wednesday 21/01/2009 21:02
by Ferry1ac1
liniadelRipollés wrote:
-l'estació de la Tor de Querol és una equivocació actualment. Cal fer arribar els trens francesos també a Puigcerdà i que ambdues estacions (La Tor i Puigcerdà) siguin considerades estacions d'enllaç transfronteres. Nota: a Puigcerdà tens cantina, quiosc, hostal, taxi....
Aviam què diem de Puigcerdà que encara s'enfadarà algú! Què vol dir que tens cantina, quiosc, hostal, taxi.... Puigcerdà és un poble gran o una ciutat petita i té de tot! Això si, val la pena que els trens francesos hi arribin? Si la renfe fa la seva feina ja n'hi haurà prou! Total pel trànsit que hi ha...
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Wednesday 21/01/2009 21:13
by liniadelRipollés
Simplement volia dir que l'estació de La Tor ha perdut el bar, l'hostal, ja veurem el quiosc....fer una espera allà és no tenir cap servei a la vora.
Ferry1ac1 wrote:liniadelRipollés wrote:
-l'estació de la Tor de Querol és una equivocació actualment. Cal fer arribar els trens francesos també a Puigcerdà i que ambdues estacions (La Tor i Puigcerdà) siguin considerades estacions d'enllaç transfronteres. Nota: a Puigcerdà tens cantina, quiosc, hostal, taxi....
Aviam què diem de Puigcerdà que encara s'enfadarà algú! Què vol dir que tens cantina, quiosc, hostal, taxi.... Puigcerdà és un poble gran o una ciutat petita i té de tot! Això si, val la pena que els trens francesos hi arribin? Si la renfe fa la seva feina ja n'hi haurà prou! Total pel trànsit que hi ha...
Puigcerdà vs. La Tor
Posted: Wednesday 21/01/2009 21:47
by Guigui
Puigcerdà té, des d'un punt de vista logístic, tots els avantatges respecte a La Tor excepte un: l'enllaç amb el tren groc. Ara bé, pensem-hi: realment hi ha un gran potencial de demanda per a trajectes entre Puigcerdà i la banda francesa? És una simple pregunta, car no disposo de prou dades que em permetin d'afirmar-ho amb rotunditat. Però cas de que la demanda no fos gran i, per tant, no hi hagués necessitat d'allargar els serveis Tolosa-La Tor fins a Puigcerdà, crec que n'hi hauria prou amb donar més servei a La Tor des de Barcelona i reforçar les connexions internacionals. Evidentment, algun o altre servei directe al dia entre Barcelona i Tolosa ja seria la repera.
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Wednesday 21/01/2009 22:24
by victorcasta
L'ús entre aquestes dues estacions és quasi nul. El fet que l'estació de la Tor de Querol no estigui dins d'un nucli urbà fa que no existeixin desplaçaments La Tour - Puigcerdà i viceversa. Tot i així, crec que seria bo que els trens francesos haurien d'arribar a Puigcerdà. Si venim de la banda catalana, està bé que ens pugui deixar a La Tor per poder enllaçar amb el Tren Groc. Però si vinguessim de la banda francesa, estaria bé que hom pogués arribar fins a Puigcerdà que és el municipi més important i amb més serveis de tota la zona.
CiU demana dos semidirectes BCN - Puigcerdà
Posted: Thursday 22/01/2009 18:19
by UT440_132M
http://el9nou.cat/noticies.php?codi_not ... 45&ed_ov=o
CiU demanarà a Foment dos semidirectes entre Barcelona i Puigcerdà que només parin a Ripoll
El diputat de CiU al Congrés per les comarques gironines, Jordi Xuclà, ha anunciat que la federació presentarà una iniciativa parlamentària davant la Comissió de Foment, a Madrid, per demanar que comenci a funcionar un nou servei de trens semidirectes que enllacin Puigcerdà, Ripoll i Barcelona. Xuclà es va reunir amb els alcaldes de Campelles, Ribes de Freser i Planoles, per parlar d’aquest tema i d’altres infraestructures de la comarca.
Segons Xuclà, el reequilibri territorial passa també perquè “la línia internacional Barcelona-Puigcerdà sigui competitiva amb el desplaçament en cotxe. S’ha de millorar el servei de trens i hem d’aconseguir, com s’ha fet en tants països europeus, que hi hagi un servei còmode i puntual pels ciutadans”.
La proposta de CiU passaria per tenir un servei semidirecte de dos trens al dia, al matí i al vespre –un d’anada i un de tornada–, que cobrís el trajecte entre Barcelona i Puigcerdà, amb parada a Ripoll. “Això facilitaria al territori els desplaçaments per anar i tornar a Barcelona en un sol dia”, diu el diputat. / RUTH ESPUNY
És la tonteria més gran que han arribat a dir aquesta colla de poltronaires amb cotxe oficial. Vic i Granollers no importen oi?
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Thursday 22/01/2009 18:30
by liniadelRipollés
Ho sento: no sóc favorable als semidirectes en aquesta línia més amunt de Vic, excepte per als baixadors de La Farga i Borgonyà. Crec que la qüestió prioritària és disposar de via doble al nucli de rodalies-ATM per tal de fer els semidirectes aquí i guanyar una mica de temps. Aquesta línia ha de competir per frequència, preu i regularitat, atenent que no pot fer-ho en velocitat.
Cal fer que tots els trens de baixada parin a Toses i replantejar si és necessari fer-ho a Queixans.
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Thursday 22/01/2009 18:37
by Sanato
L'altra dia vaig tenir l'oportunitat (o millor dit la desgràcia) d'agafar aquesta línia de Puigcerdà a la Garriga. Consideracions vàries:
- No se per què s'han deixat la pasta en tanta reforma si els trens van igual de lents que abans
- Si ja em queda el cul quadrat per fer un viatge de 45' (és el que estic acostumat), us podeu imaginar com queda després de 2h 20' en un rodalies...
- Algú li podria explicar als de la renfe que la calefacció està per no passar fred, i no per rostir les cames dels sofrits usuaris??? Vaig acabar en màniga curta... però es que m'hauria anat millor quedar-me en calçotets
- En l'últim tren del dia (dissabte), només una unitat... a la Molina ja no cabia ni una agulla, a Ribes em va entrar complexe de sardina enllaunada, i a partir de Vic vaig experimentar un nou concepte de la densitat humana. Taules de snow, esquís, motxil·les per qualsevol lloc...
A banda d'això, un viatge molt agradable...
Sobre l'enllaç entre la Tor i Puigcerdà, per agafar el tren groc, surt més a compte baixar a Puigcerdà i anar caminant, creuar la frontera i agafar el trenet a la Guingueta d'Ix / Bourg Madame... per estalviar temps.
Aquesta línia fa realitat un anunci de la renfe de fa molts anys: "Cada vez que subes en el tren, empieza una aventura"... o algo així
Salut!
Posted: Thursday 22/01/2009 19:36
by Ecomobisostrans
liniadelRipollés wrote:Cal fer que tots els trens de baixada parin a Toses
Desig concedit!
http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=8694
Re:
Posted: Thursday 22/01/2009 19:51
by liniadelRipollés
Gràcies a la Renfe per recollir els suggeriments d'en Pere i jo mateix. Recordi que vostè és un exemple del Ministeri de Foment. Els de la lletera de Tuixent bé que et recorden....
Re: CiU demana dos semidirectes BCN - Puigcerdà
Posted: Sunday 25/01/2009 12:01
by wertymetrotren
UT440_132M wrote:http://el9nou.cat/noticies.php?codi_not ... 45&ed_ov=o
CiU demanarà a Foment dos semidirectes entre Barcelona i Puigcerdà que només parin a Ripoll
El diputat de CiU al Congrés per les comarques gironines, Jordi Xuclà, ha anunciat que la federació presentarà una iniciativa parlamentària davant la Comissió de Foment, a Madrid, per demanar que comenci a funcionar un nou servei de trens semidirectes que enllacin Puigcerdà, Ripoll i Barcelona. Xuclà es va reunir amb els alcaldes de Campelles, Ribes de Freser i Planoles, per parlar d’aquest tema i d’altres infraestructures de la comarca.
Segons Xuclà, el reequilibri territorial passa també perquè “la línia internacional Barcelona-Puigcerdà sigui competitiva amb el desplaçament en cotxe. S’ha de millorar el servei de trens i hem d’aconseguir, com s’ha fet en tants països europeus, que hi hagi un servei còmode i puntual pels ciutadans”.
La proposta de CiU passaria per tenir un servei semidirecte de dos trens al dia, al matí i al vespre –un d’anada i un de tornada–, que cobrís el trajecte entre Barcelona i Puigcerdà, amb parada a Ripoll. “Això facilitaria al territori els desplaçaments per anar i tornar a Barcelona en un sol dia”, diu el diputat. / RUTH ESPUNY
És la tonteria més gran que han arribat a dir aquesta colla de poltronaires amb cotxe oficial. Vic i Granollers no importen oi?
Aixo estaria molt be jo posaria tres trens civia per fer el servei de rodalies civis
Re: CiU demana dos semidirectes BCN - Puigcerdà
Posted: Sunday 25/01/2009 13:07
by 593Dromedario
Efectivament, la proposta no té gaire sentit, ja que els actuals serveis fins a Puigcerdà fan les parades justes; com a molt podríem treure'n Parets i/o Mollet del Vallès.
És més urgent i necessari duplicar via en bona part del traçat fins a Vic o Torelló, començant pels trams Parets-La Garriga i Centelles-Vic (recordem que a Mollet hi ha l'equivocada intenció de soterrar, i això duria el seu temps). Només amb això ja s'aconseguiria una reducció dels temps de trajecte degut als encreuaments, a més de la possibilitat d'oferir més serveis.