Page 12 of 42

Altres raons

Posted: Thursday 03/11/2011 23:57
by Guigui
I jo que sempre veig segones intencions arreu, no serà que el Sr. Casquete no és de la corda del partit que ha passat a tallar el bacallà a nivell metropolità?

Re: Altres raons

Posted: Friday 04/11/2011 20:50
by m.h.t.
Guigui wrote:I jo que sempre veig segones intencions arreu, no serà que el Sr. Casquete no és de la corda del partit que ha passat a tallar el bacallà a nivell metropolità?
Potser per aquest motiu ha deixat la direcció de TUSGSAL en mans del seu fill, Marcos Casquete. :roll: Fins i tot, ha abandonat la presidència del C.F. Badalona. :o

Aquí teniu una entrevista a l'hereu de l'imperi al diari Àrea Besòs:
Àrea Besòs wrote: “Fermín Casquete és un referent com a pare i com a persona”

- Entrevista amb Marcos Casquete, nou director general de Tusgsal


--------------------------------------------------------------------------------

Des del passat 1 de juliol, el fill de Fermín Casquete el substitueix a la direcció general, mentre el fundador de l’empresa continua com a president.

PREGUNTA. Qui és Marcos Casquete?

RESPOSTA.
Marcos Casquete és un jove de 36 anys, obert al món i amb ganes de voler afrontar un repte de representació important com pot ser la de liderar una empresa d´economia social que ha marcat tota la meva vida. Pràcticament he nascut i crescut en aquesta empresa. Vaig entrar amb 16 anys fent pràctiques, i amb 18 vaig tenir el meu primer contracte de jornada parcial en una de les empreses del grup, Capricornio, i a partir d'aquí he conegut aquesta empresa de baix a dalt. Vaig estudiar Empresarials i vaig anar creixent dins de l'empresa juntament amb la resta dels meus companys. Sense identificar-me com el fill d'una persona de referència, sinó com un jove que volia ser un més. Encara que és cert que el cognom pesa.

P. És complicat lluitar contra l'etiqueta de ser “fill de”?

R.
No, tot el contrari, per a mi és un orgull. No hi ha millor representació que l'assumir el testimoni d'intentar crear un nou icona de referència en la meva família i sobretot en el meu fill.

Evidentment sóc Marcos Casquete, no sóc Fermín. Per a mi el meu pare és un referent personal.

Com a fill, he estat crític amb les seves actuacions en multitud d´ocasions, però he après molt de la seva capacitat de ressorgir i respondre davant els errors que hagi pogut cometre, i això m'ha marcat moltíssim.

Crec que el camí que ha indicat pot ser assumit per la meva persona per intentar fer de nou amb tots els companys i companyes un nou tram en el temps que tingui sentit global, de comunitat, que és com considero que és millor actuar.

Jo, com un més de les 800 persones que pertanyem a TUSGSAL, lluito per un col·lectiu, on es treballa per un model de gestió molt diferent del que existeix a dia d'avui en un mercat capitalista pur i dur.

He rebut una formació humana molt intensa, amb traves forçades perquè aprengués, i m'han servit. Les agraeixo i no han pogut treure cap tipus de rancor, crec que és una de les meves qualitats, el no ser rancuniós i sí generós amb mi mateix ja que si en tinc una mica de mal estar, aquest ha de tenir la mínima durada dins del meu pensament per el bé de les persones que han de conviure amb la meva persona i a la que em dec plenament.

P. Com es va produir el nomenament com a director general?

R.
El Consell d'Administració em va presentar com a candidat de renovació davant la Junta General d'Accionistes i vaig ser designat director general l'1 de juliol.

P. Llavors, no és un canvi generacional sinó necessari?

R.
És un canvi de cicle voluntari, perquè l'anterior director general si hagués volgut no s'hagués jubilat, perquè Fermín Casquete té 65 anys i un director general pot estar en el seu càrrec fins mes enllà, Però ell i el consell d’administració van veure convenient donar per finalitzada la representació bicèfala a l'empresa, com a president i com a director general.

Ell ha decidit que és hora ja de fer un trànsit, que en Tusgsal, igual que passa en altres empreses del grup, hi hagi un director general separat de la presidència. I complir, a més, els plans d'una nova estructura establerta a partir de la nova adjudicació per els pròxims 10 anys del servei de transports del Barcelonès Nord.

P. I adaptar-se també al nou govern a Badalona?

R.
No, això no influeix. Som una operadora que hem d'estar sempre disponibles i a l'abast dels governs. Ens devem a qui dirigeix el govern de la ciutat com a operadora per col·laborar. Però no depèn d'uns i d'uns altres, perquè nosaltres som l'operadora de l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT), que és la gestora de la Mancomunitat de Municipis. Si els autobusos fossin municipals seria una altra cosa, però aquí s'actua de forma totalment diferent. El que sí és cert és que col·laborem amb els municipis per millorar el servei, però és l'EMT qui decideix.

Com a empresa establerta a Badalona, nosaltres tenim una responsabilitat social i col·laborarem amb el govern de la ciutat en la mesura de les nostres possibilitats. La nostra empresa és una de les més importants de Badalona, és una realitat que volem que continuï.

P. Què creu que pot aportar a l'empresa?

R.
No més que el que he estat aportant des de fa anys, jo no sóc la persona important, som els 800 treballadors i treballadores, els que aportem la qualitat d'aquesta empresa. L'única cosa que puc fer és dinamitzar aquestes actuacions, i ser objectiu de cara a les compensacions de l'esforç de tots a nivell col·lectiu. El que no vaig a fer és canviar la forma d'actuar en l'empresa, perquè aquí s'ha fet molt i bé durant 25 anys, sinó adaptar-la a un nou escenari d'exigències, per poder donar un passet més dins del que és el nostre gènesi. I demostrar que es pot seguir creixent sense necessitat d'explotar.

P. És difícil substituir a l'ànima màter de l'empresa?

R.
Molt, perquè ningú substituirà al meu pare. Durant el temps que ell estigui a l'empresa farem funcions de co-gestió, perquè per mi és el millor assessor que un director general pugui tenir.

La meva presència no ha de ser tan rellevant, jo no he vingut aquí a ocupar una cadira perquè sí. Si jo no funciono en l'engranatge de l'empresa, aquesta em posarà al meu lloc, perquè el meu objectiu principal és que l'empresa pugui arribar a aconseguir una garantia de seguretat absoluta en la seva gestió integral.

P. Quin creu que ha estat l'èxit per arribar als 25 anys?

R.
La generositat. Aquesta empresa podría haver estat propietat de poques persones, però el president sempre ha intentat convèncer a tots que com més nombre de co-propietaris millor, com més solidària millor. La nostra filosofia és que els 800 treballadors generen un rendiment per garantir una estabilitat. Aquesta generositat i solidaritat és important. I l'any passat es va fer una donació d'una acció a tots els treballadors indefinits, d´aquesta manera els que no eren socis pertanyerien a la nostra filosofia de societat de conjunt.

P. Ha afectat a l'empresa més la crisi o l'arribada del metro a Badalona?

R.
Quant a l'arribada del metro a Badalona, ja teníem previst el no solapar el nostre servei amb el metro, seria absurd. I, quant a la crisi, afecta perquè les administracions tenen menys recursos, i si retallen en transport, ens afecta. Ja ens ha afectat perquè el concurs públic de la concessió reunia un milió de quilòmetres menys, de 10 a 9 milions de quilòmetres i vam haver de reajustar la proposta, fins i tot amb aquesta reducció, no hem tingut que repercutir en cap acomiadament i aspirem a la major qualitat a l´hora d´oferir el servei als ciutadans.

P. En l'última entrevista amb Fermín Casquete, al febrer passat, ens va parlar dels primers passos de l'empresa en el terreny del transport sanitari. Com va aquest projecte?

R.
Aquest projecte segueix el seu curs. A Catalunya s´ha retallat el pressupost de Sanitat, però en els llocs en els quals estem presents, com a Sòria i en breu a Àvila, les administracions fan retallades menys significatives. És un sector estable, en el qual es pot créixer, però a Catalunya cal innovar i emprendre accions de proveta d'assaig per poder millorar el servei i minimitzar l' impacte econòmic.

P. I l'expansió a l'exterior, com al Marroc?

R.
Vam guanyar un concurs públic al Marroc, en el qual érem una part més tècnica però els nostres socis no van sortir com esperàvem, i estem convençuts que encara ens queda molt per fer aquí, a Espanya. Com ha passat amb l’Aerobus, on estem realitzant una cogestió amb un dels grans grups de transport públic en aquest país com és Moventis. Això ens ha demostrat que les coses conjuntament es poden fer bé i fins i tot millor, i és important de cara a futures actuacions a la resta d'Espanya.

P. Quins altres projectes té l'empresa?

R.
Un d'important, dins del terreny d'enginyeria informàtica i telecomunicacions, és GoTV, en el qual treballem amb l'empresa de continguts TMTFactory i Sortsystems, per exportar-ho com un mitjà de comunicació i d´entreteniment per a l´usuari dins del vehicle, orientat a totes les operadores de transport a nivell internacional on estàn interessats en el nostre producte.

P. Una idea pel futur?

R.
Que continuem rumb a 25 anys més.

Montse Sáez - Sant Adrià de Besòs - 27/7/2011

Re: Notícies de Tusgsal

Posted: Tuesday 08/11/2011 22:55
by m.h.t.
Notícia del passat 2 de juny, que s'ens va passar per alt:

El metro obliga a TUSGSAL a redefinir la xarxa d’autobusos

La companyia que gestiona els autobusos urbans de la ciutat i també els nocturns, TUSGSAL, ha informat que està treballant en el disseny d’una nova xarxa integrada que permeti oferir un millor servei als usuaris. L’arribada del metro a barris com Llefià, la Salut o el Centre ha obligat a l’empresa a redissenyar les línies que té així com la seva freqüència. Segons el president de l’empresa, Fermín Casquete, els tècnics el futur mapa de transport ja està molt avançat, prop del 90%, però no es farà públic i s’aplicaran els canvis fins el 16 de novembre. Tot i això, Casquete ja ha avançat algunes modificacions, com més intensitat en les línies que acosten usuaris a les noves parades de metro, la supressió d’algunes rutes o el manteniment de línies que enllacen amb la veïna ciutat de Barcelona. D’altra banda,incorporarà nous vehicles més petits que permetin accedir millor als barris de carrers estrets, i ha presentat recentment 16 nous autobusos que s’incorporen a la flota, un d’ells el primer vehicle híbrid dièsel-elèctric. TUSGSAL té la concessió de transport terrestre fins 2021.

FONT: Línia Badalona (Comunicació 21)

Re: Notícies de Tusgsal

Posted: Saturday 21/01/2012 20:45
by m.h.t.
Notícia del passat 22 de desembre:

Tusgsal valora en positiu els canvis externs i interns del darrer any

- Sintetitzats en la figura del nou director general i la reestructuració de la xarxa d’autobusos


Aquest mati, Fermín Casquete, president del Consell d’Administració de Tusgsal, ha fet balanç del darrer any durant la tradicional trobada de Nadal amb els mitjans de comunicació a la seu de l’empresa de transport. Casquete, que estava acompanyat pel director general, el seu fill Marcos, ha analitzat els darrers 365 dies parlant dels canvis viscuts per l’empresa. En el terreny intern, ha valorat molt positivament la restructuració de la companyia en els àmbits de serveis generals, explotació i producció, i administració i gestió de recursos humans. També ha parlat de la restructuració orgànica i de la renovació generacional. “Abans es deia que era complicat pensar en Tusgsal sense Fermín Casquete. Ara ja no és així perquè valorem més el lideratge col•lectiu”, va aclarir Casquete, que va reconèixer que encara no ha decidit com i quan serà la seva jubilació.

En el terreny extern, ha valorat en positiu la nova xarxa de transport públic de superfície que es va posar en marxa aquest passat dilluns, 19 de desembre. “Ha estat un èxit perquè hem sabut compaginar la reducció de costos, el milió menys de kilòmetres que ens van demanar les administracions públiques, amb un millor servei”, va afirmar Fermín Casquete.

En quant al futur, va apostar per “la reducció de la contaminació volumètrica, amb vehicles més petits que podran reduir les freqüències de pas, i la unió del Barcelonès amb el Vallès”. Pel que fa a la pujada de la tarifa el proper 1 de gener, va reconèixer que “potser afectarà els dos o tres primers mesos, però després es recuperarà” tot deixant clar que Tusgsal és només “l’operadora, nosaltres no fixem els preus, som agents recaudadors”.

Per la seva banda, Marcos Casquete va afirmar que continuaran treballant “perquè Tusgsal continui sent el mitjà de transport de referència de la zona”.

FONT: Àrea Besòs

Re: Notícies de Tusgsal

Posted: Wednesday 28/03/2012 21:05
by m.h.t.
Ja es troba circulant el nou MAN Lion's City Hybrid (553) des de fa unes setmanes, a la línia B26. :ok

D'altra banda, el Tempus (552) porta un parell de mesos assignat a la B31.

Re: Notícies de Tusgsal

Posted: Wednesday 06/02/2013 20:40
by m.h.t.
Tusgsal aspira a renovar el Nit Bus per mantenir la seva facturació

La concessió del servei d'autobusos nocturns de part de l'àrea metropolitana que ara presta l'empresa badalonina expira a finals d'any.


12/01/13 02:00 - Badalona - Sara Muñoz
Són molts els veïns del Barcelonès Nord que encara avui dia afirmen “vaig a agafar la Tusa” quan es refereixen als autobusos grocs de Tusgsal (Transports Urbans i Serveis Generals). La Tusa és l'embrió de Tusgsal, la societat anònima laboral creada l'any 1985 per un grup de treballadors de la vella firma, rebatejada primer com a Tubsa i després amb el nom que ha mantingut fins ara. La feina diària ha catapultat Tusgsal fins a esdevenir el primer operador privat de transports de viatgers de Catalunya i un dels primers de l'Estat.

Aquesta firma, amb seu a Badalona, s'encarrega de la gestió de la xarxa d'autobusos diürns del Barcelonès Nord (amb 33 línies dóna servei als municipis de Badalona, Santa Coloma de Gramenet, Sant Adrià de Besòs, Montgat, Tiana i Montcada i Reixac) i del servei nocturn d'autobusos (Nit Bus) de bona part de l'àrea metropolitana de Barcelona. És, a més, l'empresa que explota el 51% de l'Aerobús, el servei d'autobús que connecta l'aeroport del Prat amb el centre de Barcelona.

Image

Durant el 2012, les línies diürnes de Tusgsal han donat servei a 25 milions d'usuaris. L'empresa, que l'any passat va renovar els òrgans de direcció, assegura que la crisi econòmica i la pujada de preus no els han conduït a una gran davallada de clients. Més aviat han resistit, tot i admetre algunes fuites. Els usuaris que es van quedant pel camí, segons el nou director general de la companyia, Justo Alarcón, són persones que agafaven l'autobús per desplaçar-se al lloc de treball i que, malauradament, han perdut la feina.

La dada dels 25 milions d'usuaris s'analitza també en termes positius des de l'empresa si es té en compte que ara fa poc més d'un any Tusgsal es va veure obligada a implantar una nova xarxa de busos al Barcelonès Nord, motivada per una retallada d'un milió de quilòmetres en el servei, imposada des de l'Entitat Metropolitana del Transport. Dels deu milions de quilòmetres contractats el 2011 se'n va passar a nou. A més, en els darrers temps la firma ha hagut de competir amb l'entrada en funcionament de deu noves estacions de metro, distribuïdes entre Badalona i Santa Coloma.

Les actuals dades, entre les quals cal incloure el 3% d'increment del nombre d'usuaris que ha experimentat l'Aerobús, semblen haver aturat la sagnia que s'havia produït en els darrers anys. Entre el 2009 i el 2011, tots dos inclosos, Tusgsal va perdre 4,5 milions d'usuaris. Del 2012 Tugsal no ha facilitat xifres exactes, però la nova direcció recorda que la posada en marxa d'un nou servei, el bus llançadora entre la zona d'oci de Badalona i el centre de la ciutat, el divendres i el dissabte, també ha contribuït a fer guanyar nous usuaris.

Una prova que evidencia que Tusgsal està trampejant la crisi, segons subratlla Justo Alarcón, és que es va poder posar fre als 60 acomiadaments que es van arribar a preveure l'any passat (gràcies també a la reestructuració dels horaris i l'esforç de la plantilla). No es va poder evitar, però, prescindir-ne d'una desena.

Pel que fa al nou any, Tusgsal s'ha fixat com a gran repte la renovació de la concessió del Nit Bus, un contracte que expira el 31 de desembre del 2013. Justo Alarcón assegura que Tusgsal concorrerà al nou concurs amb “una bona oferta”. Paral·lelament, la societat aspira a consolidar la seva vessant social, objectiu que implicaria la creació d'una fundació que aglutini totes aquelles experiències de col·laboració amb la societat.

Un tercer objectiu, i no menys important, serà explorar altres vies de negoci en les quals Tusgsal ja té un peu posat. És el cas del transport sanitari, que l'empresa badalonina explota a Girona i a Sòria. “Ens agradaria ampliar la visió del grup i incidir en altres vies de negoci, però sense llançar-nos a l'aventura”, indica Alarcón.

El nou director general de Tusgsal no ha valorat l'increment del preu del transport públic aplicat en els dos darrers exercicis en entendre que “ve imposat des de l'EMT”. Sí que admet que les pujades tenen especial afectació sobre els desplaçaments interurbans. “Qui pot caminar s'estalvia els 4 euros (dos d'anada i dos de tornada) i notem que es consolida la targeta i es mira d'evitar el bitllet senzill”, diu Alarcón. En la darrera enquesta de Tusgsal que mesura l'índex de satisfacció del client, el preu del bitllet apareix com l'element pitjor valorat. A l'altre extrem hi ha l'atenció que els conductors presten als usuaris.
L'empresa d'autobusos Tusgsal, amb seu a Badalona, és la principal activitat del Grup Tusgsal, que també inclou Autocares Capricornio. Gestiona el servei diürn de busos al Barcelonès Nord i bona part del Nit Bus. Disposa de 166 vehicles al diürn i de 84 als serveis de la nit.
Facturació
13,5 M€

Treballadors
768

Any de fundació
1985
La marxa de Fermín Casquete

El 2012 ha estat un any transcendent a Tusgsal perquè ha estat el de la renovació dels òrgans directius de l'empresa. L'històric dirigent Fermín Casquete, destacat militant socialista (es deia d'ell que era l'alcalde a l'ombra), va plegar de director general i, després d'exercir un temps de president del consell d'administració, es va desvincular de l'empresa. Li va seguir les passes el seu fill Marcos Casquete, qui d'entrada semblava que seria el seu relleu.

És tota una incògnita el preu que ha costat a Tusgsal jubilar qui ha estat el seu líder durant molts anys, si bé és cert que entre bastidors es parla d'indemnització milionària.

Amb Casquete desvinculat de Tusgsal, Justo Alarcón n'és ara el màxim dirigent. I sembla que disposa d'un gran consens dins la plantilla.

FONT: El Punt Avui

Sense oblidar-ne un

Posted: Wednesday 06/02/2013 22:14
by Guigui
(amb 33 línies dóna servei als municipis de Badalona, Santa Coloma de Gramenet, Sant Adrià de Besòs, Montgat, Tiana i Montcada i Reixac)
I també Barcelona.

Re: Notícies de Tusgsal

Posted: Monday 11/03/2013 16:30
by pau5321
A veure que us sembla l'informer de TUSGSAL, i la manera de contestar dels conductors cap al creador:
https://www.facebook.com/pages/El-infor ... 720?ref=hl

Re: Notícies de Tusgsal

Posted: Monday 11/03/2013 17:56
by metring
pau5321 wrote:A veure que us sembla l'informer de TUSGSAL, i la manera de contestar dels conductors cap al creador:
https://www.facebook.com/pages/El-infor ... 720?ref=hl
Que què em sembla? Que és gent maleducada i desagradable, i que amb mi aquests missatges no duraven ni 1 segon! Intolerable! Amb exemples així, se't treuen les ganes de fer Facebooks i històries mil!

Re: Notícies de Tusgsal

Posted: Monday 11/03/2013 18:22
by iFercat
metring wrote:
pau5321 wrote:A veure que us sembla l'informer de TUSGSAL, i la manera de contestar dels conductors cap al creador:
https://www.facebook.com/pages/El-infor ... 720?ref=hl
Que què em sembla? Que és gent maleducada i desagradable, i que amb mi aquests missatges no duraven ni 1 segon! Intolerable! Amb exemples així, se't treuen les ganes de fer Facebooks i històries mil!
Poc te a veure el facebook aqui, entenc que alguns tingeu mania a les xarxes socials i a l'evolucio d'internet, pero aixo es podria fer perfectament des d'un dels cents de blogs gratuits que es poden fer per internet(la pagina aquesta del facebook no es pas la oficial de tusgsal), aixis que culpar d'aixo a facebook i dir que s'et treuen les ganes de tenir aquestes histories em sembla desproporcionat quan s'hages pogut fer de mil i una maneres mes.

Re: Notícies de Tusgsal

Posted: Monday 11/03/2013 18:27
by Adolescent barceloní
pau5321 wrote:A veure que us sembla l'informer de TUSGSAL, i la manera de contestar dels conductors cap al creador:
https://www.facebook.com/pages/El-infor ... 720?ref=hl
Són uns grollers.

Per cert, un comentari: hi ha alguna foto en aquesta pàgina que crec que és teva.

Re: Notícies de Tusgsal

Posted: Monday 11/03/2013 20:54
by metring
iFercat wrote:
metring wrote:
pau5321 wrote:A veure que us sembla l'informer de TUSGSAL, i la manera de contestar dels conductors cap al creador:
https://www.facebook.com/pages/El-infor ... 720?ref=hl
Que què em sembla? Que és gent maleducada i desagradable, i que amb mi aquests missatges no duraven ni 1 segon! Intolerable! Amb exemples així, se't treuen les ganes de fer Facebooks i històries mil!
Poc te a veure el facebook aqui, entenc que alguns tingeu mania a les xarxes socials i a l'evolucio d'internet, pero aixo es podria fer perfectament des d'un dels cents de blogs gratuits que es poden fer per internet(la pagina aquesta del facebook no es pas la oficial de tusgsal), aixis que culpar d'aixo a facebook i dir que s'et treuen les ganes de tenir aquestes histories em sembla desproporcionat quan s'hages pogut fer de mil i una maneres mes.
No, no, no es tracta del mitjà, si és Face o Twitter, blocs, etc., és que las respostes són innaceptables!

Re: Notícies de Tusgsal

Posted: Monday 11/03/2013 22:40
by Fran-Ikarus
Per molt que se sentin provocats, n'hi ha un parell o tres que es "retracten" d'una manera que... Em recorda una mica l'escena de "L'autobus atòmic", en un bar, amb uns conductors d'autocars de línia dient-se bravuconades i encetant una baralla tot parodiant les baralles tabernàries de les pel·lis ambientades en barris portuaris: "¡Cuidado!, tiene un cartón de leche roto" (amb un tetrabrick de llet obert per una cantonada a la mà)

Dit això, la veritat és que em fa la impressió, veient algunes respostes seves i la manera de llençar "benzina al foc" (emmig de les discussions ja encetades) amb alguna expressió gens pacificadora, que al creador/gestor d'aquesta pàgina també li "manca un hervor" o potser uns quants... S'ho ha pres com un "joc" amb un col·l3ctiu que no és precisament per "jugar", com ara la plantilla d'una empresa.

Compte amb la moda dels "informers" aquests, que serà qüestió de temps que algú prengui mal...

Re: Notícies de Tusgsal

Posted: Monday 11/03/2013 22:45
by Fran-Ikarus
Exemples de com no administrar una pàgina (en aquest cas) "escalfant" innecesàriament a un col·lectiu (la qual cosa no justifica la pèsima educació d'algun dels seus membres en particular, en les rèpliques):

"Al autobús con calca 303, por fin le han cambiado el parachoques trasero, que se le rompió gracias a uno que lo enganchó girando mal. El parachoques no creais que es nuevo, es reciclado de uno de los 100 buses que tienen retirados y cogiendo polvo, que los aprovechan para piezas y probablemente algún que otro conductor entra a rebentar a hostias los asientos jajaja"

"josue es mas listo que toda la plantilla junta."

Complementarietat

Posted: Monday 11/03/2013 22:52
by Guigui
La manera de conduir d'alguns conductors de Tusgsal, documentada a diversos fils d'aquest Fòrum, permet deduir que l'estil de conducció i les formes en el llenguatge s'addiuen.

Re: Notícies de Tusgsal

Posted: Monday 11/03/2013 23:32
by Adolescent barceloní
Fran-Ikarus wrote:Compte amb la moda dels "informers" aquests, que serà qüestió de temps que algú prengui mal...
Amb això dels informers hi ha hagut grans problemes, i seriosos, en moltíssims instituts (no és el cas del meu insti; ara bé, estem advertits). Els Mossos expliquen coses bastant esgarrifoses, sobre aquesta "moda".

Re: Notícies de Tusgsal

Posted: Sunday 12/05/2013 21:40
by m.h.t.
Dues novetats importants a Can TUSGSAL:

- Ha començat a circular el 1367 de Baixbus a la B26. Es tracta d'un Irisbus Citelis Hybrid, al qual se li ha posat els logos de TUSGSAL sobre els de Baixbus, però, encara conserva l'esquema de color genèric i l'anagrama de Baixbus. No ha rebut nova numeració, o sigui que segueix amb la calca de Baixbus.

- En proves, i coincidint amb l'entrada del Citelis a l'empresa, un Volvo 7900 Hybrid circula en buit simulant la B26.

La B26 ha esdevingut la línia de proves de TUSGSAL, com ho és la 44 per a TMB.

Re: Notícies de Tusgsal

Posted: Tuesday 14/05/2013 1:45
by pau5321
http://www.flickr.com/photos/pau5321/87 ... hotostream
Afotat el 1367 de BAIXBUS ara a TUSGSAL, al terminal de Can Ruti.

Re: Notícies de Tusgsal

Posted: Wednesday 15/05/2013 10:29
by carles10000
el mateix autobus pasant per devant de casa meva....

Image

Re: Notícies de Tusgsal

Posted: Sunday 30/06/2013 0:09
by pau5321
Image dentro de unos meses, estos Scania serán historia, después de 9 años de servicio, ya les está llegando su final. Para principios del 2014, se estrenarán 42 midis y 3 standard. La tendencia es que la empresa se especialice en buses más pequeños, estos 42 midis serán para retirar 20 scania (295-314) y que alguna línea pase a llevar midis y quitarse de encima a las calcas 316-334, y quien sabe si también se quitarán de encima a alguno más, porque sumando los scania y los del 316 al 334 solo son 39 coches, hay 6 que quizás sean para reforzar algo, o para cubrir futuras bajas (incendios, accidentes...)