Altres raons
Posted: Thursday 03/11/2011 23:57
I jo que sempre veig segones intencions arreu, no serà que el Sr. Casquete no és de la corda del partit que ha passat a tallar el bacallà a nivell metropolità?
Potser per aquest motiu ha deixat la direcció de TUSGSAL en mans del seu fill, Marcos Casquete. Fins i tot, ha abandonat la presidència del C.F. Badalona.Guigui wrote:I jo que sempre veig segones intencions arreu, no serà que el Sr. Casquete no és de la corda del partit que ha passat a tallar el bacallà a nivell metropolità?
Àrea Besòs wrote: “Fermín Casquete és un referent com a pare i com a persona”
- Entrevista amb Marcos Casquete, nou director general de Tusgsal
--------------------------------------------------------------------------------
Des del passat 1 de juliol, el fill de Fermín Casquete el substitueix a la direcció general, mentre el fundador de l’empresa continua com a president.
PREGUNTA. Qui és Marcos Casquete?
RESPOSTA. Marcos Casquete és un jove de 36 anys, obert al món i amb ganes de voler afrontar un repte de representació important com pot ser la de liderar una empresa d´economia social que ha marcat tota la meva vida. Pràcticament he nascut i crescut en aquesta empresa. Vaig entrar amb 16 anys fent pràctiques, i amb 18 vaig tenir el meu primer contracte de jornada parcial en una de les empreses del grup, Capricornio, i a partir d'aquí he conegut aquesta empresa de baix a dalt. Vaig estudiar Empresarials i vaig anar creixent dins de l'empresa juntament amb la resta dels meus companys. Sense identificar-me com el fill d'una persona de referència, sinó com un jove que volia ser un més. Encara que és cert que el cognom pesa.
P. És complicat lluitar contra l'etiqueta de ser “fill de”?
R. No, tot el contrari, per a mi és un orgull. No hi ha millor representació que l'assumir el testimoni d'intentar crear un nou icona de referència en la meva família i sobretot en el meu fill.
Evidentment sóc Marcos Casquete, no sóc Fermín. Per a mi el meu pare és un referent personal.
Com a fill, he estat crític amb les seves actuacions en multitud d´ocasions, però he après molt de la seva capacitat de ressorgir i respondre davant els errors que hagi pogut cometre, i això m'ha marcat moltíssim.
Crec que el camí que ha indicat pot ser assumit per la meva persona per intentar fer de nou amb tots els companys i companyes un nou tram en el temps que tingui sentit global, de comunitat, que és com considero que és millor actuar.
Jo, com un més de les 800 persones que pertanyem a TUSGSAL, lluito per un col·lectiu, on es treballa per un model de gestió molt diferent del que existeix a dia d'avui en un mercat capitalista pur i dur.
He rebut una formació humana molt intensa, amb traves forçades perquè aprengués, i m'han servit. Les agraeixo i no han pogut treure cap tipus de rancor, crec que és una de les meves qualitats, el no ser rancuniós i sí generós amb mi mateix ja que si en tinc una mica de mal estar, aquest ha de tenir la mínima durada dins del meu pensament per el bé de les persones que han de conviure amb la meva persona i a la que em dec plenament.
P. Com es va produir el nomenament com a director general?
R. El Consell d'Administració em va presentar com a candidat de renovació davant la Junta General d'Accionistes i vaig ser designat director general l'1 de juliol.
P. Llavors, no és un canvi generacional sinó necessari?
R. És un canvi de cicle voluntari, perquè l'anterior director general si hagués volgut no s'hagués jubilat, perquè Fermín Casquete té 65 anys i un director general pot estar en el seu càrrec fins mes enllà, Però ell i el consell d’administració van veure convenient donar per finalitzada la representació bicèfala a l'empresa, com a president i com a director general.
Ell ha decidit que és hora ja de fer un trànsit, que en Tusgsal, igual que passa en altres empreses del grup, hi hagi un director general separat de la presidència. I complir, a més, els plans d'una nova estructura establerta a partir de la nova adjudicació per els pròxims 10 anys del servei de transports del Barcelonès Nord.
P. I adaptar-se també al nou govern a Badalona?
R. No, això no influeix. Som una operadora que hem d'estar sempre disponibles i a l'abast dels governs. Ens devem a qui dirigeix el govern de la ciutat com a operadora per col·laborar. Però no depèn d'uns i d'uns altres, perquè nosaltres som l'operadora de l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT), que és la gestora de la Mancomunitat de Municipis. Si els autobusos fossin municipals seria una altra cosa, però aquí s'actua de forma totalment diferent. El que sí és cert és que col·laborem amb els municipis per millorar el servei, però és l'EMT qui decideix.
Com a empresa establerta a Badalona, nosaltres tenim una responsabilitat social i col·laborarem amb el govern de la ciutat en la mesura de les nostres possibilitats. La nostra empresa és una de les més importants de Badalona, és una realitat que volem que continuï.
P. Què creu que pot aportar a l'empresa?
R. No més que el que he estat aportant des de fa anys, jo no sóc la persona important, som els 800 treballadors i treballadores, els que aportem la qualitat d'aquesta empresa. L'única cosa que puc fer és dinamitzar aquestes actuacions, i ser objectiu de cara a les compensacions de l'esforç de tots a nivell col·lectiu. El que no vaig a fer és canviar la forma d'actuar en l'empresa, perquè aquí s'ha fet molt i bé durant 25 anys, sinó adaptar-la a un nou escenari d'exigències, per poder donar un passet més dins del que és el nostre gènesi. I demostrar que es pot seguir creixent sense necessitat d'explotar.
P. És difícil substituir a l'ànima màter de l'empresa?
R. Molt, perquè ningú substituirà al meu pare. Durant el temps que ell estigui a l'empresa farem funcions de co-gestió, perquè per mi és el millor assessor que un director general pugui tenir.
La meva presència no ha de ser tan rellevant, jo no he vingut aquí a ocupar una cadira perquè sí. Si jo no funciono en l'engranatge de l'empresa, aquesta em posarà al meu lloc, perquè el meu objectiu principal és que l'empresa pugui arribar a aconseguir una garantia de seguretat absoluta en la seva gestió integral.
P. Quin creu que ha estat l'èxit per arribar als 25 anys?
R. La generositat. Aquesta empresa podría haver estat propietat de poques persones, però el president sempre ha intentat convèncer a tots que com més nombre de co-propietaris millor, com més solidària millor. La nostra filosofia és que els 800 treballadors generen un rendiment per garantir una estabilitat. Aquesta generositat i solidaritat és important. I l'any passat es va fer una donació d'una acció a tots els treballadors indefinits, d´aquesta manera els que no eren socis pertanyerien a la nostra filosofia de societat de conjunt.
P. Ha afectat a l'empresa més la crisi o l'arribada del metro a Badalona?
R. Quant a l'arribada del metro a Badalona, ja teníem previst el no solapar el nostre servei amb el metro, seria absurd. I, quant a la crisi, afecta perquè les administracions tenen menys recursos, i si retallen en transport, ens afecta. Ja ens ha afectat perquè el concurs públic de la concessió reunia un milió de quilòmetres menys, de 10 a 9 milions de quilòmetres i vam haver de reajustar la proposta, fins i tot amb aquesta reducció, no hem tingut que repercutir en cap acomiadament i aspirem a la major qualitat a l´hora d´oferir el servei als ciutadans.
P. En l'última entrevista amb Fermín Casquete, al febrer passat, ens va parlar dels primers passos de l'empresa en el terreny del transport sanitari. Com va aquest projecte?
R. Aquest projecte segueix el seu curs. A Catalunya s´ha retallat el pressupost de Sanitat, però en els llocs en els quals estem presents, com a Sòria i en breu a Àvila, les administracions fan retallades menys significatives. És un sector estable, en el qual es pot créixer, però a Catalunya cal innovar i emprendre accions de proveta d'assaig per poder millorar el servei i minimitzar l' impacte econòmic.
P. I l'expansió a l'exterior, com al Marroc?
R. Vam guanyar un concurs públic al Marroc, en el qual érem una part més tècnica però els nostres socis no van sortir com esperàvem, i estem convençuts que encara ens queda molt per fer aquí, a Espanya. Com ha passat amb l’Aerobus, on estem realitzant una cogestió amb un dels grans grups de transport públic en aquest país com és Moventis. Això ens ha demostrat que les coses conjuntament es poden fer bé i fins i tot millor, i és important de cara a futures actuacions a la resta d'Espanya.
P. Quins altres projectes té l'empresa?
R. Un d'important, dins del terreny d'enginyeria informàtica i telecomunicacions, és GoTV, en el qual treballem amb l'empresa de continguts TMTFactory i Sortsystems, per exportar-ho com un mitjà de comunicació i d´entreteniment per a l´usuari dins del vehicle, orientat a totes les operadores de transport a nivell internacional on estàn interessats en el nostre producte.
P. Una idea pel futur?
R. Que continuem rumb a 25 anys més.
Montse Sáez - Sant Adrià de Besòs - 27/7/2011
I també Barcelona.(amb 33 línies dóna servei als municipis de Badalona, Santa Coloma de Gramenet, Sant Adrià de Besòs, Montgat, Tiana i Montcada i Reixac)
Que què em sembla? Que és gent maleducada i desagradable, i que amb mi aquests missatges no duraven ni 1 segon! Intolerable! Amb exemples així, se't treuen les ganes de fer Facebooks i històries mil!pau5321 wrote:A veure que us sembla l'informer de TUSGSAL, i la manera de contestar dels conductors cap al creador:
https://www.facebook.com/pages/El-infor ... 720?ref=hl
Poc te a veure el facebook aqui, entenc que alguns tingeu mania a les xarxes socials i a l'evolucio d'internet, pero aixo es podria fer perfectament des d'un dels cents de blogs gratuits que es poden fer per internet(la pagina aquesta del facebook no es pas la oficial de tusgsal), aixis que culpar d'aixo a facebook i dir que s'et treuen les ganes de tenir aquestes histories em sembla desproporcionat quan s'hages pogut fer de mil i una maneres mes.metring wrote:Que què em sembla? Que és gent maleducada i desagradable, i que amb mi aquests missatges no duraven ni 1 segon! Intolerable! Amb exemples així, se't treuen les ganes de fer Facebooks i històries mil!pau5321 wrote:A veure que us sembla l'informer de TUSGSAL, i la manera de contestar dels conductors cap al creador:
https://www.facebook.com/pages/El-infor ... 720?ref=hl
Són uns grollers.pau5321 wrote:A veure que us sembla l'informer de TUSGSAL, i la manera de contestar dels conductors cap al creador:
https://www.facebook.com/pages/El-infor ... 720?ref=hl
No, no, no es tracta del mitjà, si és Face o Twitter, blocs, etc., és que las respostes són innaceptables!iFercat wrote:Poc te a veure el facebook aqui, entenc que alguns tingeu mania a les xarxes socials i a l'evolucio d'internet, pero aixo es podria fer perfectament des d'un dels cents de blogs gratuits que es poden fer per internet(la pagina aquesta del facebook no es pas la oficial de tusgsal), aixis que culpar d'aixo a facebook i dir que s'et treuen les ganes de tenir aquestes histories em sembla desproporcionat quan s'hages pogut fer de mil i una maneres mes.metring wrote:Que què em sembla? Que és gent maleducada i desagradable, i que amb mi aquests missatges no duraven ni 1 segon! Intolerable! Amb exemples així, se't treuen les ganes de fer Facebooks i històries mil!pau5321 wrote:A veure que us sembla l'informer de TUSGSAL, i la manera de contestar dels conductors cap al creador:
https://www.facebook.com/pages/El-infor ... 720?ref=hl
Amb això dels informers hi ha hagut grans problemes, i seriosos, en moltíssims instituts (no és el cas del meu insti; ara bé, estem advertits). Els Mossos expliquen coses bastant esgarrifoses, sobre aquesta "moda".Fran-Ikarus wrote:Compte amb la moda dels "informers" aquests, que serà qüestió de temps que algú prengui mal...