A mi m'han dit que el metro nocturn continuarà de moment...Guigui wrote:Sembla que amb la supressió del metro nocturn, tornem a l'època de Cro-Magnon. Potser no recorden com anaven les coses fins fa cinc anys?
Metro nocturn el cap de setmana
Re: Fer veure el que no és
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
La frase en tot el seu valor
Sospesa totes les paraules, incloses aquestes dues: de moment.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Metro nocturn el cap de setmana
Un article més sobre el metro nocturn.
http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... _mnu_id=75
És interessant perquè diferents representants d'entitats donen la seva opinió. El més demagògic de tots i allunyat de la realitat del món el de la FAVB!
http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... _mnu_id=75
És interessant perquè diferents representants d'entitats donen la seva opinió. El més demagògic de tots i allunyat de la realitat del món el de la FAVB!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Perden el món de vista
Em reafirmo en el que he dit en un missatge anterior: pel que diuen tots, sembla que abans d'implantar el metro nocturn, ens trobéssim en un forat negre. No els dóna la gana pensar com estaven les coses fa cinc anys, i veure que una reordenació del Nitbus podria comportar una bona millora, especialment si es trenca aquesta absurda concentració en la Pl. Catalunya?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Metro nocturn el cap de setmana
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... rn-1277602
LA MOBILITAT A L'ÀREA METROPOLITANA DE BCN
La Generalitat opta finalment per continuar amb el metro nocturn
L'ATM aprovarà avui les tarifes, que inclouen una pujada del preu de la T-10 per sobre del 10%
El Govern manté el suburbà els dissabtes a la matinada però sacrifica les línies de Ferrocarrils
Dilluns, 19 de desembre del 2011 CRISTINA BUESA BARCELONA
Han estat unes setmanes molt convulses, plenes de reunions però sobretot de fulls de càlcul. Els números del transport públic no quadren i calia prendre decisions. Avui es coneixeran. Segons ha pogut saber EL PERIÓDICO, una de les principals és que Barcelona mantindrà el servei de metro els dissabtes a la nit. Almenys, de moment.
Prolongar l'horari del metro entre les dues i les cinc de la matinada costa 2,5 milions d'euros anuals a Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). Amb l'objectiu de reduir els costos de les operadores, una de les alternatives que s'havia posat sobre la taula a finals del mes passat havia estat eliminar aquest servei i cobrir-lo amb autobusos. Però han pogut més els defensors, en nom dels 300.000 usuaris que cada any l'utilitzen. No obstant, les poc transitades línies urbanes de Ferrocarrils de la Generalitat deixaran de funcionar perquè el miler de passatgers que atrau aquestes nits no compensa.
ESTRÈNYER-SE EL CINTURÓ / Segons les dades de TMB, 33.000 passatgers fan servir cada dissabte el metro. El seu president i tinent d'alcalde, Joaquim Forn, va recordar la setmana passada que no només eren aquests 33.000, sinó que l'obertura del suburbà indueix a augmentar fins a la xifra de 86.000 usuaris entre la mitjanit i les set del matí. El mateix alcalde, Xavier Trias, s'havia mostrat a favor de mantenir-lo però també de no augmentar per sobre de l'IPC el preu de la T-10 («S'ha d'ajustar tant com sigui possible», va advocar), una cosa que no podrà ser.
La Generalitat veu com les empreses que estan sota el paraigua de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) acumulen un dèficit de 88 milions d'euros i el cost de mantenir, per exemple, una xarxa de metro de més de 100 quilòmetres, ja supera els 1.200 milions d'euros a l'any.
Per poder reduir les factures, a més que el Govern exigirà a les operadores que s'estrenyin encara més el cinturó, els seus responsables han optat per incrementar el preu del títol de transport més habitual, la T-10, en més d'un 10%, com ja va avançar també aquest diari setmanes enrere.
L'ESTAT APORTA MENYS / El consell d'administració de l'ATM autoritzarà aquest augment i també el de la resta de bitllets de la tarifa integrada, que no serà tan fort però sí per sobre de l'IPC. Aquesta impopular mesura s'explica en part per la rebaixa de les aportacions de l'Estat per sufragar el transport públic. L'estimació que ha fet la Generalitat, i que consta als Pressupostos del 2012, és que la quantitat serà de 112,87 milions d'euros, que representa un descens del 15,6% respecte al 2011. Si es té en compte el que va aportar el Govern central el 2010, la reducció ha estat aproximadament de la meitat. I no es descarta que el nou Executiu replantegi aquest desemborsament.
La Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona i la resta de municipis de l'àrea metropolitana sí que mantindran les quantitats per finançar el sistema. No obstant, no seran suficients per a tot i s'han hagut d'aplicar algunes reduccions de servei, com a les línies urbanes de Ferrocarrils (tant la Llobregat-Anoia com la del Vallès), que funcionaven també els dissabtes de matinada igual que el metro. Responsables de l'operadora ferroviària catalana no amagaven dies enrere que veurien amb bons ulls la supressió d'aquests trajectes, entre altres coses perquè el cost anual ascendeix a 300.000 euros i, en canvi, amb prou feines atrau 1.300 viatgers els dissabtes.
PROBLEMES DE SEGURETAT / Aquesta escassetat de clients generava també problemes de seguretat, que els sindicats de Ferrocarrils havien denunciat. En un primer moment es va plantejar que només es podia afrontar la clausura dels dos serveis de forma conjunta, amb la qual cosa TMB i Ferrocarrils s'havien de coordinar. Però la necessitat de retallar despeses per fer sostenible el sistema ha pogut més.
LA MOBILITAT A L'ÀREA METROPOLITANA DE BCN
La Generalitat opta finalment per continuar amb el metro nocturn
L'ATM aprovarà avui les tarifes, que inclouen una pujada del preu de la T-10 per sobre del 10%
El Govern manté el suburbà els dissabtes a la matinada però sacrifica les línies de Ferrocarrils
Dilluns, 19 de desembre del 2011 CRISTINA BUESA BARCELONA
Han estat unes setmanes molt convulses, plenes de reunions però sobretot de fulls de càlcul. Els números del transport públic no quadren i calia prendre decisions. Avui es coneixeran. Segons ha pogut saber EL PERIÓDICO, una de les principals és que Barcelona mantindrà el servei de metro els dissabtes a la nit. Almenys, de moment.
Prolongar l'horari del metro entre les dues i les cinc de la matinada costa 2,5 milions d'euros anuals a Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). Amb l'objectiu de reduir els costos de les operadores, una de les alternatives que s'havia posat sobre la taula a finals del mes passat havia estat eliminar aquest servei i cobrir-lo amb autobusos. Però han pogut més els defensors, en nom dels 300.000 usuaris que cada any l'utilitzen. No obstant, les poc transitades línies urbanes de Ferrocarrils de la Generalitat deixaran de funcionar perquè el miler de passatgers que atrau aquestes nits no compensa.
ESTRÈNYER-SE EL CINTURÓ / Segons les dades de TMB, 33.000 passatgers fan servir cada dissabte el metro. El seu president i tinent d'alcalde, Joaquim Forn, va recordar la setmana passada que no només eren aquests 33.000, sinó que l'obertura del suburbà indueix a augmentar fins a la xifra de 86.000 usuaris entre la mitjanit i les set del matí. El mateix alcalde, Xavier Trias, s'havia mostrat a favor de mantenir-lo però també de no augmentar per sobre de l'IPC el preu de la T-10 («S'ha d'ajustar tant com sigui possible», va advocar), una cosa que no podrà ser.
La Generalitat veu com les empreses que estan sota el paraigua de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) acumulen un dèficit de 88 milions d'euros i el cost de mantenir, per exemple, una xarxa de metro de més de 100 quilòmetres, ja supera els 1.200 milions d'euros a l'any.
Per poder reduir les factures, a més que el Govern exigirà a les operadores que s'estrenyin encara més el cinturó, els seus responsables han optat per incrementar el preu del títol de transport més habitual, la T-10, en més d'un 10%, com ja va avançar també aquest diari setmanes enrere.
L'ESTAT APORTA MENYS / El consell d'administració de l'ATM autoritzarà aquest augment i també el de la resta de bitllets de la tarifa integrada, que no serà tan fort però sí per sobre de l'IPC. Aquesta impopular mesura s'explica en part per la rebaixa de les aportacions de l'Estat per sufragar el transport públic. L'estimació que ha fet la Generalitat, i que consta als Pressupostos del 2012, és que la quantitat serà de 112,87 milions d'euros, que representa un descens del 15,6% respecte al 2011. Si es té en compte el que va aportar el Govern central el 2010, la reducció ha estat aproximadament de la meitat. I no es descarta que el nou Executiu replantegi aquest desemborsament.
La Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona i la resta de municipis de l'àrea metropolitana sí que mantindran les quantitats per finançar el sistema. No obstant, no seran suficients per a tot i s'han hagut d'aplicar algunes reduccions de servei, com a les línies urbanes de Ferrocarrils (tant la Llobregat-Anoia com la del Vallès), que funcionaven també els dissabtes de matinada igual que el metro. Responsables de l'operadora ferroviària catalana no amagaven dies enrere que veurien amb bons ulls la supressió d'aquests trajectes, entre altres coses perquè el cost anual ascendeix a 300.000 euros i, en canvi, amb prou feines atrau 1.300 viatgers els dissabtes.
PROBLEMES DE SEGURETAT / Aquesta escassetat de clients generava també problemes de seguretat, que els sindicats de Ferrocarrils havien denunciat. En un primer moment es va plantejar que només es podia afrontar la clausura dels dos serveis de forma conjunta, amb la qual cosa TMB i Ferrocarrils s'havien de coordinar. Però la necessitat de retallar despeses per fer sostenible el sistema ha pogut més.
Re: Metro nocturn el cap de setmana
Sí, i també suprimiran les ampliacions del servei de metro per actes lúdics (concerts, futbol,...), augmentaran la freqüència en festius i suprimiran 4 línies de bus, a més d'altres 3 que deixaran de circular dissabtes i festius. Tot per mantenir el metro nocturn dels dissabtes.El Periódico wrote:L'ATM aprovarà avui les tarifes, que inclouen una pujada del preu de la T-10 per sobre del 10%
El Govern manté el suburbà els dissabtes a la matinada però sacrifica les línies de Ferrocarrils
Salvem l'Estació de França!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
En un cas sí, en l'altre no?
Em costa de creure que TMB justifiqui no voler adaptar l'oferta a una punta de demanda, on milers de persones utilitzen el transport públic, evitant col·lapses (majors) de trànsit i proporcionant uns ingressos gens negligibles; en canvi, el mateix argument no els serveix per a tancar un servei que ja voldria veure si cobreix tantes necessitats, per molt diferent que sigui la tipologia en quant a durada i abast demogràfic.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Metro nocturn el cap de setmana
Sembla que no hi ha valentia per prendre una mensura "impopular" de tancar el metro la matinada dels dissabtes i quan dic impopular, vinc a dir que potser, després de tot el que hem criticat els polítics, i realment, no n'hi ha per menys, potser caldria criticar la societat, la gent vol metro nocturn per què? perquè el facin servir quatre borratxos en sortir de festa que destrossin els trens les estacions i a sobre no paguin després d'haver-se gastat molts més diners en alcohol i no poden pagar-se entre tots un taxi, els taxistes que normalment critiquen mesures a favor del transport públic col·lectiu perquè no els afavoreix diuen que no tenen ganes de treballar més la nit de dissabte, en part els entenc ja que la nit pot ser conflictiva, i del que parlem en aquest fil, substituir el metro nocturn per una millora i restructuració del Nitbus, pràcticament ningú en parla.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Metro nocturn el cap de setmana
+1josep_serre wrote:Sembla que no hi ha valentia per prendre una mensura "impopular" de tancar el metro la matinada dels dissabtes i quan dic impopular, vinc a dir que potser, després de tot el que hem criticat els polítics, i realment, no n'hi ha per menys, potser caldria criticar la societat, la gent vol metro nocturn per què? perquè el facin servir quatre borratxos en sortir de festa que destrossin els trens les estacions i a sobre no paguin després d'haver-se gastat molts més diners en alcohol i no poden pagar-se entre tots un taxi, els taxistes que normalment critiquen mesures a favor del transport públic col·lectiu perquè no els afavoreix diuen que no tenen ganes de treballar més la nit de dissabte, en part els entenc ja que la nit pot ser conflictiva, i del que parlem en aquest fil, substituir el metro nocturn per una millora i restructuració del Nitbus, pràcticament ningú en parla.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Metro nocturn el cap de setmana
Ara resultarà que tothom que surt de festa, s'emborratxa. Visca les generalitzacions! Hi ha gent de tot tipus i, per molt que hi hagi gent que no surti mai de nit i que trobin inútil el metro nocturn, el problema de l'incivisme no és qüestió dels dissabtes a la nit, és general de la societat, i en el cas de Barcelona, especialment preocupant. I el cas del frau se soluciona amb major presència d'interventors, també a la nit.
Re: Metro nocturn el cap de setmana
Ok, però la gent violenta, a veure com els interventors poden amb això...
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Metro nocturn el cap de setmana
És cert que hi ha més gent afectada per l'alcohol, és obvi, però cal fer campanyes continuades (i no puntuals) que ajudin, involucrant a tothom: tant Metro i Nitbus, ajuntament, i, sobretot, locals d'oci, a través de l'associació que ténen. A part de més vigilància i més intervenció, tanta com si fos de dia. I tampoc calen freqüències de 15 minuts, es poden posar de 20 minuts tranquilament.
Posar personal pot semblar un cost important "per a quatre borratxos" però el cost per a la societat de les víctimes en accident de trànsit és més alt. Podem posar-nos cruels i dir que només s'aplica la teoria de Darwin i mil xorrades més, però el que és cert és que des que es va instaurar el metro nocturn, l'accidentalitat a la ciutat de Barcelona va baixar.
Posar personal pot semblar un cost important "per a quatre borratxos" però el cost per a la societat de les víctimes en accident de trànsit és més alt. Podem posar-nos cruels i dir que només s'aplica la teoria de Darwin i mil xorrades més, però el que és cert és que des que es va instaurar el metro nocturn, l'accidentalitat a la ciutat de Barcelona va baixar.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Metro nocturn el cap de setmana
Si algú no està en condicions de sortir de festa que es quedi casa que tampoc és cap drama, està molt bonic brindar amb el sol però anem a tocar de peus a terra, parles dels locals d'oci nocturn, però també hi ha el botellon, no només es tracta de posar més vigilància a la nit, de fet es fa, també es tracta de canviar les lleis i fer-les més dures.victorcasta wrote:És cert que hi ha més gent afectada per l'alcohol, és obvi, però cal fer campanyes continuades (i no puntuals) que ajudin, involucrant a tothom: tant Metro i Nitbus, ajuntament, i, sobretot, locals d'oci, a través de l'associació que ténen. A part de més vigilància i més intervenció, tanta com si fos de dia. I tampoc calen freqüències de 15 minuts, es poden posar de 20 minuts tranquilament.
Posar personal pot semblar un cost important "per a quatre borratxos" però el cost per a la societat de les víctimes en accident de trànsit és més alt. Podem posar-nos cruels i dir que només s'aplica la teoria de Darwin i mil xorrades més, però el que és cert és que des que es va instaurar el metro nocturn, l'accidentalitat a la ciutat de Barcelona va baixar.
He vist sovint els trens de la primera hora dels diumenges i fan pena i por a la vegada, no crec que sigui això el que haguem de promoure.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Metro nocturn el cap de setmana
El botellón a Barcelona no té tanta tradició com a altres zones d'Espanya, que és una qüestió molt més important i preocupant, i és per això que no és de les principals preocupacions per a la policia. Aquí s'acostuma a fer en les mateixes zones d'oci nocturn, a prop dels locals... I és una qüestió d'educar... Si des de fa temps es fa una campanya contínua per part dels locals de conscienciació per al respecte del descans dels veïns, es pot aconseguir això altre.
Re: Metro nocturn el cap de setmana
Jo nomès diré una cosa:
Prefreixo que treguin el metro nocturn que pujar el preu del transport públic una barbaritat o retallar en sanitat.
Ho sento,peró que millorin el Nitbus i treguin el metro nocturn.Total,com han dit més amunt,ho trobo perillòs.
Prefreixo que treguin el metro nocturn que pujar el preu del transport públic una barbaritat o retallar en sanitat.
Ho sento,peró que millorin el Nitbus i treguin el metro nocturn.Total,com han dit més amunt,ho trobo perillòs.
Re: Metro nocturn el cap de setmana
Jo he llegit en alguna banda, que la majoria de gent que agafa el metro nocturn, ho fa a partir de les 5 de la matinada, a veure si no es podria tenir-lo tancat de la 1 a les 5!
Re: Metro nocturn el cap de setmana
A veure, tampoc pixem fora de test.
Jo faig servir de tant en tant la L5, normalment de Diagonal a Sant Ildefons, a una hora que pot anar entre les 0:30 i les 4 de la matinada, i sempre hi va bastanta gent; posem unes 10 o 15 persones per cotxe de mitjana fins a Collblanc, una mica menys fins a Pubilla Cases, unes 20 persones que baixen a Sant Ildefons i quatre gats que segueixen fins a Cornellà Centre. Només dos cops he coincidit amb borratxos o amb alguna trifulca al mateix tren, normalment de baixa intensitat. Crec que és un servei útil. Si seria més eficient amb una xarxa NitBus ben estructurada? Es probable. Pero ni és cert que l'agafin quatre gats, ni crec que sigui més conflictiu que durant la resta del cap de setmana.
Jo faig servir de tant en tant la L5, normalment de Diagonal a Sant Ildefons, a una hora que pot anar entre les 0:30 i les 4 de la matinada, i sempre hi va bastanta gent; posem unes 10 o 15 persones per cotxe de mitjana fins a Collblanc, una mica menys fins a Pubilla Cases, unes 20 persones que baixen a Sant Ildefons i quatre gats que segueixen fins a Cornellà Centre. Només dos cops he coincidit amb borratxos o amb alguna trifulca al mateix tren, normalment de baixa intensitat. Crec que és un servei útil. Si seria més eficient amb una xarxa NitBus ben estructurada? Es probable. Pero ni és cert que l'agafin quatre gats, ni crec que sigui més conflictiu que durant la resta del cap de setmana.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Metro nocturn el cap de setmana
Potser seria més útil si les 10 o 15 persones per cotxe que hi van paguessin el seu bitllet; potser encara no seria rentable, però es podria valorar més viable.Platanito wrote:A veure, tampoc pixem fora de test.
Jo faig servir de tant en tant la L5, normalment de Diagonal a Sant Ildefons, a una hora que pot anar entre les 0:30 i les 4 de la matinada, i sempre hi va bastanta gent; posem unes 10 o 15 persones per cotxe de mitjana fins a Collblanc, una mica menys fins a Pubilla Cases, unes 20 persones que baixen a Sant Ildefons i quatre gats que segueixen fins a Cornellà Centre. Només dos cops he coincidit amb borratxos o amb alguna trifulca al mateix tren, normalment de baixa intensitat. Crec que és un servei útil. Si seria més eficient amb una xarxa NitBus ben estructurada? Es probable. Pero ni és cert que l'agafin quatre gats, ni crec que sigui més conflictiu que durant la resta del cap de setmana.
Trobo que en època de retallades com hi som (i més bèsties encara que des de que es va escriure l'últim post d'aquest tema) el metro nocturn els caps de setmana és un luxe al qual ens hi hem acostumat, que si bé és cert que ara costa molt deixar a banda, suposa un preu que l'administració no hauria d'assumir.
Re: Metro nocturn el cap de setmana
De 2 a 5 del matí és probablement l'hora on hi ha menys gent, doncs normalment la gent entra a les discotèques abans de les 2, ja que s'acàven les bonificacions i no surt fins ben entrades les 5. El mateix passa amb la gent que plega de treballar, els torns de nit son de 22h 5 o 6 del matí, i la gent que s'ocupa de restaurants o bars plega, com a molt tard, entre la 1 i 1.30, per tant aquestes 3h són les més mortes de tota la nit. En aquest cas sóc més partidari de que els dissabtes el metro tanqui de 2 a 5 del matí exeptuant nits exepcionals com Sant Joan, Cap d'Any o La Mercè, que aleshores sí que hauria d'estar obert tota la nit.
Re: Metro nocturn el cap de setmana
+1MZA_1600 wrote:De 2 a 5 del matí és probablement l'hora on hi ha menys gent, doncs normalment la gent entra a les discotèques abans de les 2, ja que s'acàven les bonificacions i no surt fins ben entrades les 5. El mateix passa amb la gent que plega de treballar, els torns de nit son de 22h 5 o 6 del matí, i la gent que s'ocupa de restaurants o bars plega, com a molt tard, entre la 1 i 1.30, per tant aquestes 3h són les més mortes de tota la nit. En aquest cas sóc més partidari de que els dissabtes el metro tanqui de 2 a 5 del matí exeptuant nits exepcionals com Sant Joan, Cap d'Any o La Mercè, que aleshores sí que hauria d'estar obert tota la nit.