I quina funció té aquesta caseta exactament?marc wrote:Això del baixador de Fontalba va sorgir arran d'un error del primer llibre guia que va fer Vall de Núria, i com que moltes escriptors i periodistes tenen poca habilitat en contrastar informacions s'ha quedat així, us ho dic havent fet un treball sobre la línia i havent parlat del tema amb la cap d'explotació del cremallera. Per cert la caseta de què parleu és nova, ja que n'hi havia una altre però feia nosa per construir el nou túnel.
Notícies cremallera Núria
Re: Notícies cremallera Núria
Re: Notícies cremallera Núria
Actualment aquesta caseta serveix per guardar eines i material de manteniment. Cal tenir en comte que des del 1928 ja hi havia agut una caseta que es va ensorrar pel nou túnel, i que tenia la mateixa funció que l’actual, però a més havia resguardat viatgers en cas que algun tres es pares.
De nou al FTC
Re: Notícies cremallera Núria
El fet és que em sonava que a la pàgina oficial antiga sobre el Cremallera de Núria, apareixia com a baixador.marc wrote:Això del baixador de Fontalba va sorgir arran d'un error del primer llibre guia que va fer Vall de Núria, i com que moltes escriptors i periodistes tenen poca habilitat en contrastar informacions s'ha quedat així
Potser estic confós i no hi ha estat mai, però... s'hi podria posar.
Re: Notícies cremallera Núria
I per cert... ja posats. A algú li sona un refugi (em sembla que no-guardat) a mig camí entre Queralbs i Núria?
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Notícies cremallera Núria
No, a mi no em sona, i és una zona que he conegut molt bé. He fet muntanya per les valls de Núria, i he fet el camí de Núria a peu, i des de Queralbs he pujat cap al cim del Puigmal. L'únic que recordo, a part dels refugis de Núria, és el refugi de Coma de Vaca, però cau força lluny d'aqui, és al cami de Queralbs cap a Les Gorges del Fresser, per sota del Torreneules. Una zona molt maca, però molt ferestega i força perillossa. Salut
Re: Notícies cremallera Núria
Sí, el Coma de Vaca ja em sona més, però sí, està cap a una altra banda.
Per cert, ja que comentaves que el camí de Núria és perilós, ara el traçat antic del Cremallera ha de tornar a ser part del camí Queralbs - Núria, com ja era abans de la construcció del Cremallera.
Per cert, ja que comentaves que el camí de Núria és perilós, ara el traçat antic del Cremallera ha de tornar a ser part del camí Queralbs - Núria, com ja era abans de la construcció del Cremallera.
Re: Notícies cremallera Núria
Jordi vas força equivocat, ja que si reflexiones es incoherent dir que des del segle 16 hi ha un camí amb túnels per anar a Núria. Amb tot el camí actual per anar a santuari no és exactament l'original, i per això hi ha tot de ponts sense ús sobre el riu.
De nou al FTC
Re: Notícies cremallera Núria
Però home... jo estic parlant del segle XX, quan es va construir el cremallera. Jo ho tenia entès així; que per construir la línia van aprofitar una part del camí per anar a Núria, motiu pel qual, aquest el van desviar.
Re: Notícies cremallera Núria
Durant les obres del Roc del Dui es va acondicionar un pas que segons els cartells consistia en una part de l'antic camí, i que tenia la característica principal d'enlairar-se bastant ràpid després de creuar la carretera de Fontalba, per acabar baixant en picat per un tram interminable tot d'escales noves, amb barana de fusta. Mesurat amb l'altímetre, es baixaven de cop 60 metres (que quan els acabes de pujar i veus que encara no has entrat a la vall i saps que hi ha 800 metres de desnivell de Queralbs a Núria et vénen ganes de matar). Probablement hi ha una mica de tot: aquest tram devia ser l'inici del camí antic, i per traçar el Cremallera devien aprofitar part del camí antic i excavar-ne de nou. De ponts sense ús nomès en recordo un prop del fals túnel que hi ha poc abans d'arribar a Núria, i una altra banda que sembla nova és on el camí puja fent ziga-zagues per superar el Salt del Sastre, on es veu la traça de la conducció d'aigua per al salt d'aprofitament hidroelèctric que hi ha a l'entrada de Queralbs.
Pel que fa al refugi, l'únic que hi ha a la zona és el de Coma de Vaca, que efectivament es troba a mig camí entre Núria i Queralbs, però no pel camí habitual, sino pel Camí dels Enginyers, que dobla en temps al de peregrinatge i és una mica perillós en alguns trams si no estàs acostumat a caminar per alta muntanya, ja que hi ha trams vertiginosos i una mica exposats (i a més la boira acostuma a donar pel sac), però val la pena i és una excursió molt recomanable per aquells que ja hagin pujat a Núria pel camí habitual. Per agafar aquest camí s'ha de pujar a l'alberg del Pic de l'Aliga i seguir els indicadors. I un últim consell: si us canseu molt mireu d'aguantar fins al refugi, perquè la zona està plagada de voltors!
Pel que fa al refugi, l'únic que hi ha a la zona és el de Coma de Vaca, que efectivament es troba a mig camí entre Núria i Queralbs, però no pel camí habitual, sino pel Camí dels Enginyers, que dobla en temps al de peregrinatge i és una mica perillós en alguns trams si no estàs acostumat a caminar per alta muntanya, ja que hi ha trams vertiginosos i una mica exposats (i a més la boira acostuma a donar pel sac), però val la pena i és una excursió molt recomanable per aquells que ja hagin pujat a Núria pel camí habitual. Per agafar aquest camí s'ha de pujar a l'alberg del Pic de l'Aliga i seguir els indicadors. I un últim consell: si us canseu molt mireu d'aguantar fins al refugi, perquè la zona està plagada de voltors!
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Notícies cremallera Núria
En platanito te tota la raó, es possible que aprofitessin algun petit tram de l'antic camí, sobretot entre Queralbs i el túnel nou, i entre el pla de Sallent i Núria, però es quelcom difícil de saber. Pel que fa al suposat baixador a Fontalba se'ls va colar als de vall de Núria en el primer llibre guia que van fer, i això ha donat peu a tota aquesta confusió.
De nou al FTC
Re: Notícies cremallera Núria
Però tanta confusió com perquè a l'any 2001 possiblement hagués aparegut a la pàgina web oficial?
Re: Notícies cremallera Núria
El problema es que no només va aparèixer aquest gravíssim error a la web sinó també al llibre guia de la vall i en altres informacions publicitàries, i per això aquest gran malentès.
De nou al FTC
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Notícies cremallera Núria
La prolongació de la carretera de Fontalba cap a Núria arribarà algun dia no molt llunyà, reservat a serveis públics d'emergència i FGC.
De fet, em sorprén que una empresa tant curosa com és FGC, encara no hagi dut a terme aquesta obra, que hauria de fer-se amb esclavitud mediambiental, això sí.
De fet, em sorprén que una empresa tant curosa com és FGC, encara no hagi dut a terme aquesta obra, que hauria de fer-se amb esclavitud mediambiental, això sí.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Notícies cremallera Núria
És que la idiosincràsia de la casa és la que és i entre el tunel nou i la construcció indefinible que surt a la foto podem deduïr que estem davant dels primers passos del "Metro del Ripollès". No és gens estrany que en pocs anys tinguem el cremallera de Núria totalment soterrat, o si més no, recobert per un tub de metacrilat com el de l'acuari.
El que durant 70 anys no ha estat perillós, ho és ara?
No serà que els perillosos son el que ho administren?
El que durant 70 anys no ha estat perillós, ho és ara?
No serà que els perillosos son el que ho administren?
- Attachments
-
- metro del ripolles.JPG (250.09 KiB) Viewed 3661 times
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Notícies cremallera Núria
Disfruto molt amb les teves fotos. Continua penjant-ne!
Per cert, el nom comercial de "Metro Ripollès" és invent meu, que ho tingueu en compte. Per a les construccions indefinibles, és amb accent obert. Per a les bones coses, és MetroRipollés amb accent tancat
Per cert, el nom comercial de "Metro Ripollès" és invent meu, que ho tingueu en compte. Per a les construccions indefinibles, és amb accent obert. Per a les bones coses, és MetroRipollés amb accent tancat
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Notícies cremallera Núria
Parodiant un llibre amb pel.lícula de moda i rabiosa estrena. M'estic plantejant de fer un reportatge amb format de "Culebrot" sobre el F.C català i espanyol que portarà per títol: "Els homes que no estimaven els Trens"
Re: Notícies cremallera Núria
Doncs... poca conya, perquè Núria seria el lloc ideal per rodar una pel·lícula d'aquestes d'acció tipo James Bond
Re: Notícies cremallera Núria
Et proposo el títol:Jordi Freixas wrote:Doncs... poca conya, perquè Núria seria el lloc ideal per rodar una pel·lícula d'aquestes d'acció tipo James Bond
"El Frigoleta que me amó"
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Notícies cremallera Núria
Per mi que estan espatllant la línia, com aquí dieu. Si fins fa poc volien fer aquella estació al costat de la de Ribes-Enllaç, ense cap utilitat, amb aquell aparcament que volien fer!
A més, aquesta mena de sostre que li han ficat a la estació de Ribes-Enllaç no té cap utilitat (vaig anar-hi un dia quan plovia, i traspassava l'aigua), una mena de gastar diners, vaja.
A més, aquesta mania de desguassar els cotxes que no tenen cap mena de representació com el Cotxe Saló, però que són 100% històrics (de l'any 1931), doncs diu molt de com està anant la gestió de patrimoni de FGC al cremallera de Núria.
I que no em diguin que eren necessaris per fer plataformes i cotxes frigorífics d'ells, perquè l'any 2005-2006 es va comprar per part de FGC unes 5 plataformes dels MGB (ex.FO), que van ser destinats a diferents usos dintre de FGC, tant a Martorell com a la línia de Núria.
És clar que quedava més ''xulo'' fer el nou túnel del Roc del Dui, de cara a la galeria, que fer una, encara que costosa, ampliació a França o, simplement, dedicar els diners que es van gastar al manteniment de la línia, que ara paisajísticament i com a utilitat ha quedat molt més mermada que abans.
Per això que esteu dient, agafant sobre una sèrie de TVE 2, proposo ''no disparen al tren'' .
A més, aquesta mena de sostre que li han ficat a la estació de Ribes-Enllaç no té cap utilitat (vaig anar-hi un dia quan plovia, i traspassava l'aigua), una mena de gastar diners, vaja.
A més, aquesta mania de desguassar els cotxes que no tenen cap mena de representació com el Cotxe Saló, però que són 100% històrics (de l'any 1931), doncs diu molt de com està anant la gestió de patrimoni de FGC al cremallera de Núria.
I que no em diguin que eren necessaris per fer plataformes i cotxes frigorífics d'ells, perquè l'any 2005-2006 es va comprar per part de FGC unes 5 plataformes dels MGB (ex.FO), que van ser destinats a diferents usos dintre de FGC, tant a Martorell com a la línia de Núria.
És clar que quedava més ''xulo'' fer el nou túnel del Roc del Dui, de cara a la galeria, que fer una, encara que costosa, ampliació a França o, simplement, dedicar els diners que es van gastar al manteniment de la línia, que ara paisajísticament i com a utilitat ha quedat molt més mermada que abans.
Per això que esteu dient, agafant sobre una sèrie de TVE 2, proposo ''no disparen al tren'' .
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/