Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona
Posted: Friday 20/05/2011 19:45
Si es vol consultar, aquest és l'annex amb les actuacions que tenen algun grau d'execució.
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Sembla que Generalitat i Adif estan preparant una modificació al nus de Mollet per tal de permetre fer el trajecte La Llagosta (estació) - Sta. Perpètua-Can Folguera, sense passar per la terminal de mercaderies. Això es degut a que volen que la R7 passi per aquí, segurament per treure's de sobre la via única entre Cerdanyola V.-Cerdanyola UAB, que quedaria reduïda a ramal de servei (si la conserven).canalcole wrote:- La R7 possiblement deixarà de passar per Montcada a passar per Mollet, on enllaçarà amb la R2.
Estan renovant la catenària del ramal de Laminados, i desmontant les restes de l'apartador de mercaderies de la Comercial de Laminados. Les obres van començar fa 2 setmanes, amb el desmuntatge de les antigues vies.canalcole wrote:- Nova estació entre Sagrera-TAV i Sant Adrià de Besòs possiblement anomenada Barcelona-Via Trajana.
Dóna la font del subratllat, sisplau.m.h.t. wrote:M'he assabentat que l'Adif vol "oblidar-se'n" de la via única entre Cerdanyola del Vallès i Cerdanyola-Universitat. Tot el material que passi per la UAB i vagi a Barcelona haurà de passar pel nus de Mollet d'aquí a poc temps.
Hi ha una proposta per modificar el nus de Mollet per tal de fer el trajecte Can Folguera-La Llagosta (estació) sense passar per la terminal de mercaderies. La idea és fer passar l'R7 per aquí. I m'ensumo que amb aquests "extranys" desviaments dels LD, estan posant a prova el trajecte.
Vaig trobar un article explicant el projecte d'R7 circular passant pel nus, i la reforma plantejada al nus de Mollet per tal de substituïr la funció de la via única de Cerdanyola. No especificava el seu futur, però sí comentava que aquest ramal podria quedar en desús. Si trobo un enllaç, ho posaré.437.001 wrote:Dóna la font del subratllat, sisplau.
En tot cas seria una bona opció si existís l'intercanviador directe entre la línia de Manresa i la Papiol-Mollet ja construït (i amb freqüència òptima a la R7/R8, o sigui un tren cada 15').437.001 wrote:No crec gens que calgui abandonar el tram Cerdanuola del Vallès-Cerdanyola Universitat.
Permet una comunicació entre la part posterior de Collserola i Barcelona força més ràpida que no cap altra, i veuria factible fins i tot que es desdoblés.
Desviar la R7 per La Llagosta no es que estigués malament en sí, però seria penalitzant en temps de trajecte.
La Papiol-Mollet ja construït? Vols dir Baricentro?Trenscat wrote:En tot cas seria una bona opció si existís l'intercanviador directe entre la línia de Manresa i la Papiol-Mollet ja construït (i amb freqüència òptima a la R7/R8, o sigui un tren cada 15').437.001 wrote:No crec gens que calgui abandonar el tram Cerdanuola del Vallès-Cerdanyola Universitat.
Permet una comunicació entre la part posterior de Collserola i Barcelona força més ràpida que no cap altra, i veuria factible fins i tot que es desdoblés.
Desviar la R7 per La Llagosta no es que estigués malament en sí, però seria penalitzant en temps de trajecte.
Penso el mateix. Crec més convenient una R7 circular via Sta. Maria de M.-Cerdanyola V. que vía La Llagosta-Sta. Perpètua CF. És més directe desde BCN i dóna servei a nuclis més poblats, a part que a Sta. Perpètua ja hi tindran l'R8.437.001 wrote:No crec gens que calgui abandonar el tram Cerdanuola del Vallès-Cerdanyola Universitat.
Permet una comunicació entre la part posterior de Collserola i Barcelona força més ràpida que no cap altra, i veuria factible fins i tot que es desdoblés.
Desviar la R7 per La Llagosta no es que estigués malament en sí, però seria penalitzant en temps de trajecte.
De fet, aquesta és la idea del Pla de Rodalies. L'intercanviador 'Barberà-Cerdanyola' està projectat des de fa anys, però continua encallat.Trenscat wrote:En tot cas seria una bona opció si existís l'intercanviador directe entre la línia de Manresa i la Papiol-Mollet ja construït (i amb freqüència òptima a la R7/R8, o sigui un tren cada 15').
Doncs si és fa aixó del Baricentro,i en el mateix moment l'intercanviador de Barberà-Cerdanyola,doncs ho trobo una mica tonteria obrir Baricentro.Posem busos desde l'intercanviador fins al centre comercial i ,és més barat.A més qui pagarà el baiaxor de Baricentro,el centre comercial?m.h.t. wrote:De fet, aquesta és la idea del Pla de Rodalies. L'intercanviador 'Barberà-Cerdanyola' està projectat des de fa anys, però continua encallat.Trenscat wrote:En tot cas seria una bona opció si existís l'intercanviador directe entre la línia de Manresa i la Papiol-Mollet ja construït (i amb freqüència òptima a la R7/R8, o sigui un tren cada 15').
També es preveu reobrir Baricentro, però només dissabtes i festius, segons el PDI 2001-2010.
Per a entendre'ns, la distància entre aquestes dues hipotètiques estacions vindria a ser la que hi ha entre Volpelleres i Sant Cugat (Adif)?437.001 wrote:Crec que hi ha el risc que facin l´estació nova de la R4 en superfície, obrin Baricentro, i ho facturin tot com a "intercanviador".
Guigui wrote:Per a entendre'ns, la distància entre aquestes dues hipotètiques estacions vindria a ser la que hi ha entre Volpelleres i Sant Cugat (Adif)?
Exactament, 100 metres més.Mako448 wrote:Doncs hi ha distància,jo diria que més encara que entre Sant Cugat-ADIF i Volpelleres.
metring wrote:Una petita puntualització: Baricentro no s'ha de reobrir, simplement perquè mai no es va obrir