Posted: Monday 18/06/2007 1:18
Aquests de Foment volen fer un canviador d'ample a Figueres però en canvi ni es plantejen canviar d'ample una de les vies del viaducte de Girona...
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Com que saben que anirà a terra, fan l'estira-cordetes per aquesta banda per estalviar-se quatre duros, a canvi de pagar una milionada l'any a TP Ferro. Començo a preguntar-me qui hi ha darrere aquesta concessionària que es farà d'or, i quins lligams de parentesc o amistat té amb personatges de les altes esferes polítiques...Túnels del Garraf wrote:Aquests de Foment volen fer un canviador d'ample a Figueres però en canvi ni es plantejen canviar d'ample una de les vies del viaducte de Girona...
Una de les empreses que conforma TP-Ferro és ACS, la constructora de l'expresi del Madrid, Florentino Pérez...Guigui wrote:Com que saben que anirà a terra, fan l'estira-cordetes per aquesta banda per estalviar-se quatre duros, a canvi de pagar una milionada l'any a TP Ferro. Començo a preguntar-me qui hi ha darrere aquesta concessionària que es farà d'or, i quins lligams de parentesc o amistat té amb personatges de les altes esferes polítiques...Túnels del Garraf wrote:Aquests de Foment volen fer un canviador d'ample a Figueres però en canvi ni es plantejen canviar d'ample una de les vies del viaducte de Girona...
Si va firmar el contracte amb el Ministerio casquià, em començo a explicar les coses.victorcasta wrote:Una de les empreses que conforma TP-Ferro és ACS, la constructora de l'expresi del Madrid, Florentino Pérez...
Doncs perque,si no vaig errat, degut a que és un tram internacional hi havia desavinences entre els governs espanyol i frances sobre qui asumia el cost de l'obra.Guigui wrote:
(...)
I d'altra banda, com és que les LAVs "mega-rentables" que correran per les Castelles no tindran peatge a l'ombra o al sol, mentre el tram de TP Ferro, part del Corredor Mediterrani, anirà a petar i no en traurem ni una trista rebaixa d'impostos pels suculents ingressos que generarà?
El Govern central treu a concurs les obres dels túnels i l´estació del TAV a Girona
J.B.M., GIRONA.
El Consell de Ministres va donar ahir la seva empenta definitiva perquè es tregui a concurs les obres del Tren d´Alta Velocitat a Girona. Es tracta de tres trams, on s´inclouen els túnels i l'estació de Girona, els túnels de Sarrià de Ter-Sant Julià de Ramis, els viaductes de Riudellots de la Selva. El pressupost total de licitació ascendeix a més de 613 millons d'euros. El Goven central també va autoritzar els viaductes de Montcada i Reixac-Mollet del Vallès i el túnel de Montcada. D´aquesta manera, a Catalunya només queda pendent l´obra entre les estacions de Sants i de la Sagrera.
Els tres trams gironins corresponen a Riudellots-C/Joan Torró , ja dins de Girona, els túnels urbans i l'estació de Girona, i el traçat de Sarrià de Ter a Sant Julià de Ramis.
El tram de túnels i de l´estació de Girona té una longitud de 3,64 quilòmetres. Com a elements singulars destaca l'execució de dos túnels, amb tuneladora, d´un diàmetre exterior d'11,750 metres. Es tracta dels túnels Girona I -de 1.297 metres de longitud i des de Mas Xirgu fins a l´estació- i Girona II -de 1.564 metres de longitud i des de l´estació fins a Sarrià.
El projecte inclou la Fase I de la nova estació intermodal. Aquesta primera obra suposarà construcció de tota la part soterrada de la terminal. Es faran els accessos a les andanes de la línia d'alta velocitat i es construirà la nova estació d'autobusos, a excepció del vestíbul de la superfície. L´edifici de la superfície es farà en un concurs posterior. El pressupost de licitació d´aquestes obres és de 388.822.174,25 euros, i un cop s´adjudiquin el termini d'execució de les obres és de 32 mesos.
La continuació fins a Sarrià suposa un altre tram d´una longitud de 4,96 quilòmetres i discorre pels termes municipals de Girona, Sarrià de Ter i Sant Julià de Ramis. Com a obres singulars destaca la construcció de dos túnels fets amb excavació a la mina. El primer, anomenat túnel de Sarrià, es la prolongació del túnel Girona II i les obres preveuen la construcció de 3.042 metres de llargada, Juntament amb el de Girona formarà una única estructura soterrada amb una longitud total de 4.606 metres. La segona part d´aquest tram serà el túnel de Montagut, amb una longitud de 475 metres. El pressupost de licitació és de 116.979.541,77 euros i el termini d'execució de les obres també es de 32 mesos.
Una altra de le obres és el tram que discorre per Vilobí d´Onyar, Riudellots de la Selva, Aiguaviva, Fornells de la Selva i Girona, amb una longitud de vuit quilòmetres. Com a obres singulars del tram destaquen quatre viaductes, de cent metres sobre la carretera N-156 (que connecta l'autopista AP-7 amb l'aeroport de Girona-Costa Brava), de 145 metres sobre l'AP-7, de 140 metres sobre la futura connexió entre la carretera N-II i la AP-7 i de 340 metres sobre el Rec de Can Gibert.
També s'adequaran les canalitzacions d'aigües pluvials en un tram de més de 1.600 metres i els elements de by-pass dissenyats a les pantalles que garantiran l'adequada transmivissitat d'un aqüífer. Les obres tenen un pressupost de licitació de 107.802.778,42 euros i un termini d'execució de 18 mesos.
Sembla que ja ens podem anar oblidant de veure TGV francesos pel viaducte.Diari de Girona wrote:TPFerro ha acabat els viaductes i més del 80% del túnel del TAV que travessa els Pirineus
C.VILÀ, FIGUERES
L´empresa concessionària del tram Figueres-Perpinyà del tren d´alta velocitat (TAV) ja ha executat més del 80% de l´obra dels túnels a la frontera i gairebé la totalitat dels 9 viaductes. L´únic que s´està rematant és el del Muga a Pont de Molins. TPFerro no ha alterat el seu ritme de treball, malgrat els endarreriments en altres trams sobre els que prefereix no posicionar-se i pretén finalitzar l´obra en el termini previst el febrer del 2009. Per tant, seguint amb el calendari dels treballs marcat per l´empresa les vies podrien començar-se a col·locar el novembre d´aquest any.
Falta poc més d´un quilòmetre, segons fonts de TPFerro, per acabar el túnel que permetrà al TAV salvar els Pirineus. Les dues tuneladores treballen en paral·lel, tot i que amb una distància de seguretat, avançant al ritmet marcat pels 8,3 quilòmetres, un per a cada sentit de circulació. El túnel és l´obra de més envergadura del projecte en aquest tram i s´ha dissenyat per atendre qualsevol emergència i evacuació de passatgers, així com garantir la seguretat pel pas de mercaderies que poden ser en ocasions perilloses. Es compta amb galeries transversals cada 200 metres per si es produïssin incidències i comptarà amb tots els sistemes de seguretat i emergències. Videovigilància a les dues boques dels túnels, detecció de caiguda d´objectes a les vies, sistemes de comunicació, i sistemes de ventilació, d´emergència, detectors d´incendis, entre altres. A les dues boques s´hi situaran, a més, dipòsits d´aigua, instal·lacions per a situacions que requereixen auxili i heliports. A les entrades està previst que s´hi situïn barreres d´infraroigs que detectarien l´entrada de persones o animals. Per a les mercaderies hi haurà mesures com sistemes de drenatge o sifons tallafocs.A banda del túnel, però, l´empresa ha fet front a la construcció de 9 viaductes. El viaducte del Réart, el situat sobre l´A-9, el de la RN-9, i el del Tech es troben a la vessant francesa dels Pirineus i estan acabats. A la part catalana hi ha el del Llobregat I i II -el més llarg amb 630 metres-, el del Gou -de 230 metres-, del Bosqueras -de 90 metres-, del Ricardell -el primer viaducte completat-, i s´està rematant el de Pont de Molins. Aquest darrer ha estat el que més problemes ha comportat per les variacions en el projecte inicial.
L´empresa va canviar el terraplè plantejat per un viaducte de 510 metres per reduir l´impacte sobre la població. A banda dels viaductes s´han construït falsos túnels. En el darrer trimestre de l´any està previst continuar amb els preparatius per a la instal·lació de la via. Faltaran també altres elements com la catenària, el conjunt de la senyalització o electrificació.
La totalitat de les obres es porten a terme estructurades en cinc grups o plataformes: el túnel del Pertús, les obres exteriors a la part catalana i a França, la via i els equipaments ferroviaris. En el conjunt treballen al voltant d´unes mil cinc centes persones.
proposa incorporar un tercer rail dintre de la via d'amplada ibèrica entre Castellbisbal (Vallès Occidental)
Aquesta via central, en quina tensió i corrent l'electrificaries?awe wrote:A Girona, una via única per cada ample, i a tot estirar una de central amb tercer carril