Page 12 of 104

Posted: Monday 18/06/2007 1:18
by Túnels del Garraf
Aquests de Foment volen fer un canviador d'ample a Figueres però en canvi ni es plantejen canviar d'ample una de les vies del viaducte de Girona... :x :x

Posted: Monday 18/06/2007 1:22
by Guigui
Túnels del Garraf wrote:Aquests de Foment volen fer un canviador d'ample a Figueres però en canvi ni es plantejen canviar d'ample una de les vies del viaducte de Girona... :x :x
Com que saben que anirà a terra, fan l'estira-cordetes per aquesta banda per estalviar-se quatre duros, a canvi de pagar una milionada l'any a TP Ferro. Començo a preguntar-me qui hi ha darrere aquesta concessionària que es farà d'or, i quins lligams de parentesc o amistat té amb personatges de les altes esferes polítiques...

Posted: Monday 18/06/2007 1:23
by victorcasta
Guigui wrote:
Túnels del Garraf wrote:Aquests de Foment volen fer un canviador d'ample a Figueres però en canvi ni es plantejen canviar d'ample una de les vies del viaducte de Girona... :x :x
Com que saben que anirà a terra, fan l'estira-cordetes per aquesta banda per estalviar-se quatre duros, a canvi de pagar una milionada l'any a TP Ferro. Començo a preguntar-me qui hi ha darrere aquesta concessionària que es farà d'or, i quins lligams de parentesc o amistat té amb personatges de les altes esferes polítiques...
Una de les empreses que conforma TP-Ferro és ACS, la constructora de l'expresi del Madrid, Florentino Pérez...

Posted: Monday 18/06/2007 1:37
by Guigui
victorcasta wrote:Una de les empreses que conforma TP-Ferro és ACS, la constructora de l'expresi del Madrid, Florentino Pérez...
Si va firmar el contracte amb el Ministerio casquià, em començo a explicar les coses.

Posted: Monday 18/06/2007 20:52
by awe
Tp Ferro ha de pagar centenars de milions d'Euros per fer una obra que només serà rendible si Fomento compleix amb el calendari de la LAV. Per tant, si Fomento no compleix com és el cas, llavors TP Ferro no té perquè pagar-ne els plats trencats. Jo veig molt i molt normal que s'indemnitzi a TP Ferro.

A veure, qui faria una obra de tanta envergadura sense tenir lligat el "Pla B" per evitar la ruïna absoluta en cas que Fomento no compleixi amb els seus compromisos? Ningú fóra prou burro per fer una cosa així.

Posted: Monday 18/06/2007 21:32
by Guigui
No, si TP Ferro i, per extensió, qualsevol concessionària o constructora fan el que han de fer, negoci i sucar al màxim d'on sigui, que per això han sigut creades. Però sembla mentida que el Ministerio es fiqui en aquests embolics quan haurien de conèixer de sobres l'historial d'endarreriments que duen les obres públiques en aquest país.

I d'altra banda, com és que les LAVs "mega-rentables" que correran per les Castelles no tindran peatge a l'ombra o al sol, mentre el tram de TP Ferro, part del Corredor Mediterrani, anirà a petar i no en traurem ni una trista rebaixa d'impostos pels suculents ingressos que generarà?

Posted: Monday 18/06/2007 22:19
by George85
Guigui wrote:
(...)
I d'altra banda, com és que les LAVs "mega-rentables" que correran per les Castelles no tindran peatge a l'ombra o al sol, mentre el tram de TP Ferro, part del Corredor Mediterrani, anirà a petar i no en traurem ni una trista rebaixa d'impostos pels suculents ingressos que generarà?
Doncs perque,si no vaig errat, degut a que és un tram internacional hi havia desavinences entre els governs espanyol i frances sobre qui asumia el cost de l'obra.

Més o menys, els trets van per aqui ;)

Posted: Thursday 21/06/2007 11:57
by entfe001
Amb la notícia de l'endarreriment de la LAV a Girona fins el 2012 pensava que les actuals obres quedarien adormides, però dimarts vaig veure com ja hi ha muntanyes de balast a Riells esperant ésser distribuïdes per l'explanació de la via.

Posted: Sunday 24/06/2007 21:44
by entfe001
Una notícia d'ahir i una altra d'avui del Diari de Girona:
El Govern central treu a concurs les obres dels túnels i l´estació del TAV a Girona

J.B.M., GIRONA.

El Consell de Ministres va donar ahir la seva empenta definitiva perquè es tregui a concurs les obres del Tren d´Alta Velocitat a Girona. Es tracta de tres trams, on s´inclouen els túnels i l'estació de Girona, els túnels de Sarrià de Ter-Sant Julià de Ramis, els viaductes de Riudellots de la Selva. El pressupost total de licitació ascendeix a més de 613 millons d'euros. El Goven central també va autoritzar els viaductes de Montcada i Reixac-Mollet del Vallès i el túnel de Montcada. D´aquesta manera, a Catalunya només queda pendent l´obra entre les estacions de Sants i de la Sagrera.

Els tres trams gironins corresponen a Riudellots-C/Joan Torró , ja dins de Girona, els túnels urbans i l'estació de Girona, i el traçat de Sarrià de Ter a Sant Julià de Ramis.

El tram de túnels i de l´estació de Girona té una longitud de 3,64 quilòmetres. Com a elements singulars destaca l'execució de dos túnels, amb tuneladora, d´un diàmetre exterior d'11,750 metres. Es tracta dels túnels Girona I -de 1.297 metres de longitud i des de Mas Xirgu fins a l´estació- i Girona II -de 1.564 metres de longitud i des de l´estació fins a Sarrià.

El projecte inclou la Fase I de la nova estació intermodal. Aquesta primera obra suposarà construcció de tota la part soterrada de la terminal. Es faran els accessos a les andanes de la línia d'alta velocitat i es construirà la nova estació d'autobusos, a excepció del vestíbul de la superfície. L´edifici de la superfície es farà en un concurs posterior. El pressupost de licitació d´aquestes obres és de 388.822.174,25 euros, i un cop s´adjudiquin el termini d'execució de les obres és de 32 mesos.

La continuació fins a Sarrià suposa un altre tram d´una longitud de 4,96 quilòmetres i discorre pels termes municipals de Girona, Sarrià de Ter i Sant Julià de Ramis. Com a obres singulars destaca la construcció de dos túnels fets amb excavació a la mina. El primer, anomenat túnel de Sarrià, es la prolongació del túnel Girona II i les obres preveuen la construcció de 3.042 metres de llargada, Juntament amb el de Girona formarà una única estructura soterrada amb una longitud total de 4.606 metres. La segona part d´aquest tram serà el túnel de Montagut, amb una longitud de 475 metres. El pressupost de licitació és de 116.979.541,77 euros i el termini d'execució de les obres també es de 32 mesos.

Una altra de le obres és el tram que discorre per Vilobí d´Onyar, Riudellots de la Selva, Aiguaviva, Fornells de la Selva i Girona, amb una longitud de vuit quilòmetres. Com a obres singulars del tram destaquen quatre viaductes, de cent metres sobre la carretera N-156 (que connecta l'autopista AP-7 amb l'aeroport de Girona-Costa Brava), de 145 metres sobre l'AP-7, de 140 metres sobre la futura connexió entre la carretera N-II i la AP-7 i de 340 metres sobre el Rec de Can Gibert.

També s'adequaran les canalitzacions d'aigües pluvials en un tram de més de 1.600 metres i els elements de by-pass dissenyats a les pantalles que garantiran l'adequada transmivissitat d'un aqüífer. Les obres tenen un pressupost de licitació de 107.802.778,42 euros i un termini d'execució de 18 mesos.
Diari de Girona wrote:TPFerro ha acabat els viaductes i més del 80% del túnel del TAV que travessa els Pirineus

C.VILÀ, FIGUERES

L´empresa concessionària del tram Figueres-Perpinyà del tren d´alta velocitat (TAV) ja ha executat més del 80% de l´obra dels túnels a la frontera i gairebé la totalitat dels 9 viaductes. L´únic que s´està rematant és el del Muga a Pont de Molins. TPFerro no ha alterat el seu ritme de treball, malgrat els endarreriments en altres trams sobre els que prefereix no posicionar-se i pretén finalitzar l´obra en el termini previst el febrer del 2009. Per tant, seguint amb el calendari dels treballs marcat per l´empresa les vies podrien començar-se a col·locar el novembre d´aquest any.

Falta poc més d´un quilòmetre, segons fonts de TPFerro, per acabar el túnel que permetrà al TAV salvar els Pirineus. Les dues tuneladores treballen en paral·lel, tot i que amb una distància de seguretat, avançant al ritmet marcat pels 8,3 quilòmetres, un per a cada sentit de circulació. El túnel és l´obra de més envergadura del projecte en aquest tram i s´ha dissenyat per atendre qualsevol emergència i evacuació de passatgers, així com garantir la seguretat pel pas de mercaderies que poden ser en ocasions perilloses. Es compta amb galeries transversals cada 200 metres per si es produïssin incidències i comptarà amb tots els sistemes de seguretat i emergències. Videovigilància a les dues boques dels túnels, detecció de caiguda d´objectes a les vies, sistemes de comunicació, i sistemes de ventilació, d´emergència, detectors d´incendis, entre altres. A les dues boques s´hi situaran, a més, dipòsits d´aigua, instal·lacions per a situacions que requereixen auxili i heliports. A les entrades està previst que s´hi situïn barreres d´infraroigs que detectarien l´entrada de persones o animals. Per a les mercaderies hi haurà mesures com sistemes de drenatge o sifons tallafocs.A banda del túnel, però, l´empresa ha fet front a la construcció de 9 viaductes. El viaducte del Réart, el situat sobre l´A-9, el de la RN-9, i el del Tech es troben a la vessant francesa dels Pirineus i estan acabats. A la part catalana hi ha el del Llobregat I i II -el més llarg amb 630 metres-, el del Gou -de 230 metres-, del Bosqueras -de 90 metres-, del Ricardell -el primer viaducte completat-, i s´està rematant el de Pont de Molins. Aquest darrer ha estat el que més problemes ha comportat per les variacions en el projecte inicial.

L´empresa va canviar el terraplè plantejat per un viaducte de 510 metres per reduir l´impacte sobre la població. A banda dels viaductes s´han construït falsos túnels. En el darrer trimestre de l´any està previst continuar amb els preparatius per a la instal·lació de la via. Faltaran també altres elements com la catenària, el conjunt de la senyalització o electrificació.

La totalitat de les obres es porten a terme estructurades en cinc grups o plataformes: el túnel del Pertús, les obres exteriors a la part catalana i a França, la via i els equipaments ferroviaris. En el conjunt treballen al voltant d´unes mil cinc centes persones.
Sembla que ja ens podem anar oblidant de veure TGV francesos pel viaducte.

Posted: Sunday 24/06/2007 21:51
by aarongilp
Quan es parla de terminis d'execució, es parla des del moment de la licitació o des del moment de l'adjudicació? Perquè en cas de ser això segon, ens anem a finals de 2010, quasi dos anys després de la data prevista per TPFerro...

Posted: Sunday 24/06/2007 22:00
by entfe001
Foment parla de 2012, així que tranquil.

Posted: Sunday 24/06/2007 22:01
by aarongilp
No cal que digui res més...

Posted: Saturday 30/06/2007 11:11
by aarongilp
Si bé l'UIC pel vallès no ho trobo de moment una qüestió prioritària, respecte del que a mi em concerneix, que és la zona de Girona, sembla que algú pensa una mica (no massa, no fos cas que ens despentinessim). Jo crec que no tan sols s'hauria de posar tercer carril (més que res perquè no vull ni saber com solucionarien el tema de l'electrificació), sinó que s'hauria de convertir una de les vies a UIC i habilitar apartadors en ambdos amples per a poder fer creuaments.

I l'electrificació?

Posted: Saturday 30/06/2007 14:20
by Guigui
Tot plegat fa ferum de pura propaganda partidista, perquè dels diferents sistemes d'electrificació, ni piu...

Malgrat tot, la solució del Vallès, mapa en mà, és molt més sensata que el que estan fent ara: menys quilòmetres per arribar a la Sagrera i molts menys túnels.

Posted: Saturday 30/06/2007 15:18
by awe
Jo no em cansaré de dir el que penso, perquè penso el mateix des de fa anys.

A Barcelona, els trens amb origen o destinació a Barcelona, que es facin des de o amb final a Sants. Els trens internacionals, pel Vallès entrant a la Sagrera, i inversió de marxa per continuar cap a França. Fins i tot hi ha alguna reserva de terranys per fer-ho. Total, només es tracta de que el maquinista canviï de cabina. De túnel urbà per l'AVE no en cal absolutament cap ni un. Si resulta que cal un altre túnel urbà per evitar el saturament dels túnels actuals, llavors es fa com a projecte independent o complementari, però mai com a part troncal de la línia Madrid-França.

A Girona, una via única per cada ample, i a tot estirar una de central amb tercer carril, i tot plegat passant pel viaducte actual (sense soterrar res de res). El viaducte té capacitat de sobres pel tràfic que hi hauria, i tal com està configurada l'estació avui en dia ja està preparada per tenir una via principal i una de desviada per cada ample, permetent estacionaments i avançaments tant en ample ibèric com en UIC. Tot plegat sí que pot estar enllestit el 2009. És l'única solució ràpida, barata, i lògica que veig.

UI! He dit lògica! Perdó. :'( :'(

Posted: Sunday 01/07/2007 1:14
by wefer
proposa incorporar un tercer rail dintre de la via d'amplada ibèrica entre Castellbisbal (Vallès Occidental)
:?
Una proposta que, per cert, no és tal, sinó que és el que està decidit des de fa molt de temps... i no sé si fins i tot ja licitat.

Posted: Sunday 01/07/2007 9:20
by aarongilp
awe wrote:A Girona, una via única per cada ample, i a tot estirar una de central amb tercer carril
Aquesta via central, en quina tensió i corrent l'electrificaries?

Posted: Sunday 01/07/2007 10:17
by davida
Els 3000V no crec que siguin problemes pel TGV. Hi ha les següents series del TGV tritensión (1500v, 3000v, 25kV 50Hz) que serien les electrificacions de Barcelona a Paris:
- TGV Reseau: Serie 4501 a 4530 i 617 a 319 -> 29 unitats
- TGV TMST Eurostar 4 tensions: Serie 3201-3209 -> 9 unidats
- TGV Réseau PBA Thalys. Serie 4531 a 4540 -> 10 unitats
- TGV PBA Thalys. Serie 4341-4346 -> 6 Unitats

Seria questió de saber si es posible intercambiar algunes d'aquestes unitats amb els TGV Duplex 701-724 previstos per enviar a la linia de Barcelona.

Posted: Sunday 01/07/2007 10:48
by aarongilp
Doncs a mí si que em preocupa i força el tema...d'aquestes unitats que has posat, només 3 reuneixen les condicions per a ser intercanviades amb els Dasy...De fet, els altres molt probablement no podrien ni sortir del seu àmbit:

- Réseau Tri (4501 a 4531*) -> S'utilitzen molt en els Bruxelles - França i França - Milano. Potser es podria esgarrapar amb pinçes el que fa el TGV Toulouse - Marseille, que generalment és tritensió tot i anar íntegrament sota 1500 i 25kv. Com a problema...que són d'un sol pis i que estan força sol·licitats.

* La branca 4531 era Thalys però ha passat a ser TGV, lluint encara els colors Thalys

- RD Tri (617 a 619) -> Em sona que fan serveis Bruxelles - Sud-Est francès. Són, amb diferència, els que més fàcilment podrien venir a Catalunya, perquè són Duplex i perquè fan serveis que podrien ser Réseau. El problema, que només n'hi ha 3.

- TMST Eurostar -> En general tots admeten els 3000 v, per poder anar a Bruxelles, però n'hi ha uns quants (suposo que són aquests 9) que admeten 1500v per poder fer els especials a Bourg-St-Maurice (hivern) i a la Côte d'Azur (estiu). Se'n podria esgarrapar algun també, però com a handicap tenim que cada branca fa 400 metres de llarg...

- Thalys PBA i PBKA -> Estan massa tancats al seu àmbit. Algun cop se'ls veu per Nice, Nantes o Marseille, però en rares ocasions. Apart d'haver-n'hi pocs, el problema és que són de relativa poca capacitat.

No ho sé...apart, un altre problema és la senyalització, però posats a fer xapusses, s'instala ERTMS en els trams amb 3r carril i llestos xD

Els nous TGV, potser?

Posted: Sunday 01/07/2007 16:45
by Guigui
I de la megacomanda que acaba de fer la SNCF a Alstom, de la qual es preveu l'inici del lliurament el 2009, no podran derivar alguns exemplars cap a Catalunya?