Page 12 of 14
Obres massa llargues
Posted: Monday 28/11/2011 23:55
by Guigui
El que demano és que acabin les obres de pressa i no les tingui empantanegades indefinidament, causant les corresponents molèsties als usuaris de la línia durant un temps excessivament llarg.
No dec pas estar demanant la lluna, oi?
Re: Obres massa llargues
Posted: Tuesday 29/11/2011 0:55
by Sagrerenc
Guigui wrote:El que demano és que acabin les obres de pressa i no les tingui empantanegades indefinidament, causant les corresponents molèsties als usuaris de la línia durant un temps excessivament llarg.
No dec pas estar demanant la lluna, oi?
I això suma-hi les eteeeeernes obres del desdoblament de la N-II i el tercer carril de l'AP-7.
Re: Renfe escolta (?) les queixes dels gironins
Posted: Friday 10/02/2012 13:31
by mikado
http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 46255.html
Un minut per pujar al tren
Usuaris de Girona demanen a Rodalies de Catalunya i Renfe coordinació horària per assegurar un transbord
Un grup de viatgers del primer Mitjana Distància que surt a les 6.11 del matí es queixen perquè un breu retard els impedeix continuar el seu trajecte cap a la feina, fent un transbordament a Sants i seguir en direcció a l'aeroport. El problema està en el fet que el rodalies surt just quan els gironins arriben a Barcelona i la solució que plantegen és aturar-lo tan sols un minut.
PILI TURON GIRONA Viatgers del primer tren que surt de l'estació de Girona al matí, a les 6 i 11 minuts, han demanat tant a Renfe com a Rodalies de Catalunya que coordinin horaris perquè puguin enllaçar trens quan arriben a Barcelona-Sants. I és que la cosa sol venir d'un minut.
Un retard habitual de pocs minuts fa impossible, als usuaris que ho necessiten, continuar el seu trajecte cap a la feina pujant al rodalies que circula en direcció a l'aeroport, i que surt just quan arriba el Mitjana Distància provinent de les comarques gironines.
Afectats per aquesta circums-tància, que cada matí els fa perdre temps per esperar el proper tren, s'han adreçat tant a Rodalies de Catalunya -que depèn de la Generalitat- com a Renfe per tal de plantejar-los el problema i demanar-los que el rodalies amb destí a l'aeroport (corresponent a la R2-nord) es mantingui aturat tan sols un minut més, de manera que els viatgers que vénen de Girona hi puguin pujar.
Un dels promotors de la demanda, Joaquim Carreras, ha parlat en nom d'un grup d'usuaris del Mitjana Distància que a les 6.11 surt de Girona cap a Barcelona per lamentar que "aquest tren sempre arriba a Sants amb alguns minuts de retard i ens fa perdre l'enllaç amb el rodalies que va a l'aeroport, que surt de la via contigua i per anar a Bellvitge -afegeix- cada dia hem de perdre uns 10 minuts esperant el rodalies de Vilanova". Ell mateix va signar una petició enviada als responsables de les línies ferroviàries, explicant-los que quan arriben a Sants no poden continuar el seu camí i fer un transbordament que hauria de ser factible, tant pels horaris oficials com perquè les vies dels dos trens implicats són l'una al costat de l'atra. Però no passa així perquè la sortida del rodalies acostuma a produir-se de manera "immediata" a l'arribada del Mitjana Distància, que sol arrossegar uns minuts de retard. "Aquesta manca de connexió obliga a perdre 30 minuts en espera del tren següent", assenyalava Carreras en el seu escrit. Com a solució, l'usuari proposava mantenir aturat el rodalies "1 minut per tal de permetre que el transbordament des del Mitjana Distància sigui possible".
Joaquim Carreras ha explicat que "fins ara la resposta que hem rebut de Rodalies és només una carta tipus, i ara per ara seguim sense poder fer l'enllaç"; fet que, en la seva opinió, "és una llàstima perquè altra gent que anés al Prat o a l'aeroport també se'n podrien beneficiar". Per dotar de més força a la petició, el grup d'afectats com ell anima altres viatger a fer el mateix enviant correus electrònics a Rodalies i Renfe.
A la resposta referida per Carreras, la Gerència Comercial de la Direcció de Rodalies de Catalunya diu que personal tècnic confecciona els horaris de trens i les seves parades tenint en compte factors com l'afluència de viatgers, el tràfic de la línia o el material disponible, per tal d'elaborar una programació que ofereixi "el millor servei al major nombre possible de clients"; i conclou notificant que prenen nota del suggeriment.
Re: Renfe escolta (?) les queixes dels gironins
Posted: Friday 10/02/2012 14:48
by trensmat
mikado wrote:http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 46255.html
Un minut per pujar al tren
Usuaris de Girona demanen a Rodalies de Catalunya i Renfe coordinació horària per assegurar un transbord
Un grup de viatgers del primer Mitjana Distància que surt a les 6.11 del matí es queixen perquè un breu retard els impedeix continuar el seu trajecte cap a la feina, fent un transbordament a Sants i seguir en direcció a l'aeroport. El problema està en el fet que el rodalies surt just quan els gironins arriben a Barcelona i la solució que plantegen és aturar-lo tan sols un minut.
PILI TURON GIRONA Viatgers del primer tren que surt de l'estació de Girona al matí, a les 6 i 11 minuts, han demanat tant a Renfe com a Rodalies de Catalunya que coordinin horaris perquè puguin enllaçar trens quan arriben a Barcelona-Sants. I és que la cosa sol venir d'un minut.
Un retard habitual de pocs minuts fa impossible, als usuaris que ho necessiten, continuar el seu trajecte cap a la feina pujant al rodalies que circula en direcció a l'aeroport, i que surt just quan arriba el Mitjana Distància provinent de les comarques gironines.
Afectats per aquesta circums-tància, que cada matí els fa perdre temps per esperar el proper tren, s'han adreçat tant a Rodalies de Catalunya -que depèn de la Generalitat- com a Renfe per tal de plantejar-los el problema i demanar-los que el rodalies amb destí a l'aeroport (corresponent a la R2-nord) es mantingui aturat tan sols un minut més, de manera que els viatgers que vénen de Girona hi puguin pujar.
Un dels promotors de la demanda, Joaquim Carreras, ha parlat en nom d'un grup d'usuaris del Mitjana Distància que a les 6.11 surt de Girona cap a Barcelona per lamentar que "aquest tren sempre arriba a Sants amb alguns minuts de retard i ens fa perdre l'enllaç amb el rodalies que va a l'aeroport, que surt de la via contigua i per anar a Bellvitge -afegeix- cada dia hem de perdre uns 10 minuts esperant el rodalies de Vilanova". Ell mateix va signar una petició enviada als responsables de les línies ferroviàries, explicant-los que quan arriben a Sants no poden continuar el seu camí i fer un transbordament que hauria de ser factible, tant pels horaris oficials com perquè les vies dels dos trens implicats són l'una al costat de l'atra. Però no passa així perquè la sortida del rodalies acostuma a produir-se de manera "immediata" a l'arribada del Mitjana Distància, que sol arrossegar uns minuts de retard. "Aquesta manca de connexió obliga a perdre 30 minuts en espera del tren següent", assenyalava Carreras en el seu escrit. Com a solució, l'usuari proposava mantenir aturat el rodalies "1 minut per tal de permetre que el transbordament des del Mitjana Distància sigui possible".
Joaquim Carreras ha explicat que "fins ara la resposta que hem rebut de Rodalies és només una carta tipus, i ara per ara seguim sense poder fer l'enllaç"; fet que, en la seva opinió, "és una llàstima perquè altra gent que anés al Prat o a l'aeroport també se'n podrien beneficiar". Per dotar de més força a la petició, el grup d'afectats com ell anima altres viatger a fer el mateix enviant correus electrònics a Rodalies i Renfe.
A la resposta referida per Carreras, la Gerència Comercial de la Direcció de Rodalies de Catalunya diu que personal tècnic confecciona els horaris de trens i les seves parades tenint en compte factors com l'afluència de viatgers, el tràfic de la línia o el material disponible, per tal d'elaborar una programació que ofereixi "el millor servei al major nombre possible de clients"; i conclou notificant que prenen nota del suggeriment.
Demanen massa i els donen de tot, aixo no es just per les províncies de Tarragona i Lleida.
Els plors de sempre
Posted: Friday 10/02/2012 14:59
by Guigui
Què coi afecta a Tarragona i a Lleida que el regional de Girona enllaci amb un R2?
Re: Els plors de sempre
Posted: Friday 10/02/2012 17:43
by josep_serre
Guigui wrote:Què coi afecta a Tarragona i a Lleida que el regional de Girona enllaci amb un R2?
Què vols fer-hi? vivm en un país on la gent és capaç d'arrencar-se un ull per tal que un altre es quedi cec.
Re: Renfe escolta (?) les queixes dels gironins
Posted: Saturday 11/02/2012 23:45
by Toni
Desconeixent el detall del tema del trasbord del tren en concret, és evident que la gent de Girona s´ha passat molt en les seves reivindicacions, més quan tenen un servei millor que qualsevol altre. No ha d´extranyar que hi hagi gent que digui que per que els senyors de Girona tinguin no sé què més afegit al gran servei que tenen, que per això que se li doni aquest plus a altres serveis no tant bons. És normal.
Vinga va...
Posted: Sunday 12/02/2012 22:04
by Guigui
El que no és normal és que la gent no es tregui la son de les orelles fins que no veuen que altres demanen i obtenen quelcom millor. Sembla que estiguin acostumats a viure en la misèria.
Algú ha sentit a parlar mai d'una plataforma reivindicativa que treballi per aquestes millores a Tarragona o a Lleida? O és que ara em saltarà algú dient que la premsa els fa boicot?
Re: Vinga va...
Posted: Monday 13/02/2012 14:19
by trensmat
Guigui wrote:El que no és normal és que la gent no es tregui la son de les orelles fins que no veuen que altres demanen i obtenen quelcom millor. Sembla que estiguin acostumats a viure en la misèria.
Algú ha sentit a parlar mai d'una plataforma reivindicativa que treballi per aquestes millores a Tarragona o a Lleida? O és que ara em saltarà algú dient que la premsa els fa boicot?
Guigui si que es queixen però ningú els hi fa cas, ja una plataforma a la línia Barcelona - Valls - Lleida que reclamen que es tornin els trens que han tret d'aquesta línia, jo penso que els usuaris de les línies de les províncies de Tarragona i Lleida ja es queixen prou però ningú els fa cas i si ha sobre el ex conseller Joaquim Nadal afavoreix la província de Girona.
Christmas power
Posted: Monday 13/02/2012 14:34
by Guigui
Ara resultarà que el Nadal té poder...
Re: Christmas power
Posted: Monday 13/02/2012 15:33
by metring
Guigui wrote:Ara resultarà que el Nadal té poder...
Per aquesta regla de tres, a Lleida, no els haurien de tocar el tren de la Pobla, ja que a la capital, hi mana l'Àngel Ros...
Re: Vinga va...
Posted: Monday 13/02/2012 23:37
by Toni
trensmat wrote:Guigui wrote:El que no és normal és que la gent no es tregui la son de les orelles fins que no veuen que altres demanen i obtenen quelcom millor. Sembla que estiguin acostumats a viure en la misèria.
Algú ha sentit a parlar mai d'una plataforma reivindicativa que treballi per aquestes millores a Tarragona o a Lleida? O és que ara em saltarà algú dient que la premsa els fa boicot?
Guigui si que es queixen però ningú els hi fa cas, ja una plataforma a la línia Barcelona - Valls - Lleida que reclamen que es tornin els trens que han tret d'aquesta línia, jo penso que els usuaris de les línies de les províncies de Tarragona i Lleida ja es queixen prou però ningú els fa cas i si ha sobre el ex conseller Joaquim Nadal afavoreix la província de Girona.
Per aquí vas bé, el exconseller Nadal és de Girona i l´actual Director General de Transports també... a que no sabeu quin serà el proper nucli de Rodalia... bingo, el de Girona. Ara bé, tranquils, que els 5 milions que costarà a l´any els paga el Ministeri... no passa res.... i sobre la gent.... potser quan es posin els nous trens la gent anirà més en tren.... o potser no.
Re: Vinga va...
Posted: Tuesday 14/02/2012 18:48
by trensmat
Toni wrote:trensmat wrote:Guigui wrote:El que no és normal és que la gent no es tregui la son de les orelles fins que no veuen que altres demanen i obtenen quelcom millor. Sembla que estiguin acostumats a viure en la misèria.
Algú ha sentit a parlar mai d'una plataforma reivindicativa que treballi per aquestes millores a Tarragona o a Lleida? O és que ara em saltarà algú dient que la premsa els fa boicot?
Guigui si que es queixen però ningú els hi fa cas, ja una plataforma a la línia Barcelona - Valls - Lleida que reclamen que es tornin els trens que han tret d'aquesta línia, jo penso que els usuaris de les línies de les províncies de Tarragona i Lleida ja es queixen prou però ningú els fa cas i si ha sobre el ex conseller Joaquim Nadal afavoreix la província de Girona.
Per aquí vas bé, el exconseller Nadal és de Girona i l´actual Director General de Transports també... a que no sabeu quin serà el proper nucli de Rodalia... bingo, el de Girona. Ara bé, tranquils, que els 5 milions que costarà a l´any els paga el Ministeri... no passa res.... i sobre la gent.... potser quan es posin els nous trens la gent anirà més en tren.... o potser no.
Jo penso que un Director General de Transports te que ser neutral i no te que afavorir una província com es el cas de Girona, jo penso que aixo es un tracte discriminatori de part de la generalitat de Catalunya cap a les províncies de Tarragona i Lleida, crec que tampoc es just que Tarragona es portin uns trens vells com son les unitats 447, mentres que Girona gaudeixen de les unitats 449 que tenen mes vagons que les unitats 447 i crec que es tindria que fer alguna cosa amb aquest tema.
Quanta susceptibilitat
Posted: Tuesday 14/02/2012 18:53
by Guigui
Si aquestes teories conspiratives que ordiu fossin certes, a hores d'ara ja haurien millorat el desgavell horari de Maçanet i els seus enllaços, per posar un exemple.
Re: Quanta susceptibilitat
Posted: Tuesday 14/02/2012 19:12
by trensmat
Guigui wrote:Si aquestes teories conspiratives que ordiu fossin certes, a hores d'ara ja haurien millorat el desgavell horari de Maçanet i els seus enllaços, per posar un exemple.
Jo penso que no son teories conspiratives, per que desde que va entrar en funcionament el tren d'alta velocitat a les províncies de Tarragona i de Lleida han tret molts trens, en canvi ha Girona augmentat el numero de trens i per aixo penso que es injust que uns usuaris que van cap a Tortosa tinguin que anar amb uns trens que tenen uns seients de plàstic o que també vagin asseguts al terra, mentres que ha Girona tenen trens de deu vagons amb uns seients mes còmodes que els seients d'unitats 447 i crec que el senyor Recoder tindria que parlar amb el senyor Joaquim Nadal.
Re: Renfe escolta (?) les queixes dels gironins
Posted: Tuesday 14/02/2012 19:18
by jordiver
No entenc perquè les 449 encara no estan baixant cap a Tarragona. Hi ha MDs que van a Figueres i Portbou que amb una 449 en simple es podrien cobrir perfectament, a més que hem sembla que hi ha diverses 449 parades als tallers del Clot. Algun impediment deu haver, ja sigui que les 449 son massa llargues o per formació de maquinistes ja que no és normal que encara no facin serveis cap al sud.
Re: Renfe escolta (?) les queixes dels gironins
Posted: Tuesday 14/02/2012 19:41
by trensmat
jordiver wrote:No entenc perquè les 449 encara no estan baixant cap a Tarragona. Hi ha MDs que van a Figueres i Portbou que amb una 449 en simple es podrien cobrir perfectament, a més que hem sembla que hi ha diverses 449 parades als tallers del Clot. Algun impediment deu haver, ja sigui que les 449 son massa llargues o per formació de maquinistes ja que no és normal que encara no facin serveis cap al sud.
Pensa que últimament els usuaris de les línies R13, R14, R15 i R16 queixen de que últimament els trens d'aquestes línies son unitats simples, jo el altre dia vaig veure una foto de una unitat 448 simple que estava estacionada a l'estació de Sant viçents de Calders i a la descripció posava que la gent es queixava de que no podien pujar al tren per que no hi havia prous seients en el tren i per que el tren era una unitat 448 simple.
Re: Renfe escolta (?) les queixes dels gironins
Posted: Tuesday 14/02/2012 20:00
by jordiver
trensmat wrote:jordiver wrote:No entenc perquè les 449 encara no estan baixant cap a Tarragona. Hi ha MDs que van a Figueres i Portbou que amb una 449 en simple es podrien cobrir perfectament, a més que hem sembla que hi ha diverses 449 parades als tallers del Clot. Algun impediment deu haver, ja sigui que les 449 son massa llargues o per formació de maquinistes ja que no és normal que encara no facin serveis cap al sud.
Pensa que últimament els usuaris de les línies R13, R14, R15 i R16 queixen de que últimament els trens d'aquestes línies son unitats simples, jo el altre dia vaig veure una foto de una unitat 448 simple que estava estacionada a l'estació de Sant viçents de Calders i a la descripció posava que la gent es queixava de que no podien pujar al tren per que no hi havia prous seients en el tren i per que el tren era una unitat 448 simple.
Si, aquesta foto la he vist jo també i no entenc perquè si saben que hi ha serveis que necessiten anar amb doble, perquè no ho posen... I material han de tenir perquè les 470 que pujaven a Portbou han d'estar en alguna banda... A veure si com dic envien 449 encara que sigui en simple ja que amb situacions així milloraria una mica la situació...
Re: Renfe escolta (?) les queixes dels gironins
Posted: Tuesday 14/02/2012 20:23
by trensmat
jordiver wrote:trensmat wrote:jordiver wrote:No entenc perquè les 449 encara no estan baixant cap a Tarragona. Hi ha MDs que van a Figueres i Portbou que amb una 449 en simple es podrien cobrir perfectament, a més que hem sembla que hi ha diverses 449 parades als tallers del Clot. Algun impediment deu haver, ja sigui que les 449 son massa llargues o per formació de maquinistes ja que no és normal que encara no facin serveis cap al sud.
Pensa que últimament els usuaris de les línies R13, R14, R15 i R16 queixen de que últimament els trens d'aquestes línies son unitats simples, jo el altre dia vaig veure una foto de una unitat 448 simple que estava estacionada a l'estació de Sant viçents de Calders i a la descripció posava que la gent es queixava de que no podien pujar al tren per que no hi havia prous seients en el tren i per que el tren era una unitat 448 simple.
Si, aquesta foto la he vist jo també i no entenc perquè si saben que hi ha serveis que necessiten anar amb doble, perquè no ho posen... I material han de tenir perquè les 470 que pujaven a Portbou han d'estar en alguna banda... A veure si com dic envien 449 encara que sigui en simple ja que amb situacions així milloraria una mica la situació...
Crec que es tindria que posar aquestes unitats 449 que estan apartades a les cotxeres de Sant Andreu, aixi milloraríem les circulació de trens a les províncies de Tarragona i de Lleida, jo no entenc per que Guigui esta encontra d'aquesta solució no ho entenc, per que seria una bona solució a la llarga o també podrien reformar les unitats 447 amb els seients de les 470 que son mes còmodes que no els seients de plàstic de les unitats 447.
Re: Renfe escolta (?) les queixes dels gironins
Posted: Tuesday 14/02/2012 21:33
by César
Cada dia agafo trens regionals a Girona direcció nord i la majoria són trens 447 ...
Els transbordaments a Maçanet-Massanes fan pena i vergonya ...
Que jo sàpiga Girona és l'única capital de les 4 províncies a la que encara no hi arriba l'AVE ...
Els retards són dia si dia també ... mínim 5 a 10 minuts ... el regional de les 8:02 a Girona que baixa a Bcn mai arriba a la hora ... a vegades porta mes de 20 minuts de retard ...
Els preus que paguem per viatjar en un 499 des de Girona fins a Bcn per exemple, són molt superiors els preus del Reg.Exp. Tarragona-Bcn ...
Segueixo ??
A més sembla mentida que a casa nostra hi hagi aquest tipus de enveja.
Si no esteu contents, lluiteu per allò que us sembli just, cony !!