Page 12 of 43
Re: Nous Busos de TMB
Posted: Monday 22/02/2016 23:29
by Albert Llauger
Aquesta tarda he estrenat un Solaris (3652) a la línia 7, he fet el trajecte des de Zona Universitària fins a Gran Via/Balmes (no he fer fotos perquè era fosc i a dins tenia gent davant). Com a observacions generals:
-Són uns vehicles força amplis i ben acabats, amb materials robustos i un enllumenat bastante agradable.
-Tot i que el motor l'he trobat un pel sorollós per tractar-se d'un bus híbrid, la marxa era força suau.
-Les Cancel.ladores són extretes d'altres busos (probablement 65xx, 66xx i algun 33xx donat de baixa).
-Per a l'entrada només s'utilitzava la primera porta, i a la part del darrera força confusions entre la gent, ja que per obrir les portes cal prémer un botó com al metro i la gent del bus reclamante continuament l'obertura de portes al conductor.
Crec que aquesta compra de busos articulats de 4 portes ha sigut tot un encert, són els vehicles ideals en línies d'alta capacitat de Triangle com la 7 o H6.
Re: Nous Busos de TMB
Posted: Tuesday 23/02/2016 0:00
by Adolescent barceloní
Tal i com he dit també al fil d'avistaments curiosos, aquí hi teniu fotos:
Nous autobusos híbrids articulats
Posted: Friday 18/03/2016 21:17
by sag470
Amb la incorporació a la flota de 27 nous vehicles híbrids articulats de 18 metres, els primers d'aquest tipus existents a l'Estat espanyol, es busca millorar encara més la qualitat ambiental del servei de bus.
Aquests nous autobusos d'alta capacitat són:
Sostenibles
- Combinen la tracció elèctrica i la del motor dièsel, de manera que permeten reduir el consum i les emissions en un 30%.
- El motor s'apaga cada vegada que el vehicle s'atura (sistema "start-stop").
Innovadors
- Tenen quatre portes elèctriques, dues d'entrada al davant (1 i 2) i dues de sortida al darrere (3 i 4), per tal d'escurçar el temps de parada. La segona porta del davant (2) està preparada perquè puguin accedir-hi persones amb mobilitat reduïda, per la qual cosa és d'entrada i de sortida.
-
- Inclouen polsadors d'obertura integrats a les portes. Cal accionar-los quan l'autobús s'ha aturat a la parada.
- Ofereixen connectors USB per a la càrrega de dispositius mòbils.
- Disposen d'un indicador lateral lluminós amb informació de la línia (nom i destinació).
Accessibles
- Inclouen elements per facilitar els desplaçaments a les persones amb mobilitat reduïda, com ara places reservades, rampa retràctil, polsadors per a invidents i terra antilliscant.
Confortables
- Tenen un disseny ergonòmic per fer més còmode el trajecte.
http://www.tmb.cat/ca/estat-del-servei/ ... -barcelona
Re: Nous autobusos híbrids articulats
Posted: Friday 18/03/2016 21:32
by albert28
Els de TMB en tenen? No els he vist...
La disposició de seients crec podria ser millorable, seients que són 1 gran podien ser traquilament 2.
Re: Nous autobusos híbrids articulats
Posted: Saturday 19/03/2016 9:16
by local
albert28 wrote:
Els de TMB en tenen? No els he vist...
Els nous sí que en tenen! N'hi ha uns quants al llarg de tot el bus. Estan acoblats a les barres per agafar-se, a una peça vermella amb els ports USB mirant cap al terra amb una llumeta blava (similar a Soler i Sauret)
Re: Nous Busos de TMB: Connexió USB
Posted: Monday 21/03/2016 11:29
by TramviaBlau
Foto d´un dels carregadors per USB dels nous busos, son molt discrets....
Re: Nous Busos de TMB
Posted: Saturday 09/04/2016 21:56
by Renfe451
He tingut ocasió de provar tant els Volvo (35xx) com els Solaris (36xx), els dos a la 33. No estan gens malament els seients, tot i que trobo que els reposacaps són una mica incómodes. D'altra banda, trobo encertat que els nous busos tinguin 3 portes de sortida, això ajuda moltíssim a regular el flux de viatgers en línies d'alta demanda com la 7 i la 33, tot i que trobo incomprensible que en una línia com l'H6 no circulin, si tenim en compte que pertanyen a la base de Triangle i que en dies laborables registra una altíssima demanda, més que la 7 i la 33.
En línies generals, els poso un 7.
Re: Nous Busos de TMB
Posted: Thursday 14/04/2016 21:10
by sag470
Nova comanda per 2016:
- 25 (crec) Solaris Urbino 18 (segurament 3665-3689)
- 15 (crec) Volvo 7900 Art.
- 18 MAN GNC
- 10 MAN Lion's City hibrid (segurament 5421-5430)
- 10 Ayats
Re: Nous Busos de TMB
Posted: Friday 15/04/2016 1:08
by Danilleida
sag470 wrote:Nova comanda per 2016:
- 25 (crec) Solaris Urbino 18 (segurament 3665-3689)
- 15 (crec) Volvo 7900 Art.
- 18 MAN GNC
- 10 MAN Lion's City hibrid (segurament 5421-5430)
- 10 Ayats
Ja no compren mes iveco?? Per alguna cosa sera...
Re: Nous Busos de TMB
Posted: Friday 15/04/2016 1:09
by Renfe445
Todavía siguien con el cng? Si dicen que el Euro 6 contamina bastante menos, no?
Re: Nous Busos de TMB
Posted: Friday 15/04/2016 18:23
by sag470
Comença a haber els primer GNC E6. No crec que aquests de TMB ho siguin.
Re: Nous Busos de TMB
Posted: Friday 15/04/2016 19:12
by premixero
en principio me parece que por legislacion ya tienen que ser E6
Re: Nous Busos de TMB
Posted: Friday 15/04/2016 20:53
by Adolescent barceloní
premixero wrote:en principio me parece que por legislacion ya tienen que ser E6
Si no me equivoco, sí, por normativa los motores de las nuevas incorporaciones tienen que cumplir con los requisitos de la última generación de motores.
Per cert, amb la retirada de les jardineres (sèrie 20xx) de TMB degut a la posada en circulació dels nous turístics (sèrie 22xx, previsiblement), desapareixeran els motors Euro2 de la flota de l'empresa. A l'exposició "TMB en acció" que hi havia a l'espai Mercè Sala hi havia els percentatges de busos i els diferents motors i tipus de conversió.
Edito: em referia a aquest gràfic, al Flickr d'ACEMA el podem veure:
https://www.flickr.com/photos/acema/222 ... 989022604/
Re: Nous Busos de TMB
Posted: Sunday 17/04/2016 14:21
by Don Ramón
Adolescent barceloní wrote:premixero wrote:en principio me parece que por legislacion ya tienen que ser E6
Si no me equivoco, sí, por normativa los motores de las nuevas incorporaciones tienen que cumplir con los requisitos de la última generación de motores.
Per cert, amb la retirada de les jardineres (sèrie 20xx) de TMB degut a la posada en circulació dels nous turístics (sèrie 22xx, previsiblement), desapareixeran els motors Euro2 de la flota de l'empresa. A l'exposició "TMB en acció" que hi havia a l'espai Mercè Sala hi havia els percentatges de busos i els diferents motors i tipus de conversió.
Edito: em referia a aquest gràfic, al Flickr d'ACEMA el podem veure:
https://www.flickr.com/photos/acema/222 ... 989022604/
Desaparecen las jardineras? Ooohhh que penita....
Re: Nous Busos de TMB
Posted: Sunday 17/04/2016 14:30
by premixero
habra que verlo, no es la primera vez que se las ha dado por muertas
Re: Nous Busos de TMB
Posted: Sunday 17/04/2016 15:26
by Adolescent barceloní
Don Ramón wrote:Desaparecen las jardineras? Ooohhh que penita....
Parece ser que sí; de hecho, TMB dijo que "les quedaban poco tiempo" en relación a un tweet que publicamos en Amics del Bus hace unos días:
https://noticies.tmb.cat/transport/els- ... ce=Twitter
De todas formas, no desaparecerán del todo; seguro que se conservará alguna como vehículo histórico (recordemos que el motor y el chasis datan de 1992).
Re: Nous Busos de TMB
Posted: Sunday 17/04/2016 15:50
by Miquel
Adolescent barceloní wrote:Don Ramón wrote:Desaparecen las jardineras? Ooohhh que penita....
Parece ser que sí; de hecho, TMB dijo que "les quedaban poco tiempo" en relación a un tweet que publicamos en Amics del Bus hace unos días:
https://noticies.tmb.cat/transport/els- ... ce=Twitter
De todas formas, no desaparecerán del todo; seguro que se conservará alguna como vehículo histórico (recordemos que el motor y el chasis datan de 1992).
I per què no volen jardineres? Cal ensumar-se l'excusa de sempre relacionada amb X motiu de seguretat?
Re: Nous Busos de TMB
Posted: Sunday 17/04/2016 15:55
by Don Ramón
Debe de ser por un lado porque el motor es muy viejo y consume y contamina más, y/o porque tienen menos capacidad que un bus con imperial...
Re: Nous Busos de TMB
Posted: Sunday 17/04/2016 16:07
by premixero
es logico son vehiculos del 92, estan bien pero no son muy eficientes en su principal cometido.: enseñar la ciudad y que los turisras hagan fotos desde una posicion mas sin barreras del trafico. igual en otra ciudad o lugar con menos trafico u otro tipo de viaje turistico si que podrian seguir
Re: Nous Busos de TMB
Posted: Sunday 17/04/2016 16:09
by Renfe445
Don Ramón wrote:Desaparecen las jardineras? Ooohhh que penita....
La pena fue cuando transformaron 8000 originales a jardineras.