Page 12 of 58
Posted: Sunday 25/03/2007 9:33
by entfe001
orique wrote:Proastiakos wrote:Home, segons la meva opinió personal i les meves observacions, un disc es troba sempre abans de qualsevol agulla a una distància prudent;
A Can Ros ja va passar que el senyal no estava prou lluny...
I a Torredembarra...
Si és cert el que explica aquest diari, es pot dir que s'ha evitat una desgràcia per ben poc
Posted: Sunday 25/03/2007 9:44
by josep_serre
Deixo aquí la notícia tal com ha aparegut al Periódico.
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022
Una maquinista de Ferrocarrils se salta un semàfor a Abrera
• El sistema de seguretat va bloquejar el comboi en un tram de via única
• No hi va haver ferits, però es van acumular retards de mitja hora a tota la línia
Si desitja veure el gràfic en PDF faci un clic a la imatge. MÉS INFORMACIÓ
Una avaria informàtica paralitza 10 minuts tota la xarxa de Rodalies
CRISTINA BUESA
BARCELONA
El servei de Ferrocarrils també falla. I, ahir, un d'ells va vorejar la tragèdia. La maquinista d'un tren es va saltar un semàfor en vermell al sortir de l'estació d'Abrera (Baix Llobregat) i va viatjar uns metres fins que el sistema va bloquejar el comboi. No contenta amb aquesta primera aturada, va tornar a arrencar i el control la va parar una altra vegada. Es dóna el cas que el lloc de l'incident és un tram de via única i hi havia un altre ferrocarril que hi viatjava però en sentit contrari. La seguretat va funcionar i va paralitzar els dos transports. Cap dels passatgers va resultar ferit.
L'incident es va produir a les 8.45 hores a la línia Llobregat-Anoia dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). El tren procedia de Manresa (Bages) i es dirigia a Martorell-Enllaç quan, al sortir de la parada de l'estació d'Abrera, la conductora va fer cas omís de la senyalització. Un portaveu de FGC va dir que s'estan investigant les causes per les quals la conductora no va atendre el llum vermell del semàfor, però tot apunta que va ser un error humà.
FRENADA "INTENSA"
Els Ferrocarrils disposen d'un dispositiu de seguretat que, quan es produeix un cas així, activa la frenada automàtica puntual (FAP). Això comporta que se li talli la tracció i que la màquina es bloquegi. Es tracta d'una frenada "intensa", segons les mateixes fonts, però no "brusca", cosa que explicaria que cap usuari patís cap dany.
Un cop aturat el tren, a escassos metres de l'estació d'Abrera, la conductora va reiniciar el sistema i, segurament com a conseqüència dels nervis, va pretendre prosseguir la marxa. Però no va poder, ja que el mecanisme de seguretat va bloquejar per segona vegada el comboi. Llavors se li va comunicar per ràdio que havia d'esperar fins que els tècnics recuperessin el sistema d'agulles que ordena el trànsit ferroviari.
CONDUCTORA SUBSTITUÏDA
Mentrestant, en un altre tren que acabava de sortir de Martorell se li va aplicar la mateixa frenada automàtica. Es trobava a només 600 metres de l'estació d'Abrera quan el centre de comandament dels FGC el va deixar sense corrent. D'aquesta manera es va evitar que els dos combois xoquessin frontalment, ja que compartien via i catenària. Van quedar aturats a mig quilòmetre de distància entre ells.
Quan es va rearmar novament el sistema, el comboi que s'havia saltat el semàfor va continuar fins a Martorell, on la maquinista va ser substituïda per un altre conductor mentre donava explicacions dels fets. El centenar d'usuaris que anaven en aquell tren van continuar la marxa. En canvi, el tren que anava cap a Abrera va fer marxa enrere i, a Martorell, el passatge --que també rondava el centenar de persones-- va haver de canviar de comboi.
UNA HORA I MITJA DE PROBLEMES
El contratemps va generar endarreriments d'entre 15 i 30 minuts a la tota la línia R5 de Manresa. FGC va assenyalar que els més afectats van ser els dos trens d'Abrera, que van estar aturats 40 minuts. La situació va quedar completament normalitzada una hora i mitja després. Ferrocarrils està elaborant un informe sobre tot el que va passar.
Posted: Sunday 25/03/2007 9:52
by entfe001
Un tren de FGC ignora un semàfor en vermell a Abrera i entra en ruta de col·lisió amb un altre tren.
La incidència és prou important perquè quedi reflectida en aquest fil permanent tot i debatir-se en un fil a part, pensant en un futur en què la discussió pugui quedar enfonsada entre tots els fils del subfòrum.
Posted: Sunday 25/03/2007 12:17
by Platanito
hi havia un altre ferrocarril que hi viatjava però en sentit contrari.
Això de fer servir la paraula ferrocarril com a sinònim de comboi no ho veig gaire clar...
Un avió que acabava d'enlairar-se de l'aeroport va estar a punt de topar-se amb una altra aviació que es disposava a aterrar...
Xoc frontal a l'autopista entre un turisme i la indústria automobilística.
Posted: Sunday 25/03/2007 13:56
by entfe001
Platanito wrote:Xoc frontal a l'autopista entre un turisme i la indústria automobilística.
Doncs ara que ho dius, fa uns quants dies va haver un accident amb un camió que transportava cotxes a l'AP-7 a l'alçada de Medinyà... es podria considerar xoc "turisme vs indústria automobilística"?
Posted: Sunday 25/03/2007 14:23
by josep_serre
Aquest matí he estat a la zona per observar la senyalització del tram per intentar aconseguir alguna informació per saber amb una mica més coneixement de causa què va passar.
En primer lloc si el tren va arrencar després de l'acció del FAP no el va tornar a aturar el FAP doncs no es troba cap altra senyal ni en conseqüència cap balisa de FAP fins 2 km després de l'estació, la senyal que protegeix la transició a doble via que hi ha uns centeners de metres abans de Martorell-Enllaç, malgrat tot sembla estrany que ho fes doncs és una acció que implica cert temps a part de suposar una acció totalment irresponsable de la maquinista.
Pel que fa al tren ascendent el més versemblant és que a l'envair el tren descendent la via general tanqués intempestivament la senyal d'entrada i aturés el tren ascendent.
Incident Abrera
Posted: Wednesday 28/03/2007 19:42
by bigboy4013
Bones!
No vull escriure gaire, esper-ho deixar les coses ben explicades!
Explico una miqueta, la Maquinista del Manresa-Barcelona, fà un ultrapassament d'una senyal en vermell, en quant el tren trepitja el cantó, fà que la senyal que en aquell moment estava l'itinierari establert pel tren Barcelona-Olesa de M., es tanqués. Desde la situació de la balisa, la velocitat, que era d'entre 25 i 30 Km/h i el temps de reacció, fà que la distancia de frenada, sigui d'uns 50 a 60 metres, aquet cas fà que taloni l'agulla.
En cap càs la Maquinista del Manresa-Barcelona, va fer un reset al FAP.
El Maquinista del Barcelona-Olesa de M. va poguer frenar a temps, ja que en el moment que va veure el disc, es va tancar, amb la distancia suficient per realitzar una parada. En poc temps el van fer tornar a Martorell Enllaç.
Quan la Maquinista del Manresa-Barcelona, va arribar a Martorell, van realitzar un canvi, ja que l'hi han de fer les proves d'alcoholemia i de drogues.
Atentament: Big Boy 4013
Posted: Wednesday 28/03/2007 20:22
by Jordilar
Les conseqüencies d'un posible xoc s'haguesin pogut evitar fent el que ara ja cada cop es fa menys: Es tracta de col·locar una via morta on vagi a parar la via desviada. Així si el tren a la desviada arranqués, aniria a parar a la via morta, i no a la principal, podent xocar amb el tren que ve de cara:
On els fragments en vermell son els cantons ocupats pels trens, els groc son els itineraris establerts i els blancs son les vies sense itinerari.
Una vegada el tren que ve hagués lliurat cantó, aleshores:
Hem de tenir en conte, que les agulles afectades pels itineraris estan connexionades de tal manera que si una es mou recte, l'altre també, i si és al revés igual, evitant així talonaments.
Un exemple real:
A FGC ho he vist a varies estacions, però sembla ser que el cas d'Abrera no és així.
Salut,
Posted: Wednesday 28/03/2007 20:33
by entfe001
Jordilar wrote:A FGC ho he vist a varies estacions, però sembla ser que el cas d'Abrera no és així.
No sé com estarà al Llobregat-Anoia, però al Barcelona-Vallès aquesta configuració te la podies trobar a la sortida de la via 1 de Plaça de Catalunya, i em sembla que actualment aquesta agulla està anul·lada per permetre encabir-hi les 112.
Així doncs, l'únic lloc amb aquest tipus de protecció que recordo al Barcelona - Vallès es troba situat a l'entrada del túnel urbà de Sabadell.
Posted: Wednesday 28/03/2007 20:39
by genissimon
Doble agulla conjugada a via d'estrelladero.
Amb això s'hauria evitat, entre altres, Torredembarra.
Salut !!
Posted: Wednesday 28/03/2007 23:28
by Trenscat
A Abrera té sentit que no hi hagi via "d'estrelladero" perquè la doble via és qüestió de molt poc temps. De tota manera, a la doble via al nord d'Olesa, al final d'aquesta hi haurà un topall de seguretat, així com als apartadors de Capellades i Vilanova del Camí. La situació ideal és que hi fossin a totes les estacions amb via d'apartador de la general però això és molt complicat que es pugui fer per falta d'espai en molts casos.
Posted: Thursday 29/03/2007 23:11
by orique
No cal una gran via d'apartador; només cal que faci la funció d'estavellador. I si es pot, amb només 20 metres de via ja tens un apartador per a una locomotora o per a material d'obres.
Posted: Saturday 31/03/2007 20:33
by bigboy4013
Bones:
Home l'idea de l'estavellador es molt bona, i com han comentat, no cal gaires metres, podeu comprovar l'estavelladors de Quatre Camins, només cal l'espai suficient, per que la topera lliuri gàlib amb el pas del tren.
Salutacions.
Posted: Sunday 01/04/2007 2:53
by Trenscat
Realment potser sí que cal poc espai però tot és qüestió d'inversió i dubto que per una cosa així s'hi posin gaire... De tota manera, almenys a FGC, un cop acabin obres els únics llocs on podrien posar la via d'escapament i que no n'hi haurà seria a Sant Esteve Sesrovires (factible a priori), Masquefa (una mica ajustat), Piera (factible a priori), La Pobla de Claramunt (factible a priori), Monistrol (factible a priori) i Sant Vicenç-Castellgalí (que també sembla factible)... De tota manera dubto que es facin vies d'"estrelladero" a tots aquests llocs ja que de fet se suposa que amb els senyals lluminosos ja hauria de ser suficient la protecció no?
Posted: Tuesday 10/04/2007 9:57
by metring
Del diari Metro:
Suprimida la circulación de las líneas S-5 y S-55 de los FFCC durante una hora por una grieta parcial en la vía
BARCELONA, 10 (EUROPA PRESS)
Una grieta parcial en un raíl de la vía de la estación de Sant Gervasi de los Ferrocarrils de la Generalitat (FFCC) obligó a suprimir hoy la circulación de las líneas S-5 y S-55 durante una hora, según informaron fuentes de los FFCC.
La avería se produjo a las 7.25 horas y quedó resuelta a las 8.10 horas. Los trenes con destino a Universitat Autònoma (S-55) y Rubí (S-5) quedaron suprimidos durante una hora.
Como medida alternativa, los trenes de las líneas que cubren el trayecto de Barcelona-Sabadell (S-2) y Barcelona-Terrassa (S-1) efectuaron paradas en todas las estaciones.
No ho acabo d'entendre...
Posted: Tuesday 10/04/2007 10:06
by Guigui
Algun entès em podria explicar quin sentit té fer passar menys trens en lloc de cap per una via en mal estat?
Posted: Tuesday 10/04/2007 14:00
by Trenscat
Vet-ho aquí perquè paraven a totes les estacions els S1 i S2. A mi m'ha enxampat de ple al matí mentre baixava cap a la feina. Per sort, el tren amb tot plegat només ha acumulat uns 3 minuts de retard a l'arribada a Provença, això sí amb el tren a tope de gent. Suposo que si s'han fet passar menys trens (anaven molts lents per la zona de Sant Gervasi) ha estat perquè els operaris poguessin treballar una mica millor sense haver d'interrompre tant les tasques.
Posted: Tuesday 10/04/2007 15:34
by Mako448
S55UNIV.AUTS2SAB.?????????
Vaja dia!!!
Posted: Tuesday 10/04/2007 17:18
by metring
De la web de DPTOP:
[10/04/2007 15:38]
En aquests moments els hem d'advertir que, per una avaria tècnica a Sarrià, la línia Barcelona Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat amb destinació Sabadell/Terrassa/Reina Elisenda circulen amb les freqüències de pas alterades, concretament amb uns 8 minuts de demores aproximadament. La resta de línies de Ferrocarrils de la Generalitat, però, així com les línies de Metro, Autobusos, Tramvia i Renfe Rodalies circulen amb normalitat.
Re: No ho acabo d'entendre...
Posted: Tuesday 10/04/2007 20:12
by entfe001
Guigui wrote:Algun entès em podria explicar quin sentit té fer passar menys trens en lloc de cap per una via en mal estat?
Aturar la circulació de trens a quarts de vuit del matí suposa un caos inimaginable. Vaig ser testimoni en una ocasió en què una enganxada a Sarrià va reduir a un tren cada mitja hora el servei a Sant Cugat i un tren cada hora a Sabadell i Terrassa. El caos que suposa interrompre el servei és massa gran.