Seguiment del traspàs de regionals

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.

Millorarà el servei de Regionals aquest traspàs?

Si, segurament la informació, com passa a Rodalies
12
24%
Si, però poca cosa
14
28%
No es notarà res
5
10%
No, serà el mateix bluf que el traspàs de Rodalies
15
30%
Encara enpitjorarà!!!
4
8%
 
Total votes: 50

User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Traspàs de regionals

Post by m.h.t. »

I què passarà ara amb el transpirinenc? Es declararà oficialment regional i es reanomenarà R17 al servei més enllà de Vic? S'integrarà a l'R3 definitivament (quan hi hagi integració tarifària a nivell autonòmic)?
Cal que aquesta línia es defineixi ja! Jo l'hagués anomenat R13 (s'entendria l'R13 com l'extensió regional de l'R3).

També cal anomenar la línia Lleida - La Pobla d'FGC, que resta sense nomenclatura.
Guigui wrote:I més: si rodalia i regionals acaben tenint la mateixa lletra, què carai pinta l'S a les línies del Vallès i Llobregat-Anoia?
Aquí passa que cada servei té la seva nomenclatura. A RENFE una línia són tots els serveis d'un eix, mentre que a FGC cada servei és una línia. S'han d'unificar criteris, si no, no serveix de res unificar nomenclatures.

A la L-A tots els serveis de Rodalies haurien de ser R5 o R6 (S4, S8 i S33 inclosos), i a la B-V canviar S1 per R8 i S2 per R9 (S5 i S55 seràn absorbits per S1 i S2 tinc entès).

I els altres nuclis de Rodalia es podrien anomenar així:
Guigui wrote:Si mai arriben a fer altres nuclis de rodalia a Catalunya, és possible que la nomenclatura sigui R2x, R3x, etc. segons el nucli.
Si fem aquesta reestructuració, tindríem llavors:

RODALIES BCN:
RENFE: R1, R2, R3, R4, R7
FGC: R5, R6, R8, R9

REGIONALS: R1x

RODALIES T, GI, L: R2x, R3x, R4x

:flecha Ara el problema vindria al afegir més línies a Rodalies BCN. Penso que la nova nomenclatura de Regionals ha sigut improvitzada i sense previsió.
Salvem l'Estació de França!
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Traspàs de regionals

Post by Miquel »

A FGC no cal renombrar la S1 i S2, d'altre banda, no comprenc que posin la R1X als Regionals, els regionals ja teniem la CaX, que és el més normal per les línies que passen per tot el pais. :nose
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
uriol108
N8
N8
Posts: 919
Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contact:

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by uriol108 »

Han canviat la Gene els logos de Regionals de Catalunya ? O són els que hi havia de Renfe de sempre ?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Temps

Post by Guigui »

Als trens, encara deuran trigar, com va passar l'any passat amb el traspàs de rodalia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
res_publica
N6
N6
Posts: 253
Joined: Sunday 12/09/2010 16:49
Location: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha

Re: Traspàs de regionals

Post by res_publica »

Respecto a la subrogación que ha hecho la Generalitat respecto al Estado sobre los servicios regionales desarrollados en Cataluña, me ha surgido una duda. A partir de ahora existen dos entes públicos administrando el servicio de regionales (servicio universal). Por una parte tenemos, la Generalitat, que asume las competencias de la Administración General del Estado (A.G.E.) en relación con los servicios regionales desarrollados integramente en Cataluña. Por otra parte, el Estado, quién sigue ejerciendo su papel de administración respecto a los ferrocarriles que transcurran por el territorio de más de una comunidad autónoma. Además el estado sigue siendo el administrador de la infraestructura ya sea sobre servicios Gencat como servicios A.G.E.
El segundo interrogante, es la asunción de responsabilidades sobre el servicio. Imaginemos que un usuario sito a Tarragona, utiliza el tren regional de las 10:07 para desplazarme a Zaragoza. Según la web de Rodalies de Catalunya, éste es un servicio administrado hasta Riba Roja por la Gencat, viene publicitado en los horarios del R15, entonces si el tren sufre una incidencia y no puede continuar con el servicio, a quién se supone que el usuario ha de reclamar. Si atendemos al sentido literal de la norma, la responsabilidad hasta Riba Roja d'Ebre sería de la Gencat, mientras que a partir de aquí hasta Zaragoza sería del Estado.
Aún más complicado, pero factible, si sucede una avería en Aragón, a quién hemos de reclamar por el perjuicio ocasionado. Tenemos que la Gencat inspecciona el material ferroviario de los trenes que prestan servicio integramente en Cataluña; no tengo conocimiento si Renfe tiene asignado en exclusiva a los servicios que conectan con otras comunidades autónomas, supongamos que fuese cierto, pero que ahora la avería se produce en Reus, dentro del territorio catalán, servicio de la Gencat. Volviendo al tren averiado en Aragón, éste pasa la revisión según los criterios de la Gencat, si se prodcue el fallo en el material cubriendo un servicio entre comunidades, a quién se ha de reclamar cuando concurren en un mismo servicio dos administraciones que realizan la misma función.
Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.
470
N7
N7
Posts: 327
Joined: Tuesday 20/10/2009 23:22

Re: Traspàs de regionals

Post by 470 »

Por lo que respecta al tema de las averias que hablas los trenes los sigue manteniendo Integria, division de mantenimiento de Renfe bajo criterios de la direccion general de ferrocarriles(fomento).

res_publica wrote:Respecto a la subrogación que ha hecho la Generalitat respecto al Estado sobre los servicios regionales desarrollados en Cataluña, me ha surgido una duda. A partir de ahora existen dos entes públicos administrando el servicio de regionales (servicio universal). Por una parte tenemos, la Generalitat, que asume las competencias de la Administración General del Estado (A.G.E.) en relación con los servicios regionales desarrollados integramente en Cataluña. Por otra parte, el Estado, quién sigue ejerciendo su papel de administración respecto a los ferrocarriles que transcurran por el territorio de más de una comunidad autónoma. Además el estado sigue siendo el administrador de la infraestructura ya sea sobre servicios Gencat como servicios A.G.E.
El segundo interrogante, es la asunción de responsabilidades sobre el servicio. Imaginemos que un usuario sito a Tarragona, utiliza el tren regional de las 10:07 para desplazarme a Zaragoza. Según la web de Rodalies de Catalunya, éste es un servicio administrado hasta Riba Roja por la Gencat, viene publicitado en los horarios del R15, entonces si el tren sufre una incidencia y no puede continuar con el servicio, a quién se supone que el usuario ha de reclamar. Si atendemos al sentido literal de la norma, la responsabilidad hasta Riba Roja d'Ebre sería de la Gencat, mientras que a partir de aquí hasta Zaragoza sería del Estado.
Aún más complicado, pero factible, si sucede una avería en Aragón, a quién hemos de reclamar por el perjuicio ocasionado. Tenemos que la Gencat inspecciona el material ferroviario de los trenes que prestan servicio integramente en Cataluña; no tengo conocimiento si Renfe tiene asignado en exclusiva a los servicios que conectan con otras comunidades autónomas, supongamos que fuese cierto, pero que ahora la avería se produce en Reus, dentro del territorio catalán, servicio de la Gencat. Volviendo al tren averiado en Aragón, éste pasa la revisión según los criterios de la Gencat, si se prodcue el fallo en el material cubriendo un servicio entre comunidades, a quién se ha de reclamar cuando concurren en un mismo servicio dos administraciones que realizan la misma función.
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Re: Traspàs de regionals

Post by Mako448 »

Els de Gencat ja estàn promocionant el trasàs de Regionals:

http://www.youtube.com/watch?v=k9NjCGcYPfI

El que ja sembla patètic és que CAP imatge de les que surt en el video surt algun cosa de Regionals(bé,potser la 449 del vídeo,peró resulta que és la llançadora a Vilafant).Majoritàriament gravat a Sitges,i alguna imatge de Sants i Sant Celoni.

Ja és podien haver currat una mica més l'anunci.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Traspàs de regionals

Post by metring »

Del bloc del Roger Melcior:

http://www.rogermelcior.cat/13/01/2011/ ... catalunya/

Sobre els Serveis Regionals de Rodalies de Catalunya

Des de l’1 de gener els trens de Mitjana Distància ja són responsabilitat del flamant Departament de Territori i Sostenibilitat. L’acord de traspàs bàsicament replica el de Rodalia de l’Àrea de Barcelona. La Generalitat es subroga a Foment en el contracte programa d’un any amb Renfe Operadora mitjançant l’ampliació del decret que traspassava fa un any els serveis de Rodalia de Barcelona. Els serveis Regionals s’adscriuen orgànicament a la mateixa direcció de Rodalies de Catalunya i la gestió de la infraestructura i estacions són competència d’ADIF.

I, en aquest traspàs, regna la improvisació i les presses d’última hora de l’antic DPTOP del PSC-PSOE. Mostra d’això és el nom del servei. Si bé és cert que el nom no fa la cosa, la conversió de totes les línies de Regionals a nomenclatura de Rodalies (que en principi només podria atorgar l’ATM Àrea de Barcelona) i anomenar als serveis Rodalies de Catalunya Serveis Regionals són indicatius del que ens podem anar trobant: fer encaixar a Rodalies un concepte de tren antagònic.

Hi ha voluntat de fer una xarxa ràpida que vertebri el país com ara els InterCities Europeus o es vol estendre una xarxa de Rodalies ja prou lenta més enllà de de Sant Vicenç i Maçanet? El concepte Rodalies de més freqüència i menys velocitat no és l’adequat doncs per comunicar les vegueries entre sí.

El traspàs a més no inclou ni l’AVANT ni el MD entre Barcelona i Figueres Vilafant. En tota la reestructuració tampoc s’han reincorporat com a Serveis Regionals la línia R3 des de Vic fins a La Tor de Querol.

Una de les mesures que s’haurien d’haver implementat d’entrada és la incorporació tarifaria dels serveis que discorren per dins de les autoritats territorials de mobilitat de Camp de Tarragona, Girona i Lleida. És curiós el darrer cas on el tren de la Pobla si que està integrat fins a Balaguer i, en canvi, les línies de Montblanc i Cervera no.

I, per últim recordar que en part tot això és un “regal enverinat”. Mentre que en el traspàs dels serveis de Rodalia de l’Àrea de Barcelona parlàvem d’una flota més o menys jove i amb un pla d’incorporació de nous trens, aquí estem parlant d’una flota-desguàs amb un pla de renovació limitat i aquesta qüestió no ha estat tinguda en compte en la negociació el traspàs.

Segurament notarem en els propers mesos alguns canvis, ja que els marges de millora són forca amplis (increment de freqüències i cadenciació d’horaris, posada en servei de trens a darrera hora del dia o incorporació de la informació al web http://www.rodalies.cat). Però, malgrat tot no es va en la direcció de crear uns serveis eficients adaptats a les necessitats del país. Caldrà veure com actua el nou DTiS, la importància que li dóna a la gestió i l’impuls polític per aconseguir millores en el traspàs acordat entre l’anterior Govern i l’AGE.
User avatar
593Dromedario
N6
N6
Posts: 225
Joined: Monday 21/04/2008 19:29
Location: BCN Sant Andreu

Re: Nomenclatura línies de regionals

Post by 593Dromedario »

Sobre els R1x que amb una mica de desgràcia anirem veient com a nomenclatura de línies jo em pregunto: Tant costa mantenir els Ca-x que hi havia abans? Perquè jo (no sé si sóc l'únic) encara tinc més al cap fins i tot els que fa més temps que es van maquillar: un Ca-5 (que actualment és un "Rodalies" Puigcerdà) o un Ca-7 (d'aquest, el traspàs permeté ampliar els Lleida-Balaguer).
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Nomenclatura línies de regionals

Post by UT596001 »

593Dromedario wrote:Tant costa mantenir els Ca-x que hi havia abans?
El problema és que la nomenclatura Ca-x fa anys que va desaparèixer. Ara, l'actual que han implantat tampoc m'acaba de convèncer...
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Re: Traspàs de regionals

Post by Trenscat »

I a tot això m'agradaria que algú m'aclarís la situació d'estacions amb parada de trens Regionals entre Sant Vicenç de Calders i Barcelona - Sants. Segons el plànol oficial la situació és la següent:

St.Vicenç de Calders R13-R14-R15-R16
Calafell R13-R14
Segur de Calafell R13-R14
Cunit R13-R14
Cubelles R13-R14
Vilanova G. R13-R14-R15-R16
Sitges R13-R14
Castelldefels R13-R14
Gavà R13-R14
El Prat de Llobregat R15
Bellvitge R15

Però mirant la web d'horaris de trens de renfe també hi ha algun Regional amb parada a Platja de Castelldefels o Viladecans, de manera que no em quadra gaire tot plegat perquè a Bellvitge o El Prat no paren segons la web de renfe. Algú sap realment com està tot plegat?
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Traspàs de regionals

Post by victorcasta »

Doncs bé, en quant a les parades de les línies R13 i R14 està bé, però hi ha un tren de la línia R15, concretament l'últim de Reus, que passa per Sant Vicenç de Calders a les 22.00 que para a totes les estacions, excepte Garraf.
PoLeTe124
N7
N7
Posts: 458
Joined: Thursday 25/02/2010 14:27
Facebook: pol.bielsa
Location: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contact:

Re: Traspàs de regionals

Post by PoLeTe124 »

victorcasta wrote:Doncs bé, en quant a les parades de les línies R13 i R14 està bé, però hi ha un tren de la línia R15, concretament l'últim de Reus, que passa per Sant Vicenç de Calders a les 22.00 que para a totes les estacions, excepte Garraf.
No para a totes, fa com un servei d'R2 Sud EDF-SVC com a Rodalies, i a partir d'SVC fins Reus és Regional. Com el Lleida matinal, encara què es fa en 470
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Traspàs de regionals

Post by victorcasta »

Em refereixo a l'últim tren cap a Barcelona, que para a totes excepte Garraf.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Confusió

Post by Guigui »

Doncs vejam com els anomenen aquests. Crec que s'haurien d'empescar un sistema diferent, entre nomenclatura i indicació de les parades. Si bé és cert que a determinades estacions hi ha trens d'un servei que s'hi aturen, això podria induir el viatger desprevingut a pensar que ho fan tots, i és més aviat el contrari (cap menys un, si fa no fa).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Confusió

Post by genissimon »

:D Algú va proposar rodanals i/o trens de regiolia per a aquests serveis :D .

Ja seriosament, jo els classificaria com a trens regionals (destinació fora del nucli de rodalia) amb destinació xxx i parada a totes les estacions entre yyy i zzz excepte vvv i uuu. Substituïu xxx, yyy, zzz, vvv i uuu per les estacions que correspongui.

Salut !!
Guigui wrote:Doncs vejam com els anomenen aquests. Crec que s'haurien d'empescar un sistema diferent, entre nomenclatura i indicació de les parades. Si bé és cert que a determinades estacions hi ha trens d'un servei que s'hi aturen, això podria induir el viatger desprevingut a pensar que ho fan tots, i és més aviat el contrari (cap menys un, si fa no fa).
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: Traspàs de regionals

Post by Sky »

A l'estació de Lleida ja hi ha cartells amb els horaris de la R12 (les línies Barcelona-Lleida per Valls i Tarragona continuen amb els horaris Renfe).

També he vist que l'única màquina autovenda de l'estació (que va funcionar un dia sí i 30 no) ha desaparegut.

Per cert, podríem crear un fil anomenat "Seguiment del traspàs de regionals" o reanomenar aquest? ?
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Traspàs de regionals

Post by metring »

Bé, de fet, el fil de per sí és per a fer seguiment, encara que no digui la paraula, però igualment el canviem.
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: Seguiment del traspàs de regionals

Post by Sky »

Gràcies. ;) Seguiré informant des de Lleida. :)

Per cert, de la R de Rodalies encara no hi ha res als cartells. A les taquilles per a regionals només hi ha el logo de Renfe Mitjana i el de FGC (suposo que per a ser exactes haurien de tenir tots tres, pel regional Lleida-Saragossa).
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Re: Seguiment del traspàs de regionals

Post by Mako448 »

Portem tres mesos quasi de traspàs de regionals,i de moment,crec que no hi hagut cap canvi.Amb el traspàs de Rodalies als dos mesos ja van canviar horaris posant 2 trens/hora sentit,els primers trens pintats de rodalies,etc....Si ja sé que potser encara és massa avit,peró ja tindria que notar-se alguna "milloreta".

Pel que sembla Regionals respecte a Rodalies és de segona categoria,especialment les línies que passen pel sud i per ponent.Podrien començar per exemple per qué els regionals express a Lleida via Valls o Reus és facin amb 448R en comptes de 470,i que les llançadores de La Plana a Sant Vicenç o Tarragona ho faci una 470 en comptes de 448R,que trobo una mica absurd posar un 448R a fer un recorregut equivalent a dues/tres zones de rodalies,mentres que al mateix temps veien els REX Barcelona-Lleida amb 470,és normal aixó?

Pels que agafeu Regionals a dirari,heu notat alguna millora encara que sigui molt lleu,més seguretat més revisors?L'únic positiu que encara no han pintant cap tren amb l'esquema "Rodalies de Catalunya:Servei Regionals" :)
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”