Page 12 of 14

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

Posted: Friday 29/12/2017 21:44
by oriolp13
Carlos González wrote:Hi ha indicis de que el Carrilet "deixarà der ser-ho" per posible canvi d'ample???

Estaria bé que poguéssim veure els ramals aquets per passatgers, i més que sigui en l'ample UIC i que connecti amb el Corredor Mediterrani.

Però veig dos problemes i per això dubto

1: FGC disposa de calers per canviar d'ample al LL-A???

2: Com faràn les estacions almenys per Súria i Sallent, i sense parlar de com de complicat seria fer perllongament fins a Balsareny/Berga i sobretot per Solsona si s'arriba fer.... ja m'he anat del fil, em refereixo a que entre que falta electrificar el trajecte i tal, on faràn a aquests municipis per fer un baixador o estació de tren o tramvia o tren-tramvia???? o el que sigui per a que arribi allà.
No hi ha gaires indicis que això sigui així, i molts menys encara de que el carrilet arribi a Berga/Solsona.

Penso que si acaben fent alguna cosa serà sobre el traçat existent, però no construïr-ne de nou, no hi ha €€€ per fer-ho i no sé fins a quin punt hi hauria demanda suficient.

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

Posted: Friday 29/12/2017 21:45
by Miquel
Carlos González wrote:Hi ha indicis de que el Carrilet "deixarà der ser-ho" per posible canvi d'ample???
No.
Carlos González wrote: 1: FGC disposa de calers per canviar d'ample al LL-A???
Tampoc.
Carlos González wrote: 2: Com faràn les estacions almenys per Súria i Sallent, i sense parlar de com de complicat seria fer perllongament fins a Balsareny/Berga i sobretot per Solsona si s'arriba fer.... ja m'he anat del fil, em refereixo a que entre que falta electrificar el trajecte i tal, on faràn a aquests municipis per fer un baixador o estació de tren o tramvia o tren-tramvia???? o el que sigui per a que arribi allà.
No s'hi farà res, ja que no hi ha un duro, caldria veure si hi ha demanda suficient, i segurament hi ha altres prioritats més importants (que no vol dir que desmereixi aquesta, però hi ha coses que porten a la cua molts anys i van encara per llarg). Per tant, durant aquest segle, molt probablement no s'hi farà res.

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

Posted: Friday 29/12/2017 23:13
by Carlos González
oriolp13 wrote: No hi ha gaires indicis que això sigui així, i molts menys encara de que el carrilet arribi a Berga/Solsona.

Penso que si acaben fent alguna cosa serà sobre el traçat existent, però no construïr-ne de nou, no hi ha €€€ per fer-ho i no sé fins a quin punt hi hauria demanda suficient.
Segurament, però no dic de construir-ne de nou, em vull referir que com faran per arribar a Súria i Sallent si serà de passatgers.... actualment el traçat arriba per tots dos municipis, lluny del nucli urbà però bueno, la qüestió és sobre com es pot fer les parades per Súria i Sallent (si es que s'arriba a fer baixadors en aquests trams a aquest segle com ha dit en Miquel) i tampoc sé si hi haurà demanda suficient. Per això ho deia, en els posts anteriors ja hàvieu parlat d'això alguns.

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

Posted: Sunday 31/12/2017 12:48
by ortegote
FGC no te calers?
Segons per que si que en te, a l'hora de rebre els 113 ja es deia que no hi havia calers per pagar tots els trens i que per aixo es van adaptar uns quants a 114 que amb un cotxe menys salien mes baratos.
Ara FGC la que no te calers comprara 15 Trens Nous (no dic que no siguin necesaris)
La FGC que deia que a la Pobla no podiuen comprar un Tercer Tren per falta de calers resulta que ara si que pot comprar-lo.
De la compra de Trens de Nuria que si cotxes nous i locomotora gairebe ningu diu d'on surten aquest calers per que sempre escolto que FGC no te diners.

Jo m'alegro de que FGC avançi i compri lo que necesita pero que no hi han calers queda demostrat que per segons quines coses si i segons quines linies No.
La linia del Valles es i sera la nena bonica de FGC per que realment es la que mes passatgers aporta pero la linia de la LL-A tot i la rentada de cara que li van fer cada cop te pitjors serveis en les recorreguts mes llargs i no sembla que els preocupi gens ni mica.

Salutacions.

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

Posted: Sunday 31/12/2017 13:49
by Carlos González
ortegote wrote:FGC no te calers?
Segons per que si que en te, a l'hora de rebre els 113 ja es deia que no hi havia calers per pagar tots els trens i que per aixo es van adaptar uns quants a 114 que amb un cotxe menys salien mes baratos.
Ara FGC la que no te calers comprara 15 Trens Nous (no dic que no siguin necesaris)
La FGC que deia que a la Pobla no podiuen comprar un Tercer Tren per falta de calers resulta que ara si que pot comprar-lo.
De la compra de Trens de Nuria que si cotxes nous i locomotora gairebe ningu diu d'on surten aquest calers per que sempre escolto que FGC no te diners.

Jo m'alegro de que FGC avançi i compri lo que necesita pero que no hi han calers queda demostrat que per segons quines coses si i segons quines linies No.
La linia del Valles es i sera la nena bonica de FGC per que realment es la que mes passatgers aporta pero la linia de la LL-A tot i la rentada de cara que li van fer cada cop te pitjors serveis en les recorreguts mes llargs i no sembla que els preocupi gens ni mica.

Salutacions.
Yo creo que los usuarios de este foro ya no sabrán que decir, al menos en este hilo, ortegote. Teniendo en cuenta de que este hilo se trata sobre de los "ramales de Sallent y Súria" y por pensar o querer pensar hacia la ficción ferroviaria en parte alguna o porque molaría que hablásemos de infraestructuras no hechas aún o hechas, o las que faltarían por hacer para qué solución se podría llevar a cabo aunque no seamos escuchados, para que luego llegue la respuecita de "no hi han calers" en todos los malditos hilos que escribo.... Por esa regla de tres "no hi ha calers" para el tranvía de Diagonal, y no hay "calers" para hacer servicios semidirectos en la LL-A, y lo de la Diagonal sí que se ha hablado mucho este año.

Sí, hay una crisis económica, sí, no hay dinero para hacer actualmente otras infraestructuras prometidas por los gobiernos y se está empleando actualmente en la L9, sí, hay alcaldes y alcaldes atentando al transporte público para ganar votos, sí, hay infraestructuras más importantes que ésta, pero hablamos de los ramales de Sallent y Súria, no de otras infraestucturas (que os doy la razón de que sean más necesarias) pero el resto de cosas, para mí, aunque me de rabia y a los demás, me importa una p*** m***** , porque eso no impide opinar sobre proyectos ¿o sí?

Años atrás cuando comenzó el foro este (y cuando entré yo, me doy por aludido) ya se hablaban de proyectos mucho más surrealistas que éste de los ramales.......

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

Posted: Sunday 31/12/2017 17:01
by robertotlh
Carlos González wrote:Ara que ja els trens de mercaderies del Carrilet han deixat de passar, crec que voldran desmantellar tots dos ramals.... :bua
Una de les mines continua oberta. Tot ho transporten en camions ara?

Re: Ramals de Súria i Sallent per a viatgers

Posted: Saturday 23/03/2019 16:16
by metring
No sabem si es farà el projecte de viatgers, però...

Re: Notícies linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent

Posted: Saturday 23/03/2019 17:18
by Javi M
Però no havia cessat el trànsit de mercaderies provinent de les mines?

Re: Notícies linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent

Posted: Saturday 23/03/2019 17:21
by Ganz
Javi M wrote:Però no havia cessat el trànsit de mercaderies provinent de les mines?
Si no m'equivoco, el tràfic de potassa segueix funcionant.

Re: Notícies linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent

Posted: Saturday 23/03/2019 21:28
by Ganz
Per cert, aprofitant el tema en qüestió.

Jo sóc molt desfavorable a la idea de posar un tren-tramvia en aquesta línia. Seria una inversió il·lògica i, sobretot, seria perjudicial pel potencial que ofereixen ambdues branques, al limitar-lo a l'àmbit local enlloc de permetre la connexió directe amb Barcelona.

La regió Occitanie ha comprat 3 trens bimodals de tracció elèctrica/catenària-hidrogen. Alstom està preocupada per aconseguir de les regions franceses una comanda total entre totes que arribi fins als 30 trens bimodals elèctric/hidrogen. Un projecte d'investigació molt interessant pel qual crec que, si FGC s'interessés, aconseguiria més beneficis que perjudicis. A més a més, es podrien fabricar a Santa Perpètua, augmentant la càrrega de treball de la fàbrica.

Un tren d'aquestes característiques permetria realitzar serveis R51 (per exemple) Barcelona-Martorell-Manresa-Súria/Sallent.
Seria necessari adaptar les noves estacions a la manera que es realitzà amb la línia de la Pobla (fet que implicaria una despesa mínima en elles), construir una fàbrica d'hidrogen a la regió (que podria ser beneficiós per altres usos potencials) i, és clar, la construcció de les noves unitats (amb 3 ja en faríem).

Una fàbrica d'hidrogen costa uns 400 milions d'euros, cost que es podria compartir entre les diferents administracions i empreses privades que puguin estar interessades. Els 3 trens costarien 25 milions d'euros, potser una mica menys. Renovar/fer andanes+equipaments dubto molt que superi els 3 milions d'euros.

Per l'erari públic, una cosa així no crec que superi els 130 milions d'euros en total, que es poden dividir entre diferents departaments i administracions implicades... i, per les empreses pròpiament ferroviàries, dubto que superi els 40 milions d'euros+costos de manteniment.

Re: Notícies linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent

Posted: Saturday 23/03/2019 23:58
by Carlos González
El problema és que per fer un Barcelona-Martorell-Manresa-Súria/Sallent sense grans costos passaria per Manresa però no pararia per Manresa Alta i Baixador degut a que la bifurcació que fa entre les vies (que es pot veure a la carretera de Vic en el Google Maps)... L'unica parada que es faria allà és Manresa Viladordis i a partir d'allà la bifurcació que hi hauria per Sant Iscle de Bages.

Jo el que faria com a primeres fases és pensar bé en on fer parar com a baixadors de passatgers a Súria i Sallent i que facin provisionalment un servei llançadora similar a la L12. Un Manresa Baixador-Súria/Sallent coordinant amb els horaris dels trens de sempre Manresa i Barcelona sense que es solapin.

Re: Notícies linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent

Posted: Sunday 24/03/2019 19:26
by ortegote
Carlos González wrote:El problema és que per fer un Barcelona-Martorell-Manresa-Súria/Sallent sense grans costos passaria per Manresa però no pararia per Manresa Alta i Baixador degut a que la bifurcació que fa entre les vies (que es pot veure a la carretera de Vic en el Google Maps)... L'unica parada que es faria allà és Manresa Viladordis i a partir d'allà la bifurcació que hi hauria per Sant Iscle de Bages.

Jo el que faria com a primeres fases és pensar bé en on fer parar com a baixadors de passatgers a Súria i Sallent i que facin provisionalment un servei llançadora similar a la L12. Un Manresa Baixador-Súria/Sallent coordinant amb els horaris dels trens de sempre Manresa i Barcelona sense que es solapin.
Tu propuesta es 100% FGC les encanta la palabra lanzadora y Metro, por que lo venderian como el "Metro del Bages" :)

FGC si quiere poner viajeros lo haria rapido, es más hace años que podria haberlo echo pero bueno sus ideas tendran, por que ultimamente FGC parece que ha perdido el rumbo y el sentido en hacer las cosas.
Saludos.

Súria i Sallent per a viatgers

Posted: Monday 25/03/2019 3:54
by Javi M
Els ramals de Súria i Sallent, l'únic potencial que tenen és per a connectar les diverses poblacions del Bages amb Manresa i amb l'estació de bus on es pot fer enllaç cap a Barcelona. Per tant, no tindria sentit no fer-hi parada.

Per a anar fins a Barcelona, és i serà més competitiu el bus. De fet, des de Manresa, també ho és el bus, molt més que FGC. No cal competir amb aquest mitjà per la connexió amb Barcelona, deixant de banda la connexió local que és l'únic punt fort dels ramals (que, de fet, tampoc ho és tant respecte al bus).

Re: Notícies linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent

Posted: Monday 25/03/2019 15:07
by Ganz
Carlos González wrote:El problema és que per fer un Barcelona-Martorell-Manresa-Súria/Sallent sense grans costos passaria per Manresa però no pararia per Manresa Alta i Baixador degut a que la bifurcació que fa entre les vies (que es pot veure a la carretera de Vic en el Google Maps)... L'unica parada que es faria allà és Manresa Viladordis i a partir d'allà la bifurcació que hi hauria per Sant Iscle de Bages.

Jo el que faria com a primeres fases és pensar bé en on fer parar com a baixadors de passatgers a Súria i Sallent i que facin provisionalment un servei llançadora similar a la L12. Un Manresa Baixador-Súria/Sallent coordinant amb els horaris dels trens de sempre Manresa i Barcelona sense que es solapin.
És un problema de senzilla solució sense necessitat de no parar a Manresa-Alta... i és realitzar una andana a la bifurcació.

En el fet de pensar bé on fer parar com a baixadors de passatgers, estic completament d'acord.
Javi M wrote:Els ramals de Súria i Sallent, l'únic potencial que tenen és per a connectar les diverses poblacions del Bages amb Manresa i amb l'estació de bus on es pot fer enllaç cap a Barcelona. Per tant, no tindria sentit no fer-hi parada.

Per a anar fins a Barcelona, és i serà més competitiu el bus. De fet, des de Manresa, també ho és el bus, molt més que FGC. No cal competir amb aquest mitjà per la connexió amb Barcelona, deixant de banda la connexió local que és l'únic punt fort dels ramals (que, de fet, tampoc ho és tant respecte al bus).
El raonament és lògic i ben construit però no el puc compartir.

Tindrien que clausurar-se moltes línies de ferrocarril a Espanya i a tota Europa en general en base a la major competitivitat (en base només als paràmetres, finalment, del temps de trajecte i de la rigidesa del ferrocarril)... a nivell ecològic, de confort si es fan les coses bé, de fiabilitat del servei (compliment dels horaris) i de seguretat, el ferrocarril no té competidor.

És molt més raonable perllongar un tren ja existent que deixar un tren i un altre com a factors diferencials (major cost i menys confort, no és gens raonable!). Un tren que ja realitzi un trajecte Pl.Espanya-Manresa Baixador es pot perllongar fins a Súria sense servir Manresa-Baixador (no suposaria cap drama, tindria uns pocs serveis menys, però no es clausuraria). L'efecte pel transport local és exactament el mateix que creant una llançadora i, a més a més, s'oferiria un servei complementari a la població sense cost afegit, doncs el tren perllongat ja realitza serveis entre Pl.Espanya i Manresa. Hi haurà sempre població que preferirà utilitzar el tren que el bus.

Fins a Manresa - Baixador i connexió amb Barcelona

Posted: Tuesday 26/03/2019 14:14
by Javi M
No argumento que el tren no s'hagi de portar a Súria i Sallent. Senzillament penso que, si mai s'hi fa arribar, el servei ha d'estar orientat a les connexions internes a la comarca i amb la seva capital. Imprescindible, per tant, fer parada a Manresa - Alta i Manresa - Baixador.

Evidentment, després d'arribar a Manresa - Baixador, inversió de marxa i cap a Barcelona. Però un cop més, la utilitat rau en la connexió amb les poblacions del Bages al sud de Manresa i d'altres del nord del Baix Llobregat, i no pas amb Barcelona.

Respecte amb la connexió amb el centre de Barcelona, ni Renfe ni FGC tenen res a fer amb la infraestructura actual. Pel que fa a un possible servei entre Súria/Sallent i Barcelona, intentar retallar uns minuts els temps de trajecte saltant-se la parada de Manresa - Baixador, seria contraproductiu: beneficiaria en un parell de minuts als pràcticament cap viatgers que continuessin cap a Barcelona (enllaçar amb el bus a Manresa - Alta és més ràpid), però perjudicaria sensiblement als molts (proporcionalment parlant) que voldrien accedir al centre de Manresa.

Re: Fins a Manresa - Baixador i connexió amb Barcelona

Posted: Tuesday 26/03/2019 17:13
by trensmat
Javi M wrote:No argumento que el tren no s'hagi de portar a Súria i Sallent. Senzillament penso que, si mai s'hi fa arribar, el servei ha d'estar orientat a les connexions internes a la comarca i amb la seva capital. Imprescindible, per tant, fer parada a Manresa - Alta i Manresa - Baixador.

Evidentment, després d'arribar a Manresa - Baixador, inversió de marxa i cap a Barcelona. Però un cop més, la utilitat rau en la connexió amb les poblacions del Bages al sud de Manresa i d'altres del nord del Baix Llobregat, i no pas amb Barcelona.

Respecte amb la connexió amb el centre de Barcelona, ni Renfe ni FGC tenen res a fer amb la infraestructura actual. Pel que fa a un possible servei entre Súria/Sallent i Barcelona, intentar retallar uns minuts els temps de trajecte saltant-se la parada de Manresa - Baixador, seria contraproductiu: beneficiaria en un parell de minuts als pràcticament cap viatgers que continuessin cap a Barcelona (enllaçar amb el bus a Manresa - Alta és més ràpid), però perjudicaria sensiblement als molts (proporcionalment parlant) que voldrien accedir al centre de Manresa.
La meva pregunta, perquè no es pot fer arribar el ferrocarril fins Berga, Bagà i en un futur la Seu D'urgell?

Perquè tanta hi ha tanta malastrugança per connectar per via ferrocarril Barcelona - Berga - Prullans - La Seu D'urgell - Andorra?

Re: Fins a Manresa - Baixador i connexió amb Barcelona

Posted: Tuesday 26/03/2019 18:48
by ortegote
trensmat wrote:
Javi M wrote:No argumento que el tren no s'hagi de portar a Súria i Sallent. Senzillament penso que, si mai s'hi fa arribar, el servei ha d'estar orientat a les connexions internes a la comarca i amb la seva capital. Imprescindible, per tant, fer parada a Manresa - Alta i Manresa - Baixador.

Evidentment, després d'arribar a Manresa - Baixador, inversió de marxa i cap a Barcelona. Però un cop més, la utilitat rau en la connexió amb les poblacions del Bages al sud de Manresa i d'altres del nord del Baix Llobregat, i no pas amb Barcelona.

Respecte amb la connexió amb el centre de Barcelona, ni Renfe ni FGC tenen res a fer amb la infraestructura actual. Pel que fa a un possible servei entre Súria/Sallent i Barcelona, intentar retallar uns minuts els temps de trajecte saltant-se la parada de Manresa - Baixador, seria contraproductiu: beneficiaria en un parell de minuts als pràcticament cap viatgers que continuessin cap a Barcelona (enllaçar amb el bus a Manresa - Alta és més ràpid), però perjudicaria sensiblement als molts (proporcionalment parlant) que voldrien accedir al centre de Manresa.
La meva pregunta, perquè no es pot fer arribar el ferrocarril fins Berga, Bagà i en un futur la Seu D'urgell?

Perquè tanta hi ha tanta malastrugança per connectar per via ferrocarril Barcelona - Berga - Prullans - La Seu D'urgell - Andorra?
Buenas,
Para los Politicos es una obra cara y que les daria muy pocos votos.
Saludos.

Re: Notícies linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent

Posted: Tuesday 26/03/2019 22:33
by Aeduh
Hay muchísimas cosas mucho más importantes e urgentes que hacer antes que eso.

Re: Notícies linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent

Posted: Thursday 28/03/2019 17:30
by Carlos González
Ganz wrote: En el fet de pensar bé on fer parar com a baixadors de passatgers, estic completament d'acord.
I quan parlo de fer un baixador de passatgers, em refereixo a pensar com apropar-la a les viles o com fer ús de les vies actuals per apropar-les al nucli de la vila... com intentar bifurcar-les a les vies actuals que van per les potases de sal.

Re: Notícies linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent

Posted: Monday 01/04/2019 9:54
by metring
Aeduh wrote:Hay muchísimas cosas mucho más importantes e urgentes que hacer antes que eso.
Doncs si mirem d'aquesta manera, al final no hauriem fet mai res. Per què no és important fer transport de viatgers a aquella zona? Sempre s'ha de prioritzar l'àrea metropolitana? Tampoc crec que fos cap inversió desorbitada. Al cap i a la fi, ja s'estan fent reformes, com no aprofitar?